2021-11-10, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Att jaga FTF har hög prio och burkars läkekraft tycks vara underskattad.

Fredag 25 maj 2018 - HD drar ihop gänget och storstädar SDs hus. Avspärrningar borttagna.

Lördag 26 maj - SD och HD drar till Filipstad med hennes föräldrar för FTF-jakt.

Planerna på giga i USA grusades - var det bara att anpassa sig.
Så beskrivs mordet på LW.

HD:" När de tänka semesterplanerna ändrades var det bara att anpassa sig till situationen."

SD:" FTF-jakt när semesterplanerna grusats tillsammans med anant."

Tisdag 29 maj - SD anhålls.

Onsdag 30 maj - TB chattar med HD och hon är med JS och världen kommer rasa om SD häktas:

TB: Ok, bra. En sak mindre att fundera på i alla fall. .. Har du pappa och/eller mamma hos dej?
HD: De är med tjejerna. Är med J nu. Kram.
(..)
HD: Ta en dag i taget och se hur det utvecklar sig. Visar det sig gå fredag att de kommer att begära honom häktad blir det kanske annorlunda. Då kommer min värld att rasa .....".
(Ab 150)

Världen rasade inte. Det blev mer barnledigt och event i Västerås.

HD tycker så illa om LW att hon påverkas att ens vara vid hennes burkar enligt JS.
Ang LWs myst MRSS på brottsplatsen:
" Näe jag tycker inte om o ta hennes cacher".
Cykla iväg till LWs wig 8 maj tycks inte möta nåt hinder och hon ränner gärna en extra gång på BP 26 mars.

... Utom de hon borde lomma iväg till. HD nätloggar igen, men först när LW mördats.

Att må så dåligt hela vecka 22 och sen maxbelasta psyket med just LWs Sången vid Sottern?

Onsdag 30 maj - HD vill logga LWs Sången vid Sottern.
JS logg:
"Idag hade S*ysterhax önskemål om att vi skulle logga lite burkar i Geotouren."(..)
https://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GC70Q0C&title=sangen-pa-sottern

Direkt då SD anhålls, så hamnar JS på Folketorp.
Mamma BA har dock ingen aning vilka som är HDs geocachingkompisar maj 2018.

"J är så nära vän att han fått träffat barnen och Hannas föräldrar.
J träffade Hannas pappa i tisdags eller onsdags (v. 22) i stugan.
J var i stugan när polisen hämtade datorn. J tror det kan ha varit på torsdag morgonen." (ab 150)

När SD är anhållen så frågar hon JG om han vill haka på:

JG till LÅ:"
Träffade Hanna i em. Hörde av sig om jag ville träffas, kanske cacha lite.
Halvägs dit funderade jag hur konstigt det ändå kändes. Sa till henne direkt när vi möttes.

Hon sa att hon hade funderat i samma banor. men sedan frågade hon sig själv:
skulle Stefan tycka att det är bättre att sitta på soffan och deppa ihop?
Eller att aktivera sig och göra något med tiden?
Jag vet svaret. " (JG, ab 150)

HD använder SD som argument för att ta burkar inför JG.
SD vet dock inte att hon har en sexuell relation med JS - eftersom HD ljuger för SD.

SD i förhör 29 maj.
" En annan man" (JS) tar hand om HD och hennes bräckliga psyke (men inte hennes underrede).
Fredag 1 juni - SD häktas. Nu är HD så psykiskt dålig att hon måste hämtas av JS för en helg hos honom i Enköping:

"Hanna mådde ännu sämre på fredag så J åkte till Örebro och hämtade henne hos hennes
förädlar. De åkte och tog geocashing burkar. De åkte tillbaka till Hannas föräldrar och J fick träffa Hannas barn. De var nyfikna och ville träffa J. "(JS, Ab 150)

HD ligger hos JS, de åker till Västerås på event på lördag och sen åter till Enköping. På söndag kör han hem henne:

" J skjutsade hem Hanna på kvällen till hennes föräldrar. Träffade Hannas syster med man och pratade lite. J åkte hem till Enköping."(Ab 150)

Lördag 2 juni- SD häktning ("saker hände och planerna ändrades") möjliggjorde "heldags lek".

En liten omskrivning i text, mer som en passus, om det så är mord eller häktning - Vilken dag det blev!

"Jag hade egentligen andra planer för dagen men saker hände och planerna ändrades och det gjorde det möjlighet att åka till Ängsö för en heldags lek. Och vilken dag det blev! (..)"
https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=82cec170-41e3-4bee-a723-e3a08b934e25

Barnen på Folketorp, SD i en cell och HD i en kappsäck.

Tur för henne att hon kom försent, eventet inleddes med en tyst minut för LW.
Hon kunde iaf kompensera tidsmässigt via att stanna längre.

(..)
" Nu för tiden känns det som om jag lever i en kappsäck och byter adresser ofta eller det är nog inte bara som det känns det är så det ÄR. Idag skulle dagen tillbringas i Västerås där Gurkburk crew hade ordnat en lekdag för oss.

Sol, värme, glädje och gemenskap har präglat dagen. Jag hade förmånen att hänga med ett glatt och energirikt gäng som har loggat som Team T5 under dagen. Kom lite sent till första eventet men kompenserade detta med att vara en av de sista som lämnad Ängsö! (..) "
https://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GC7N7Q2&title=finalen-spokar-det-pa-angso

Det fortsätter i samma anda.
Mord som självmord spelar ingen roll. HD körs sitt race. Det enda som saknas i loggen är väl att "saker hände" och det var "bara att anpassa sig till situationen"...

1 juli 2021 håller HD minnesceremoni för SD i Mäster Olofs kapell.

2 juli 2021 - dags för lekhelg, hotell och äventyr.

HD:
"Så var det dag för en lekhelg med K*rmansbo. Vi funderade fram och åter vart vi skulle åka innan Gävle blev bestämt. Det finns för många roliga ställen att åka till men här fanns en challenge som behöver jobbas vidare på. Ville logga många men ändå hinna med några handplockade cacher. (..) "

Tack för god info. Det är detta jag har misstänkt mycket länge nu = när "hela hennes värld rasar" innebär tydligen att hon får en typ av utbrott om något går henne emot. Plus en stor talang för skådespeleri. Vad som helst. Som vilken 5 åring som helst.

Hon har satt strypkoppel på både familj och vänner, som alla tassar på tå kring henne. "Det är väl bra att hon piggnar till såpass snabbt och bra?" - när hon har brutit ihop för något för 50elfte gången.

Detta med sjukdomsvinst blir allt klarare och även min syn på HD som person. Hon verkar inte klara av minsta motgång utan att hela världen rasar. (Men när SD tog sitt liv var det tjofaderittan i skog och mark med ceocaching redan dagen efter). Varför bröt hon inte ihop då ?
Senast redigerad av zilvereko 2021-11-10 kl. 14:21.
Citera
2021-11-10, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tack för god info. Det är detta jag har misstänkt mycket länge nu = när "hela hennes värld rasar" innebär tydligen att hon får en typ av utbrott om något går henne emot. Plus en stor talang för skådespeleri. Vad som helst. Som vilken 5 åring som helst.

Hon har satt strypkoppel på både familj och vänner, som alla tassar på tå kring henne. "Det är väl bra att hon piggnar till såpass snabbt och bra?" - när hon har brutit ihop för något för 50elfte gången.

Detta med sjukdomsvinst blir allt klarare och även min syn på HD som person. Hon verkar inte klara av minsta motgång utan att hela världen rasar. (Men när SD tog sitt liv var det tjofaderittan i skog och mark med ceocaching redan dagen efter). Varför bröt hon inte ihop då ?

Tillägg;
Jag betvivlar dock inte att hon har en psykiatrisk diagnos.
Citera
2021-11-10, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Som sagt, det finns inget som (be)visar att HD undanhåller att hon vet om en otrohet i mina ögon.
Hon misstänker liksom tidgare och att SD ljuger och inte bra med T är en del i skilsmässan.

Det är inget nytt på jorden så att säga.

Vi tror helt enkelt olika och därmed sätter jag punkt här för mig i den här diskussionen.
Jag vet att du alltid måste ha sista ordet.

Ditt tidigare skrivna och postade inlägg var inte skrivet till mig @JokerMannen utan till medlemmen @develi. Nu har jag svarat på ditt inlägg med anledning av att jag vill få sagt mitt i detta fallet.

■ @notknapparen, du tror att St*fan Davidss*n var kapabel till att kunna vända upp och ner på halva jordklotet om han så fick för sig.

■ @notknapparen, du tror att St*fan Davidss*n var Djävulen själv och sålunda kapabel till att kunna vända ut och in på verkligheten precis när det så passade och behagade honom.

■ @notknapparen, du tror, på att St*fan Davidss*n hade med all sin kraft totalt och fullständigt söndermanipulerat H*nna Davidss*n, och på ett sådant sätt, att hon till sist inte ens visste vad hon hette i sitt eget förnamn. Du ser H*nna Davidss*n som ett brutalt och nedbrutet offer för St*fan Davidss*n verk.

■ Till exempel, när H*nna Davidss*n omloggade L*na Wesstr*m:s cacher, då hade plötsligt och enligt dig St*fan Davidss*n varit där och hjärntvättat H*nna Davidss*n.

■ H*nna Davidss*n började plötsligt och på ett mycket manipulativt sätt att kärleksbomba St*fan Davidss*n samtidigt som hon lika manipulativt låg och tokpippade med en gift man och därefter ljög St*fan Davidss*n rakt upp i hans tryne, och då tror du @notknapparen, att det hela berodde på att St*fan Davidss*n hade hjärntvättat henne och sålunda varit orsaken till H*nna Davidss*n:s mycket märkliga beteenden.

■ Du är selektivt uppmärksam på just sådan information som bekräftar dina egna uppfattningar, du är selektivt uppmärksam på endast sådant som stämmer med dina egna teorier och sålunda ignorerar du allt som strider mot dem.

■ Har du någon gång försökt hitta fel i dina teorier, det vill säga, falsifiera istället för att bekräfta dem.

■ På den väg som du nu vandrar riskerar du att leda dig själv till en övertro på personliga åsikter medans motbevis och alternativa källor ignoreras.

■ På den grund som jag i dag står på, det vill säga, det som jag vet och känner till, och då framför allt beträffande H*nna Davidss*n, så vill jag avsluta detta inlägget med att få sagt, att medlemmen @develi är otroligt djupt bevandrad i det gamla mordfallet (L*na Wesstr*m 2018) och det i vilka många tidigare skrivna och postade inlägg från medlemmen @develi talat för mig, att medlemmen @develi har rätt så att det sjunger i skorstenen på St*fan Davidss*n:s hustak, och just beträffande H*nna Davidss*n.

Mvh/JM.
Citera
2021-11-11, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Bra att det här kommer upp igen.
Denna information fick vi redan i maj-18.

■ 1: ) Hur sjutton fick SD ut LW???

■ 2: ) Var det något han lurade HD att fixa till??

Blir inte klok på detta.
Hur kan HD isf hållit ihop så här länge. I polisförhör som säkert inte är lätta att ljuga sig igenom. MV sa att han skulle ha blivit väldigt förvånad om skulle ha varit delaktig eller veta något.

Hur gjorde han?????

■ 1: ) Det är en fråga som fortfarande är mycket intressant beträffande hur och på vilket sätt som St*fan Davidss*n fick ut L*na Wesstr*m ifrån sin bostadsrätt under Måndagskvällen den 14 Maj 2018.

■ 2: ) Den frågan tycker jag har ett betydligt större intressevärde än ovan skriven.

■ Frågan är, kan det verkligen ha varit så, att St*fan Davidss*n lurat H*nna Davidss*n till att vara honom behjälplig med att få ut L*na Wesstr*m ifrån sin bostadsrätt, eller, kan det möjligtvis ha varit på ett sådant sätt att det var H*nna Davidss*n som var
huvudpersonen ?

Mvh/JM.
Citera
2021-11-11, 10:48
Medlem
Citat:
Ja,

■ 1: ) eller så var det HD som blev ursinnig
...tänker jag.

■ 2: ) Men sen har vi de där rösterna, en manlig och en kvinnlig vid tidpunkten enligt vittnen, men som kan ha varit några andra som kanske inte vågar ge sig till känna?

■ 1: ) Det kan ha gått till på ett sådant sätt, att vid den tidpunkten och strax före mordet ägde rum på L*na Wesstr*m då H*nna Davidss*n:s mentala explosion blev ett oundvikligt faktum bestämde hon tillsammans med St*fan Davidss*n om vad som skulle göras och när det skulle ske.

■ Enligt ovan skrivet måste man ha i åtanke att St*fan Davidss*n:s älskarinna L*na Wesstr*m blev bragt om livet mot hans vilja.

■ 2: ) Det är också av mycket stor betydelse enligt mig i detta fallet att ha i åtanke beträffande den manliga samt den kvinnliga rösten under Måndagskvällen den 14 Maj 2018, och enligt personen som hörde rösterna kunde också konstatera att den manliga personens röst inte❗var St*fan Davidss*n:s.

■ Beträffande den kvinnliga rösten, så finns möjligheten att den tillhörde just H*nna Davidss*n och att det faktiskt var❗just H*nna Davidss*n som uppehöll sig vid och intill Byal*gsg*tan (2) under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 vid cirkatiden klockan 23:25.

Mvh/JM.
Citera
2021-11-11, 11:37
Medlem
■ H*nna Davidss*n är en individ som är försedd med nerver av hårdaste stål vilket är helt flagrant om man följt med H*nna Davidss*n:s leverne i detta fallet, det vill säga, triangeldramat, hennes make St*fan Davidss*n, inom sporten Geocaching och så vidare.

■ Enligt ovan skrivet borde detta nu vara till gemene man förstått ?

■ Över helheten sett, och över tiden som förflutit, så borde H*nna Davidss*n ha varit en mentalt nedbruten person vilket visat sig att så inte ha varit fallet samt att så inte är, fallet.

■ H*nna Davidss*n förbjöd St*fan Davidss*n å` det bestämdaste, att inte❗fortsättningsvis ha någon som helst kontakt med L*na Wesstr*m under vårtiden 2018.

■ Trots H*nna Davidss*n:s påpekande så fortsatte St*fan Davidss*n sin kontakt med L*na Wesstr*m bakom hennes rygg, detta ledde så småningom till en oundviklig och mental explosion hos H*nna Davidss*n.

■ Strax därefter var det H*nna Davidss*n som bestämde om vad som skulle ske, och allt, mot St*fan Davidss*n:s egen vilja.

■ När St*fan Davidss*n frihetsberövades och inlåstes i häktet under månaden Juni 2018 var H*nna Davidss*n ute på Event och livet lekte för henne.

■ Enligt H*nna Davidss*n:s egna ord skulle hela hennes värld rasa samman likt ett korthus som vinden råkat få tag i om St*fan Davidss*n skulle placeras i ett häkte men så blev aldrig fallet för H*nna Davidss*n.

■ Enligt H*nna Davidss*n:s egna ord samt vid ett annat tillfälle, ja, då tyckte H*nna Davidss*n att skulle bli riktigt skönt om St*fan Davidss*n sattes i häktet, sålunda skulle hon få slippa honom och hans närhet.

■ H*nna Davidss*n är en mycket märklig och säregen individ som egentligen inte vet hur hon skall ha det från den ena gången till den andra, men en sak står väldigt flagrant och det är att H*nna Davidss*n är en mycket slug och listig individ som verkligen kan hantera sitt rävspel och sålunda med stor enkelhet lura hela sin omgivning.

Mvh/JM.
Citera
2021-11-11, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
■ 1: ) Det kan ha gått till på ett sådant sätt, att vid den tidpunkten och strax före mordet ägde rum på L*na Wesstr*m då H*nna Davidss*n:s mentala explosion blev ett oundvikligt faktum bestämde hon tillsammans med St*fan Davidss*n om vad som skulle göras och när det skulle ske.

■ Enligt ovan skrivet måste man ha i åtanke att St*fan Davidss*n:s älskarinna L*na Wesstr*m blev bragt om livet mot hans vilja.

■ 2: ) Det är också av mycket stor betydelse enligt mig i detta fallet att ha i åtanke beträffande den manliga samt den kvinnliga rösten under Måndagskvällen den 14 Maj 2018, och enligt personen som hörde rösterna kunde också konstatera att den manliga personens röst inte❗var St*fan Davidss*n:s.

■ Beträffande den kvinnliga rösten, så finns möjligheten att den tillhörde just H*nna Davidss*n och att det faktiskt var❗just H*nna Davidss*n som uppehöll sig vid och intill Byal*gsg*tan (2) under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 vid cirkatiden klockan 23:25.

Mvh/JM.

Inte en chans att Lena skulle ha följt med HD in bakom planket mitt i natten.
Tror däremot att rösterna kanske tillhörde SD och Lena. Om de ens var dessa två...
Citera
2021-11-11, 13:14
Medlem
develis avatar
Citat:

Jo, jag ser double standards när det sätts i ett sammanhang. Hon påstår en sak men gör en annan och verkar inte sen att använda psykiskt tillstånd som argument.
Självcentrerad. Vilket ger ett rätt kallt beteende i förhållande till allvarliga händelser.
Båda är lika i flera avseenden vilket gör att jag inte ser det offer hon presenteras som.
Citera
2021-11-11, 15:31
Medlem
Citat:
Jo, jag ser double standards när det sätts i ett sammanhang. Hon påstår en sak men gör en annan och verkar inte sen att använda psykiskt tillstånd som argument.
Självcentrerad. Vilket ger ett rätt kallt beteende i förhållande till allvarliga händelser.
Båda är lika i flera avseenden vilket gör att jag inte ser det offer hon presenteras som.

Jag kan till viss del se henne som ett offer alldeles i början, så att säga. Men inte sen hon tillfrisknade från sin psykos.
Citera
2021-11-11, 15:37
Medlem
Citat:

■ 1: ) Båda är lika i flera avseenden vilket gör att jag inte ser det offer hon presenteras som.

■ 1: ) Medlemmen @notknapparen har gödslat L*na Wesstr*m-tråden med påpekanden, å`det bestämdaste, att St*fan Davidss*n har hjärntvättat tillika fullständigt och totalt söndermanipulerat H*nna Davidss*n samt till den grad att H*nna Davidss*n tappat bort sig själv och hela sin verklighet vilka påpekanden enligt mig icke är förenliga med den fakta som finns att tillgå.

Medlemmen @notknapparen har med sin envishet och vilande på konfirmeringsbiaser påpekat att St*fan Davidss*n var ingen annan än Djävulen själv och i egen hög person, och därtill påpekat, att H*nna Davidss*n varit ett totalt och ett fullständigt försvarslöst offer för St*fan Davidss*n:s grymma och manipulativa verk.

■ På tal om St*fan och H*nna Davidss*n, två individer, två personer som under en lång tid har levt tillsammans och sålunda format varandra till tycken, tankar och sätt.

■ Man måste helt enkelt ha i åtanke, att det aldrig❗bara är den enes fel när bägge lever i samexistens och under samma tak, delar samma säng och så vidare.

■ Jag förmenar att det borde vara gemene man förstått att H*nna Davidss*n:s förfaranden, det vill då säga, strax före mordet ägde rum på L*na Wesstr*m tillika sagt, en tid efter det att L*na Wesstr*m bragts om livet är till fyllest flagrant icke förenliga med medlemmen @notknapparen:s påpekande om H*nna Davidss*n som individ.

■ H*nna Davidss*n förbidade [inväntade] sin tid och sin hämnd på sin rival L*na Wesstr*m och hon tog tillvara på tillfället, det vill säga, dagen före Ar*n:s bemärkelsedag och hon utnyttjade St*fan Davidss*n till sin hjälpande hand för att på ett sådant sätt få sin hämnd på sin rival L*na Wesstr*m.

■ Det hela handlade om ett slugt och listigt rävspel ifrån H*nna Davidss*n:s sida, det vill säga, att kunna slå två flugor i en enda smäll.

■ H*nna Davidss*n ansåg att det var för henne en nödvändighet att få sin tankehämnd förverkligad mot bägge hennes antagonister vilka under en lång tid hade orsakt hennes mentala lidande.

■ Om en mänsklig varelse och framför allt en kvinnlig sådan utsätts för en kontinuerlig mental implodering blir slutligen en mental explosion oundviklig, och när den väl kommer är den till fullo okontrollerbar.

■ Den fruktansvärda och brutal dödsmisshandeln vilken den då 45-åriga L*na Wesstr*m utsattes för bakom bullerplanket i Nya Hj*rsta Ör*bro samt under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 den var okontrollerbar, den utfördes i hatets tjänst och ingen❗nej, ingen❗bar på ett sådant hat inom sig mot L*na Wesstr*m som H*nna Davidss*n tidigare gjort.

■ I dag vet jag ännu mer än jag hittills gjort och därför säger jag, att det är en omöjlighet att H*nna Davidss*n inte skulle ha varit inblandad i mordet på L*na Wesstr*m.

Mvh/JM.
Citera
2021-11-11, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
■ 1: ) Det är en fråga som fortfarande är mycket intressant beträffande hur och på vilket sätt som St*fan Davidss*n fick ut L*na Wesstr*m ifrån sin bostadsrätt under Måndagskvällen den 14 Maj 2018.

■ 2: ) Den frågan tycker jag har ett betydligt större intressevärde än ovan skriven.

■ Frågan är, kan det verkligen ha varit så, att St*fan Davidss*n lurat H*nna Davidss*n till att vara honom behjälplig med att få ut L*na Wesstr*m ifrån sin bostadsrätt, eller, kan det möjligtvis ha varit på ett sådant sätt att det var H*nna Davidss*n som var
huvudpersonen ?

Mvh/JM.

Inte konstigt att SD lyckades få ut Lena. Han gjorde väl som han brukade = knackade på köksfönstret eller fönsterblecket.
Citera
2021-11-11, 16:14
Medlem
Citat:

Inte en chans att Lena skulle ha följt med HD in bakom planket mitt i natten.

■ 1: ) Tror däremot att rösterna kanske tillhörde SD och Lena. Om de ens var dessa två...

■ Enligt mig: Att tro, det är exakt det samma som att inte veta, vad du däremot sagt inte tror, det är, vad du vekligen vet.

■ Du tror att de nattliga rösterna, kanske tillhörde St*fan Davidss*n och L*na Wesstr*m.

■ Personen vilken hörde rösterna emanera från två olika personer varav den ena med kvinnlig röst och den andra, med manlig röst under Måndagskvällen kände St*fan Davidss*n och sålunda var väl bekant med dennes röst, den personen gjorde ett konstaterande att det inte❗var St*fan Davidss*n:s röst som hördes under den aktuella kvällen, jag utgår ifrån att det konstaterandet var riktigt.

■ Enligt mig som nu fortsätter med att gräva vidare i detta gamla mordfallet (L*na Wesstr*m 2018) och med anledning av att jag har ett djupt vilande intresse i fallet då jag bland annat kände L*na Wesstr*m utgår ifrån att det högst sannolika i detta fallet var att just H*nna Davidss*n var en av de två personer som uppehöll sig tillfälligt vid och intill Byal*gsg*tan (2) vid cirkatiden klockan 23:25 under Måndagskvällen den 14 Maj 2018.

■ I min lilla säck har jag fotografen vilken med hjälp av St*fan Davidss*n:s mobila enhet fotograferade vattentornet under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 vid klockan 22:00:06 därtill har jag också den trappinspektionen som St*fan Davidss*n utförde hos sin bäste kamrat JG, också den under Måndagskvällen med cirka 1 timma och 15 minuter före det att L*na Wesstr*m sedan blev dödsmisshandlad bakom bullerplanket.

■ Jag hoppas verkligen att jag kommer att kunna fylla på säcken ytterligare med tiden.

Mvh/JM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in