• 1
  • 2
2021-11-12, 11:11
Medlem
Jag blir nu polisanmäld utav min arbetsgivare pga jag lämnat positivt drogtest (cannabis).

Vilka följder kommer detta sannolikt att få?
Jag är tidigare dömd för ringa narkotikabrott (Cannabis), drograttfylleri (Attentin) och vårdslöshet i trafik.

Både drograttfyllan och vårdslösheten resulterade i förlorat körkort då båda skedde under prövotiden.

Vad kan ske? Förlorat körkort? Husrannsakan?
Vad kommer sannolikt att ske?

Tack på förhand, ni är bäst 🙏
Citera
2021-11-12, 11:16
Medlem
aYaLLas avatar
Arbetsgivare polisanmäler inte en anställd för att denna lämnat ett positivt drogtest.
Citera
2021-11-12, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CptAxel
Jag blir nu polisanmäld utav min arbetsgivare pga jag lämnat positivt drogtest (cannabis).

Vilka följder kommer detta sannolikt att få?
Jag är tidigare dömd för ringa narkotikabrott (Cannabis), drograttfylleri (Attentin) och vårdslöshet i trafik.

Både drograttfyllan och vårdslösheten resulterade i förlorat körkort då båda skedde under prövotiden.

Vad kan ske? Förlorat körkort? Husrannsakan?
Vad kommer sannolikt att ske?

Tack på förhand, ni är bäst 🙏

Vad som händer? Du får möta konsekvenserna utav att du gjort något olagligt som även svärtar ner din moral och anseende.
Citera
2021-11-12, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aYaLLa
Arbetsgivare polisanmäler inte en anställd för att denna lämnat ett positivt drogtest.

Nähä så dom bara ljög för mig?

Snälla kom inte med saker som detta, låt oss anta att dom inte ljög, tack.
🙏
Citera
2021-11-12, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teddyrosevelt
Vad som händer? Du får möta konsekvenserna utav att du gjort något olagligt som även svärtar ner din moral och anseende.

Börjar bra detta 😂

Frågan är ju vilka konsekvenser det kan bli, wow
Citera
2021-11-12, 11:23
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Börjar bra detta 😂

Frågan är ju vilka konsekvenser det kan bli, wow

Hoppas att du kanske lär dig något av detta också?
Vad är ditt jobb värt i ditt liv?
Vad är ditt körkort värt?

Om det nu är sant så finns risken att du blir av med båda.
Citera
2021-11-12, 11:25
Medlem
ultraolds avatar
Ganska säker på att dom inte får polisanmäla ett positivt drogtest, dock kan dom anmäla till polisen om du har droger med dig på arbetsplatsen. När jag fick positivt drogtest blev jag inkallad på möte med chef, hr och facket. Fick erbjudan rehablitering som jag nekade, dock blev jag tvingad till att lämna negativa urinprover i ett helt år för att behålla jobbet.
Citera
2021-11-12, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Hoppas att du kanske lär dig något av detta också?
Vad är ditt jobb värt i ditt liv?
Vad är ditt körkort värt?

Om det nu är sant så finns risken att du blir av med båda.

Jobbet får jag behålla.
Bara sjukt om jag skulle förlora körkortet då jag inte har någon bil eller kört bil på över ett år nu, dock fortfarande prövotid.

Tycker det är löjligt att Cannabis är olagligt, det har inte skadat någon på mitt jobb att jag brukar på helgen.
Senast redigerad av CptAxel 2021-11-12 kl. 11:31.
Citera
2021-11-12, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ultraold
Ganska säker på att dom inte får polisanmäla ett positivt drogtest, dock kan dom anmäla till polisen om du har droger med dig på arbetsplatsen. När jag fick positivt drogtest blev jag inkallad på möte med chef, hr och facket. Fick erbjudan rehablitering som jag nekade, dock blev jag tvingad till att lämna negativa urinprover i ett helt år för att behålla jobbet.

Har inte haft droger med mig till jobbet så hoppas du har rätt!

Mötet har jag haft och ser nu fram emot 3 månaders slumpmässiga prover, tror det lär fortsätta efter det också dock :/
Citera
2021-11-12, 11:34
Medlem
ultraolds avatar
Citat:
Har inte haft droger med mig till jobbet så hoppas du har rätt!

Mötet har jag haft och ser nu fram emot 3 månaders slumpmässiga prover, tror det lär fortsätta efter det också dock :/
Skrev du under några papper på mötet där det står att du ska lämna slumpmässiga prover under 3 månader så lär dom inte fortsätta efter det, så var det för mig iallafall.
Citera
2021-11-12, 11:35
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Jobbet får jag behålla.
Bara sjukt om jag skulle förlora körkortet då jag inte har någon bil eller kört bil på över ett år nu, dock fortfarande prövotid.

Tycker det är löjligt att Cannabis är olagligt, det har inte skadat någon på mitt jobb att jag brukar på helgen.

Du har inte skadat någon på jobbet ÄN. Du har åkt dit för ett antal brott, se nedan.

Bara en jävla tur skulle jag säga att du åkte dit för drograttfylleri innan du kört ihjäl någon under en tripp. Du ska ta tag i ditt liv, lägg ner allt vad droger och skit heter och gör något bra istället.
Citera
2021-11-12, 11:37
Medlem
aYaLLas avatar
Citat:
Nähä så dom bara ljög för mig?

Snälla kom inte med saker som detta, låt oss anta att dom inte ljög, tack.
🙏
Nej, mer troligt att du trollar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här