2021-11-10, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Privattaxin
Så denna tråd har 10 sidor där alla säger emot dig, men du är den som har rätt såklart och du har privilegiet att inte behöva styrka dina påståenden? Hör du inte att du är mentalt handikappad?

Men svenska folket är ju förblindade endå.
Inte för att vara elak men totalt handikappade spirituellt och andligt är svenskarna.
En dag är det inte du som skrattar när du inser vad som finns i din omgivning kan jag lova dig...
Citera
2021-11-10, 11:05
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fellowvessel
Som jag sagt 200 gånger snart så kan vetenskapen varken bekfräfta eller avvisa att det finns spöken - ifall verkligheten är digital. Spökens förekomst (och magi) är endast möjlig ifall verkligheten är en digital simulation, miljontals har sett spöken & det man dra en slutsats ifrån som väger tyngre än "nähä det är omöjligt med spöken vet ju alla står så i min årskurs 6 bok", det håller inte som argument.

Och av varenda gång fäller en tår i orättvisan.

Gå ut i världen för du har blivit välsignad till överflödet.

Citat:
Ursprungligen postat av fellowvessel
Det är omöjligt med spöken vet ju alla står så i min årskurs 6 bok.

Har lett till stora delar av verklighetsfrånvaron i dagens samhälle.
Du får tänka på att djävuls dyrkare gillar att lura och bedra människor.

Allmänna indoktrineringen vilket i sig leder till avguda dyrkan förbjuder kontakt med Gud etc.
Priset dom betalar för sin vetenskapliga ideologi är total avsaknad av Guds gemenskap i livet.
Citera
2021-11-10, 21:15
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jade11
Men svenska folket är ju förblindade endå.
Inte för att vara elak men totalt handikappade spirituellt och andligt är svenskarna.
En dag är det inte du som skrattar när du inser vad som finns i din omgivning kan jag lova dig...
Vad ska finnas i omgivningen?
Citera
2021-11-11, 03:05
Medlem
Det är egendomligt, detta behov somliga har att förminska människor begåvade med extrasensorisk perception. Som att färgblinda skulle håna människor som kan se färger såsom vidskepliga och enfaldiga.

Vad vetenskapen beträffar var det nu rätt länge sedan den satt och lekte med den där trygga och förutsägbara Meccano-lådan som alla förnumstiga femöresintellekt älskar att dra fram. Kvantmekaniken har ställt allt på huvudet med sina singulariteter och superpositioner. Visa mig en högt begåvad teoretisk fysiker och jag skall visa dig en mystiker.
Citera
2021-11-11, 03:29
Medlem
HarryManbacks avatar
Vetenskapen fokuserar främst på den materiella världen. Och mäter inom den.

Sen att det finns andra världar som det dessutom går att resa till med olika delar av sin energikropp har dom svårt att få in i sina instrument. Men att vi har ett inre energisystem vilket yogisarna i öst kom på för tusentals år sedan kan jag å i god för. Jag kan nämligen styra mina chakran och välja att skicka energi i min kropp efter tycke. Vidare har jag upplevt ett väldigt starkt energifenomen som kallas kundalini. Nu är ju detta endast anekdotiska bevis men har svårt att se hur man ska bevisa det.

Det är ju en inre resa och färdighet man behöver göra och lära sig, vilket fjärran Östern förfinat till perfektion. Så jag tycker om det Shinzen Young försöker göra, att förena det bästa från väst, vetenskapen, med det bästa från öst, dom kontemplativa/meditativa teknikerna och traditionerna.
Science of Enlightenment är en bok av honom som tar upp detta tema.

Och ja, satori, kensho, insikt i sin sanna natur är reella uppnåbara upplevelser men det tog nästan 20 år av daglig meditation för att komma till dom upplevelserna.

Till spökena då: I mitt tycke är det platsbundna andar som stannar i den astrala eller eteriska dimensionen för att dom inte vill/vågar/kan gå in i ljuset för att komma till andra sidan. Så det är osaliga andar som inte kommit hem. Vet flera astral-resenärer som sett spöken när dom varit utanför sin kropp. Sen att andra sidan finns är jag hundra säker på då jag har hört för många nära-döden-historier för att kunna avfärda dom som skitsnack. Vi har ett sant hem, varifrån vi kom innan vi föddes och dit vi återvänder efter våran död. Ja, om vi inte blir platsbundna då.
Citera
2021-11-11, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Om spöken existerar, så går det att vetenskapligt bevisa detta, likadant om de inte existerar, är det ändå omöjligt att vetenskapligt bevisa detta. Än så länge finns det inga hållbara vetenskapliga bevis på att vare sig spöken eller gudar existerar, därmed är den mest logiska slutsatsen att de inte existerar.
Sen att människor tror på spöken och gudar har en stark psykologisk faktor, rädslan för döden och att ens existens plötsligt bara ska ta slut.

Har vetenskapen lyckats bevisa att spöken "inte" finns ?
Citera
2021-11-11, 16:03
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kirespappapa
Har vetenskapen lyckas bevisa "att" spöken finns? Jag vänder på frågan
Citera
2021-11-11, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Har vetenskapen lyckas bevisa "att" spöken finns? Jag vänder på frågan

Det har du svaret på själv antar jag. Det omvända finns inga konkreta bevis på.
Citera
2021-11-11, 17:32
Medlem
TwoThousands avatar
Var inte det värre att begå en brottslig handling genom att förneka Guds existens?

Kan inte förneka att medium kommunicerar med spöken ifrån dödens rike i hemligheten.

Kan inte förneka att orakel ser synska visioner av framtidens händelseförlopp i hemligheten.

Kan inte förneka att istället för att drömma drömmar när sover vandrade runt i hemligheten.

Varför gör du det?
Citera
2021-11-12, 06:08
Avstängd
guderis avatar
Citat:

Negativ bevisföring fungerar inte, du kan inte bevisa att flygande spagettimonstret inte finns, du kan inte bevisa att någonting inte finns, för du kan aldrig undersöka precis alla möjligheter i universum.

Det är därför i exempelvis en rättegång, åklagaren som måste bevisa att ett brott begåtts, medan försvaret bara behöver visa att inga klara bevis finns.
Senast redigerad av guderi 2021-11-12 kl. 06:11.
Citera
2021-11-12, 06:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Negativ bevisföring fungerar inte, du kan inte bevisa att flygande spagettimonstret inte finns, du kan inte bevisa att någonting inte finns, för du kan aldrig undersöka precis alla möjligheter i universum.

Det är därför i exempelvis en rättegång, åklagaren som måste bevisa att ett brott begåtts, medan försvaret bara behöver visa att inga klara bevis finns.

Nej precis, du kan "inte" bevisa att någonting inte finns. Då kan du heller inte påstå att det inte finns.
Citera
2021-11-12, 07:23
Avstängd
guderis avatar
Citat:
Nej precis, du kan "inte" bevisa att någonting inte finns. Då kan du heller inte påstå att det inte finns.

Nej men man kan dra logiska slutsatser av det man kan bevisa, det är så vetenskap fungerar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in