2021-11-12, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Nej men man kan dra logiska slutsatser av det man kan bevisa, det är så vetenskap fungerar

Det är ju ändå inget annat än enbart åsikter och bevisar varken det ena eller det andra. Varför inte bara inse att det inte finns något hundraprocentigt svar på frågan.
Citera
2021-11-12, 13:23
Avstängd
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kirespappapa
Det är ju ändå inget annat än enbart åsikter och bevisar varken det ena eller det andra. Varför inte bara inse att det inte finns något hundraprocentigt svar på frågan.

Det är ju lika mycket en åsikt som att du inte anser att flygande tekannan eller spagettimonstret existerar, accepterar du att det in te finns något svar på frågan, eller drar du den logiska slutsatsen utifrån vad vetenskapen kunna bevisat att det är orimligt att de finns?
Citera
2021-11-12, 14:31
Medlem
Citat:
Det är ju lika mycket en åsikt som att du inte anser att flygande tekannan eller spagettimonstret existerar, accepterar du att det in te finns något svar på frågan, eller drar du den logiska slutsatsen utifrån vad vetenskapen kunna bevisat att det är orimligt att de finns?

Så länge det inte finns ett svar så får jag acceptera det. Jag tror inte att vetenskapen påstår att det skulle vara orimligt, det är snarare din åsikt.
Citera
2021-11-25, 16:28
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Har under en längre tid försökt få svar i om spöken tomtar demoner andar himmelrike och återfödelse finns men aldrig fått något svar vilket är konstigt när folk påstår att det finns, är det påhitt, mardrömmar eller psykiska åkommor eller vad?
Citera
2021-12-08, 04:26
Medlem
TokyoBarns avatar
För att när jag var ung och min familj var i Småland och sov i gäststugan så drogs hela min morbrors säng ut från väggen medans han låg i den, han vaknade, tände och stod och kollade på sängen.

Jag hörde hur hela skiten drogs ut och jag såg även att han låg i sängen fast det var mörkt då jag låg längst upp i en våningssäng och han i en vanlig säng mittemot.

Finns ingen förklaring på det, och jag om någon har alltid varit skeptisk mot sånt här, jag är det fortfarande, flesta historier folk berättar går att förklara, men då är det oftast teknik som strular etc

Men du får gärna förklara hur detta kunde gå till TS.

Detta hände enbart första natten och inget annat skedde under resten av veckan mer än ljud utanför stugan som lät som tunga fotsteg som ändrade riktning hela tiden.
Senast redigerad av TokyoBarn 2021-12-08 kl. 04:33.
Citera
2021-12-08, 04:57
Medlem
så sjukt att folk tror på spöken. finns inte ett enda bevis att det finns.
Citera
2021-12-08, 06:19
Medlem
Jag ska berätta en sak för dig, jag har sen barnsben upplevt paranormala saker, vilket skrämmer mig rätt mycke och jag önskar att jag aldrig hade upplevt dessa saker. Men för ett par år sedan så åkte jag och en vän kryssning där vi delade hytt. På kvällen när vi gick och la oss och vi släckte lampan då tyckte jag mig se en skugga precis vid nedre änden på sängen där fötterna är. Tänkte att jag inbillar mig, vände mig om och somna. Dagen efter när vi vaknade så satt jag och polarn och småpratade då min kompis helt plötsligt säger: fan jag tyckte jag såg en skugga här inne inatt. Hur förklarar du detta?
Citera
2021-12-19, 11:11
Medlem
Citat:
Har vetenskapen lyckats bevisa att spöken "inte" finns ?

Ja, den teoretiska fysiken har beskrivit världen och universum så väl att det inte finns plats för något övernaturligt. Även Gud som skapare avskriven.

Det finns två hypotetiska möjligheter kvar var spöken kan existera;
1 inuti svarta hål
2 i ett multi-universum där andra naturlagar på något oförklarligt sätt gäller i andra universum.

Båda alternativen är irrelevanta för diskussionen i den här tråden.
Citera
2021-12-19, 11:17
Medlem
Kan folk tro på olika religioner så kan man väl tro på spöken med...det har inteligensbefriade folk gjort i evighet...
Citera
2021-12-19, 11:22
Medlem
Citat:
Så länge det inte finns ett svar så får jag acceptera det. Jag tror inte att vetenskapen påstår att det skulle vara orimligt, det är snarare din åsikt.
Tvärtom säger vetenskapen att det är högst troligt. Det är bara okristna svenskar som är så korkade att de inte tror på något. Det är unikt i världen, men så är svenskar ovanligt korkade också.
Citera
2021-12-19, 11:27
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurango
så sjukt att folk tror på spöken. finns inte ett enda bevis att det finns.
Ja det är väldigt mystiskt att det inte finns bevis att få fram
Citera
2021-12-19, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scientific-method
Ja, den teoretiska fysiken har beskrivit världen och universum så väl att det inte finns plats för något övernaturligt. Även Gud som skapare avskriven.

Det finns två hypotetiska möjligheter kvar var spöken kan existera;
1 inuti svarta hål
2 i ett multi-universum där andra naturlagar på något oförklarligt sätt gäller i andra universum.

Båda alternativen är irrelevanta för diskussionen i den här tråden.

Det där är bara dina åsikter, inget annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in