2021-11-11, 20:27
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisigt
”Utan sin AR hade han sannolikt varit död”
Hade han stannat hemma är resultatet precis samma. Tror dessutom dom andra hade kunnat försvara byggnaden utan honom.

Hade dom tre som blev skjutna stannat hemma istället för att hota, misshandla, bränna upp bilar, hus och affärer så hade inget hänt heller.
2021-11-11, 20:27
Bannlyst
Är åklagaren någon slags ny praktikant eller han är bara otroligt korkad?

Han får ju flera varningar och påpekanden av domaren att lägga av med sitt politiska snack?
Det verkar nästan som att han inte vill vinna?

Vilket jag förvisso är väldigt glad för.

Men ändå Jag fattar inte hur du åklagarkammaren tänker här?" vi tar den mest extrema korkade nya åklagaren och sätter till detta fallet"

Jag är kanske partisk på grund av Jag tycker att det är lätt att skjuta aggressiva negrar som försöker hoppa på ens ansikte.

Men detta måste ändå vara något slags rekord i att vara korkad åklagare??
2021-11-11, 20:30
Medlem
kajus333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
Hade dom tre som blev skjutna stannat hemma istället för att hota, misshandla, bränna upp bilar, hus och affärer så hade inget hänt heller.

Om alla hade stannat hemma så kunde dom spelat spel med varadnra på datorapparaten.
2021-11-11, 20:31
Medlem
winningfeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwentback3

Han får ju flera varningar och påpekanden av domaren att lägga av med sitt politiska snack?

Vilket jag förvisso är väldigt glad för.

Men ändå Jag fattar inte hur du åklagarkammaren tänker här?" vi tar den mest extrema korkade nya åklagaren och sätter till detta fallet"

Jag är kanske partisk på grund av Jag tycker att det är lätt att skjuta aggressiva negrar som försöker hoppa på ens ansikte.

Men detta måste ändå vara något slags rekord i att vara korkad åklagare??

Det är antagligen för att man vill ha en mistrial för att man inte tycker att man har lagt fram målet tillräckligt stark för att kunna fälla Rittenhouse på alla åtalspunkterna som har presenterats, vilket även domaren påtalade att åklagaren visste bättre än att begå dessa misstag som han har gjort som en erfaren åklagare.
2021-11-11, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Är det problematiskt att hänvisa till orsak och verkan? Det resonemanget får du gärna utveckla, jag ser inget fel i det. Tvärtom så är borde det vara det mest naturliga sättet att se på händelser.

Läs igen vad du skrev i sista stycket. Du medger alltså att mitt påstående var rätt, dessa människor skulle inte ha dött om BLM och AFA struntat i att gå full retard och förstöra stadsdelar, döda människor och skada människor. Alltså är BLM och AFA skulden till dessa människors död. Om de var aktiva eller inte spelar ingen roll, de föll offer för de vänsterextremas "goda" våld.

Det gjorde jag bestämt inte. Maken till (återigen) skräddarsytt resonemang får man leta efter. Plötsligt bär inte gärningspersonen ansvar för att ha dödat en annan människa - det är sammanhanget som dödar.

Jag anser att plundring är vansinnigt och lyckligtvis ägnar sig långt ifrån alla människor åt det. Om någon våldsromantiserande inskränkt vettvilling också anser (som jag) att det är vansinne, men väljer att - och här kommer den avgörande skillnaden - döda en person som inte aktivt deltagit i plundringen, då menar du att det är BLM:s ansvar och inte vettvillingen som tog saken i egna händer och tog ett oskyldigt liv? Är det så du tänker?
2021-11-11, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iwentback3

Jag ifrågasatte detta igår, om åklagaren medvetet vill få till en mistrail.
Som du skriver så struntar han fullständigt i lagen och baserar hela sitt upplägg politiskt. Vilket i sin tur visar att hela rättegången är en politisk fars som i ett normalt rättssystem aldrig skulle lett till åtal. Men vi ser ett USA som mer och mer lämnar konstitutionen och de lagar som finns, till förmån för politiska känslomässiga bedömningar.
2021-11-11, 20:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Jag ifrågasatte detta igår, om åklagaren medvetet vill få till en mistrail.
Som du skriver så struntar han fullständigt i lagen och baserar hela sitt upplägg politiskt. Vilket i sin tur visar att hela rättegången är en politisk fars som i ett normalt rättssystem aldrig skulle lett till åtal. Men vi ser ett USA som mer och mer lämnar konstitutionen och de lagar som finns, till förmån för politiska känslomässiga bedömningar.

Tack ska du ha för din förklaring.

Jag börjar undrar att misstänka att det är precis vad de vill. Så här dåligt kan ju inte sköta sitt arbete utan att ha någon slags plan.
2021-11-11, 20:39
Bannlyst
Den här åklagaren
2021-11-11, 20:39
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pumahunter
Jag vet inte vilken svensktalande människa du citerar, vilket ändå får anses vara 100% ointressant för tråden. Varför svarar du inte på dom frågor som ställs till dig?

Vem är det du tror har använt vapen för att försvara egendom? Som jag sa till dig, börja ifrågasätta dina källor, så blir du lite mindre dum i huvudet.

Men då är vi överens, ingen relevant person har åkt automobil i 35min med vapen, att åka automobil med vapen är inte likställt med uppsåt att mörda, och ingen har försökt försvara egendom med vapen, så inget av det du skriver berör tråden eller fallet.

Börja kolla vem du diskuterar med innan du börjar gapa, så blir du lite mindre dum i huvet. Det där var mitt första inlägg i tråden.
2021-11-11, 20:41
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xavian
Vilka vittnen i rättegången sa det?

Det vet jag inte. Jag fick det från en diskussion mellan åklagaren och domaren. Domaren tillåter inte att åklagaren använder dom citaten från den åtalade, trots att den åtalade har medgett det. Det fick inte diskuteras inför juryn, så domaren skickade ut juryn, och läxade upp åklagaren.
2021-11-11, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cmdfuckface
Du babblade ju också om orelaterade incidenter. Vad är skillnaden?

Nej jag svara på din fråga vilka blm har mördat.
2021-11-11, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cmdfuckface
Det gjorde jag bestämt inte. Maken till (återigen) skräddarsytt resonemang får man leta efter. Plötsligt bär inte gärningspersonen ansvar för att ha dödat en annan människa - det är sammanhanget som dödar.

Jag anser att plundring är vansinnigt och lyckligtvis ägnar sig långt ifrån alla människor åt det. Om någon våldsromantiserande inskränkt vettvilling också anser (som jag) att det är vansinne, men väljer att - och här kommer den avgörande skillnaden - döda en person som inte aktivt deltagit i plundringen, då menar du att det är BLM:s ansvar och inte vettvillingen som tog saken i egna händer och tog ett oskyldigt liv? Är det så du tänker?
Jo det gjorde du. Läs igen.

Ansvaret för "collateral damage" ligger givetvis på AFA och BLM.
Naturligtvis ligger ansvaret också på individnivå, men orsaken till att situationen uppstår är det primära. Att endast koncentrera sig på effekten av beslut fattade i stor skala anser jag vara totalt förkastligt. Ja, de som begått brott ska dömas, men att fullständigt strunta i orsaken till hur en situation uppstår är ren idioti.
BLM och AFAs agerande skapade förutsättningarna för dödandet, alltså är det där huvudansvaret ligger och de ska givetvis ha dömts för resultaten av detta agerande, lika väl som de individer som dödade/skadade folk.

För att ta ett liknande exempel. Massinvandringen i Sverige skapar död, våld, eskalerande kriminalitet, våldtäkter, misshandel, rån etc i absurdum. De skyldiga till allt är givetvis individerna som begår brotten, MEN! dessa handlingar hade aldrig varit möjliga utan de beslut som politiker i riksdagen tagit, vilket innebär att Riksdagsledamöterna är lika skyldiga till brotten som individerna som utför dem. Svenska riksdagen dödar, våldtar, misshandlar, rånar etc den svenska befolkningen genom sitt agerande. Precis som BLM och AFA är skyldiga till att människor dödats i samband med deras terrorkravaller.

Orsak och verkan, handling och konsekvens. Genom att vägra se det stora hela och det ansvar som finns uppåt så ger vi legitimitet till makthavare/våldsbejakande organisationer att fortsätta med sitt agerande eftersom de hålls utanför ansvar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in