2021-11-12, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Att det minskar smittspridningen.
Pandemier brukar pågå 2-3 år. 2 år har gått och nu uppstår nya vågor. Mao, vaccinen har inte påverkat pandemin alls. Kanske har några äldre och sjuka inte dött som skulle dött utan vaccin. Men någon påverkan på smittspridning syns det inte ett spår av.
Citera
2021-11-12, 14:12
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimmieStark
Tror du att det gäller alla vaccinerade som blir smittade också?

Säger ju studien ingenting om tyvärr. Men vaccinerade får ju färre symptom så förhoppningsvis i mindre grad
Citera
2021-11-12, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Det var väl Norge som diskuterades, inte Australien.

Vad som sker i Australien sprider dig snart hit. Tar bara längre tid att kringå våra lagar och regler
Citera
2021-11-12, 14:16
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Jag tror att vaccin har den effekt som sägs, skydda från allvarlig sjukdom, och tycker riskgrupper ska ta vaccin.
Övriga frivilligt.
Varför är jag antivaxx?
Kan det vara någon slags tourettes som ni förespråkare av ett totalitärt samhälle lider av?
Du är precis den typ av medborgare som krävs för att kunna bygga fina samhällen likt DDR och Nordkorea.
Exakt så är det !
Tyvärr är denna typ av medborgare aldrig medvetna själva om vad de förespråkar.
Citera
2021-11-12, 14:16
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Jag tror de flesta vill ha ett slut på den här skiten så långt det är möjligt i alla fall. Du tycker det är ett experiment medan jag tycker det är en fantastisk bedrift att vi lyckats ta fram ett vaccin på så kort tid. Det är lite fascinerande när folk sågar vaccinen, gräver man lite så kommer det snabbt fram att dessa inte har en aning om hur det fungerar utan tror en massa saker baserat på vad andra kläcker ur sig.

Forskats o experimenterats mycket med coronavirus så inte så konstigt det gick fort. Tyvärr experimenterade de lite väl mycket i Wuhan.....
Citera
2021-11-12, 14:17
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Din liknelse är korkad.
Icke vaccinerade utanför riskgrupperna krockar hela tiden, inget händer.
Tänk om det vore så bra. Men många blir sjuka, en del värre och en del behöver inte tänka på framtiden.
Ja jag vet att en del får det som en vanlig förkylning. Jag har hängt med tillräckligt länge både här och övrigt för att inse att kan man skydda sig så bör man göra det.

Jag har precis fått 3:e dosen idag och har därmed förstärkt skyddet rejält. Har inge problem att ta mer doser och dessutom är de helt gratis. Ok, både du och jag är med och betalar via skatten, så tack så mycket för ditt bidrag, såvida du inte är en parasit på samhället.
Citera
2021-11-12, 14:17
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Pandemier brukar pågå 2-3 år. 2 år har gått och nu uppstår nya vågor. Mao, vaccinen har inte påverkat pandemin alls. Kanske har några äldre och sjuka inte dött som skulle dött utan vaccin. Men någon påverkan på smittspridning syns det inte ett spår av.

I och med deltavariantens intåg så behövs en högre vaccineringsgrad, tveksamt om vi kommer dit. FHM vill gärna skryta med att vi har hög vaccinationsgrad och visar alltid upp siffran vaccinerade över 12 år, 81,5%. Men tittar man på befolkningen som helhet så ser det inte så lysande ut vad gäller vaccinationsgraden, 67,2%, med det sagt säger jag inte att vi ska vaccinera barnen.
Citera
2021-11-12, 14:18
Medlem
NirvanAs avatar
Fortfarande har inte de 20+ avlidna från östergötland och 20+ från nån annan region (minns ej vilken det var) registrerats? Nån i tråden nämnde att två regioner hade rapporterat en stor klump för ett par dagar sen - första gången på länge... FHM kanske sprider ut dom nästa vecka så det inte ser så mycket ut?
Citera
2021-11-12, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gilipolla
Vad som sker i Australien sprider dig snart hit. Tar bara längre tid att kringå våra lagar och regler

Nej
Citera
2021-11-12, 14:23
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Jag tror de flesta vill ha ett slut på den här skiten så långt det är möjligt i alla fall. Du tycker det är ett experiment medan jag tycker det är en fantastisk bedrift att vi lyckats ta fram ett vaccin på så kort tid. Det är lite fascinerande när folk sågar vaccinen, gräver man lite så kommer det snabbt fram att dessa inte har en aning om hur det fungerar utan tror en massa saker baserat på vad andra kläcker ur sig.
Konstigt att de på andra sidan tycker exakt likadant.
I det här fallet tror jag det beror på att det inte finns någon exakt sanning ännu. Det finns otroligt många läkare/forskare/experter mm på bägge sidor, tyvärr får enbart den ena sidan höras och det gör naturligtvis att det blir en enorm slagsida i opinionen åt det hållet (människor är extremt lätta att påverka).

Går otroligt bra att jämföra med klimatdebatten, precis samma oenighet bland experter men fårskocken tror att det är glasklart vad forskningen säger pga hur ena sidan tystas i alla sammanhang.
Citera
2021-11-12, 14:26
Medlem
Talespins avatar
Citat:

Hur vet du att det är vi som ifrågasätter vaccinen som har fel?
Citera
2021-11-12, 14:27
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Forskats o experimenterats mycket med coronavirus så inte så konstigt det gick fort. Tyvärr experimenterade de lite väl mycket i Wuhan.....

Ja de där "gain of function" experimenten är lite som att experimentera med en atombomb på pojkrummet. Jag är väldigt kluven, å ena sidan kan jag se en viss nytta av dem kunskapsmässigt men tittar man på riskerna med det så är det inte värt det. Att man brister i säkerheten vid sådana labb är rent skrämmande men kineserna är inte ensamma, USA fick ju stänga Fort Detrick 2019 efter läcka.

https://en.wikipedia.org/wiki/Fort_Detrick#:~:text=Following%20the%20cease%20and %20desist,made%20on%20November%2025%2C%202019.

Det lustiga är att jag var där då och blev mystiskt sjuk i covidliknande symtom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in