2021-11-11, 18:54
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
GM gick på utsidan av trottoaren fram tills reklamskylten där han sneddade in mot Dekorimahörnet. Det har Inge Morelius uppgett. Det är för övrigt samma berättelse som SE har gett om hur han gick.

AB måste ha passerat LP för han kom inte norrifrån. Däremot kanske hon inte lade märke till honom.
Helt fel. IM har uppgett att han tror att mannen stod och väntade.
Citera
2021-11-11, 18:55
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Det är bara Chevamannen som har nämnt SE. JA har inte nämnt SE överhuvudtaget.
JA har pekat ut SE i en fotokonfrontation.
Citera
2021-11-11, 19:01
Medlem
Motorprinsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Nej jag menade att utredningar kan läggas ner av olika anledningar. I Kevinfallet handlade det först och främst om att utreda om det fanns fog för brödernas skuld och det fanns det naturligtvis inte. Nästa steg var att försöka få svar på frågan, "nu när vi vet att bröderna är oskyldiga, vem är då den skyldige?". Då poppade omedelbart en nygammal misstänkt upp men denne var minderåring när det eventuella brottet begicks, teknisk bevisning saknades och utredningen lades ner.

Ponera att kurderna eller CP hade blivit dömda. Efter att TP gjort sin utredning (jämför med Dan Josefsson i Kevinfallet) skulle han tipsat polisen och KP:s utredning hade förmodligen snabbt kommit fram till att det var fuskpoliser ( Holmér respektive Nässén) ), precis som i Kevinfallet, som satte dit dem. KP.s utredning skulle kommit fram till att "det inte gick att komma runt denne SE" men han var tyvärr avliden. På samma sätt som i Kevinfallet saknades teknisk bevisning efter så många år så det var bara att lägga ner.

I Kevinfallet fanns det ett alibi som polisen struntade i. I det här fallet fanns också ett "alibi" men det höll inte när det granskades närmare.

Nu larvar du dig bara…😀

Krister Petersson hade ju inte en jävla aning om vad han snackade om när Gunnar Wall konfronterade honom om den felaktiga grafiken avseende kronologin.

Läs och förfasas:

”GW: Jag menar att Engström uppger en sak som skulle ge honom alibi om det stämmer… För om utstämplingstiden var mellan 23.20.00 och 23.20.59, då kan han inte ha utfört mordet.

KP: Ett mord som utförs 23.21… varför skulle han inte kunna utföra mordet även om man skulle ta hans tidsuppgifter för gott, det förstår jag inte. För att det är inte mer än 20-30 sekunder ner till brottsplatsen.

GW: Nej, men han stämplade ju ut innan han passerade receptionen. Och både han och väktaren i receptionen sa att de hade ett samtal. Då ska han alltså hinna med att stämpla ut, han ska gå till receptionen, han ska gå ut och sedan ska han hinna utföra mordet. Om han stämplade ut mellan 23.20.00 och 23.20.59 kan jag inte se att han hade någon tid att utföra mordet.

KP: Den uppgiften får stå för dig och jag har presenterat vad vi anser oss kunna stå för. Det är det svar du kan få av mig.”

Upprörande nonchalans och dålig attityd, Krister!

https://www.google.se/amp/s/gunnarwall.wordpress.com/2020/06/12/ar-du-saker-pa-att-inte-engstrom-hade-alibi-krister-petersson/amp/
Citera
2021-11-11, 19:17
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Handledsväskan. Lågskorna. Att rocken fladdrade när han sprang. Han hade en kortare rock på bilden som de visade som var från Expressen än den han hade på mordnatten. Hon tyckte visst att kroppslängden stämde.

Du menar skorna som hon inte ser?

Hur vet du att han hade en annan rock på mordnatten?

Är en rock som fladdrar överensstämmande med SE? Hur?
Citera
2021-11-11, 19:18
Medlem
HAARPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrMurdoch
Vem är babiandödarn?

Ja, det är en stor jävla skandal att hänga ut Vapenhandlarens dotter och SEs exfru.

Har man partibok i sossenassepartiet får man bete sig hur som helst.

https://i.imgur.com/kbM1WSd.jpg
Citera
2021-11-11, 19:19
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:

Konstigt. För JA känner igen SE på bild i fotokonfrontation. Det står att läsa i förhör.
Citera
2021-11-11, 19:20
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
GM gick på utsidan av trottoaren fram tills reklamskylten där han sneddade in mot Dekorimahörnet. Det har Inge Morelius uppgett. Det är för övrigt samma berättelse som SE har gett om hur han gick.

AB måste ha passerat LP för han kom inte norrifrån. Däremot kanske hon inte lade märke till honom.

Nej IM uppger inte detta. Sluta trolla nu.

Hela 1986 säger IM att han ser GM några få sekunder innan LOP passerar honom. Att GM står vid väggen och kliver ut bakom Palme och skjuter. Stämmer noll överens med SE:s rörelser.
Senast redigerad av enough-is-enough 2021-11-11 kl. 19:23.
Citera
2021-11-11, 19:31
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Frågade om det här eller i Palme-rummet, och där sa dom att samtalen kom från Idre, precis som i netflix-serien.

Hur förklarade de det? Uppgiften att samtalet kom från Idre kunde inte styrkas av KPs undersökning i alla fall.
Netflix kunde däremot påstå att samtalet kom från Idre då de hänvisar till "konstnärlig" frihet.
Citera
2021-11-11, 19:41
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Du menar skorna som hon inte ser?

Hur vet du att han hade en annan rock på mordnatten?

Är en rock som fladdrar överensstämmande med SE? Hur?

KP slår fast i sin powerpoint att mördaren kom ut från ett kontor. Det är väl mer ett slags beteende än ett sätt att se ut? SEs signalement är därför inte viktigt eftersom det viktiga är att mördaren kom ut från ett kontor! Det kanske är KPs logik som är lite fladdrig och inte rocken?
Citera
2021-11-11, 19:59
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Nej IM uppger inte detta. Sluta trolla nu.

Hela 1986 säger IM att han ser GM några få sekunder innan LOP passerar honom. Att GM står vid väggen och kliver ut bakom Palme och skjuter. Stämmer noll överens med SE:s rörelser.

Jag tycker hela idén att SE "speglar mördarens rörelser" är urbota fånig och inte bevisar något alls.
SE går söderut vilket är rimligt eftersom tunnelbanan ligger i den riktningen. Sedan stannar han till vid OP vilket är naturligt. SE berättar också hur han springer efter poliserna i gränden för att ge dem ett signalement på mördaren.

Hur många sätt kan man runda ett gathörn på? Finns det mindre misstänkta och mer misstänkta sätt?
Citera
2021-11-11, 20:05
Medlem
FranzMarcs avatar
Citat:

Några har redan påpekat att JA har kommenterat Engström i en fotokonfrontation. Se länk nedan.

https://wpu.nu/wiki/Uppslag:E9978-01-C
Senast redigerad av FranzMarc 2021-11-11 kl. 20:08.
Citera
2021-11-11, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motorprinsen
Nu larvar du dig bara…😀

Krister Petersson hade ju inte en jävla aning om vad han snackade om när Gunnar Wall konfronterade honom om den felaktiga grafiken avseende kronologin.

Läs och förfasas:

”GW: Jag menar att Engström uppger en sak som skulle ge honom alibi om det stämmer… För om utstämplingstiden var mellan 23.20.00 och 23.20.59, då kan han inte ha utfört mordet.

KP: Ett mord som utförs 23.21… varför skulle han inte kunna utföra mordet även om man skulle ta hans tidsuppgifter för gott, det förstår jag inte. För att det är inte mer än 20-30 sekunder ner till brottsplatsen.

GW: Nej, men han stämplade ju ut innan han passerade receptionen. Och både han och väktaren i receptionen sa att de hade ett samtal. Då ska han alltså hinna med att stämpla ut, han ska gå till receptionen, han ska gå ut och sedan ska han hinna utföra mordet. Om han stämplade ut mellan 23.20.00 och 23.20.59 kan jag inte se att han hade någon tid att utföra mordet.

KP: Den uppgiften får stå för dig och jag har presenterat vad vi anser oss kunna stå för. Det är det svar du kan få av mig.”

Upprörande nonchalans och dålig attityd, Krister!

https://www.google.se/amp/s/gunnarwall.wordpress.com/2020/06/12/ar-du-saker-pa-att-inte-engstrom-hade-alibi-krister-petersson/amp/

Gunnar Wall vill inte att det ska vara SE som utförde mordet, eller ens att morder ska klaras upp. Då faller hela hans privatspanarkarriär. Här så går han ju på vad SE uppger. SE stämplade ju ut 20:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in