2021-11-08, 13:33
  #16741
Medlem
[quote=Resentment|77846842]
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Tog ikväll (för första gången på länge) 1mg Buprenorfin nasalt och fan jag tycker faktiskt genomgående ingen annan opiat/opioid slår Buprenorfin (utan naloxon). Om man dessutom ser till priset, detta rus som håller i sig ~12 timmar kostade mig cirka 20 kronor då jag betalade 200 SEK för en svensk Subutex 8mg Sandoz vilket jag tycker är de bästa på marknaden just nu.

Har en oerhört skön klåda och fick en dopamin kick som heter duga och tog tag i allt möjligt på enbart 1mg. Sen att det är en antagonist och i stort sett omöjlig att få andningsdepression av är ju även det ett stort plus.

Sen tycker jag aldrig faktiskt det gett mig en jobbig avtändning även då jag haft perioder då jag gått på det i nästan ett år i streck, till skillnad från när man klivit av Oxy eller Fentanyl tex. bara efter några veckor är det ju ett rent helvete

Ja visst, om man varit borta länge så får man så där men det är ju i princip bara första dagen och lite andra sen tredje dagen börjar det sköna med buppen klinga av och snabbt är man uppe i 12 mg eller nåt men det händer inte mycket. Kul för dig att du hade så lätt att hoppa av också. Kan inte säga att jag haft lika lätt haha.
Nä fan sen förstör suben också så jävla länge ifall man vill hoppa på oxy eller nån av de traditionella igen, fan vad mycket oxy som jag slösat bort alltså.

Men skulle man kunna sköta det där och ta nån mg sub i veckan så är det prismässigt guld och rusmässigt också även om jag inte tycker att bupruset slår oxy eller horse. Släng i dig några Lergigan samtidigt som du tar suben så får du ännu mer skjuts i det. Ta hand om dig
Ja toleransökningen är inte o leka med! Sist jag tog sub så vart jag riktigt go på bara 1 mg näsalt dag 1. Drygt 1 vecka senare behövde jag injicera 8 mg för att få ens komma i närheten av samma effekt! Då valde jag att bryta, inte alls värt pengarna! Som du säger, tar man det nån gång ibland så är det Guds gåva till mänskligheten, skönt rus till bra pris. Känns som att toleransökningen går betydligt fortare om man haft hög tolerans tidigare men varit ren ett tag. Minns när jag började med tramadol så tog det säkert 2-3 veckor av dagligt bruk innan jag behövde öka dosen till över 4-500 mg. Nu så kommer jag upp i dom doserna på bara någon enstaka dag. Om inte till o med från dag 1, även om jag varit ren i 1 år.
Citera
2021-11-10, 16:47
  #16742
Medlem
Mrallknowings avatar
Läst och sett lite klipp där folk i programmet i USA har trappat ur sina doser under två års tid och inte fått varken psykisk eller fysisk at.

Någon som har erfarenheter utav längre urtrappningar på BUP ?
Citera
2021-11-10, 17:03
  #16743
Medlem
trainriders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrallknowing
Läst och sett lite klipp där folk i programmet i USA har trappat ur sina doser under två års tid och inte fått varken psykisk eller fysisk at.

Någon som har erfarenheter utav längre urtrappningar på BUP ?
Det går nog absolut att trappa ur det så att man slipper känna av nån at alls men då lär man ta bort extremt små mängder åt gången.
Håller själv på att trappa ur just nu och går långsamt fram men får endå alltid känna av atn när jag vaknar innan jag fått I mig dagens dos på morgonen, riktigt jävla pissigt mår man från att man vaknat tills att dosen börjar verka i kroppen.
Citera
2021-11-10, 18:17
  #16744
Medlem
Mrallknowings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trainrider
Det går nog absolut att trappa ur det så att man slipper känna av nån at alls men då lär man ta bort extremt små mängder åt gången.
Håller själv på att trappa ur just nu och går långsamt fram men får endå alltid känna av atn när jag vaknar innan jag fått I mig dagens dos på morgonen, riktigt jävla pissigt mår man från att man vaknat tills att dosen börjar verka i kroppen.

Jag vaknar alltid frusen och håren står på armarna, ska de va så när man ligger på 18 per dygn? På kvällarna börja de klia i kroppen och kan ej sova för jag får myrkryp typ. Stått på 18 i ett år har hela tiden ett psykiskt sug men någon gång köpte jag en på sidan och tog 22 eller om de var 24mg då var det bra. Det blir som med socker när man är sugen, äter du tillräckligt ska känslan va "vill inte se godis mer"

Känns som min dos retar mig bara tar extremt mycket energi, tips ?
Citera
2021-11-10, 19:26
  #16745
Medlem
trainriders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrallknowing
Jag vaknar alltid frusen och håren står på armarna, ska de va så när man ligger på 18 per dygn? På kvällarna börja de klia i kroppen och kan ej sova för jag får myrkryp typ. Stått på 18 i ett år har hela tiden ett psykiskt sug men någon gång köpte jag en på sidan och tog 22 eller om de var 24mg då var det bra. Det blir som med socker när man är sugen, äter du tillräckligt ska känslan va "vill inte se godis mer"

Känns som min dos retar mig bara tar extremt mycket energi, tips ?
Antar att du går programmet? Känns som 18 borde räcka ett helt dygn men vet folk som behöver 24mg för att klara sig ett helt dygn.
Går du programmet så kan du väl berätta hur du känner så kommer dom förmodligen öka dosen till 24.
Att jag är svin dålig när jag vaknar är inte så konstigt då jag säker enligt mig sakta men andra skulle säker säga att jag sänker för snabbt, gått från 10mg till 2mg på 1,5 vecka.

Har inga direkt andra tips än att be dom höja dosen förutom att kanske dela upp dosen och ta en på morgonen och en på kvällen eller om du tar din dos på kvällen istället för morgonen om du nu får ta hem dina tabletter vill säga.
Citera
2021-11-11, 08:39
  #16746
Medlem
Mrallknowings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trainrider
Antar att du går programmet? Känns som 18 borde räcka ett helt dygn men vet folk som behöver 24mg för att klara sig ett helt dygn.
Går du programmet så kan du väl berätta hur du känner så kommer dom förmodligen öka dosen till 24.
Att jag är svin dålig när jag vaknar är inte så konstigt då jag säker enligt mig sakta men andra skulle säker säga att jag sänker för snabbt, gått från 10mg till 2mg på 1,5 vecka.

Har inga direkt andra tips än att be dom höja dosen förutom att kanske dela upp dosen och ta en på morgonen och en på kvällen eller om du tar din dos på kvällen istället för morgonen om du nu får ta hem dina tabletter vill säga.


Jag tar hem medicinen ja.
Fysiskt sätt är jag inte att räkna abstinent på morgonen men väldigt frusen samt rysningar.
På kvällen känner jag liksom att subben inte gör det den gjorde på morgonen. Är på väg dit nu ska prata med dom då. Detta påverkar min sömn fruktansvärt mycket.
Citera
2021-11-11, 10:11
  #16747
Medlem
Mrallknowings avatar
http://www.bilddump.se/bilder/20211111100931-2a00:801:44d:cbb3:d9a2:523c:fcc7:e372.jpg

Bildlänk till er som är intresserade utav att veta hur Buvidal injektionen ser ut i kroppen efter injektionen.
(Värdena)
Citera
2021-11-11, 12:33
  #16748
Medlem
trainriders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrallknowing
Jag tar hem medicinen ja.
Fysiskt sätt är jag inte att räkna abstinent på morgonen men väldigt frusen samt rysningar.
På kvällen känner jag liksom att subben inte gör det den gjorde på morgonen. Är på väg dit nu ska prata med dom då. Detta påverkar min sömn fruktansvärt mycket.
Myrkrypningar är ju faktiskt ett tecken på abstinens så du har säkert får låg dos för att klara hela dygnet.
Sömnen är jävligt viktig om man ska fungera som person. Jag har valt att dela upp min dos nu och tar ena delen när jag vaknar och andra delen nån timme innan sovdags då får jag sova ordentligt iallafall men mår sämre allmänt under dagen men hellre det så man får sova hela natten åtminstone.
Citera
2021-11-11, 13:06
  #16749
Medlem
Mrallknowings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trainrider
Myrkrypningar är ju faktiskt ett tecken på abstinens så du har säkert får låg dos för att klara hela dygnet.
Sömnen är jävligt viktig om man ska fungera som person. Jag har valt att dela upp min dos nu och tar ena delen när jag vaknar och andra delen nån timme innan sovdags då får jag sova ordentligt iallafall men mår sämre allmänt under dagen men hellre det så man får sova hela natten åtminstone.

Pratade med dem idag. Sa att jag uteslutit allt annat som kan ha påverkat min sömn.
Har försökt med allting från kost, träning, rutiner m.m så nu återstår det bara buprenofinen som det kan vara.
Den rastlösheten gör att jag får svårt att somna. När jag lyckas somna så vaknar jag halv tre på natten. Då har jag fått ta subben vid 04 för att kunna somna om sen. Somnar som en kung då.

Dom ska ta det med läkaren om 14 dagar, väldigt lång tid att fortsätta ha det så här. Ärligt så har jag ibland inte pallar ha de så och norpat en två mg från någon annan dag och i slutändan har de aldrig blivit bra.

Jag är ingen person som är ute efter manipulera till mig så stor dos som möjligt eller säljer min dos.
Är 100 procent inne på att vara drogfri och skaffa mig ett normal liv. Är på god väg med.

I början så trodde jag att det kan varit mitt Benso missbruk som påverkat denna känsla men så verkar ej fallet att vara. Bad om att få gå upp till minst 22mg sen om det kommer ske är en annan femma. Inga erfarenheter av att vara inskriven i programmet under en längre period och be om höjning.

Mvh
Citera
2021-11-11, 16:33
  #16750
Medlem
trainriders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrallknowing
Pratade med dem idag. Sa att jag uteslutit allt annat som kan ha påverkat min sömn.
Har försökt med allting från kost, träning, rutiner m.m så nu återstår det bara buprenofinen som det kan vara.
Den rastlösheten gör att jag får svårt att somna. När jag lyckas somna så vaknar jag halv tre på natten. Då har jag fått ta subben vid 04 för att kunna somna om sen. Somnar som en kung då.

Dom ska ta det med läkaren om 14 dagar, väldigt lång tid att fortsätta ha det så här. Ärligt så har jag ibland inte pallar ha de så och norpat en två mg från någon annan dag och i slutändan har de aldrig blivit bra.

Jag är ingen person som är ute efter manipulera till mig så stor dos som möjligt eller säljer min dos.
Är 100 procent inne på att vara drogfri och skaffa mig ett normal liv. Är på god väg med.

I början så trodde jag att det kan varit mitt Benso missbruk som påverkat denna känsla men så verkar ej fallet att vara. Bad om att få gå upp till minst 22mg sen om det kommer ske är en annan femma. Inga erfarenheter av att vara inskriven i programmet under en längre period och be om höjning.

Mvh

Allting som du nämner tyder ju på att det är buprenorfinet som inte gör jobbet helt hela dygnet. Inte ska det vara så att du ska behöva vakna på natten och ta dosen då för att kunna somna igen.

Det där stör mig så mycket att det ska ta sån jävla tid med allt, 14 dagar att behöva stå ut med dina besvär känns ju som en evighet alltså.

Skönt att höra att du känner så, att du vill ha ett liv helt utan droger. Det är dit jag försöker ta mig nu också men det är kämpigt att trappa ner på egen hand.

Har du skött dig på programmet och aldrig strulat eller nått sånt så ser jag inte varför dom skulle neka en höjning av dosen. Man måste ju kunna få en stabil dos som verkligen funkar om dosen man redan har inte räcker till.

Lycka till och hoppas allt löser sig för dig nu och att du får ett bra nedtrappningsschema när det väl är dags för den biten!
Mvh trainrider
Citera
2021-11-11, 16:58
  #16751
Medlem
Mrallknowings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trainrider
Allting som du nämner tyder ju på att det är buprenorfinet som inte gör jobbet helt hela dygnet. Inte ska det vara så att du ska behöva vakna på natten och ta dosen då för att kunna somna igen.

Det där stör mig så mycket att det ska ta sån jävla tid med allt, 14 dagar att behöva stå ut med dina besvär känns ju som en evighet alltså.

Skönt att höra att du känner så, att du vill ha ett liv helt utan droger. Det är dit jag försöker ta mig nu också men det är kämpigt att trappa ner på egen hand.

Har du skött dig på programmet och aldrig strulat eller nått sånt så ser jag inte varför dom skulle neka en höjning av dosen. Man måste ju kunna få en stabil dos som verkligen funkar om dosen man redan har inte räcker till.

Lycka till och hoppas allt löser sig för dig nu och att du får ett bra nedtrappningsschema när det väl är dags för den biten!
Mvh trainrider

Hon sa "kommer du att orka stå ut tills de"
- ja jag har ju inget val.
Blev de för jobbigt skulle jag säga till men ovasett kommer inget att kunna ske innan ändå så orkar inte tjata. Ja det tar alltid onödigt mycket tid för att saker ska ske.

Ska testa att dela upp min dos med start imorgon. Började bara tänka fan att bara ta 8-9mg på morgonen så kommer ja väll gå och va halv kass hela dagen istället. Men ska ge det ett försök.

Hade det krångligt i början av min inställning. Dom var medvetna om att jag var Benso aktiv, fick några stesolid scheman men lyckades bryta själv i slutändan då jag bara fick ångest av att äta det med, helt immune.

Orkar inte krångla med (köpa vid sidan av) för då är man där igen med pengar, det folket osv. Jag valde ju denna vägen för att bli av med allt detta. Jag får ju utgå ifrån att läkaren tar detta på allvar annars vet jag inte riktigt vad jag skall göra om det blir avslag.

Tack för supporten .
Mvh
Citera
2021-11-11, 18:39
  #16752
Medlem
trainriders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrallknowing
Hon sa "kommer du att orka stå ut tills de"
- ja jag har ju inget val.
Blev de för jobbigt skulle jag säga till men ovasett kommer inget att kunna ske innan ändå så orkar inte tjata. Ja det tar alltid onödigt mycket tid för att saker ska ske.

Ska testa att dela upp min dos med start imorgon. Började bara tänka fan att bara ta 8-9mg på morgonen så kommer ja väll gå och va halv kass hela dagen istället. Men ska ge det ett försök.

Hade det krångligt i början av min inställning. Dom var medvetna om att jag var Benso aktiv, fick några stesolid scheman men lyckades bryta själv i slutändan då jag bara fick ångest av att äta det med, helt immune.

Orkar inte krångla med (köpa vid sidan av) för då är man där igen med pengar, det folket osv. Jag valde ju denna vägen för att bli av med allt detta. Jag får ju utgå ifrån att läkaren tar detta på allvar annars vet jag inte riktigt vad jag skall göra om det blir avslag.

Tack för supporten .
Mvh
Nej tror inte det går snabbare för att du tjatar kan ju bli så att dom blir misstänksamma också om man tjatar.

Du kommer ju inte nå 100% bra om du gör så men jag tror iallafall sömnen kan bli något bättre om du får i dig lite innan du ska sova. Kanske till och med räcker med att köra 14mg på morgonen och 4 på kvällen. När jag delar upp tar jag största delen på morgonen och mindre på kvällen. Mår sämre än jag kanske skulle behöva men det funkar iallafall och kan jobba till och med men får ju sova hela natten och det gör mycket för att orka med dagen efter.

Men tror inte dom ska kunna neka dig en höjning när det inte finns några giltiga skäl till att neka.
Förstår att du inte vill börja handla skiten svart igen med tanke på att du vill byta livsstil och sen ska du ju inte behöva sitta och betala för en medicin som du ska få gratis bara för att dom inte vill ge en stabil dos.

Skulle du mot förmodan bli nekad så kan du alltid använda darknet och beställa dina sub då slipper du möta en langare och massa suspekt folk plus att det oftast är billigare än gatan, men dit vill vi verkligen inte så håller alla mina tummar och tår att det ska lösa sig för dig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in