2021-10-11, 01:43
Medlem
Privattaxins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enlevandeman
Skulle gärna vilja se dig dementera de röster jag hört och fått på film. Skuggor som kommer från ingenstans och går igenom väggen. Eller varför inte förklara vad som gjorde att glaset svävade för att sen krossas ner på golvet. Du som är agressiv fittmongo. Gå och lägg dig neger.
Absolut, jag kan säga om dom är äkta eller inte. Vart kan jag se dina videos? Låt mig gissa: "Jag kan inte ladda upp dom för att <anledning>"
Citera
2021-10-11, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Breakaway1
Nu misstänker jag att vi är farligt Off-Topic igen men du har helt enkelt fel. (till mod. så hade det ju varit trevligt om ni kunde bryta ut dessa diskussioner till egna trådar istället för att godtyckligt ta bort välskrivna inlägg som kanske inte är 100% On Topic).

Hursomhelst. Vad vi vet är att medvetandet på något sätt är kopplat till hjärnan, däremot har vetenskapen inte den blekaste aning hur eller genom vilken process som medvetande uppstår i hjärnan.

Det du kallar "fakta" är för övrigt inte fakta utan föremål för intensiv debatt även inom etablerade vetenskapskretsar. Vissa gör din strikt materialistiska tolkning medan andra är av helt andra uppfattningar. Så att kalla det fakta är inte bara dumt utan direkt felaktigt.
Att medvetandet helt och hållet är en produkt av hjärnan är ett vetenskapligt faktum. Detta är bevisat bortom alla tvivel. Inte en enda seriös forskare tvivlar på detta. Det enda vetenskapsmännen är osäkra på är hur processen i detalj går till (i stora drag vet man hur det går till, medvetandet följer samma grundprinciper som ett datorprogram).

Att du inte vill acceptera detta beror antingen på att du är okunnig eller på att du lever i förnekelse. Så enkelt är det.
Citera
2021-10-11, 01:48
Medlem
enlevandemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Privattaxin
Absolut, jag kan säga om dom är äkta eller inte. Vart kan jag se dina videos? Låt mig gissa: "Jag kan inte ladda upp dom för att <anledning>"

Haha varför ska jag behöva outa mig för att bevisa en sån självklar sak att spöken existerar? Videos finns uppe redan. Men jag bryr mig inte om vad du tror, men kalla andra människor saker som är intelligentare än dig skaver i mina ögon. Ta livet av dig snälla. Du är totalt värdelös som människa.
Citera
2021-10-11, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kultursprache
Alla gånger jag trott på spöken har jag varit påverkad av droger eller psykotisk.
Det säger väl allt. De psykotiska tillstånden är väldigt trovärdiga ibland ska jag medge.

Nykter och frisk, inga spöken i min närhet

Japp, det eller schizofreni. Att som frisk människa tro på spöken, kristaller, astrologi (typ 50% av alla tjejer under 35 - säger en hel del om kvinnors intelligens), auror, wicca eller annat trams är bara larvigt, men å andra sidan har vi ju miljarder lågpannor som tror på en arg sandgud från Mellanöstern, så det säger väl egentligen allt vi behöver veta om mänsklighetens generella intelligensnivå. Beklämmande. Låt oss hoppas på kärnvapenkrig.
Citera
2021-10-11, 01:51
Medlem
Privattaxins avatar
Citat:
Haha varför ska jag behöva outa mig för att bevisa en sån självklar sak att spöken existerar? Videos finns uppe redan. Men jag bryr mig inte om vad du tror, men kalla andra människor saker som är intelligentare än dig skaver i mina ögon. Ta livet av dig snälla. Du är totalt värdelös som människa.
Så denna tråd har 10 sidor där alla säger emot dig, men du är den som har rätt såklart och du har privilegiet att inte behöva styrka dina påståenden? Hör du inte att du är mentalt handikappad?
Citera
2021-10-11, 01:52
Medlem
enlevandemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av satanicpanic218
Japp, det eller schizofreni. Att som frisk människa tro på spöken, kristaller, astrologi (typ 50% av alla tjejer under 35 - säger en hel del om kvinnors intelligens), auror, wicca eller annat trams är bara larvigt, men å andra sidan har vi ju miljarder lågpannor som tror på en arg sandgud från Mellanöstern, så det säger väl egentligen allt vi behöver veta om mänsklighetens generella intelligensnivå. Beklämmande. Låt oss hoppas på kärnvapenkrig.

Märks vi har fler efterblivna idioter som blandar ihop religion med paranormala fenomen. Well well, än är inte den sista idioten född. Tyvärr. 😅
Citera
2021-10-11, 01:54
Medlem
Citat:
Märks vi har fler efterblivna idioter som blandar ihop religion med paranormala fenomen. Well well, än är inte den sista idioten född. Tyvärr. 😅

Att du inte förstår att de är synonymer i meningen att man tror på något obevisat är beklämmande. Det lär man sig redan på högstadiet, om man inte åker i den korta bussen, eller om ens föräldrar är syskon. Vilken skara tillhör du?
Citera
2021-10-11, 01:58
Medlem
Privattaxins avatar
Citat:
Vilken skara tillhör du? Funderat på självmord? Du bör överväga det.
Du kopierar och klistrar in skribentens fråga som ett svar? Är dina föräldrar syskon och du fick åka bussen för speciella barn? Först blev jag bestört av att du faktiskt trodde på spöken () men nu är det alldeles uppenbart för alla att du bara trollat hela tiden.
Citera
2021-10-11, 02:02
Medlem
Citat:
Det paranormala existerar vare sig ni tror på det eller inte. Det är fan tragiskt med idioter som aldrig upplevt nåt. IQ= 15.

De är totalt left brain centrerade och har släckt ner sin intuitiva och imaginära sida totalt. Det är ganska sorgligt faktiskt.

Som jag skrev innan. Det paranormala existerar helt oberoende av vad vi människor tycker om det.
Man behöver dock inte nödvändigtvis själv ha upplevt något för att inse detta faktum.
Citera
2021-10-11, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Inte en enda seriös forskare tvivlar på detta.

För att ta ett exempel bland många så har Robert Lanza en hel bok om hur medvetandet skapar universum och inte tvärtom. Så återigen har du väldigt fel när du kommer med dina tvärsäkra uttalanden. Vore klädsamt om du kunde sluta upp med att sprida fake news här på forumet.

Citat:
Robert Lanza is one of the most respected scientists in the world—a US News & World Report cover story called him a “genius” and a “renegade thinker,” even likening him to Einstein. Lanza has teamed with Bob Berman, the most widely read astronomer in the world, to produce Biocentrism, a revolutionary new view of the universe.

Citat:
Lanza has received numerous awards and other recognition, including:

TIME Magazine’s 2014 Time 100 list of the "100 Most Influential People in the World"

Prospect magazine 2015 list of “Top 50 World Thinkers”

2013 “Il Leone di San Marco Award in Medicine” (Italian Heritage and Culture Committee, along with Regis Philbin, who received the award in Entertainment)

2010 National Institutes of Health (NIH) Director’s Award for “Translating Basic Science Discoveries into New and Better Treatments”

2010 “Movers and Shakers” Who Will Shape Biotech Over the Next 20 Years (BioWorld, along with Craig Venter and President Barack Obama)

2006 Mass High Tech journal “All Star” award for biotechnology for “pushing stem cells’ future”.
Citera
2021-10-11, 02:06
Medlem
enlevandemans avatar
Citat:
De är totalt left brain centrerade och har släckt ner sin intuitiva och imaginära sida totalt. Det är ganska sorgligt faktiskt.

Som jag skrev innan. Det paranormala existerar helt oberoende av vad vi människor tycker om det.
Man behöver dock inte nödvändigtvis själv ha upplevt något för att inse detta faktum.

Ja, det är tråkigt. Folk får tro vad de vill. Men TS började med pajkastning i tråden så om han/hon förväntar sig seriösa diskussioner kan han gå och lägga sig. Jag hade haft en helt annan ton om han inte varit så otrevlig.
Citera
2021-10-11, 02:06
Medlem
Citat:
Ni är ju helt ute och cyklar båda två. Återigen, ämnet är spöken och det paranormala. Varför ni överhuvudtaget blandar in religion i detta övergår mitt förstånd.

Att tro på religion i vuxen ålder kan jag hålla med om är ganska vrickat. Att det andliga och övernaturliga kidnappats av organiserad religion är dock ingen ursäkt till varför dessa två överhuvudtaget ska klumpas ihop.

Uppenbarligen. Du får gärna diktera lite tydligare vad du vill ska avhandlas i din egen tråd..

Jag menar att diskutera hur vårat förhållande till det paranormala har uppstått och formats med tiden kan ju överhuvudtaget inte vara relevant när man pratar om varför vissa tror på spöken?

Att universum består av mönster, former, frekvenser och allt vad det är som vi till 99% (eller kanske 107%) inte kan uppfatta eller förstå, lämnar inget som helst utrymme för diskussion.
Att med den vetskapen hävda att man har mer rätt än någon annan, är inte bara fåfänga och högmod, utan också totalt motsägelsefullt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in