Citat:
Att jaga FTF har hög prio och burkars läkekraft tycks vara underskattad.
Fredag 25 maj 2018 - HD drar ihop gänget och storstädar SDs hus. Avspärrningar borttagna.
Lördag 26 maj - SD och HD drar till Filipstad med hennes föräldrar för FTF-jakt.
Planerna på giga i USA grusades - var det bara att anpassa sig.
Så beskrivs mordet på LW.
HD:" När de tänka semesterplanerna ändrades var det bara att anpassa sig till situationen."
SD:" FTF-jakt när semesterplanerna grusats tillsammans med anant."
Tisdag 29 maj - SD anhålls.
Onsdag 30 maj - TB chattar med HD och hon är med JS och världen kommer rasa om SD häktas:
TB: Ok, bra. En sak mindre att fundera på i alla fall. .. Har du pappa och/eller mamma hos dej?
HD: De är med tjejerna. Är med J nu. Kram.
(..)
HD: Ta en dag i taget och se hur det utvecklar sig. Visar det sig gå fredag att de kommer att begära honom häktad blir det kanske annorlunda. Då kommer min värld att rasa .....".
(Ab 150)
Världen rasade inte. Det blev mer barnledigt och event i Västerås.
HD tycker så illa om LW att hon påverkas att ens vara vid hennes burkar enligt JS.
Ang LWs myst MRSS på brottsplatsen:
" Näe jag tycker inte om o ta hennes cacher".
Cykla iväg till LWs wig 8 maj tycks inte möta nåt hinder och hon ränner gärna en extra gång på BP 26 mars.
... Utom de hon borde lomma iväg till. HD nätloggar igen, men först när LW mördats.
Att må så dåligt hela vecka 22 och sen maxbelasta psyket med just LWs Sången vid Sottern?
Onsdag 30 maj - HD vill logga LWs Sången vid Sottern.
JS logg:
"Idag hade S*ysterhax önskemål om att vi skulle logga lite burkar i Geotouren."(..)
https://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GC70Q0C&title=sangen-pa-sottern
Direkt då SD anhålls, så hamnar JS på Folketorp.
Mamma BA har dock ingen aning vilka som är HDs geocachingkompisar maj 2018.
"J är så nära vän att han fått träffat barnen och Hannas föräldrar.
J träffade Hannas pappa i tisdags eller onsdags (v. 22) i stugan.
J var i stugan när polisen hämtade datorn. J tror det kan ha varit på torsdag morgonen." (ab 150)
När SD är anhållen så frågar hon JG om han vill haka på:
JG till LÅ:"
Träffade Hanna i em. Hörde av sig om jag ville träffas, kanske cacha lite.
Halvägs dit funderade jag hur konstigt det ändå kändes. Sa till henne direkt när vi möttes.
Hon sa att hon hade funderat i samma banor. men sedan frågade hon sig själv:
skulle Stefan tycka att det är bättre att sitta på soffan och deppa ihop?
Eller att aktivera sig och göra något med tiden?
Jag vet svaret. " (JG, ab 150)
HD använder SD som argument för att ta burkar inför JG.
SD vet dock inte att hon har en sexuell relation med JS - eftersom HD ljuger för SD.
SD i förhör 29 maj.
" En annan man" (JS) tar hand om HD och hennes bräckliga psyke (men inte hennes underrede).
Fredag 1 juni - SD häktas. Nu är HD så psykiskt dålig att hon måste hämtas av JS för en helg hos honom i Enköping:
"Hanna mådde ännu sämre på fredag så J åkte till Örebro och hämtade henne hos hennes
förädlar. De åkte och tog geocashing burkar. De åkte tillbaka till Hannas föräldrar och J fick träffa Hannas barn. De var nyfikna och ville träffa J. "(JS, Ab 150)
HD ligger hos JS, de åker till Västerås på event på lördag och sen åter till Enköping. På söndag kör han hem henne:
" J skjutsade hem Hanna på kvällen till hennes föräldrar. Träffade Hannas syster med man och pratade lite. J åkte hem till Enköping."(Ab 150)
Lördag 2 juni- SD häktning ("saker hände och planerna ändrades") möjliggjorde "heldags lek".
En liten omskrivning i text, mer som en passus, om det så är mord eller häktning - Vilken dag det blev!
"Jag hade egentligen andra planer för dagen men saker hände och planerna ändrades och det gjorde det möjlighet att åka till Ängsö för en heldags lek. Och vilken dag det blev! (..)"
https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=82cec170-41e3-4bee-a723-e3a08b934e25
Barnen på Folketorp, SD i en cell och HD i en kappsäck.
Tur för henne att hon kom försent, eventet inleddes med en tyst minut för LW.
Hon kunde iaf kompensera tidsmässigt via att stanna längre.
(..)
" Nu för tiden känns det som om jag lever i en kappsäck och byter adresser ofta eller det är nog inte bara som det känns det är så det ÄR. Idag skulle dagen tillbringas i Västerås där Gurkburk crew hade ordnat en lekdag för oss.
Sol, värme, glädje och gemenskap har präglat dagen. Jag hade förmånen att hänga med ett glatt och energirikt gäng som har loggat som Team T5 under dagen. Kom lite sent till första eventet men kompenserade detta med att vara en av de sista som lämnad Ängsö! (..) "
https://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GC7N7Q2&title=finalen-spokar-det-pa-angso
Det fortsätter i samma anda.
Mord som självmord spelar ingen roll. HD körs sitt race. Det enda som saknas i loggen är väl att "saker hände" och det var "bara att anpassa sig till situationen"...
1 juli 2021 håller HD minnesceremoni för SD i Mäster Olofs kapell.
2 juli 2021 - dags för lekhelg, hotell och äventyr.
HD:
"Så var det dag för en lekhelg med K*rmansbo. Vi funderade fram och åter vart vi skulle åka innan Gävle blev bestämt. Det finns för många roliga ställen att åka till men här fanns en challenge som behöver jobbas vidare på. Ville logga många men ändå hinna med några handplockade cacher. (..) "
Fredag 25 maj 2018 - HD drar ihop gänget och storstädar SDs hus. Avspärrningar borttagna.
Lördag 26 maj - SD och HD drar till Filipstad med hennes föräldrar för FTF-jakt.
Planerna på giga i USA grusades - var det bara att anpassa sig.
Så beskrivs mordet på LW.
HD:" När de tänka semesterplanerna ändrades var det bara att anpassa sig till situationen."
SD:" FTF-jakt när semesterplanerna grusats tillsammans med anant."
Tisdag 29 maj - SD anhålls.
Onsdag 30 maj - TB chattar med HD och hon är med JS och världen kommer rasa om SD häktas:
TB: Ok, bra. En sak mindre att fundera på i alla fall. .. Har du pappa och/eller mamma hos dej?
HD: De är med tjejerna. Är med J nu. Kram.
(..)
HD: Ta en dag i taget och se hur det utvecklar sig. Visar det sig gå fredag att de kommer att begära honom häktad blir det kanske annorlunda. Då kommer min värld att rasa .....".
(Ab 150)
Världen rasade inte. Det blev mer barnledigt och event i Västerås.
HD tycker så illa om LW att hon påverkas att ens vara vid hennes burkar enligt JS.
Ang LWs myst MRSS på brottsplatsen:
" Näe jag tycker inte om o ta hennes cacher".
F: A kändes de okej för dig o ta Lenas cache?
HD: Näe jag tycker inte om o ta hennes cacher.. eh .. men eh .. ah .. låter så jävla .. åh låter så .. i sammanhanget så ba känns det såhär .. det låter så jävla barnsligt, löjl. .. liksom allting men näe det var.. eh den var ny, eh .. å vi bodde närmast, vi löste den uppgiften, det var en sån här myst man skulle lösa en del innan .. eh .. å vi åkte dit o var först på den .. ah .. jättelöjligt i sammanhanget känns det nu men .. ah men det är en sån där tävling som finns inom geocaching .. man .. man ska va först, för det liksom .. det räknas hur många gånger man är först på olika burkar." Ab 149
HD: Näe jag tycker inte om o ta hennes cacher.. eh .. men eh .. ah .. låter så jävla .. åh låter så .. i sammanhanget så ba känns det såhär .. det låter så jävla barnsligt, löjl. .. liksom allting men näe det var.. eh den var ny, eh .. å vi bodde närmast, vi löste den uppgiften, det var en sån här myst man skulle lösa en del innan .. eh .. å vi åkte dit o var först på den .. ah .. jättelöjligt i sammanhanget känns det nu men .. ah men det är en sån där tävling som finns inom geocaching .. man .. man ska va först, för det liksom .. det räknas hur många gånger man är först på olika burkar." Ab 149
... Utom de hon borde lomma iväg till. HD nätloggar igen, men först när LW mördats.
Att må så dåligt hela vecka 22 och sen maxbelasta psyket med just LWs Sången vid Sottern?
Onsdag 30 maj - HD vill logga LWs Sången vid Sottern.
JS logg:
"Idag hade S*ysterhax önskemål om att vi skulle logga lite burkar i Geotouren."(..)
https://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GC70Q0C&title=sangen-pa-sottern
Direkt då SD anhålls, så hamnar JS på Folketorp.
Mamma BA har dock ingen aning vilka som är HDs geocachingkompisar maj 2018.
"J är så nära vän att han fått träffat barnen och Hannas föräldrar.
J träffade Hannas pappa i tisdags eller onsdags (v. 22) i stugan.
J var i stugan när polisen hämtade datorn. J tror det kan ha varit på torsdag morgonen." (ab 150)
När SD är anhållen så frågar hon JG om han vill haka på:
JG till LÅ:"
Träffade Hanna i em. Hörde av sig om jag ville träffas, kanske cacha lite.
Halvägs dit funderade jag hur konstigt det ändå kändes. Sa till henne direkt när vi möttes.
Hon sa att hon hade funderat i samma banor. men sedan frågade hon sig själv:
skulle Stefan tycka att det är bättre att sitta på soffan och deppa ihop?
Eller att aktivera sig och göra något med tiden?
Jag vet svaret. " (JG, ab 150)
HD använder SD som argument för att ta burkar inför JG.
SD vet dock inte att hon har en sexuell relation med JS - eftersom HD ljuger för SD.
SD i förhör 29 maj.
" En annan man" (JS) tar hand om HD och hennes bräckliga psyke (men inte hennes underrede).
PS: Har hon till och med skaffa en ny karl? Eller fått ett nytt umgänge, eller fått en ny
relation? En tillfällig eller fast?
SD: Ehh det finns en annan person i hennes liv, jag tror väl kanske inte att det är, av det
intimaste slaget, men det ...
PS: Jaså det tror du inte?
(Ljud från mobiltelefon)
SD: (Viskar) nej."
(...)
PS: Men kvarstår ju fortfarande faktum, ni bor ju ihop trots att ni har skilt er och ni ska inte
ha något liv ihop, och ni behöver väl inte bo ihop för att kunna stötta varann?
SD: Ehh nej men det har en viss väldigt praktiskt och väldigt enkelt, där har vi nånstans att vara, nu har, har vi sagt att äh jag ska flytta hem i morgon, flytta hem till huset ehh och hon kommer och flytta nån annanstans, mm hon känner att hon inte kan vara hemma, hon får stöd ifrån en annan person istället. Inte på samma vis som av mej men, ja vi har behövt varandra och behöver varandra, eller ...
PS:Mm.
SD: Nån ...
(..) .
SD: Nej (skrattar till) ehh nej jag vet inte vem jag skulle bo hos, nu är det framförallt Hanna som behöver stöd, hon har ju även behövt ta till, ehh psyk ehh ...
SD: Som du säkert känner till, och idag är hon inne hos kurator. Ehh hon får inte falla tillbaka. Jag behövs för henne, men imorgon då kommer hon och vara med en annan man istället några dar alltså.
MT: Får hon stöd där."(Ab 147)
relation? En tillfällig eller fast?
SD: Ehh det finns en annan person i hennes liv, jag tror väl kanske inte att det är, av det
intimaste slaget, men det ...
PS: Jaså det tror du inte?
(Ljud från mobiltelefon)
SD: (Viskar) nej."
(...)
PS: Men kvarstår ju fortfarande faktum, ni bor ju ihop trots att ni har skilt er och ni ska inte
ha något liv ihop, och ni behöver väl inte bo ihop för att kunna stötta varann?
SD: Ehh nej men det har en viss väldigt praktiskt och väldigt enkelt, där har vi nånstans att vara, nu har, har vi sagt att äh jag ska flytta hem i morgon, flytta hem till huset ehh och hon kommer och flytta nån annanstans, mm hon känner att hon inte kan vara hemma, hon får stöd ifrån en annan person istället. Inte på samma vis som av mej men, ja vi har behövt varandra och behöver varandra, eller ...
SD: Nån ...
(..) .
SD: Nej (skrattar till) ehh nej jag vet inte vem jag skulle bo hos, nu är det framförallt Hanna som behöver stöd, hon har ju även behövt ta till, ehh psyk ehh ...
SD: Som du säkert känner till, och idag är hon inne hos kurator. Ehh hon får inte falla tillbaka. Jag behövs för henne, men imorgon då kommer hon och vara med en annan man istället några dar alltså.
MT: Får hon stöd där."(Ab 147)
"Hanna mådde ännu sämre på fredag så J åkte till Örebro och hämtade henne hos hennes
förädlar. De åkte och tog geocashing burkar. De åkte tillbaka till Hannas föräldrar och J fick träffa Hannas barn. De var nyfikna och ville träffa J. "(JS, Ab 150)
HD ligger hos JS, de åker till Västerås på event på lördag och sen åter till Enköping. På söndag kör han hem henne:
" J skjutsade hem Hanna på kvällen till hennes föräldrar. Träffade Hannas syster med man och pratade lite. J åkte hem till Enköping."(Ab 150)
Lördag 2 juni- SD häktning ("saker hände och planerna ändrades") möjliggjorde "heldags lek".
En liten omskrivning i text, mer som en passus, om det så är mord eller häktning - Vilken dag det blev!
"Jag hade egentligen andra planer för dagen men saker hände och planerna ändrades och det gjorde det möjlighet att åka till Ängsö för en heldags lek. Och vilken dag det blev! (..)"
https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=82cec170-41e3-4bee-a723-e3a08b934e25
Barnen på Folketorp, SD i en cell och HD i en kappsäck.
Tur för henne att hon kom försent, eventet inleddes med en tyst minut för LW.
Hon kunde iaf kompensera tidsmässigt via att stanna längre.
(..)
" Nu för tiden känns det som om jag lever i en kappsäck och byter adresser ofta eller det är nog inte bara som det känns det är så det ÄR. Idag skulle dagen tillbringas i Västerås där Gurkburk crew hade ordnat en lekdag för oss.
Sol, värme, glädje och gemenskap har präglat dagen. Jag hade förmånen att hänga med ett glatt och energirikt gäng som har loggat som Team T5 under dagen. Kom lite sent till första eventet men kompenserade detta med att vara en av de sista som lämnad Ängsö! (..) "
https://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GC7N7Q2&title=finalen-spokar-det-pa-angso
Det fortsätter i samma anda.
Mord som självmord spelar ingen roll. HD körs sitt race. Det enda som saknas i loggen är väl att "saker hände" och det var "bara att anpassa sig till situationen"...
1 juli 2021 håller HD minnesceremoni för SD i Mäster Olofs kapell.
2 juli 2021 - dags för lekhelg, hotell och äventyr.
HD:
"Så var det dag för en lekhelg med K*rmansbo. Vi funderade fram och åter vart vi skulle åka innan Gävle blev bestämt. Det finns för många roliga ställen att åka till men här fanns en challenge som behöver jobbas vidare på. Ville logga många men ändå hinna med några handplockade cacher. (..) "
K*armansbo:
" Helg igen TJOHOOOOOOOOOO
Systerhax & jag hade planerat att hänga denna helg och efter mycket om & men föll valet av plats för helgens äventyr till Gävle med omnejd
Hotell bokades & VIPS var det helg och vi rullade ut på äventyr. "
"Lyckliga skattletare" enligt fotot:
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/bc310e27-ce84-42dc-9142-16e3a781836d_l.jpeg
" Helg igen TJOHOOOOOOOOOO
Systerhax & jag hade planerat att hänga denna helg och efter mycket om & men föll valet av plats för helgens äventyr till Gävle med omnejd
Hotell bokades & VIPS var det helg och vi rullade ut på äventyr. "
"Lyckliga skattletare" enligt fotot:
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/bc310e27-ce84-42dc-9142-16e3a781836d_l.jpeg
Tack för god info. Det är detta jag har misstänkt mycket länge nu = när "hela hennes värld rasar" innebär tydligen att hon får en typ av utbrott om något går henne emot. Plus en stor talang för skådespeleri. Vad som helst. Som vilken 5 åring som helst.
Hon har satt strypkoppel på både familj och vänner, som alla tassar på tå kring henne. "Det är väl bra att hon piggnar till såpass snabbt och bra?" - när hon har brutit ihop för något för 50elfte gången.
Detta med sjukdomsvinst blir allt klarare och även min syn på HD som person. Hon verkar inte klara av minsta motgång utan att hela världen rasar. (Men när SD tog sitt liv var det tjofaderittan i skog och mark med ceocaching redan dagen efter). Varför bröt hon inte ihop då ?
Senast redigerad av zilvereko 2021-11-10 kl. 14:21.
Senast redigerad av zilvereko 2021-11-10 kl. 14:21.