2021-11-11, 22:06
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Men SE stämplade in på mordplatsen 23.19, "han var faktiskt där och vid den tidpunkt etc …" som GW uttryckte det. Om GW ansåg att det var rätt saker polisen höll på med, då kan du väl inte klandra oss amatörer för att tycka samma sak? Men KP var som sagt ingen trollkarl så på så sätt kan man säga att han var en felrekrytering.
GW menar att det var rätt att utreda SE. Inte att peka ut honom på obefintliga grunder.
Citera
2021-11-11, 22:06
Medlem
Motorprinsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Inte nog med att JA pekar ut SE på bild. Han beskriver en överlägsen, beskäftig man som irrade runt och "ville lägga sig i" och sa "jag såg alltsammans". Klockrent.

Hur fan kan Anér, Minell, Larsson, Pettersson, Filter-Hitler, Lampers, Wall, Borgnäs och alla andra hs missat det?

Det är ett klockrent BEVIS, för det finns bara en sån stor artist som SE!
Citera
2021-11-11, 22:07
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Men SE stämplade in på mordplatsen 23.19, "han var faktiskt där och vid den tidpunkt etc …" som GW uttryckte det. Om GW ansåg att det var rätt saker polisen höll på med, då kan du väl inte klandra oss amatörer för att tycka samma sak? Men KP var som sagt ingen trollkarl så på så sätt kan man säga att han var en felrekrytering.

Att KP var ett stolpskott som defenestrerat sitt sunda förnuft är vi helt eniga om! Hela Världen fick insyn i detta 2020-06-10
Citera
2021-11-11, 22:08
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motorprinsen
Hur fan kan Anér, Minell, Larsson, Pettersson, Filter-Hitler, Lampers, Wall, Borgnäs och alla andra hs missat det?

Nej, det är dessvärre JÅS som beskrivs, vilket framgår om man jämför med förhöret av JA i tingsrätten.

Men det hindrar ju inte att det är SE som pekas ut på bilden ...
Citera
2021-11-11, 22:15
Medlem
Snowsmiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motorprinsen

Är det inte så att det vittnesmålet är upptaget EFTER att SE valsat runt på bild i media?

Om det är så så är utpekandet av SE som varande på platsen klent, väldigt klent.
Detta vittne uppträder ju exakt så som Stig vill att det ska bli, oavsett om han är GM eller inte så
är denna typ av som du skriver "klockrena" eller som Murdock "100% allibi" svaga och alldeles för svaga och subjektiva med ett perspektiv att krossa SE teorin på vaga "bevis".

Det är bara bullshit, om det nu stämmer att han irrade runt som fan och surrade med allt och alla om att
han såg allt etc etc. Om det vore sant så bör det ju finnas flera samstämmiga vittnen som pekar ut honom som irrande runt på mordplatsen.

Ge mig dessa så ska jag gärna omvärdera min uppfattning om att teorin om SE som gärningsman som den mest troliga som presenterat hittills.
Citera
2021-11-11, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Vad gör KP nu för tiden?

Nu kan han hamna i konflikt med Carl Bildt, säkerligen mycket besvärligare än en död SE.

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/news/f%c3%b6retr%c3%a4dare-f%c3%b6r-lundin-oil-%c3%a5talas-f%c3%b6r-folkr%c3%a4ttsbrott-i-sudan/vi-AAQArBD

Företrädare för Lundin Oil åtalas för folkrättsbrott i Sudan
Citera
2021-11-11, 22:18
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Tycker du att det är rimligt att diarieföra ett dokument 2017 som skrevs redan 1986?

Vi inser ju båda två att det KP "väljer att diarieföra" är lite av "best of"-karaktär för att genomföra karaktärsmordet på SE, som blev ett magplask.

Hur mycket mer "hemliga dokument" finns det i PU? De kan vi inte ens få ut helt svartmålade. Vad är det man försöker dölja?

"Read my klips:"Att SE skulle vara GM är knappast något Knäpp-KP skulle vilja dölja. Man döljer något annat....

(Sydafrika är ett intressans spår hördes från kulissen..)

Det vore onekligen skoj om de kunde släppta in vårt glada gäng med mer kritiska själar i arkivet.

För egen del är jag på jakt efter pärmen eller mappen med fotovisningsbilder.

Samt kassettbandet med det inspelade telefonförhör som SE uppges ha haft, troligen den 11:e mars ...

Vill även se vad det står på den censurerade sidan i förhöret med PH.

Ja, vi kanske kan koka ihop en topp-30 med försvunna "klenoder" som vi letar efter.
Citera
2021-11-11, 22:19
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snowsmile
Är det inte så att det vittnesmålet är upptaget EFTER att SE valsat runt på bild i media?

Om det är så så är utpekandet av SE som varande på platsen klent, väldigt klent.
Detta vittne uppträder ju exakt så som Stig vill att det ska bli, oavsett om han är GM eller inte så
är denna typ av som du skriver "klockrena" eller som Murdock "100% allibi" svaga och alldeles för svaga och subjektiva med ett perspektiv att krossa SE teorin på vaga "bevis".

Det är bara bullshit, om det nu stämmer att han irrade runt som fan och surrade med allt och alla om att
han såg allt etc etc. Om det vore sant så bör det ju finnas flera samstämmiga vittnen som pekar ut honom som irrande runt på mordplatsen.

Ge mig dessa så ska jag gärna omvärdera min uppfattning om att teorin om SE som gärningsman som den mest troliga som presenterat hittills.

SE satt ju inne på Bohemia. Det är inget konstigt att ingen såg SE på mordplatsen då.
Citera
2021-11-11, 22:26
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Det vore onekligen skoj om de kunde släppta in vårt glada gäng med mer kritiska själar i arkivet.

För egen del är jag på jakt efter pärmen eller mappen med fotovisningsbilder.

Samt kassettbandet med det inspelade telefonförhör som SE uppges ha haft, troligen den 11:e mars ...

Vill även se vad det står på den censurerade sidan i förhöret med PH.

Ja, vi kanske kan koka ihop en topp-30 med försvunna "klenoder" som vi letar efter.

Den sidan i just PHs förhör var jag också intresserad av. Den går att googla fram, för det lyckades jag med och den var så intetsägande att inte ens jag skrev ett inlägg om sidan. Den tillförde inget. Någon som orkar kanske kan länka, men sidan var varken intressant eller relevant.

För övrigt är det inte bra att det finns gulnade dokument i hemliga lådor från 1986 som fortfarande inte är diarieförda! De kan vi ju inte ens få ut som söndersvartmaskade! Något måste tydligen döljas, men det är knappast SEs förmenta skuld till mordet man skyddar!
Senast redigerad av ursprungligen 2021-11-11 kl. 22:29.
Citera
2021-11-11, 22:28
Medlem
Snowsmiles avatar
Citat:
SE satt ju inne på Bohemia. Det är inget konstigt att ingen såg SE på mordplatsen då.

Han kan ju omöjligt varit på Bohemia och "irrande på mordplatsen vilka flera
"fastställt" SE vara pga JAs vittnesmål tre månader senare.

Citat:
Ursprungligen postat av FranzMarc
Några har redan påpekat att JA har kommenterat Engström i en fotokonfrontation. Se länk nedan.

https://wpu.nu/wiki/Uppslag:E9978-01-C

Bestäm er var han var någonstans och länka gärna flera vittnesuppgifter som stödjer detta...
Citera
2021-11-11, 22:30
Medlem
Snowsmiles avatar
Citat:
Den sidan i just PHs förhör var jag också intresserad av. Den går att googla fram, för det lyckades jag med och den var så intetsägande att inte ens jag skrev ett inlägg om sidan. Den tillförde inget. Någon som orkar kanske kan länka, men sidan var varken intressant eller relevant.

För övrigt är det inte bra att det finns gulnade dokument i hemliga lådor från 1986 som fortfarande inte är diarieförda! De kan vi ju inte ens få ut som söndersvartmaskade! Något måste tydligen döljas, men det är knappast SEs förmenta skuld till mordet man skyddar!

Vilka menar du är "man" i din text ovan?
Citera
2021-11-11, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Här är ett försök av någon att analysera om SE var gm eller vittne.
Kan SE hört Anders D beskriva sin bild av gm?
Vet SE saker från brottsplatsen som hände efter mordet?

https://www.youtube.com/watch?v=BlDrMmwFD-c
Stig Engströms beskrivning av mordplatsen

Det blev dålig respons på det här klippet.
Kan SE ha sett saker som hände på mordplatsen efter att gm sprungit iväg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in