• 1
  • 2
2015-10-15, 21:07
Medlem
tog idag ett makulerat ex på biblioteket

bra grejer man kom ihåg ifrån barndomen (jag har antagligen lånat detta ex själv) bara synd att de andra delarna var slängda redan

finns inte på sjörövarbukten, då får man bara upp porrgejer

det är sista delen av fyra jag har. synd att de inte gjorde fler.

lite rolig blanding av PK och rasistiskt nästan

många av karaktärerna är ju fint ritade, Johan väljer att stödja afrikanerna som är "goda" men samtidigt så finns det endel svarta karaktärrer som är ritade som de svarta i Tinitn i Kongo

Skulle vilja läsa resten, ingen som har de inscannat?

det är ju väldigt bra premiss, fånge sitter och tecknar ner sin livshistoria
Citera
2015-10-15, 21:43
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WladCorn
tog idag ett makulerat ex på biblioteket

bra grejer man kom ihåg ifrån barndomen (jag har antagligen lånat detta ex själv) bara synd att de andra delarna var slängda redan

finns inte på sjörövarbukten, då får man bara upp porrgejer

det är sista delen av fyra jag har. synd att de inte gjorde fler.

lite rolig blanding av PK och rasistiskt nästan

många av karaktärerna är ju fint ritade, Johan väljer att stödja afrikanerna som är "goda" men samtidigt så finns det endel svarta karaktärrer som är ritade som de svarta i Tinitn i Kongo

Skulle vilja läsa resten, ingen som har de inscannat?

det är ju väldigt bra premiss, fånge sitter och tecknar ner sin livshistoria

Försök att hitta årgång 88 av Fantomen på något antikvariat. Allt med Johan Vilde i serieväg finns med i den årgången. (Bra årgång över lag i övrigt också)
https://seriewikin.serieframjandet.s...hp/Johan_Vilde
Citera
2021-11-09, 23:05
Medlem
Rebali179s avatar
Det var längesedan jag läste den serien .
Vilka avsnitt finns det att läsa.
Citera
2021-11-11, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Det var längesedan jag läste den serien .
Vilka avsnitt finns det att läsa.
Klicka på länken som Popesize gav så ser du allt som har med Johan Vilde att göra.

Här är länken igen:

https://seriewikin.serieframjandet.s...hp/Johan_Vilde
Citera
2021-11-11, 20:52
Medlem
Rebali179s avatar
Jag kan sakna de där serierna
Får hoppas att jag kan hitta några med tiden.

De gick i gamla Fantomen nr för ett tag sedan så det borde finnas en del utgåvor också
Med tanke på albumen finns utgivna
Citera
2021-11-11, 23:25
Moderator
Popesizes avatar
Citat:

De gick i gamla Fantomen nr för ett tag sedan så det borde finnas en del utgåvor också
Berättelserna om Johan Vilde fanns med i följande Fantomen-tidningar:
Flyktingen: 1-3/88
Slavfortet: 6-8/88
Sändebudet 16-18/88
Handelskriget 23-23/88

Fantomen var stor under den här tiden, så att hitta dessa nummer borde inte vara alltför svårt. Skulle rekommendera jakt i Serieboden, Gamla Stan, Stockholm eller Serier och Sånt, Upplandsgatan, Stockholm.

Är det för långt bort, så finns det säkert bättre seriehökare i närheten av dig. Men jag vet att hos dem finns det mycket och välsorterat.
Citera
2021-11-12, 01:22
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popesize
Flyktingen: 1-3/88 Slavfortet: 6-8/88 Sändebudet 16-18/88 Handelskriget 23-23/88
Fantomen var stor under den här tiden, så att hitta dessa nummer borde inte vara alltför svårt. Skulle rekommendera jakt i Serieboden, Gamla Stan, Stockholm eller Serier och Sånt, Upplandsgatan, Stockholm.
Är det för långt bort, så finns det säkert bättre seriehökare i närheten av dig. Men jag vet att hos dem finns det mycket och välsorterat.

Tack för hjälpen

Tror jag får göra ett besök på Seriebörsen här i Linköping med tiden.
Citera
2021-11-12, 03:09
Medlem
Citat:

Citat:
Flyktingen: 1-3/88
Slavfortet: 6-8/88
Sändebudet 16-18/88
Handelskriget 23-23/88

Citat:
Tack för hjälpen

Får jag lägga mig i diskussionen så skulle jag nog hellre jaga albumen som gavs ut. Blir inte mycket dyrare än att få tag i alla Fantis som krävs. Tycker personligen dessutom att Johan Vilde kändes bättre i färg, men det kanske är en ren smaksak och beroende på vilken version man läste först.
Slängde en bläng på Tradera och där fanns mycket riktigt ett par Johan Vilde som gick att köpa för relativt hemula summor. Där är det ju frakten som förstör ekonomin...
Citera
2021-11-12, 06:53
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Tack för hjälpen

Seriebörsen i Linköping tror jag inte är någon bra idé. Såvida det inte är Vilde i albumversion du är ute efter. De har lagt av med svenska begagnade tidningar sen några år tillbaka. Då har du större chans på ett antikvariat.
Citera
2021-11-12, 14:11
Medlem
George Wittigs avatar
Citat:
Fantomen var stor under den här tiden, så att hitta dessa nummer borde inte vara alltför svårt.

Blev nyfiken och letade upp lite försäljningssiffror. Damn, under slutet av 70-talet såldes Fantomen i 160000 exemplar per nummer... Enorm upplaga.
Citera
2021-11-12, 18:52
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gissa vem
Får jag lägga mig i diskussionen så skulle jag nog hellre jaga albumen som gavs ut. Blir inte mycket dyrare än att få tag i alla Fantis som krävs. Tycker personligen dessutom att Johan Vilde kändes bättre i färg, men det kanske är en ren smaksak och beroende på vilken version man läste först. Slängde en bläng på Tradera och där fanns mycket riktigt ett par Johan Vilde som gick att köpa för relativt hemula summor. Där är det ju frakten som förstör ekonomin...

Får ta och se vad som finns att få tag på. på ett eller annat sätt så

Citat:
Seriebörsen i Linköping tror jag inte är någon bra idé. Såvida det inte är Vilde i albumversion du är ute efter. De har lagt av med svenska begagnade tidningar sen några år tillbaka. Då har du större chans på ett antikvariat.

Jag får göra en chansning att se ifall det finns några album
Annars får det bli Biblioteket istället
Citera
2025-09-25, 19:44
Medlem
Man-At-Armss avatar
Robert Aman med flera kör nu en kickstarter med: "Johan Vilde. Den kompletta samlingen", med de fyra seriealbumen samt bonusmaterial.
Jag blir så glad över dessa eldsjälar.

https://www.kickstarter.com/projects...B6pPmSfo9JSgnQ
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här