2021-11-11, 17:39
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseTass
Oo catfight Kevin VS Quakes

https://twitter.com/BambroughKevin/s...12916367507457

Poppar popcorn!

Quakes förefaller ju inte som så sympatisk direkt, men kull att läsa
Sedan har Bamborough verkligen gått all-in på det här med indianerna, vet inte om det är för att han är förbannad eller om han vill få folk att köpa SPUT.

Spontant känns det inte som att det här var en bra idé om det är uppgjort för att få uppmärksamhet, då båda tappar i trovärdighet
Senast redigerad av brolinlever 2021-11-11 kl. 18:00.
Citera
2021-11-11, 18:51
Medlem
smoerreboms avatar
Ayo! vad gör du med mina Fission, den är ner fem procent nästan!

Fuck min FCU position oxå då antar jag? aja fuck bambruff too då, whadday got! You think you got something? you coming to norrland you gonna get got! Tror han att han är White Eagle eller Navajo Joe eller nåt? fuck mina FCU!?! fattar inte hur han tror att han ska komma undan med detta.

Skämt åsido så tycker jag att det verkar som det finns något toxiskt i denne K-Bams personlighet i de här meddelandena som man har kunnat skönja tidigare och det är lite dålig stil att lägga ut konversationer såhär, det känns som nåt man kan göra om man har avslöjat en watergate skandal eller nåt. Sån här aggressivitet brukar väl vara tecken på att socialkonton kanske inte kommer att finnas kvar så länge till?

Annars börjar det kännas rätt bullish igen nu. Vi har fått typ 50 procent till utan nån större rörelse i spoten. Det gör att man får starkare förhoppningar på sista spiken upp.
Citera
2021-11-11, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom

Fuck min FCU position oxå då antar jag? aja fuck bambruff too då, whadday got! You think you got something? you coming to norrland you gonna get got! Tror han att han är White Eagle eller Navajo Joe eller nåt? fuck mina FCU!?! fattar inte hur han tror att han ska komma undan med detta.

Skämt åsido så tycker jag att det verkar som det finns något toxiskt i denne K-Bams personlighet i de här meddelandena som man har kunnat skönja tidigare och det är lite dålig stil att lägga ut konversationer såhär, det känns som nåt man kan göra om man har avslöjat en watergate skandal eller nåt. Sån här aggressivitet brukar väl vara tecken på att socialkonton kanske inte kommer att finnas kvar så länge till?

Annars börjar det kännas rätt bullish igen nu. Vi har fått typ 50 procent till utan nån större rörelse i spoten. Det gör att man får starkare förhoppningar på sista spiken upp.

Ja första varningklockorna började väl ringa när han höll på med Cameco-debatten, ska väl själv säga att jag blev lite nervös då men med några dagars distans till det så insåg jag att det är nog en skrikig liten farbror vi har med att göra. Tror du har rätt i det du skriver om aggressiviteten, känns inte helt proportionell till det som hänt.

Förövrigt så har allt jag hoppades på denna höst slagits med råge in med att kärnkraft kommer in i taxonomin vilket som jag förstår halverar kostnaden att bygga ny kärnkraft + COP26 där Kina slog näven i bordet med sin 440B$ satsning.

Sunny skies!
Citera
2021-11-11, 19:17
Medlem
Såg på kevins twitter att greve dracula(han är en indian) var inne och skrev något som var intressant. I övrigt verkar ju Kevin att ha gått full banana boat.

Tycker min uranbolag dragit fint idag bortsett från ett.
Citera
2021-11-11, 19:59
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseTass
Förövrigt så har allt jag hoppades på denna höst slagits med råge in med att kärnkraft kommer in i taxonomin vilket som jag förstår halverar kostnaden att bygga ny kärnkraft + COP26 där Kina slog näven i bordet med sin 440B$ satsning.

Sunny skies!
En fin grädde på moset vore om de började budkriga på vår man i Niger så att man kan flytta de stålarna till Namibia sen innan kineserna dyker upp men man kan inte få allt

Är taxonomin officiellt redan? I såna fall har jag varit fett asleep at the wheel, trodde det bara var Ursula som twittrat?

Dessvärre kommer vi ju att förlora köpkraft av bara fan när det här är klart så även om det ser väldigt fint ut nu med jävligt modesta prognoser i relation till fuck off pengar så känns det lite suddigt alltihop. Börjar undra om det är bråttom att tjacka fastighet eller om man ska vänta tills börsen har kraschat
Citera
2021-11-11, 20:02
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:

Prata inte så om Kevin, det är inte alla som får leka plojindian som fullvuxen, dessutom hövding, han är ju mer eller mindre en indiankejsare
Citera
2021-11-11, 20:04
Medlem
aaerligs avatar
Kan inte se en säkrare investering på sikt: det enda möjliga bakslaget skulle vara ny teknik eller ett framgångsrikt fusionsprojekt som gör uranet värdelöst.

Mitt i den klimatkris vi befinner oss i kommer land efter land att annonsera utbyggnad av kärnkraften.

Som trådrubriken säger: årtusendets investering På både kort och lång sikt.

Jag är oerhört mycket + de senaste månaderna. Köper varje dipp. Tillfälliga korrektioner kan ske, men långsiktigt är det en garanterad vinstaffär.

Edit: ovanstående självklarheter kommer resultera i en bubbla - men den har enligt mig knappt börjat växa än.
Citera
2021-11-11, 20:18
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
En fin grädde på moset vore om de började budkriga på vår man i Niger så att man kan flytta de stålarna till Namibia sen innan kineserna dyker upp men man kan inte få allt

Är taxonomin officiellt redan? I såna fall har jag varit fett asleep at the wheel, trodde det bara var Ursula som twittrat?

Dessvärre kommer vi ju att förlora köpkraft av bara fan när det här är klart så även om det ser väldigt fint ut nu med jävligt modesta prognoser i relation till fuck off pengar så känns det lite suddigt alltihop. Börjar undra om det är bråttom att tjacka fastighet eller om man ska vänta tills börsen har kraschat

I stora delar av Norrland kan du köpa fastigheter för lite till ingenting. Här är det inget vidare sätt att inflationssäkra
Citera
2021-11-11, 20:47
Medlem
Citat:

Taxonomin är väl i stort sett klart, sett artiklar skrivna i en massa olika tidningar.

Jag tar det piano med fastighetsköp tillsvidare, börsen(uran) bör fortsätta utklassa framöver.

Citat:
Ursprungligen postat av aaerlig
Kan inte se en säkrare investering på sikt: det enda möjliga bakslaget skulle vara ny teknik eller ett framgångsrikt fusionsprojekt som gör uranet värdelöst.

Mitt i den klimatkris vi befinner oss i kommer land efter land att annonsera utbyggnad av kärnkraften.

Som trådrubriken säger: årtusendets investering På både kort och lång sikt.

Jag är oerhört mycket + de senaste månaderna. Köper varje dipp. Tillfälliga korrektioner kan ske, men långsiktigt är det en garanterad vinstaffär.

Edit: ovanstående självklarheter kommer resultera i en bubbla - men den har enligt mig knappt börjat växa än.

Överskatta inte nytekniks eventuella inverkan. Det tar 5-10 år att bygga en ny flygplats och det är 0 ny teknik. Tror inte vi ser nått kommersiellt hot från ny teknik innan 2050 och även om det kommer nått ultra häftigt då så kommer de köra de då befintliga kärnkraftverken ytterligare 50 år.

You still have money to buy dips?
Citera
2021-11-11, 22:14
Medlem
Såg just https://www.avanza.se/placera/redakt...na-depaer.html
Och inser att det är när allmänhetens pengar kommer in i detta smala fält som vi ser dom riktiga uppgångarna.
Citera
2021-11-12, 20:13
Medlem
Tänkte vi kunde ha en kukmätaretävling på fredagskvällen!

Skulle va kul att se hur mycket plus ni är?

Jag köpte lite uranbolag i december ifjol, i maj och under sommaren. Fomoade sprott när de stod på ath i höstas och har lagt till kazaken nu i höst
Totalt 10 bolag i portföljen.

Ligger plus 110%, ligger jag dåligt till tro? Har inte lyckats träffa bra med mina köp.
Citera
2021-11-12, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcandrew
Tänkte vi kunde ha en kukmätaretävling på fredagskvällen!

Skulle va kul att se hur mycket plus ni är?

Jag köpte lite uranbolag i december ifjol, i maj och under sommaren. Fomoade sprott när de stod på ath i höstas och har lagt till kazaken nu i höst
Totalt 10 bolag i portföljen.

Ligger plus 110%, ligger jag dåligt till tro? Har inte lyckats träffa bra med mina köp.
+1200%, men min kuk är inte så stor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in