Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-11-11, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hotandsecretsanta
Tycker att det är väldigt konstigt att PW inte reagerar på att CB knappt har någon kontakt med sitt barn. Hade jag träffat någon som inte träffar sitt barn mer är sporadiskt då hade jag undrat och velat veta varför. Och troligen också höra mammans version.
Nä, stor varningsflagg.

Och Bauer då! Urbota korkad man som tror att han kan hålla upp en fasad som helylle familjefader när personer i hans närhet lätt kan påvisa motsatsen. Vilken planet kommer han ifrån?!?
Citera
2021-11-11, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Someone1
Och Bauer då! Urbota korkad man som tror att han kan hålla upp en fasad som helylle familjefader när personer i hans närhet lätt kan påvisa motsatsen. Vilken planet kommer han ifrån?!?
Hoppas att fasaden brister snart om han är sådant kräk!
Citera
2021-11-12, 00:08
Citat:
Ursprungligen postat av juttan
Hoppas att fasaden brister snart om han är sådant kräk!

Innan Jul så är det slut.
Då har masken fallit.
Citera
2021-11-12, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eliza78
Innan Jul så är det slut.
Då har masken fallit.

Att masken faller av vid jul, är ingen garanti för att det tar slut mellan dem då.

Ingen är så lömsk som en narcissist vid en separation. 🤬 Särskilt inte om det står mycket på spel…
Citera
2021-11-12, 10:52
Medlem
Citat:
Jag har sett bilder på hans dotter flera gånger och vet tom att hon heter Smilla. Om detta är ett spel för gallerierna vet jag inget om....

Kolla Facebook!

Han har inte gillat många av dotterns profilbilder eller kommenterat dem. Mamman däremot har gjort det återkommande.

PW är så uppfylld (!) av sina egna behov att hon bara köper hans dynga rakt av. En normal kvinna 50+ hade anat STORA ugglor i mossen om ord och handling inte matchat. Allra helst när det kommer till "det finaste han har" - sina barn...
Citera
2021-11-12, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realdoll00
Kolla Facebook!

Han har inte gillat många av dotterns profilbilder eller kommenterat dem. Mamman däremot har gjort det återkommande.

PW är så uppfylld (!) av sina egna behov att hon bara köper hans dynga rakt av. En normal kvinna 50+ hade anat STORA ugglor i mossen om ord och handling inte matchat. Allra helst när det kommer till "det finaste han har" - sina barn...
Säger inget om honom som person. Han kanske bara har uppdaterat sin profil och hatar Facebook förövrigt
Hursomhelst, är han en skitstövel så hoppas jag att det kommer fram!
Citera
2021-11-12, 22:34
Medlem
Citat:
Säger inget om honom som person. Han kanske bara har uppdaterat sin profil och hatar Facebook förövrigt
Hursomhelst, är han en skitstövel så hoppas jag att det kommer fram!

Eller inte, sociala medier är hans försök att hålla fasaden vid liv.
Citera
2021-11-12, 23:16
Medlem
Nu far Pernilla antligen kuk i alla hal, klart hon blundar for alla defekter, inget konstigt med det.
Citera
2021-11-13, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Tack själv för en trevlig diskussion

Jag är ju inget fan av någon Wahlgren/Ingrosso men Pernilla slog ju igenom på det glada 80-talet och jag är tillräckligt gammal för att ha minnen från det. Sen var det ju mycket skriverier i media om skilsmässan osv. Så man kan ju historiken där.

Sen tycker jag att Bianca är manipulativ och har behandlat sin mamma väldigt illa. Så jag tar helt och hållet Pernillas parti där. Det är inte ok att tilltala sin mamma på det sättet som Bianca ofta gör, det är så respektlöst. Särskilt med tanke på att hon kan tacka Pernilla för att hon fått tak över huvudet och mat på bordet under uppväxten. Till skillnad från sin kriminella far som lämnade familjen men som hon alltid hyllar oavsett.
Jag skulle vilja se henne behandla Emilio på samma sätt som Pernilla och ställa honom till svars för barndomen. DET kommer inte att hända!

Bianca gör alltid sig själv till offer, oavsett situation. Det räcker ju att se hur hon hanterar det här julkalender-fiaskot; det är inte Biancas unga fans som är offren nej, det är Bianca såklart. Alltid. Att folk går på det är tragiskt. Det är samma när hon tjatar om sin barndom. Inget av hennes syskon håller på likadant vad jag vet. Allt handlar alltid om Bianca och hennes känslor.

Jag uppfattar det som att Pernilla vill ha en god relation med sin dotter och för att uppnå det måste hon ofta kompromissa och lägga band på sig själv. Säger hon ifrån mot Bianca så blir det bråk. För Bianca tål inte att bli emotsagd.
De båda har helt olika uppfattningar om skilsmässan och med tanke på att Bianca närmast verkar förneka Emilios misshandel av Pernilla och få allt till "bådas fel lika mycket" så förstår jag Pernillas frustration och att hon känner sig sårad. När Bianca skällde ut Pernilla i nåt avsnitt av Wahlgrens värld och folk reagerade på hur elak hon var mot sin mamma, ja då återigen så kom Biancas krokodiltårar och martyrskap och att det var henne det var synd om pga hennes barndom. Så det slutade med att folk skickade blommor hem till Bianca osv när det är Bianca som utsätter sin mamma för psykisk misshandel! Det kallar jag manipulativt...

Pernilla låter ofta Bianca styra och ställa, ta kommandot och bossa. Återigen, för husfridens skull och för att låta Bianca ta plats på det som hon är bra på (typ rensa Pernillas garderob, styla henne osv).
Rollerna blir därmed ofta ombytta men jag ser det mer som att det är Bianca som är gränslös och saknar respekt för sin mamma (på samma sätt som hon sett sin pappa behandla Pernilla). Hade Bianca haft en annan attityd mot sin mamma och inte kört över hela tiden så hade det inte blivit ombytta mor/dotter-roller på samma sätt. När Bianca har sin "vet bäst" attityd och läxar upp sin mamma så blir det ju även lätt att Pernilla blir mer osäker och låter Bianca bestämma. Återigen, med bakgrund som psykiskt och fysiskt misshandlad kvinna så kan det inte vara lätt att ha en relation med en så krävande och aggressiv dotter som Bianca. Bianca tar ju heller ingen hänsyn till detta eftersom hon inte verkar erkänna vad hennes mamma och familj fått utstå pga Emilio.

Bianca är ju även lik Emilio utseendemässigt, inte bara till personligheten. När hon då agerar aggressivt så måste det utlösa många känslor, såväl medvetet som omedvetet hos Pernilla. Samtidigt så har Bianca sin dåliga självkänsla och behov av kontroll. Mixen dem emellan blir minst sagt osund.

Du kallar Pernilla narcissistisk men Bianca är ju värre skulle jag säga. Som många ungdomar idag... Självupptagna, ytliga, materiella. Pernilla är ju ingen Einstein heller men ingen i Wahlgren/Ingrosso-familjen är känd för sin intelligens precis, tvärtom.

Ok, du har en egen youtube-kanal? Trevligt. Ska kolla på klippen.

Du skriver bra. Precis som du skriver kan Bianca tacka Pernilla för att hon "haft tak över huvudet och mat på bordet under sin uppväxt"..... Men inte bara det. Bianca kan ju faktiskt tacka Pernilla för att hon kom igång med sin karriär över huvud taget. Båda har bekräftat att det var Pernilla som startade upp Biancas första bloggkonto och satt och skrev inlägg för Bianca på nätterna när hon hade tid. Bianca låg i sängen och sov......efter en dag där hon legat i soffan och sovit och slöat. (All respekt för att hon har förklarat att hon mådde mycket dåligt under den här tiden). Med tiden tog hon sig samman och började skriva sina blogginlägg själv, och på den vägen är det. Det Tragikomiska i dag är att Bianca alltid klankar ner på Pernillas bilder samt blogg- och insta.inlägg. Hon borde i stället vara tacksam att Pernilla hjälpte henne att komma igång med en karriär som hitentills varit så framgångsrik.
Citera
2021-11-13, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Ja, visst.
När Oliver var liten var väl Emilio mer av en pappa, än då Benjamin växte upp.
Under Olivers första år var relationen hyggligare mellan föräldrarna än vad det senare blev.

Hm, när ska Benjamin skriva en hyllningslåt till farföräldrarna?

Håller helt med dig. Det vore ju en snygg homage till farmor och farfar om han gav dem uppskattning som han gör med sin far. 'Benji' lajvar italienare, låtsas att han kan italienska (vilket brutalt avslöjas att han inte kan då de är i Italien och istället skickar fram mamma Pernilla hos slaktaren, som löser situationen rimligt. Hon låtsas inte att hon kan italienska, men använder de fraser hon kan och det går ju bra.). Vidare låtsas han att han är en mästare på att laga italiensk mat, men är högst medelmåttig. (Varför hävdar alla som har italienskt påbrå att de är så duktiga på att laga italiensk mat? Speciellt män. Ingen från andra länder hävdar att de är så speciellt duktiga på matlagning från hemlandet om de inte är det. Så vad är grejen med de med italienskt påbrå? ).
Citera
2021-11-13, 11:17
Citat:
Ursprungligen postat av gJg.Bania
Håller helt med dig. Det vore ju en snygg homage till farmor och farfar om han gav dem uppskattning som han gör med sin far. 'Benji' lajvar italienare, låtsas att han kan italienska (vilket brutalt avslöjas att han inte kan då de är i Italien och istället skickar fram mamma Pernilla hos slaktaren, som löser situationen rimligt. Hon låtsas inte att hon kan italienska, men använder de fraser hon kan och det går ju bra.). Vidare låtsas han att han är en mästare på att laga italiensk mat, men är högst medelmåttig. (Varför hävdar alla som har italienskt påbrå att de är så duktiga på att laga italiensk mat? Speciellt män. Ingen från andra länder hävdar att de är så speciellt duktiga på matlagning från hemlandet om de inte är det. Så vad är grejen med de med italienskt påbrå? ).

Eller hur! 🙂. Jag själv är halv Italienska och har iofs bott i Italien i nästan 15 år.
Och jag är fullständig katastrof i köket. Min pojkvän kan intyga detta. Sedan att dom alltid hänvisar sitt temperament till sitt Italienska påbrå? Förstår inte riktigt. Dom har aldrig bott i Italien och kan inte språket. Kan knappt Svenska. 🙂
Citera
2021-11-13, 18:09
Medlem
Jag har tack och lov inte kanal 5, hade säkert suttit och kollat på Wahlgrens värld en slapp dag Går däremot ibland in på Pernillas instagram och där visas trailer för programmet. Både hon och Bianca känns otroligt gränslösa, de är i mina ögon direkt pinsamma.
Senast redigerad av juttan 2021-11-13 kl. 18:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in