2021-11-12, 05:36
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykosvin
2 stycken har skrivit RIP på vcbarres insta? 😳
Hittar inget när jag söker på VC Barre RIP eller VC Barre skjuten, det som kommer upp nu är samarbetet med Einar
https://nyheter24.se/amp/noje/973530...r-innan-mordet
Citera
2021-11-12, 06:08
Medlem
Nisse - för stor för landet

Man japp din bror du vågade ej gå ut mannen
Du en tönt du miskin, du är slut mannen
Låta dig va? Säg mig är du sjuk bramme

PJ- YEYE

Brorsan, här det gang-gang, nigga
If you found that nigga, we gon’ smoke that nigga, yeah, yeah

Soon han kasta gun efter gun, det var osmart
Sen han hamna i krig för han gick med vem som helst
Mannen, han har ingen ort, jag svär han har inget hem
Jag har sagt det innan och jag säger det igen
Ey, min broder med en risk, han vill ha varenda en
Om jag kommer i en tysk, då du vet det är Merca-Benz
Bäst du håller tyst, annars får du smaka en

Bara några exempel, nu med facit i hand så blir nog inte den biffen helt enkel att försvara/förklara.

Citat:
Ursprungligen postat av Jom3
Han dissar inte p.j dissen är inte till han. Einar var vän med p.js bror o dem har en osläppt låt tillsammans som dem gjorde innan han dog
Citera
2021-11-12, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbetappe
Ditt jävla retard man löste kidnappningen 1 år senare pga encro. O de va it ett år ens men det var pga fkn encro jävla mongo o jag tror inte einar huggit någon heller va snacka du om

Oj kränkt liten abbe, du var nog inte så smart för då hade du insett att om den grejen kunde lösas finns det säkert något annat grabbarna kan torska på i det här fallet. Tror du polisen ska uppdatera allt i aftonbladet eller? Va vet du om vad som händer i förundersökningen mini konstapeln
Citera
2021-11-12, 08:22
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illincognito

PJ- YEYE

Bara några exempel, nu med facit i hand så blir nog inte den biffen helt enkel att försvara/förklara.

Jo alltid många bortförklaringar ang detta när det kommer på tal....

YEYE
är ju svår snacka bort...

För stor för landet
Är du säker att den är mot PJ? Förstår hur du tänker, men fått det bekräftat någonstans?
Citera
2021-11-12, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anoxanox
Något av teorierna stämmer :
1. Haval ligger inte bakom detta, han är pundare han förtjänade smärtan som han fick känna när hans bror gick bort men hans bror förtjänade inte att dö för Havals synder. För infon skull så sitter haval i göteborgshäktet skånegatan. Anledning okänt men troligtvis utan restriktioner då han är dömd i första instans.

PS:Mer ett påstående

2. Vårby ligger troligvist inte heller bakom detta då de har större bekymmer just nu och tjänar inget på att riskera ännu mer tid när deras vinning bli gatucreed som de inte kan ha nytta utav närmsta 10 åren.
Även om jag kom på igår att Vårby har fotsoldater i Alby, Rågssved & S-Tälje.
Just Rågssved nämnde någon tidigare att de skulle ligga bakom.
Men fortfarande ej troligt.
PS: Mer ett påstående

3.N&C Ligger närmast i hand och skulle kunna vara motivet till mordet.
Kurderna har sörjt Einar, bl.a Ami* Ku*da har lagt upp RIP E*nar och senast idag åkte han runt med och lyssnade på en låt. Det skulle han inte göra om Kurderna låg bakom detta, dessutom skulle han bli på dålig fot med Lei'*s om han lyssnade på Le*is fiendes låt efter att Le*is "släkt" honom.
Adel har sörjt, kurda mm.

Däremot har av de svarta endast Dree sörjt. Nej dedär med instahashtagen är inte Husbybarn det är bild ifrån Rinkeby med Yasin mfl precis när Yasin muckade 2019, dessutom ifrån fake konto.
Hursomhelst, slice är en liten pr-hora han bör har sörjt om han kände sympati, men det gjorde han inte.
Vill minnas att han la upp 2 st storys samtidigt som E dog med musik, minns inte exakt vilka.
Hursomhelst kan ej komma ihåg att någon av de svarta HH sörjt E.
Det betyder inte att de ligger bakom men snarare det än att kurderna ligger bakom om man utgår att allt började ifrån N&C.

3.1 N&C Ei*ar, ZE, MM grips just inte av slump. Det fanns vitten, ordningsvakter mm mm som måste ha beskrivit för polisen vilka som var drivande. Så att polisen måste ha gått på dessa uppgifter när de greps vilket till 99% stämmer. Men det betyder inte att det håller i en domstol förstå mig rätt.
E var bra slajfad den kvällen på N&C utifrån videosen som finns ute att döma. Inte otroligt att han har dålig med konsekvent tänk och gjort något han inte borde, tex knivat någon.
Sökningen efter livvakter, skottsäkerbil osv är fortsättningen ifrån ovan scenario.

Samtidigt måste adel / dumle goat E*nar, och nej ingen av de har gjort det utan den andres vetskap.
PS: det var jag som skrev först om att Adel skrattade åt E's kidnappning och ville ha bilderna ifrån kidnappningen ifrån vårbybarnen.

Nu kom jag på en annan grej, ni som anser att Adel såg Ein'r som sin bror mm. mm.
Denz / Adels film " Denz - Medan Vi Lever " skulle nog kunna beskriva precis vilken typ av människa adel är. I fimen är han redo att skjuta sin kusin för 3 stulna kassar Weed.
Tro inte att han är mycket bättre i verkligheten, samma smuts. Han är ju "äkta" om man ska tro på honom själv så detta är äkta adel.

Jätte invecklat och komplicerat med tror att det def har med N&C att göra.
Återigen ser vi hur dåliga svenska polisen är som låter självsaneringen fortgå, hade personen (Ksk E*inar) suttit inlåst idag för knivskärrningen på N&C hade vi troligtvis inte haft denna incident.

Källa på att Adel skratta? Han och Einar släppte show typ en vecka efter de blev offentligt
Citera
2021-11-12, 08:57
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TruthSeeker2
När man kollar runt på dessa gangstrars sociala medier så är det på riktigt både skrämmande och skrattretande på en och samma gång. Osäkra små barn som agerar som såpaskådisar av sämsta klass/korpen-players. Samtidigt är det just dessa som driver runt och skjuter varandra med riktiga vapen. Mördar varandra. Mördar på broar, mördar random folk av misstag (tolvåriga flickebarn!), mördar varandra (i detta fallet Einar).

Vad gick snett? Var det fortnite, karriärsamhället eller tristessen i den vuxna generationen som slog till? Förstår på riktigt inte!

Barn som låtsas ha pondus mördar barn. För vad? Och den där sjuka grejen med att låtsas att en bunt sedlar är en telefon. What is up with that? Lite som pricken över iet på ovan skrivna. Hade det varit real så hade den reklamen inte varit behövlig.

Vapnen, smärtan, ensamheten och döden är det enda som är real i detta sammanhang.

Någon behöver göra något. Ge någon en kram. Ge någon andra förutsättningar. (Sorry för floskler.)

Ps, Einar hade ett jäkla flow, sörjer hans bortgång och att ej ha fått höra det som komma skulle (fattade redan för fyra år sedan att han efter gangsterperioden skulle ha kunnat skapa något riktigt stort. Tänk er bara en Einar på 25, 30, 35 och 40!)

Det finns en låt som heter Bye bye bror med en rappare som heter Skander. Den spelas aldrig på P3 och vinner nog ingen grammis men kan rekommendera en lyssning på den.
Den ger en lite mindre romantiserad bild av vad det är som pågår om man säger så.
Citera
2021-11-12, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabsydusy
Källa på att Adel skratta? Han och Einar släppte show typ en vecka efter de blev offentligt
Antar att du menar om han skrattat åt kidnappingen? Framgår ur enchro
Citera
2021-11-12, 09:09
Medlem
Citat:

PJ- YEYE

Haha wow hade jag inte vetat bättre hade jag också trott som du. Men det där är inte dissar till varandra. PJ och Nisse har shoutoutat varandras musik och gjort reklam åt varandras musik på instagram typ hela tiden. Dom har även hängt mycket tillsammans med dree low. Palles texter är inte riktade till någon det är bara texter. Kom ihåg att det bara är sista 3 veckorna innan mordet som det började hetta, hela den här situationen. Man har inte vart ovänner eller så innan utan tvärtom snarare.
Citera
2021-11-12, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Vad behövs i det här fallet? Vad behövdes för husrannsakan och kontroll av krutstänk på kläder?
Tror du som tabell-GW att det inte blir dom?

Bra fråga, men i detta fall törs jag lova att det inte krävs något ”graverande” alls. Man får ju intryck av att de var på platsen.

Borde dock ha gjorts direkt och inte nu om uppgiften stämmer.

Förresten, någon som vet om herrarna från entouraget greps på platsen på morddagen? De borde de nog ha gjorts.
Citera
2021-11-12, 09:52
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mess11
Bra fråga, men i detta fall törs jag lova att det inte krävs något ”graverande” alls. Man får ju intryck av att de var på platsen.

Borde dock ha gjorts direkt och inte nu om uppgiften stämmer.

Förresten, någon som vet om herrarna från entouraget greps på platsen på morddagen? De borde de nog ha gjorts.

Om du menar Adele och Dumle så ja de togs in på förhör men de greps inte...
Citera
2021-11-12, 09:58
Medlem
Med den logiken så är ju Maykil och Chihab fortfarande bästa vänner, för dom berättar ju ej i rätten att de faktiskt hatar varandra, utan svarar att allt är lugnt.

Vem skulle de annars va som Nisse tar upp i texten, att han ej vågar gå ut, så de klippte hans bror. De är ett extremt fult övertramp, i min värld, värre än allt de han skriver om Dara. Men sannolikheten att de finns två liknande situationer eller att de är ord skrivna ur intet, finns ju inte. Framförallt inte när det även här i tråden vittnas om att Nisse umgicks med brodern de syftas på.

"Brorsan, vi gör salt till socker, din son blir dotter
Gucci, Louis V, inga offerkoftеr, ey
Varför har din boy ett koppel?
Våra rattar så pass, skicka helikoptern
Ey, det P.J, du får i dig
Grabbar becknar grabbar, man kan tro det eBay, ey
Här vi är lojala till dig
Snart kommer din dag, din råtta, spring för livet"

Tyvärr så kom nisses dag, redan innan detta han nå allmänheten. Oklart om det var så smart att släppa den

Citat:
Ursprungligen postat av Allchronix69
Haha wow hade jag inte vetat bättre hade jag också trott som du. Men det där är inte dissar till varandra. PJ och Nisse har shoutoutat varandras musik och gjort reklam åt varandras musik på instagram typ hela tiden. Dom har även hängt mycket tillsammans med dree low. Palles texter är inte riktade till någon det är bara texter. Kom ihåg att det bara är sista 3 veckorna innan mordet som det började hetta, hela den här situationen. Man har inte vart ovänner eller så innan utan tvärtom snarare.
Citera
2021-11-12, 10:29
Medlem
Citat:
Med den logiken så är ju Maykil och Chihab fortfarande bästa vänner, för dom berättar ju ej i rätten att de faktiskt hatar varandra, utan svarar att allt är lugnt.

Vem skulle de annars va som Nisse tar upp i texten, att han ej vågar gå ut, så de klippte hans bror. De är ett extremt fult övertramp, i min värld, värre än allt de han skriver om Dara. Men sannolikheten att de finns två liknande situationer eller att de är ord skrivna ur intet, finns ju inte. Framförallt inte när det även här i tråden vittnas om att Nisse umgicks med brodern de syftas på.

"Brorsan, vi gör salt till socker, din son blir dotter
Gucci, Louis V, inga offerkoftеr, ey
Varför har din boy ett koppel?
Våra rattar så pass, skicka helikoptern
Ey, det P.J, du får i dig
Grabbar becknar grabbar, man kan tro det eBay, ey
Här vi är lojala till dig
Snart kommer din dag, din råtta, spring för livet"

Tyvärr så kom nisses dag, redan innan detta han nå allmänheten. Oklart om det var så smart att släppa den

Du har absolut 0 bevis för att texterna är riktade mot varandra. Sluta tro att dina resonemang per definition är verklighet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in