2021-11-12, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allchronix69
Haha wow hade jag inte vetat bättre hade jag också trott som du. Men det där är inte dissar till varandra. PJ och Nisse har shoutoutat varandras musik och gjort reklam åt varandras musik på instagram typ hela tiden. Dom har även hängt mycket tillsammans med dree low. Palles texter är inte riktade till någon det är bara texter. Kom ihåg att det bara är sista 3 veckorna innan mordet som det började hetta, hela den här situationen. Man har inte vart ovänner eller så innan utan tvärtom snarare.

Konstigt. PJ's brorsa Sulle blev ju mördad för att han gick från HH till Shottaz. Hur skall man förklara bort den texten?
Citera
2021-11-12, 12:56
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killerboot
ja eller så spelade dom (Han dumle) så traumatiserade
Så polisen bara tog uppgifter och snabbförhör sen iväg till sjukan

Ja, känns naivt bara.
Citera
2021-11-12, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbetappe
Ni som säger vcbarre goa, varför skulle han inte goat nils när nils va i Märsta då?? De va enklaste gowingen. Ni har fel. Barre e ung kille han e inte en psykopat att goa en vän till sin död krävs mycket för. Han ser ej kapabel ut, och då tror jag inte han hade gått på minnesstunderna heller tror ni han hade klarat av de elr? Ni verka ej förstå alla e människor, förutom dumle då som e riktig psykopat utan känslor.

Du goar såklart inte på hemmaplan.

Att han ser lite svagt mongolid ut har väl inget med saken att göra.

Einar ser ju lite ut som en stor bäbis men verkar vara snabb med flaska eller kniv.

Han är en gammal vän med Marti. Inte med Einar.

Einar var hos honom ”1 timme i Märsta innan det hände, snyft”.

Kan lika gärna varit en halvtimme. Och trollen som skriver att det endast var på morgonen ljuger.
Citera
2021-11-12, 12:59
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dundersidan
Det första jag tänkte.

”Hoppas att det är Märsta-ungarna”.

Det andra jag tänkte.

”Är det A och D så måste Polisen vara lite tappade”.

Deras kläder borde man ju ha testat direkt…

Tänker skärmen på polisdatorn borde börja blinka rött när man slår in Dumles personnummer 😂
Citera
2021-11-12, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reptileking
Ja jag tänker så också. Fast om det är A&D känns det mer som infon till media bara dröjde ett tag. Därav att det blev ickenyhet i så fall. Men hoppas på andra och att nån här sett poliser i trapphus i Märsta t ex.

Ja, så kan det såklart vara. Eller att åklagaren bara vill skylta med något som indikerar att det rör sig framåt.

Skulle jag varit polischef så hade jag ivf. krossat dörrarna till Marti, VC Barre och Adams hem och beslagtagit all elektronik.
Citera
2021-11-12, 13:04
Medlem
Citat:
Tänker skärmen på polisdatorn borde börja blinka rött när man slår in Dumles personnummer 😂

Haha, ja verkligen.

Adel verkar däremot helt knäckt i sammanhanget. Han har helt försvunnit samtidigt som Dumle försöker göra sin grej / gå vidare.
Citera
2021-11-12, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbetappe
Ni som säger vcbarre goa, varför skulle han inte goat nils när nils va i Märsta då?? De va enklaste gowingen. Ni har fel. Barre e ung kille han e inte en psykopat att goa en vän till sin död krävs mycket för. Han ser ej kapabel ut, och då tror jag inte han hade gått på minnesstunderna heller tror ni han hade klarat av de elr? Ni verka ej förstå alla e människor, förutom dumle då som e riktig psykopat utan känslor.

Ser ej kapabel ut? Lyssna på hans låtar.

Jag var femton, misstänkt för nitton brott
Jag var sexton, LVU och allt tog stopp
Grovt vapenbrott och allt tog ett krock
Frikänd för allt, nu aina har chock
Läser om mig själv i en bok
De skriver mina brott och alla mina tok
Utav alla nitton, bara fem var grov
Med två olika försök till mord

Från samma låt:
Ortens sötaste, är kapabel till mord
Skytteträningar, mannen, djupt i en skog
Hade medkänsla, men jag svär att den dog
När jag spillde, ah, under masken jag log

En 100gubbe helt klart.
Citera
2021-11-12, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dundersidan
Solklart mot Nisse. Om någon källa kan konstatera att det var P.J’s bror som blev skjuten i Akalla så klarnar saken.

Det var Sulle, P.J's storebror som blev skjuten. Han skall till råga på allt blivit misstagen för P.J. Alla gånger Shottaz som var ansvariga.

https://www.flashback.org/t3259503
Citera
2021-11-12, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ObviousMF
Konstigt. PJ's brorsa Sulle blev ju mördad för att han gick från HH till Shottaz. Hur skall man förklara bort den texten?

Han är en mästermanipulatör. Måste ändå ge han lite cred för det.

Imponerar först med sin kunskap för oss ”naiva suedis” så att vi sväljer hans ord.

Men han trycker hela tiden ut sina sanningar som ska få oss att titta bort från den egna gruppen.

Vi var många som trodde han var en polis ett tag, men nu är det mer tydligt vilken gruppering han kommer från.

Granska gärna alla hans inlägg om du orkar och lek tvärt-om-leken. Det kanske säger mer än det han skriver.
Citera
2021-11-12, 13:13
Medlem
Konflikten på N & C har troligtvis varit mellan Einar och P.J + kompisar som sedan knivat Le*s.
Efter det löpte de fullständigt amok och försökte skjuta Adel å Dumle.
Dagen efter avslutade de med Einar.

Case Closed
Citera
2021-11-12, 13:14
Medlem
killerboots avatar
Citat:
Ja, känns naivt bara.

Ja polisen är ju bäst på böter och glömma vapnen på offentliga toaletter
Citera
2021-11-12, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ObviousMF
Det var Sulle, P.J's storebror som blev skjuten. Han skall till råga på allt blivit misstagen för P.J. Alla gånger Shottaz som var ansvariga.

https://www.flashback.org/t3259503

Yes, jag vet. Tack 🙏

Hemskt att bli ihjälslagen för att man misstas för sin bror… Vidrigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in