Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-11-12, 09:32
  #601
Medlem
Lång tråd, orkar inte läsa
Frågor.
Vad kostar känsten?
Jag vill egentligen bara ha VPN för att se Svensk TV bor utanför EU/Europa
Citera
2021-11-12, 11:51
  #602
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Och man får ut runt 90% av ens bandbredd med WireGuard, medan OpenVPN flaskhalsar bandbredden rejält om man har snabbare än 100 Mbit.
iNTE märkt, sitter med 150Mbit(?) ned om leverantören inte uppgraderat det igen, att maxa 18MB/s är inte så ovanligt när jag laddar ned bla spel via steam o filer på andra ställen.
Citera
2021-11-12, 15:20
  #603
VPN Support
FlashbackVPNs avatar
Hej,

Vi har haft lite driftstörningar under förmiddagen och natten. De är lösta nu.

Många efterfrågar WireGuard, och det är på gång. Klienter för Windows och MacOS räknar vi med att släppa innan nyår. Stay tuned.

/fbvpn
Citera
2021-11-12, 18:17
  #604
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robner
Jag har 100 Mbit, och igår gick det på c:a 5-10 Mbit. Men idag kopplar det inte upp alls.
Låter som att Flashback VPN är bra skit

Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
iNTE märkt, sitter med 150Mbit(?) ned om leverantören inte uppgraderat det igen, att maxa 18MB/s är inte så ovanligt när jag laddar ned bla spel via steam o filer på andra ställen.
Vad har du för ISP och vilken VPN-tjänst använder du samt vilket VPN-protokoll och vilken VPN-klient?

Att du skulle maxa 150 Mbit/s med OpenVPN, det har jag svårt att tro. Inte genom TCP i så fall, och definitivt inte TCP på en 150 Mbit/s lina. Möjligt att du får 150 Mbit/s om du har en 500 Mbit/s lina, eller att du får 150 Mbit/s genom att köra OpenVPN via UDP.

Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackVPN
Hej,

Vi har haft lite driftstörningar under förmiddagen och natten. De är lösta nu.
Hur ofta får ni dessa driftstörningar?

Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackVPN
Många efterfrågar WireGuard, och det är på gång. Klienter för Windows och MacOS räknar vi med att släppa innan nyår. Stay tuned.

/fbvpn
Gör er inte besväret med egna klienter till WireGuard. Man kan faktiskt köra med den officiella WireGuard klienten, allt ni behöver göra är att se till att era WireGuard servrar bara körs på RAM-minnet, och ni kan även programmera era WireGuard servrar så att de raderar statiska IP adresser efter någon timme eller liknande, då blir det mer eller mindre no logs policy även med as-is WireGuard. Om ni har utvecklat egna klienter till WireGuard så antar jag att ni gör det för double NAT? Vad skulle annars syftet vara med att ni utvecklar en egen WireGuard klient? Med tanke på hur teknikhandikappad admin är så antar jag att er egna WireGuard klient kommer att vara proprietär stängd källkod? Osäker skräptjänst med andra ord. Varför skulle jag vilja använda WireGuard protokollet som stängd källkod när jag kan använda ren WireGuard i öppen källkod läge?
__________________
Senast redigerad av EliasAlucard 2021-11-12 kl. 18:22.
Citera
2022-03-14, 16:18
  #605
VPN Support
FlashbackVPNs avatar
Hej!

Nu finns WireGuard tillgängligt för alla kunder. Logga gärna in och testa!

Nycklar/konfiguration hämtas när man är inloggad på https://www.flashback.net/manager/account/wireguard

Vi har även passat på att lägga in stöd för betalning med kontanter och kryptovaluta.

/fbvpn
Citera
2022-03-15, 05:10
  #606
Medlem
hasenfrasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackVPN
Nu finns WireGuard tillgängligt för alla kunder. Logga gärna in och testa!

Snyggt! Maxar min 500/500 lina. Firefox drog 15% cpu och System 5% på mina gamla antika 2500k mot bredbandskollen.
Citera
2022-03-25, 16:21
  #607
VPN Support
FlashbackVPNs avatar
Hej,

Vi söker macOS-användare som är villiga att testa vår nya WireGuard-klient. Om du känner dig träffad kan du kontakta oss på vpn@flashback.net så bjuder vi in dig till TestFlight.

/fbvpn
Citera
2022-03-31, 16:38
  #608
Medlem
FedupFlorences avatar
Ska det va så obegripligt att få igång det här? Nu hittar jag inte ens supporten och nu vet jag inte ens vad jag ska fråga... "Högerklicka på OpenVPN-symbolen och välj anslut." Finns inget 'anslut' i någon av ikonerna.

Jag vet att ni hellre rullar er i tjära än hjälper en IT-retard... Ha! Nu har jag hittat supporten.
__________________
Senast redigerad av FedupFlorence 2022-03-31 kl. 16:45.
Citera
2022-03-31, 16:45
  #609
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Ska det va så obegripligt att få igång det här? Nu hittar jag inte ens supporten och nu vet jag inte ens vad jag ska fråga... "Högerklicka på OpenVPN-symbolen och välj anslut." Finns inget 'anslut' i någon av ikonerna.
"Connect" ?

Jag kör tyvärr inte detta själv, men det borde väl finnas en massa instruktionsfilmer på YouTube?
Citera
2022-03-31, 16:47
  #610
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
"Connect" ?

Jag kör tyvärr inte detta själv, men det borde väl finnas en massa instruktionsfilmer på YouTube?

Hej Enoch! Jag har gått efter en jätteenkel mall men får ändå inte till det. Jag borde rimligtvis klara sånt här, blir så förbannad när jag är så trög! Och support via epost, jag behöver ju prata med nån!
__________________
Senast redigerad av FedupFlorence 2022-03-31 kl. 16:51.
Citera
2022-03-31, 16:56
  #611
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Hej Enoch! Jag har gått efter en jätteenkel mall men får ändå inte till det. Jag borde rimligtvis klara sånt här, blir så förbannad när jag är så trög! Och support via epost, jag behöver ju prata med nån!
Kan ju vara något tidigare steg som blivit knas. Typ när du skapade ditt användare/lösenord.

Svårt att hjälpa till när man inte ser vad som händer. Är det Windows?
Citera
2022-03-31, 17:30
  #612
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Kan ju vara något tidigare steg som blivit knas. Typ när du skapade ditt användare/lösenord.

Svårt att hjälpa till när man inte ser vad som händer. Är det Windows?

Windows. Ja, måste gjort nåt fel nånstans men ska fixa det. Inne i Egenskaper för OpenVPN GUI, under flik Kompatibilitet skall jag enligt guiden (3.1) bocka i "Kör det här programmet som en administrator". Under har jag en ruta som heter "Registrera detta program för omstart", den finns inte i guiden. Jag valde att bocka i den, är det rätt tror du?

https://www.flashback.net/guides/windows
__________________
Senast redigerad av FedupFlorence 2022-03-31 kl. 17:38.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback