2021-11-11, 20:02
Medlem
DannyButtermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
Jag ser skjutvapnen som orsaken till varför dödsallvarliga saker hände överhuvudtaget.
Hade KR inte haft sitt vapen, hade inte händelsekedjan inträffat öht. Han hade inte målat in sig i det hörn han sen fann sig i.

Se händelsekedjan i linjär ordning:
Hade KR (plus några fler) inte haft vapen, så hade demonstranter inte känt sig provocerade av detta.
Följaktligen hade dom inte hamnat i konflikt (pga vapnen)
Följaktligen hade KR sen inte skjutit Rosenbaum (kan inte skjuta utan vapen)
Följaktligen hade KR inte blivit jagad o angripen av en blodtörstig mobb som ansåg sig jaga en flyende mördare. 'Rättskipare' jagar en 'rättskipare', komedi på Charlie Chaplin nivå.
Följaktligen hade KR inte skjutit flera till pers 'i självförsvar'.

Hade KR inte haft vapen, hade händelsekedjan aldrig blivit av. Hade nog blivit en massa "BLM" skrikande, några slagsmål, några brandsatt soptunnor eller bilar, typ. Troligen inte mycket mer.
Visar extremt tydligt varför gemene man inte ska tillåtas hantera vapen. Detta är oftast vad som händer då.
Rättegången, det är bara juridik. Händelsen i sig, är tragikomik.

Du får det att låta som enbart Kyle hade valmöjligheter och de andra är nån form av robotar som inte är ansvariga för sina handlingar. Det stämmer det du säger, men testa att ta bort andra komponenter så hade inte det hänt heller. T ex så hade det inte hänt om folk inte hade tänt bränder. Det hade inte hänt om det hade varit så oerhört provocerande för vissa att det går runt frivilliga och släcker bränder. Det hade inte heller hänt om Rosenbaum börjat jaga och försökt attackera Kyle. Att du tycker att det är olämpligt att en 17-åring går runt tungt beväpnad (vilket jag håller med om) gör inte det här till mord, speciellt eftersom det verkar ha varit helt lagligt i delstaten.
2021-11-11, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Vad sysslar åklagaren med?? Ifrågasätter att ett vittne väljer att anlita en advokat. Herregud hur kan han vara en åklagare?
Bättre än så han frågar försvarets videoanalytiker vad han har för timlön, vad nu det har med fallet att göra för att misskreditera honom inför juryn när han inte har någon annan angreppsvinkel 😂

Trodde att domaren skulle flyga på honom igen men det kom han faktiskt undan med utan reprimand.
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2021-11-11 kl. 20:14.
2021-11-11, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cmdfuckface
Det var inte vad du påstod i ditt ursprungliga inlägg, var det? Du påstod att BLM/Antifa dödat 25 personer. Ditt bifogade belägg för det var som väntat inget belägg alls.
Jag påstod att de dödades av AFA och BLM, korrekt, eftersom dessa människor skulle levt idag om AFA och BLM inte terroriserat sin omgivning och agerat antidemokratiskt.

Den länk jag gav dig var dessutom bara ett exempel på antal döda. Det finns förmodligen fler källor som visar fler.
2021-11-11, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epadator
Spelar ingen roll vem som sköt/siktade först eller liknande. Åker man bil 35 min med vapen har man som syfte att mörda. Det är detta ni som ylar om självförsvar inte förstår.

Eller så har man det som skydd IFALL rasande instabila individer skulle attackera en, precis som har hänt i detta fall. Det är det DU inte förstår.
2021-11-11, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Jag påstod att de dödades av AFA och BLM, korrekt, eftersom dessa människor skulle levt idag om AFA och BLM inte terroriserat sin omgivning och agerat antidemokratiskt.

Den länk jag gav dig var dessutom bara ett exempel på antal döda. Det finns förmodligen fler källor som visar fler.

Förstår du alltså inte det problematiska i att du skräddarsyr dina påståenden för att de ska kunna skohornas in i ditt narrativ? Jag försöker hålla en någorlunda civil ton, men det är direkt skrattretande endimensionella resonemang.

Led i bevis att personerna som dödats i samband med demonstrationerna var aktiva deltagare i anti-demokratiska våldsamheter och dödades av det skälet istället. Vilket jag vänligt bad dig om tidigare.
2021-11-11, 20:17
Bannlyst
Citat:
Du lyckades gräva fram några fall (med fem minuters intensivt sökande mellan tilläggen). Jag dementerar för övrigt inte att våldet sker i båda riktningar, men hur ser du på Charlottesville-dådet t ex? Ahmaud Arbery? Ingenting politiskt i botten där?

Ursäkta Åklagarn. Men vad i helvete har det med det här fallet o göra..

Om Åklagarn kan vara vänlig och återgå till att svara på frågan.

Så kanske vi alla lyckas komma i tid till deserterna idag..
2021-11-11, 20:18
Medlem
Citat:
Du lyckades gräva fram några fall (med fem minuters intensivt sökande mellan tilläggen). Jag dementerar för övrigt inte att våldet sker i båda riktningar, men hur ser du på Charlottesville-dådet t ex? Ahmaud Arbery? Ingenting politiskt i botten där?

what about this mycket?
2021-11-11, 20:19
Medlem
groovesnuss avatar
Jobbigt att den lille korgossen sköt tre vita människor.

Hade det varit svarta så hade ju inte ens blivit rättegång.
2021-11-11, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
Jag ser skjutvapnen som orsaken till varför dödsallvarliga saker hände överhuvudtaget.
Hade KR inte haft sitt vapen, hade inte händelsekedjan inträffat öht. Han hade inte målat in sig i det hörn han sen fann sig i.

Se händelsekedjan i linjär ordning:
Hade KR (plus några fler) inte haft vapen, så hade demonstranter inte känt sig provocerade av detta.
Följaktligen hade dom inte hamnat i konflikt (pga vapnen)
Följaktligen hade KR sen inte skjutit Rosenbaum (kan inte skjuta utan vapen)
Följaktligen hade KR inte blivit jagad o angripen av en blodtörstig mobb som ansåg sig jaga en flyende mördare. 'Rättskipare' jagar en 'rättskipare', komedi på Charlie Chaplin nivå.
Följaktligen hade KR inte skjutit flera till pers 'i självförsvar'.

Hade KR inte haft vapen, hade händelsekedjan aldrig blivit av. Hade nog blivit en massa "BLM" skrikande, några slagsmål, några brandsatt soptunnor eller bilar, typ. Troligen inte mycket mer.
Visar extremt tydligt varför gemene man inte ska tillåtas hantera vapen. Detta är oftast vad som händer då.
Rättegången, det är bara juridik. Händelsen i sig, är tragikomik.

Inget av det du säger stämmer. En av de tre som blev skjutna av KR hade agerat på ett mycket hotfullt sätt hela tiden. Att det endast var KR de gav sig på är egentligen lyckligt.

Vi kan vända på ditt scenario, KR åker dit ändå, utan vapen.

Han hade dött. Och de tre kriminella monstren hade förmodligen kommit undan med det.

Det är rätt så tröttsamt att hela tiden höra , han borde inte varit där, han borde inte haft vapen med sig. Uppenbarligen finns det mer känsla för samhället i USA där man försöker stoppa plundrare och uppviglare.
2021-11-11, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSmoker
what about this mycket?

Du babblade ju också om orelaterade incidenter. Vad är skillnaden?
2021-11-11, 20:23
Medlem
Citat:
Förstår du alltså inte det problematiska i att du skräddarsyr dina påståenden för att de ska kunna skohornas in i ditt narrativ? Jag försöker hålla en någorlunda civil ton, men det är direkt skrattretande endimensionella resonemang.

Led i bevis att personerna som dödats i samband med demonstrationerna var aktiva deltagare i anti-demokratiska våldsamheter och dödades av det skälet istället. Vilket jag vänligt bad dig om tidigare.
Är det problematiskt att hänvisa till orsak och verkan? Det resonemanget får du gärna utveckla, jag ser inget fel i det. Tvärtom så är borde det vara det mest naturliga sättet att se på händelser.

Läs igen vad du skrev i sista stycket. Du medger alltså att mitt påstående var rätt, dessa människor skulle inte ha dött om BLM och AFA struntat i att gå full retard och förstöra stadsdelar, döda människor och skada människor. Alltså är BLM och AFA skulden till dessa människors död. Om de var aktiva eller inte spelar ingen roll, de föll offer för de vänsterextremas "goda" våld.
2021-11-11, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Core.
Det faktum att han reser beväpnad till en annan stad är försvårande omständigheter minst sagt. Först måste man titta på motivet till det.

Och första skotten men det är också gravt försvårande.

Men vem vet, håller ändå på friad med tanke på hur mobben gick fram i aggressivitet

Återigen har han inte rest till någon annan stad.

Det första skottet var dessutom av en av de tre packen som blev skjutnas vapendragare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in