2024-10-19, 10:08
Medlem
smoerreboms avatar
Känns som en topp i flera av aktierna nu men det beter sig helt annorlunda än tidigare. Spotten rör sig knappt och det verkar helt drivet av narrativ om ai och smr.. om stora börsen fortsätter upp ett tag till så borde detta också fortsätta eftersom det har blivit flavor of the month?

Verkar som att utilities undviker spot helt nu.

Ett annat skäl för att det är topp nära är att sput nu bränt det lilla de fått in sånär som på en 100k post till
Citera
2024-10-19, 12:41
Medlem
eQsolvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eQsolver
Hur går det för er? Inte minst TS, längesen du skrev någonting.
Jag har legat still i mina innehav under hela året, börjar bli lite säljsugen nu dock - varit en liten rekyl och det känns som en hel del geopolitiska risker kan skicka kursen åt helvete närsom.

Tur man ej sålde här, verkligen varit bra dag på sistone. Någon mer som går i säljtankar?
Citera
2024-10-19, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eQsolver
Tur man ej sålde här, verkligen varit bra dag på sistone. Någon mer som går i säljtankar?
Tagit ut profits i Centrus Energy som gjort 150% på en månad. I övrigt så tror jag rallyt fortsätter om inte övriga marknaden går dåligt.
Citera
2024-10-19, 19:45
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dupersnabb
Tagit ut profits i Centrus Energy som gjort 150% på en månad. I övrigt så tror jag rallyt fortsätter om inte övriga marknaden går dåligt.
Sålde på 65$ förra veckan
Du sålde bergis igår va!?!?
Citera
2024-10-19, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Sålde på 65$ förra veckan
Du sålde bergis igår va!?!?
Sålde på 68, 89, 92 och 99. Men har fått tillbaka insatsen nu så låter resten ligga för nu iaf.
Citera
2024-10-20, 18:41
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
Sålde på 68, 89, 92 och 99. Men har fått tillbaka insatsen nu så låter resten ligga för nu iaf.
Grattis eller gratis kanske man ska säga!

Jag började noja lite ang om ryssarna bannar uranet, vilket de ju sagt att de ska, då vore väl centrus i deep shit eftersom de inte har någon nytta av sina waivers iaf? Sen behövde jag stålarna också.

Intressant nu i veckan, borde bli pullback nu om det funkar som det gjort tidigare men om det är helt nya pengar som kommer in med ai och kärnkraft hypen då borde det bara fortsätta. Det är ju främst i de större 1B+ mcapsen som det rallat mest
Citera
2024-10-20, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Grattis eller gratis kanske man ska säga!

Jag började noja lite ang om ryssarna bannar uranet, vilket de ju sagt att de ska, då vore väl centrus i deep shit eftersom de inte har någon nytta av sina waivers iaf? Sen behövde jag stålarna också.

Intressant nu i veckan, borde bli pullback nu om det funkar som det gjort tidigare men om det är helt nya pengar som kommer in med ai och kärnkraft hypen då borde det bara fortsätta. Det är ju främst i de större 1B+ mcapsen som det rallat mest
En stor faktor är att den har så få aktier som kan handlas. Kommer säkert en pullback snart men hade inte förvånat mig om den fortsatte upp.

AI var ju inte med i min kalkyl i 2020 men största som hänt senaste åren imo, just för att investerare upptäcker sektorn och får tilltro av techgiganterna.
Senast redigerad av dupersnabb 2024-10-20 kl. 20:44.
Citera
2024-11-16, 19:51
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
En stor faktor är att den har så få aktier som kan handlas. Kommer säkert en pullback snart men hade inte förvånat mig om den fortsatte upp.

AI var ju inte med i min kalkyl i 2020 men största som hänt senaste åren imo, just för att investerare upptäcker sektorn och får tilltro av techgiganterna.
Igår hände det som jag var skraj för och som fick mig att sälja LEU för tidigt. Sjukt orutinerat att inte trancha som de riktiga proffsen här eller ta flera olika. Var lite inne på att plocka i UEC oxå. Aja men nu kanske det blir ny hype på att ryssarna slår tillbaka. Kan passa bra ihop med rekylen i guld och silver.
Citera
2025-02-25, 07:35
Medlem
jack.danielss avatar
Igår tröttnade jag, sålde mina cameco och denison! +120% på cameco, så det var bra även om den tidvis legat +200%

Hade en del på minus också, så summa summarum 10-20 % plus på ett antal år! Långt ifrån den raket som man hoppades på!
Citera
2025-02-26, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Igår tröttnade jag, sålde mina cameco och denison! +120% på cameco, så det var bra även om den tidvis legat +200%

Hade en del på minus också, så summa summarum 10-20 % plus på ett antal år! Långt ifrån den raket som man hoppades på!

Jag tycker istället att Cameco börjar komma ner på lockande nivåer igen.
Citera
2025-02-26, 20:21
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcandrew
Jag tycker istället att Cameco börjar komma ner på lockande nivåer igen.
Må så vara! Men det är för volatilt och politiskt osäkert för mitt ♥️ den där peaken som var för 10 år sedan är nog mer en dröm än fakta!
Citera
2025-02-27, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Må så vara! Men det är för volatilt och politiskt osäkert för mitt ♥️ den där peaken som var för 10 år sedan är nog mer en dröm än fakta!

Har oxå svagt hjärta. Uranet har gjort att jag blivit fullblodsalkoholist 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in