Citat:
Ursprungligen postat av
ba'loba
Vi noterar att om man vill köpa ett hus så får man inte göra det om ägaren är äldre än 60 och om man är partiledare så ska man aldrig köpa ett hus utan bo där man bor.
"https://www.expressen.se/dinapengar/...-tradfallning/
"Inför detta skulle ett möte ha hållits på Ebba Bushs advokats, Katrin Björklund, kontor i Uppsala. Men det avbröts innan det ens hade börjat.
– Formerna för mötets hållande hade avhandlats med Esbjörns ombud. Hans ombud skulle vara med på telefon och Esbjörn ville ha med en annan person vid mötet. Innan vi ens hann reda ut vem den personen var så lämnade han lokalen, har Katrin Björklund tidigare sagt till Expressen.""
Jag tror du förstår, men med flit låtsas vara okunnig.
Jag vill också se ett regimskifte. Men med folk som Ebba Bush går vi ur askan i elden. När respekt saknas för äganderätten och enskilda människors rätt till att bli fredade från kontakter om deras egendom, har man inte förstått omfattningen av hur utsatta äldre och svaga är i dagens Sverige.
Brottsligheten mot äldre eskalerar nu i det kontantlösa samhället som skyddar bankerna och handeln, Nu är hemmen de nya brottsplatserna, med hårfina gränser mellan att "hjälpa" och bedrägerier.
Visst får man köpa hus av äldre, men det finns hos de flesta människor en spärr för hur långt man får gå när ett hus inte är till försäljning hos mäklare. De flesta av oss som som köpt bostad har gjort det av äldre människor. Det ligger i sakens natur att yngre köpare vill ha större bostäder och att äldre vill sälja för att lytta till mindre när de inte orkar mer, eller barnen flyttat.
När en överlåtelse sker hos mäklare har säljaren tänkt igenom sitt beslut, och det finns inget hinder som i detta fall med Esbjörn. Vid tvivel, skulle inte jag ge mig in i ett köp om en sådan viktig sak som fast egendom.
Det handlar om individens ansvar i dagens Sverige, från att inte öppna dörren för främlingar, inte inlåta sig i samtal med försäljare, till att låsa dörren, köpa gallergrindar och larm. Att inte ge sig ut ens på löparrundor ensam i skogen eller rasta hunden när det är mörkt.
Den trygghet Esbjörn hade när en grannjänta kontaktade honom med hembakta bullar, när hon dessutom var partiledare för KD, är nu borta. Det är politik på en nivå vi inte sett i Sverige. Det är politik från en svunnen tid i historien och i andra länder. Det är så sunkigt de kan bli i det nya Sverige.