2021-11-11, 20:30
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Jag vill se en rättegång där de som sabbar för ESB åtalas!
De skulle åtalas för att de drar samhällskostnader och tänk va produktiva vi flashbackmuppar hade kunnat vara istället för att sittta här ha ha ha ha
PRIS Pensionärernas Rätt I Samhället!
Det också, men någonstans måste även Esbjörn stå för vad han gjort, han har behandlat och behandlar Ebba något rent för jävligt.
Jag tror visst att Madame ligger bakom mycket, men Esbjörn har ett eget ansvar.

Edit; jag hoppas att du vet, att jag har stor respekt för dig, men hur skyldig Esbjörn är i detta, där tror jag våra åsikter skiljer sig åt.
Man kan inte vara överens i allting.
Senast redigerad av Knut-Anne 2021-11-11 kl. 20:47.
2021-11-11, 20:52
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Det finns enbart en orsak till hela denna soppa.
Ebba genom syskonen Dietz försökte tjäna några hundratusen genom att inte blanda in en helt utomstående mäklare, där är orsaken till allt.
Sedan skylla det på att Esbjörn inte ville det är lågstadienivå, herregud, Ebba är en tilltänkt minister i en högerregering, om hon velat hade det givetvis kopplats in en mäklare.
Vad var hon rädd, var hon rädd att inte då få köpa fastigheten, om försäljningen kom till allmän kännedom, dvs konkurrens om den, så därav kokade hon ihop detta tillsammans med syskonen Dietz.

Århundradets självmål av Ebba Busch!
Senast redigerad av EAGLEofGOLD 2021-11-11 kl. 20:58.
2021-11-11, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Det också, men någonstans måste även Esbjörn stå för vad han gjort, han har behandlat och behandlar Ebba något rent för jävligt.
Jag tror visst att Madame ligger bakom mycket, men Esbjörn har ett eget ansvar.

Edit; jag hoppas att du vet, att jag har stor respekt för dig, men hur skyldig Esbjörn är i detta, där tror jag våra åsikter skiljer sig åt.
Man kan inte vara överens i allting.

Jag tror att det majken ägnat sig åt med att flytta runt Esb som en schackpjäs från den ena juristen/advokaten inom sin egna bekantskapskrets pekar på att hon har utnyttjat och kanske till och med haft Esb i beroendeställning rent ut sagt hotta med alla dumheter som kan tänkas så han blir en orkeslös tygdocka.

Respekt för mig? Kan du vara referens i min CV när jag söker jobb?
(jag har humor och tål det mesta)
2021-11-11, 21:19
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Jag tror att det majken ägnat sig åt med att flytta runt Esb som en schackpjäs från den ena juristen/advokaten inom sin egna bekantskapskrets pekar på att hon har utnyttjat och kanske till och med haft Esb i beroendeställning rent ut sagt hotta med alla dumheter som kan tänkas så han blir en orkeslös tygdocka.

Respekt för mig? Kan du vara referens i min CV när jag söker jobb?
(jag har humor och tål det mesta)
Inga problem!
Esbjörn däremot!
2021-11-11, 21:27
Medlem
Du hänvisar till att ett avtal måste få ta tid, och där finns ingen som invänder utan säljare och köpare får ta så lång tid de önskar för att komma överens, det du däremot hävdar är att det ska finnas en ångerrätt EFTER det att man träffat avtal och i den delen har du fått många exempel på hur olämpligt det skulle vara.

En variant jag inte sett uttalad i något svar är om rätten ska vara ömsesidig för både köpare och säljare, vi kan till och med gå så långt som att vi tar in att det bara ska gälla äldre. Det händer ju att äldre personer också köper, de kan sälja ett hus och köpa en bostadsrätt, är det då rimligt att de som köpare efter en månad går till säljaren och säger att du, jag är nog inte intresserad längre? Säljaren har i det läget lagt ner försäljningen, tackat nej till bud etc och står nu utan köpare.

Citat:
Ursprungligen postat av eoku
En bilaffär går oftast till så att köparen letar efter en bil att köpa, och säljaren letar efter någon att sälja sin bil till, och sen hittar de varandra. De har båda därför oftast tänkt igenom köpet/försäljningen en längre tid innan affären, och därför är risken för missnöje mycket mindre, iallafall för säljaren. Och därför är behovet av ångerrätt då inte lika stort, iallafall inte för säljaren.

Men i det här fallet är det annorlunda, om det stämmer att det var Ebba som bad om att få köpa fastigheten av Esbjörn. För han har då kanske inte tänkt så mycket själv på affären, och därför är risken större att han blir missnöjd.

Och därför är det viktigt att man strävar efter att de man gör affärer med ska bli långvarigt nöjda med affären. Och därför är det också viktigt i sådana här fall, att man börjar med att lära känna de man gör affärer med, så att man vet vad som gör dem nöjda.
2021-11-11, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Oavsett hur Esbjörn uttrycker sig i klagoskriften så framgår det ganska tydligt att han inte är nöjd med förlikningen. Då borde domstolen ha frågat honom om avsikten med skrivelsen var att han ville stoppa stadfästelsen av förlikningen.
Sanningen är att det inte framgår att han skulle vara missnöjd med förlikningen. Han känner sig orättvist behandlad, en granne har ljugit och han har inte fått den hjälp av sina advokater som han önskade. Förlikningen nämns inte alls.
2021-11-11, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Ebba genom syskonen Dietz försökte tjäna några hundratusen genom att inte blanda in en helt utomstående mäklare, där är orsaken till allt.
Sedan skylla det på att Esbjörn inte ville det är lågstadienivå, herregud, Ebba är en tilltänkt minister i en högerregering, om hon velat hade det givetvis kopplats in en mäklare.
Vad var hon rädd, var hon rädd att inte då få köpa fastigheten, om försäljningen kom till allmän kännedom, dvs konkurrens om den, så därav kokade hon ihop detta tillsammans med syskonen Dietz.

Hur mycket Dietz tjänat på affären?
2021-11-11, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Ett skrivaruppdrag, kanske en tusing?
2021-11-11, 21:45
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825

Du fortsätter att visa din svagbegåvning!
Jag skriver klart och tydligt att Ebba försöker tjäna några hundra tusen, inte ett ord om att Dietz skulle tjäna en enda krona!
2021-11-11, 21:49
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Citat:
Jag skriver klart och tydligt att Ebba försöker tjäna några hundra tusen, inte ett ord om att Dietz skulle tjäna en enda krona!

Man betalar knappast några hundra tusen för att en mäklare tillhandahåller ett kontrakt.

Det är ju inte en försäljning med Hemnetannons och proffsfotograf.

Att man ber en vän är väl inget märkligt. Snarare märkligare att inte göra det.
2021-11-11, 21:51
Medlem
Citat:

Du är den som bevisar svagbegåvning om och om igen. Du kan inte ens svara på frågan.

Vad tjäna Dietz på denna affär?
Om han nu gjort du hävdar så riskera han ganska mycket och fick inget för det.
2021-11-11, 21:53
Medlem
På vilket sätt skulle det gjort en skillnad menar du?

Skulle mäklaren sett till att priset blev ett annat än det som säljare och köpare kommit överens om? Denne skulle då inte accepterat det utan själv justerat till rätt pris?

Invändning mot avtal kan man göra om de är upprättade av advokater, mäklare eller vad som.

Att stoppa innan kanske varit möjligt, men när väl första avtalet var skrivet blir det komplicerat med vem som gör vad i vilket läge och vad det innebär i ansvar. Säger man då att det är väl bara att komma överens så är saken löst blir ju det komiskt när man säger att man inte borde ingått en förlikning! vilket ju just är en överenskommelse. Den överklagades och risken är väl stor att även en överenskommelse om återgång av köpet överklagats med krav på att handpenningen skulle kvarstå hos säljaren eller något.

Det rätta i läget hade antagligen varit för EB att framstå som hård och driva det till rättegång i första läget så hade man fått utreda där vad som gäller och med det som grund hade hon SEDAN kunnat visa sig vara den större och erbjuda något extra.

Citat:

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in