Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-07-18, 10:26
  #589
Medlem
monstas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheCarFather
Men varför går det inte att surfa på Flashback med VPN? 🤔

Och varför går det inte att förnya sitt abonnemanget och varför i HELVETE SVARAR INTE SUPPORTEN PÅ MAIL!
Citera
2021-07-18, 12:33
  #590
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monsta
Och varför går det inte att förnya sitt abonnemanget och varför i HELVETE SVARAR INTE SUPPORTEN PÅ MAIL!
Det är väl ett tecken på att du ska vända dig till en annan tjänst möjligen?
Citera
2021-07-20, 17:04
  #591
VPN Support
FlashbackVPNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TinyNuffe
Hade varit uppskattat och trevligt om man kunde få en notis eller något liknande när ni lanserar den nya appen!

Absolut. Vi kommer informera här och på Twitter när det går publikt. Vi planerar också att köra en WireGuard BETA innan dess och tar gärna emot intresseanmälningar via e-post för de som vill vara med och testa!

Angående betalningsproblem som en del upplevt har vår kreditkortsleverantör sporadiskt satt betalningar under review vilket lett till långa ledtider innan man fått tid påfyllt på sitt konto, PayPal har inte påverkats. Problemen ska nu vara permanent lösta och vi beklagar att det tagit lite tid.

/fbvpn
Citera
2021-07-26, 23:27
  #592
Medlem
Robners avatar
De senaste dagarna har min Flashback VPN börjat lägga av när jag använder min torrentklient (qBittorrent). I övrigt fungerar den utmärkt. Vad kan detta bero på?
Citera
2021-07-29, 20:49
  #593
Medlem
kulturstrategs avatar
Det går inte att testa gratis i 5 timmar som det står? Händer inget när man trycker på testa gratis.
Citera
2021-11-11, 22:54
  #594
Medlem
EliasAlucards avatar
Fixa WireGuard stöd med double NAT implementering så kan jag vara intresserad, annars är er VPN helt ointressant. OpenVPN är so 2010s. Det står att ni beräknar stöd för WireGuard under 2020, och det är snart 2022 nu...
__________________
Senast redigerad av EliasAlucard 2021-11-11 kl. 22:56.
Citera
2021-11-11, 23:06
  #595
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Fixa WireGuard stöd med double NAT implementering så kan jag vara intresserad, annars är er VPN helt ointressant. OpenVPN är so 2010s. Det står att ni beräknar stöd för WireGuard under 2020, och det är snart 2022 nu...
Pengarna för att fixa Wireguard verkar gått åt att göra reklam här på Flashback istället.

För den nyfikne är det här år 2020 står:
https://www.flashback.net/support
Citera
2021-11-11, 23:18
  #596
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av komplexare
Pengarna för att fixa Wireguard verkar gått åt att göra reklam här på Flashback istället.
Ja, och av någon anledning så verkar den här VPN-reklamen som Flashback kör med nu, kringgå Brave's inbyggda adblocker, vilket inte är okej

Citat:
Ursprungligen postat av komplexare
För den nyfikne är det här år 2020 står:
https://www.flashback.net/support
Ja, det är helt efterblivet faktiskt. Inte för att jag hade använt Flashback VPN om det erbjöds WireGuard+double NAT, men enbart OpenVPN är oseriöst idag.
__________________
Senast redigerad av EliasAlucard 2021-11-11 kl. 23:21.
Citera
2021-11-11, 23:34
  #597
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Ja, och av någon anledning så verkar den här VPN-reklamen som Flashback kör med nu, kringgå Brave's inbyggda adblocker, vilket inte är okej
Kör inte med Brave på datorn, men den blockeras iaf korrekt på mobilen. Gör en ticket om det hela på deras GitHub?

Citat:
Ja, det är helt efterblivet faktiskt. Inte för att jag hade använt Flashback VPN om det erbjöds WireGuard+double NAT, men enbart OpenVPN är oseriöst idag.
Ja jag kör själv med OpenVPN på min router, men det är år 2021 ett hån att som seriös VPN-tjänst inte bara ha enbart OpenVPN som alternativ, utan också ha skitit i att uppdatera sidan där det står att det ska komma 2020.
Citera
2021-11-12, 03:50
  #598
Medlem
Robners avatar
För mig går Flashback vpn oerhört långsamt idag, och lägger av hela tiden. Är det någon annan som har problem?
Citera
2021-11-12, 07:23
  #599
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av komplexare
Kör inte med Brave på datorn, men den blockeras iaf korrekt på mobilen. Gör en ticket om det hela på deras GitHub?
För min del var det faktiskt via Brave på mobilen som Flashback VPN reklamen poppade upp. Ser annan Flashback reklam nu också. Oklart om Flashback faktiskt har listat ut hur man kringgår reklam på Brave eller om det bara är min Brave Android installation som krånglar för stunden.

Citat:
Ursprungligen postat av komplexare
Ja jag kör själv med OpenVPN på min router, men det är år 2021 ett hån att som seriös VPN-tjänst inte bara ha enbart OpenVPN som alternativ, utan också ha skitit i att uppdatera sidan där det står att det ska komma 2020.
Ja, det är WireGuard som gäller idag. Visst, OpenVPN är lättare att fixa no logs policy för (därav WireGuard+double NAT), och personligen använder jag ibland WireGuard protokollet genom TunSafe (för att kunna använda OpenVPN's TAP-Windows för WireGuard protokollet), så det finns vissa grejer som är bättre med OpenVPN, men är man en seriös VPN-tjänst så måste man erbjuda WireGuard idag, så är det bara.

Hur svårt kan det vara att fixa Wireguard? Hur kan det ha dröjt 2+ år (det där skrevs nog före 2020 liksom, att WireGuard för Flashback VPN skulle släppas 2020) att fixa Wireguard för Flashback VPN?

Jag är dock inte förvånad om jag ska vara ärlig. Flashback's egna admin är ju totalt tekniskt inkompetent (han tror att open source är osäkert, lol), och pga hans tekniska inkompetens så körs Flashback på någon gafflad utdaterad vBulletin 3 version från 2005 eller så, som tack vare admin's tekniska inkompetens, inte har fått en massa säkerhetsuppdateringar (samt massa annan funktionalitet) som senare vBulletin 3 och 4 fick.

Så det är helt i sin ordning, i bästa Flashback anda, att Flashback VPN står still i tidsandan också, och inte hänger med i matchen

Själv kör jag WireGuard i double NAT läge, funkar hur bra som helst. Flashback VPN hade varit en nedgradering, och sånt gillar vi inte

Citat:
Ursprungligen postat av Robner
För mig går Flashback vpn oerhört långsamt idag, och lägger av hela tiden. Är det någon annan som har problem?
Hur långsamt? Annars låter det ju som typiskt OpenVPN krångel. WireGuard lägger aldrig av (alltså disconnectar). OpenVPN händer det till och från att det disconnectar, oavsett om leverantören är Flashback eller någon annan VPN-leverantör. WireGuard disconnectar aldrig. Och man får ut runt 90% av ens bandbredd med WireGuard, medan OpenVPN flaskhalsar bandbredden rejält om man har snabbare än 100 Mbit.
__________________
Senast redigerad av EliasAlucard 2021-11-12 kl. 07:31.
Citera
2021-11-12, 09:28
  #600
Medlem
Robners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Hur långsamt?
Jag har 100 Mbit, och igår gick det på c:a 5-10 Mbit. Men idag kopplar det inte upp alls.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback