Citat:
Ursprungligen postat av
Reimer
Jag har faktiskt inte en aning, den här cirkusen börjar ju tangera en sketch från Monty Python
En sak vet jag i alla fall, om nu Hovrätten drabbas av kollektiv hjärnblödning och beviljar prövningstillstånd kommer Hestras två advokater att vara Ebba Buschs huvudvittnen på att de inte utövat några som helst påtryckningar mot E*björn

, fan vad kärringen Majkgård kan snurra till något som är väldigt enkelt egentligen.
Majkgård borde släppa taget om de här fastigheterna, undrar hur de andra i grannskapet ser på henne nu.
Nu blir jag nyfiken. Vad ska Hestras advokater vittna om och i vilken tvist? Vem ska inkalla dem som vittnen, och vad skulle bevistemat vara till äventyrs i det fall de bryter sin tystnadsplikt?
Hestras uppdrag var att företräda Esbjörn som inte ville sälja. Esbjörn var stämd, eftersom han inte ville förlikas och skriva avtal, och det han får av Hestra, var just det han inte ville. Att Hestra får kalla fötter är faktiskt deras problem.
Jag tror du överskattar M*jkgårds makt att styra över Esbjörn och rättsväsendets olika tjänare. Jag ser bara äldre människor med en vänskap där de stöttar vandra i ett landskap som består av en skenbar idyll.
När brottsoffer, eller motparter i en tvist smutskastas kommer jag till slutsatsen, att det sker i brist på juridiska grunder. Det kan Ebba Busch syssla med på Facebook, med ett strafföreläggande som påföljd, men inte i en domstolstvist. Då måste det till bevisning som styrker denna rövarhistoria om hur hon ser på "schysst och korrekt" och om det verkligen är så som hon framhärdar.
Esbjörn tvingas till förlikning, med den offentliga förklaring att Ebba Busch har lagen på sin sida. I ett utomrättsligt förfarande på avtalsrättens bakgård där Ebba Busch segrat.