2021-11-11, 20:27
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P71
Du verkar bli irriterad när dina teorier inte stämmer med verkligheten. Du kommer nog att bli väldigt irriterad längre fram i vinter när det visar sig att de som haft covid-19 i början på 2020 inte blir sjuka igen. Naturlig immunitet har visat sig vara överlägset mycket bättre än vaccinen. Och det är något vi kan vara glada för eftersom det kommer att sätta stopp för pandemin.

Det är inte så. Vi trodde det förrut men vi vet nu att immuniteten inte varar speciellt länge och vi har statistik för att backa upp det: https://www.cidrap.umn.edu/news-perspective/2021/10/covid-19-vaccine-gives-5-times-protection-natural-immunity-data-show
Citera
2021-11-11, 20:28
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dille24
Hur kan vi vara säkra på att dessa skador inte uppkommer via vaccinet?

För att vaccinet inte fungerar så. Vaccinet interagerar inte med din arvsmassa, men viruset gör det.
Citera
2021-11-11, 20:31
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granskottet80
Är det därför smittan ökar nåt våldsamt i länder där få haft smittan?

I Norge är större delen vaccinerade men smittan skenar.

De hade givetvis smittat ännu fler om folk inte hade varit vaccinerade och det hade dessutom dött fler. Men det är klart du vill väl att folk ska dö eller hur? Vad kan du annars ha för agenda här?
Citera
2021-11-11, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Hur bemöter du detta ?
Har du hittat revolutionerande fakta resten av vetenskapen misstagit sig kring?

”Vacciner har haft oerhört stor betydelse för mänskligheten. De förhindrar miljoner barn från att dö årligen och har eliminerat vissa sjukdomar. Samtidigt är vaccintvekan ett av de stora hoten mot folkhälsan globalt sett. Vetenskapsakademien ger nu ut en skrift om vacciner, den första i en serie vid namn Vetenskapen säger. ”
.
Nej vaccin kan såklart ha en viss effekt men bra hygien, bra kosthållning och regelbunden motion är såklart viktigare för folkhälsan världen över De som ligger bakom vaccin och mediciner vill såklart ha all ära. Men ära de som äras bör nämligen de som bygger och underhåller bra vvs system, de som framställer bra mat och de som håller folk i rörelse!
Toaletten och de som låg bakom borde ha fått nobelpriset!
Tror knappast vetenskapen motsäger det jag påstår men de vill såklart framhäva vaccin och mediciner av förklarliga skäl! It pays their bills!
Senast redigerad av Nibiru2011 2021-11-11 kl. 20:41.
Citera
2021-11-11, 20:34
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dille24
Hur kan vi vara säkra på att dessa skador inte uppkommer via vaccinet?

Känns ju dumt att utsättas för sådan medvetet

Folk vart ju sjuka och fick skador av covid innan vaccinet fanns?
Citera
2021-11-11, 20:35
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
De [virusarna] hade givetvis smittat ännu fler om folk inte hade varit vaccinerade och det hade dessutom dött fler.
Ja, visst.
Men vi får nog också vänta ett tag.
Det kan ju visa sig att vi får utbrott i Sverige en aning senare i vinter.

Det är intressant att se att just Västmanland just nu är det landsting där smittspridningen tagit fart.
Det kan eventuellt tolkas som att de först drabbade landsdelarna har minst motståndskraft.
Eventuellt!

edit: Jag lyckades blanda in Östergötland, vilket nog var helt fel.
Senast redigerad av defenseur 2021-11-11 kl. 20:37.
Citera
2021-11-11, 20:38
Medlem
Citat:
Det finns ju mängder med länkar på första sidan på google. Jag har redan postat flera.

https://www.nature.com/articles/d41586-021-02825-8

Jag tycker att det verkar lite väl oklart när dom skriver ett till två år, det är en ganska stor skillnad faktiskt dom verkar inte veta alls, jag menar det är 100% skillnad på ett eller två år. Ok om dom fått fram lite mer tydliga siffror den här stora skillnaden betyder bara i min hjärna att dom inte har en aning egentligen.

Och bluffpandemin har ju inte hållit på så länge egentligen tror vi måste vänta ett tag till för att få riktig fakta om hur länge man är immun. Jag har också hört folk säga att skyddet kan vara livslångt efter genomgående infektion. Så jag vet inte tiden får utvisa hur det är antar jag!
Citera
2021-11-11, 20:40
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hackneyhardcore
dom verkar inte veta alls
Du har en poäng där.
Problemet är att ingen annan heller vet.
Citera
2021-11-11, 20:44
Medlem
Citat:
Det är inte så. Vi trodde det förrut men vi vet nu att immuniteten inte varar speciellt länge och vi har statistik för att backa upp det: https://www.cidrap.umn.edu/news-perspective/2021/10/covid-19-vaccine-gives-5-times-protection-natural-immunity-data-show
Ja, det är den studien där man hittat 89 återinfekterade personer av 1020 tidigare infekterade och ovaccinerade. Det är ett litet urval och inte speciellt alarmerande när man jämför med den återinfekterade vaccinerade gruppen -> 8.7% mot 5.1%. Små skillnader som kan bero på urvalsmetoder.

Men visst, jag är medveten om att det finns studier som visar både det ena och det andra. Om du väljer att bara tro på den studie som stämmer med din uppfattning så blir det din sanning.

Jag försöker skaffa mig en översiktlig bild genom att följa utvecklingen och studier från olika delar av världen. Min bild är att naturlig immunitet hittills har visat sig vara överlägsen den vaccin-inducerade immuniteten, både vad gäller hur länge den håller och hur brett skydd den ger.

Visst kan tidigare covid-19-sjuka bli smittade och infekterade igen, det säger jag inte emot. Men det avgörande, enligt min uppfattning, är huruvida man blir allvarligt sjuk igen. Och det har jag inte sett minsta tecken på, även om det säkert går att gräva fram enstaka fall.

Men vi får se nu i vinter, om de tidigare covid-sjuka som inte tagit vaccin, kommer att fylla sjukhusen igen. Jag tror inte det kommer att hända.
Citera
2021-11-11, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av defenseur
Du har en poäng där.
Problemet är att ingen annan heller vet.

Nej allting är så jävla oklart hela tiden varit så från första början och det är ju fullt förståeligt när man har att göra med helt nya utmaningar.
MEN det är därför jag blir så förbannad när vissa som tegnell och andra "viktiga" personer står och säger typ, så här är det och så här kommer det att bli och vaccinet skyddar si och så mycket och den eller dom kan eller kan inte sprida smitta vidare, när dom egentligen inte har en aning det är förjävligt och mycket har ju blivit ändrat under hela pandemin. Så dom vet ju inte men får saker att låta så självklart att så här är det bla bla bla. Fan säg som det är att ni inte vet vad är så farligt med det? Dom leker ju med människors hälsa och liv!
Citera
2021-11-11, 20:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av P71
Ja, det är den studien där man hittat 89 återinfekterade personer av 1020 tidigare infekterade och ovaccinerade. Det är ett litet urval och inte speciellt alarmerande när man jämför med den återinfekterade vaccinerade gruppen -> 8.7% mot 5.1%. Små skillnader som kan bero på urvalsmetoder.

Men visst, jag är medveten om att det finns studier som visar både det ena och det andra. Om du väljer att bara tro på den studie som stämmer med din uppfattning så blir det din sanning.

Jag försöker skaffa mig en översiktlig bild genom att följa utvecklingen och studier från olika delar av världen. Min bild är att naturlig immunitet hittills har visat sig vara överlägsen den vaccin-inducerade immuniteten, både vad gäller hur länge den håller och hur brett skydd den ger.

Visst kan tidigare covid-19-sjuka bli smittade och infekterade igen, det säger jag inte emot. Men det avgörande, enligt min uppfattning, är huruvida man blir allvarligt sjuk igen. Och det har jag inte sett minsta tecken på, även om det säkert går att gräva fram enstaka fall.

Men vi får se nu i vinter, om de tidigare covid-sjuka som inte tagit vaccin, kommer att fylla sjukhusen igen. Jag tror inte det kommer att hända.

Du låter sansad.Jag kan bara instämma , man kan säkert bli återinfekterad men immunförsvaret är redan förberett om det skulle ske .Det är därför man brukar få milda återinfektioner.Vi får hoppas att det stämmer.Tyvärr verkar det inte stämma lika bra på vaccinen , det borde göra folk lite oroliga , för många är övertygade att dom har ett gott skydd, men hamnar ändå på akuten.
Citera
2021-11-11, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hackneyhardcore
Nej allting är så jävla oklart hela tiden varit så från första början och det är ju fullt förståeligt när man har att göra med helt nya utmaningar.
MEN det är därför jag blir så förbannad när vissa som tegnell och andra "viktiga" personer står och säger typ, så här är det och så här kommer det att bli och vaccinet skyddar si och så mycket och den eller dom kan eller kan inte sprida smitta vidare, när dom egentligen inte har en aning det är förjävligt och mycket har ju blivit ändrat under hela pandemin. Så dom vet ju inte men får saker att låta så självklart att så här är det bla bla bla. Fan säg som det är att ni inte vet vad är så farligt med det? Dom leker ju med människors hälsa och liv!
Lugna med dig. Sanningen är att plandemin inte var mycket till pandemi. Ett relativt ofarligt virus fick folk att gå i spinn! Och Bill Gates m.fl.tjänade 100 tals miljarder på vaccin m.m. som inte ens är värda att kallas vaccin och som användes för att massvaccinera folk som till största delen inte behövde vaccineras!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in