2021-11-11, 12:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Raam
Trump har nu seglat upp som favorit till att vinna valet 2024. Dröjer nog länge innan det är dags att summera hans insatser. GO TRUMP!!

Det är verkligen härligt. Hoppas bara han pallar en gång till. 2028, då han antagligen pensionerar sig, fyller han ju hela 82.

Trump. Ihågkommen som den godhjärtade. Inte bara godhjärtade utan även den smarte, bara genom att stå upp för vad som är rätt.
Citera
2021-11-11, 13:53
Medlem
Jag för min del tycker nog att Trump är den bästa presidenten under min livstid. Och som andra varit inne på, jag vill nog invänta hans nästa mandatperiod innan jag ger mitt slutliga utlåtande.

Tittar man på ett historiskt perspektiv, kanske 100 eller 200 år från nu, är jag dock inte säker på om Trump kommer att gå till historieböckerna vad gäller genomförd politik. Washington och Lincoln kommer nog att fortsätta ligga i topp, bara av den enkla anledningen att de historiska skeenden som omgärdade deras presidentskap var så mycket större och viktigare, nämligen landets självständighetsförklaring och avskaffande av slaveriet. Människors minne är i regel väldigt kort, och ekonomisk tillväxt som vi sett under Trump är kanske i sig inget som räcker för historieböckerna. Hade han byggt en mur mot Mexiko kanske det hade kvalificerat in honom. Men som sagt, en del av hans legacy beror nog på om han får en andra mandatperiod eller inte.
Citera
2021-11-11, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Jag för min del tycker nog att Trump är den bästa presidenten under min livstid. Och som andra varit inne på, jag vill nog invänta hans nästa mandatperiod innan jag ger mitt slutliga utlåtande.

Tittar man på ett historiskt perspektiv, kanske 100 eller 200 år från nu, är jag dock inte säker på om Trump kommer att gå till historieböckerna vad gäller genomförd politik. Washington och Lincoln kommer nog att fortsätta ligga i topp, bara av den enkla anledningen att de historiska skeenden som omgärdade deras presidentskap var så mycket större och viktigare, nämligen landets självständighetsförklaring och avskaffande av slaveriet. Människors minne är i regel väldigt kort, och ekonomisk tillväxt som vi sett under Trump är kanske i sig inget som räcker för historieböckerna. Hade han byggt en mur mot Mexiko kanske det hade kvalificerat in honom. Men som sagt, en del av hans legacy beror nog på om han får en andra mandatperiod eller inte.
Jag anser också att Trump varit den bästa presidenten under min livstid, med hård konkurrens från Reagan och ingen konkurrens alls från resten av avskrädet. Trump är dock alltför polariserande så jag hoppas att DeSantis vinner 24, han är mer vältalig och jag tror att han har större möjlighet att sansa USA.

I stigande ordning rankar jag presidenterna: Biden (särklass sämst, fast bra som ögonöppnare), Obama, Bush junior, Carter, Clinton, Bush senior, Reagan, Trump. Hade kommunistdräparen Reagan fört en bättre mer nationalistisk handelspolitik skulle han ha slagit Trump, men nu faller en del av ansvaret på NAFTA-katstrofen på honom även om avtalet kom efter honom.
Citera
2021-11-11, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Du jämför alltså statssanktionerad nordkoreansk personkult med att vanligt folk gillar Donald Trump.
Ja, frågan var ju för vad han kommer att minnas. Ingen annan kommer i närheten av den likheten.

Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Hoppas bara han pallar en gång till.
Det kna ju bli ett intressant eftermäle om han vinner 2028...

Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Text
Intressant att ingen av er hittar ett argument varför vi kommer att minnas honom.
Citera
2021-11-11, 23:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Powerless1
Ja, frågan var ju för vad han kommer att minnas. Ingen annan kommer i närheten av den likheten.

Detta glöms inte bort: han bad ofta journalisterna dra åt helvete, fast han uttryckte sig bättre. Men han anses ändå vara rättfram. Jag och flera uppskattade det. Journalisterna är ju packet nummer ett.

Presidenten som inte startade krig och som bidrog till avspänning med Nordkorea.

Patriot. USA först istället för som de svenska politikerna, dem själva först, sedan invandrarna och EU och teorier om "klimatkris".

Donald Trump blir också ihågkommen som stor och stark och som klarade Corona. Han är också ihågkommen som hetsad mot och hatad.

Så det klart det finns saker att minnas Trump för.
Senast redigerad av MagnusBengtsen 2021-11-11 kl. 23:24.
Citera
2021-11-11, 23:51
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever
Vi kommer fira stort den dag denna patetiska lilla människa inte längre förpestar denna jord!
Sedan kommer vi aldrig mer tänka eller prata om denna loser.
När sedan andra medlemmar av denna sjuka familj dör så firar vi igen.

Tråkig du är.

Bästa det Trump gjorde var att han sparkade verkligen på alla. Älskar sådant.
Håna folk. Mycket bra. Folk förtjänas att hånas.

Tänk dig en politiker som drar alla andra traditionella politiker i skiten och skriker på dom och får dom må dåligt. Sådant får mig må bra
Citera
2021-11-11, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powerless1
Intressant att ingen av er hittar ett argument varför vi kommer att minnas honom.
Hans strid mot the swamp och ljugmedia. Abrahamaccorden, hans framgångsrika nationalistiska ekonomiska politik. Att han konfronterade Kina för deras kriminella beteende.
Citera
2021-11-12, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Tråkig du är.

Bästa det Trump gjorde var att han sparkade verkligen på alla. Älskar sådant.
Håna folk. Mycket bra. Folk förtjänas att hånas.

Tänk dig en politiker som drar alla andra traditionella politiker i skiten och skriker på dom och får dom må dåligt. Sådant får mig må bra

Ja han gillade att håna och förolämpa andra, men fan ta den som gjorde likadant mot honom, som när han ville att de i SNL skulle arresteras för att de skojade med honom. Jag fick lära mig att den som sig i leken ger får leken tåla.

Du verkar gilla personer som hånar andra. Du skriver att folk förtjänar att hånas. Om du jobbar, skulle du tycka det var om din chef hånade och förolämpade dig inför dina kollegor?
Citera
2021-11-12, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Occarinan
Ja han gillade att håna och förolämpa andra, men fan ta den som gjorde likadant mot honom, som när han ville att de i SNL skulle arresteras för att de skojade med honom. Jag fick lära mig att den som sig i leken ger får leken tåla.

Du verkar gilla personer som hånar andra. Du skriver att folk förtjänar att hånas. Om du jobbar, skulle du tycka det var om din chef hånade och förolämpade dig inför dina kollegor?
Att håna de som ruinerar det land man älskar är mycket sunt. Fler borde göra det.
Citera
2021-11-12, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Occarinan

Trump hånade de som förtjänar att hånas - korrupta politiker, hycklande makthavare, lögnaktiga journalister. Han vågade stå upp och säga precis vad han tyckte rakt i ansiktet på folk utan att påverkas av att de hatade, föraktade och skrattade åt honom för det. Han gjorde det dessutom med mer humor och ödmjukhet än alla andra politiker.

https://m.youtube.com/watch?v=Bmvxx_YbDsM
Citera
2021-11-13, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Trump hånade de som förtjänar att hånas - korrupta politiker, hycklande makthavare, lögnaktiga journalister. Han vågade stå upp och säga precis vad han tyckte rakt i ansiktet på folk utan att påverkas av att de hatade, föraktade och skrattade åt honom för det. Han gjorde det dessutom med mer humor och ödmjukhet än alla andra politiker.

https://m.youtube.com/watch?v=Bmvxx_YbDsM
Trump är ingen patriot i betydelsen en man som verkligen jobbar för det amerikanska folket. Han är bara en gambler, skojare och fixare som utnyttjar politiken för egen vinning. Dessutom långt mer flagrant än de flesta andra.

Ofta ger han dessutom intryck av att förakta sina egna väljare. När han under installationstalet stod och klämde ur sig: "From this point on, it's going to be ONLY - AMERICA FIRST - AMERICA FIRRRST!" lät själva tonen som om han talade till ett gäng med nöd och näppe läskunniga femåringar. Personer som inte klarar av något annat än barnspråk. Och han kör ofta olika varianter av det tonläget (och det sättet att presentera sig) på sina möten: "ni vet att jag talar till Joe Sixpack som knappt vet om att jorden kretsar kring solen, va?" verkar han tänka bakom den sprejade orangea luggen.

Uttrycket "America First" är f ö dubbeltydigt. Den "officiella" innebörden är att regeringen och presidenten ska sätta landets egna intressen och problem i främsta rummet, men dessutom betyder det för väldigt många att man vill ha en värld där ingen utomstående (länder i Europa, Kina, FN osv) vågar komma i vägen för USA:s planer, där det är USA ensamt som sitter i förarsätet på alla plan och dikterar villkoren. Och detta drömda USA är primärt ett vitt USA; ett WASP-USA. Så som det var när Trump började skolan alltså.
Senast redigerad av HepCat-X 2021-11-13 kl. 23:51.
Citera
2021-11-14, 14:19
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Trump är ingen patriot i betydelsen en man som verkligen jobbar för det amerikanska folket. Han är bara en gambler, skojare och fixare som utnyttjar politiken för egen vinning. Dessutom långt mer flagrant än de flesta andra.

Ofta ger han dessutom intryck av att förakta sina egna väljare. När han under installationstalet stod och klämde ur sig: "From this point on, it's going to be ONLY - AMERICA FIRST - AMERICA FIRRRST!" lät själva tonen som om han talade till ett gäng med nöd och näppe läskunniga femåringar. Personer som inte klarar av något annat än barnspråk. Och han kör ofta olika varianter av det tonläget (och det sättet att presentera sig) på sina möten: "ni vet att jag talar till Joe Sixpack som knappt vet om att jorden kretsar kring solen, va?" verkar han tänka bakom den sprejade orangea luggen.

Uttrycket "America First" är f ö dubbeltydigt. Den "officiella" innebörden är att regeringen och presidenten ska sätta landets egna intressen och problem i främsta rummet, men dessutom betyder det för väldigt många att man vill ha en värld där ingen utomstående (länder i Europa, Kina, FN osv) vågar komma i vägen för USA:s planer, där det är USA ensamt som sitter i förarsätet på alla plan och dikterar villkoren. Och detta drömda USA är primärt ett vitt USA; ett WASP-USA. Så som det var när Trump började skolan alltså.
Trump säger "America First", men politiken han föreslår borde snarare beskrivas som "America Alone". Han vill ta USA ut ur den globala världsgemenskapen och låta Kina leda världen istället. Oklart exakt på vilket sätt det skulle vara bättre för USA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in