Citat:
Ursprungligen postat av
MrBarnaby
Nej jag menade att utredningar kan läggas ner av olika anledningar. I Kevinfallet handlade det först och främst om att utreda om det fanns fog för brödernas skuld och det fanns det naturligtvis inte. Nästa steg var att försöka få svar på frågan, "nu när vi vet att bröderna är oskyldiga, vem är då den skyldige?". Då poppade omedelbart en nygammal misstänkt upp men denne var minderåring när det eventuella brottet begicks, teknisk bevisning saknades och utredningen lades ner.
Ponera att kurderna eller CP hade blivit dömda. Efter att TP gjort sin utredning (jämför med Dan Josefsson i Kevinfallet) skulle han tipsat polisen och KP:s utredning hade förmodligen snabbt kommit fram till att det var fuskpoliser ( Holmér respektive Nässén) ), precis som i Kevinfallet, som satte dit dem. KP.s utredning skulle kommit fram till att "det inte gick att komma runt denne SE" men han var tyvärr avliden. På samma sätt som i Kevinfallet saknades teknisk bevisning efter så många år så det var bara att lägga ner.
I Kevinfallet fanns det ett alibi som polisen struntade i. I det här fallet fanns också ett "alibi" men det höll inte när det granskades närmare.
Nu larvar du dig bara…😀
Krister Petersson hade ju inte en jävla aning om vad han snackade om när Gunnar Wall konfronterade honom om den felaktiga grafiken avseende kronologin.
Läs och förfasas:
”GW: Jag menar att Engström uppger en sak som skulle ge honom alibi om det stämmer… För om utstämplingstiden var mellan 23.20.00 och 23.20.59, då kan han inte ha utfört mordet.
KP: Ett mord som utförs 23.21… varför skulle han inte kunna utföra mordet även om man skulle ta hans tidsuppgifter för gott, det förstår jag inte. För att det är inte mer än 20-30 sekunder ner till brottsplatsen.
GW: Nej, men han stämplade ju ut innan han passerade receptionen. Och både han och väktaren i receptionen sa att de hade ett samtal. Då ska han alltså hinna med att stämpla ut, han ska gå till receptionen, han ska gå ut och sedan ska han hinna utföra mordet. Om han stämplade ut mellan 23.20.00 och 23.20.59 kan jag inte se att han hade någon tid att utföra mordet.
KP: Den uppgiften får stå för dig och jag har presenterat vad vi anser oss kunna stå för. Det är det svar du kan få av mig.”
Upprörande nonchalans och dålig attityd, Krister!
https://www.google.se/amp/s/gunnarwall.wordpress.com/2020/06/12/ar-du-saker-pa-att-inte-engstrom-hade-alibi-krister-petersson/amp/