2021-11-10, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Varför är du på apflocken och BLM, tillika terroristernas sida?

Samma som du antagligen, horribelt beteende det också.

Men när barn börjar ta lagen i egna händer och beväpna sig då är vi ute på djupt vatten.

Det är inte minst Sverige ett utmärkt exempel på.
2021-11-10, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xavian
Så bara för att han var obeväpnad så var han ofarlig? Obeväpnade kan göra rejält mycket skada. Krävs inte mycket för att slå eller sparka ihjälp någon. Han hande kanske en kniv i fickan, det vet man ju inte när dåren kommer springades. Sen så hade kan kunnat ta geväret ifrån Kyle och skjuta honom.

Vad gör du om det kommer en bipolär, rasande galning emot dig i högsta fart?

Åhh herregud, med din logik skulle vi ha 10 dödsfall per vecka i diverse huliganslagsmål som äger rum här i framförallt sthlm? Jag menar, det krävs inte mkt för att slå ihjäl någon eller hur? Hur vet du att Kyle själv inte gick runt med lasersikte och pekade på folk?

Som sagt, jag är inte vänster, jag är för nödvärn, till och med med dödligt våld om det är befogat, men den här lilla tjockisen sitter och ljuger, han är en liten sociopat som nu är rädd att stå sitt kast.
2021-11-10, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Samma som du antagligen, horribelt beteende det också.

Men när barn börjar ta lagen i egna händer och beväpna sig då är vi ute på djupt vatten.

Det är inte minst Sverige ett utmärkt exempel på.

Det är självklart att det inte är symptomatiskt för ett friskt samhälle. USA är allt annat än friskt som inte stämplar antifa och BLM som terrorgrupper.
2021-11-10, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMedical
Personen som jagar KR är också samma person som uttalat att han ska döda KR när han ser honom ensam, när han ser KR ensam så börjar han jaga KR. Undra varför DonKilluminati medvetet väljer att inte nämna det?
Ja, samma personen. Han var bipolär och hade inte tagit sin medicin den dagen. Även med mediciner kan bipolära vara extremt labila och oförutsägbara. Sen ska man inte glömma att han var en dömd pedofil efter att ha försökt våldta tonåringar. Han kanske var ute efter att våldta Kyle. Han var ochså känd för attt vara en rejäl bråkmakare i fängelset.
2021-11-10, 21:29
Medlem
Citat:
Och vad betyder det....?
Jag skall förklara:
Hela lagen 948.60 "Possession of a dangerous weapon by a person under 18" säger att "Any person under 18 years of age who possesses or goes armed with a dangerous weapon (dangerous weapon means any firearm, loaded or unloaded) is guilty of a class A misdemeanor." Sektion 948.60 3c säger att:

948.60(3)(c) (c) This section applies only to a person under 18 years of age who possesses or is armed with a rifle or a shotgun if the person is in violation of s. 941.28 or is not in compliance with ss. 29.304 and 29.593. This section applies only to an adult who transfers a firearm to a person under 18 years of age if the person under 18 years of age is not in compliance with ss. 29.304 and 29.593 or to an adult who is in violation of s. 941.28.
941.28 handlar om short-barreled shotgun or rifle och AR-15 är varken en shortbarreled rifle eller shotgun.
29.304 handlar om restriktioner av ägande av vapen av personer under 16, han var 17 så det gäller inte.
29.593 handlar om krav om certifikat för att få en jaktlicens. Har inget med saken att göra för att han inte skulle jaga eller inneha vapnet för att jaga.
Därmed kan han enligt 947.01 "A person is not in violation of, and may not be charged with a violation of, this section for loading a firearm, or for carrying or going armed with a firearm or knife, without regard to whether the firearm is loaded or the firearm or knife is concealed or openly carried."
I Wisconsin kan du bära vapen öppet utan licens.
2021-11-10, 21:31
Bannlyst
Citat:
Om du bara visste hur lönsamt krig är....USA har alltid varit cyniska på den punkten.

Vilken punkt menar du?
Jag vet att krig är lönsamt och dessutom kostsamt. Så det är lite grann en paradox.
2021-11-10, 21:35
Medlem
Citat:
Det är självklart att det inte är symptomatiskt för ett friskt samhälle. USA är allt annat än friskt som inte stämplar antifa och BLM som terrorgrupper.

Amen +1 detta är Terror organisationer.

Så här långt är den pågående rättegången patetisk. Åklagaren famlar i mörker och man märker att det finns inte mycket att gå på för dem.

Bara en evig rundgång av samma saker och allting ser vara ut som KR var ute för att hjälpa skadade och inget annat.
2021-11-10, 21:42
Medlem
Citat:
Han är 17. Han är hatad av hela landet. Han har orsakat dödsfall. Och han står inför rätta och en åklagare som vill förstöra hans liv. Jag hade varit orolig om han inte grät.

”Jag tål inte BLM”, jo tjena.

Hatad av hela landet? Jo tjena.
2021-11-10, 21:51
Medlem
Jag kan tänka mig att juryn likt mig är riktigt jävla förbannad på åklagaren just nu. Om man tror på rätten till självförsvar med vapen så har man med sig ett vapen för självförsvar för att OM UTIFALL ATT NÅGOT händer, så har man det tillgängligt när man DÅ behöver det, men det är inte likställt med att man vet eller förutsätter ATT något kommer hända och att man på förhand visste att man skulle behöva använda det, men ändå tjatar han hål i huvudet på Kyle och juryn om sin egna oförmåga att hålla isär dessa logiska självklarheter. Åklagaren är så nedlåtande mot konstitutionen och logiska självklarheter om varför man självklart inte lämnar sitt vapen ifrån sig när man inte kan förutse framtiden, så det är obegripligt.
2021-11-10, 22:03
Medlem
Ett mönster jag sett så länge jag följt politik sen tidigt 80-tal är att vänstern har dom mest sinnessjuka individerna som pedofiler och annat avskräde. Vänstern ser heller inga problem med detta utan hyllar just udda individer vilket vi ser i Rittenhouse fall. Han borde belönas för att ha skjutit ihjäl en pedofil.

För övrigt vill jag även säga att det är oerhört irriterande att se inlägg från folk som knappast skjutit med ett gevär kalla AR-15 för ett automatvapen typ M16. Delvis sant då det är en halvautomat men den stora skillnaden är att AR-15 kan endast skjuta en kula åt gången. M16 är helautomat och kommer skjuta så länge du håller in avtryckaren.
2021-11-10, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HoChiWin
Hatad av hela landet? Jo tjena.
Inte ens hjärntvättsmedia som CNN och annan fake news kan med sin propaganda övertyga Amerikanska folket att Kyle är skyldig. Det säger en del.
2021-11-10, 22:09
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pumahunter
Jag kan tänka mig att juryn likt mig är riktigt jävla förbannad på åklagaren just nu. Om man tror på rätten till självförsvar med vapen så har man med sig ett vapen för självförsvar för att OM UTIFALL ATT NÅGOT händer, så har man det tillgängligt när man DÅ behöver det, men det är inte likställt med att man vet eller förutsätter ATT något kommer hända och att man på förhand visste att man skulle behöva använda det, men ändå tjatar han hål i huvudet på Kyle och juryn om sin egna oförmåga att hålla isär dessa logiska självklarheter. Åklagaren är så nedlåtande mot konstitutionen och logiska självklarheter om varför man självklart inte lämnar sitt vapen ifrån sig när man inte kan förutse framtiden, så det är obegripligt.
I det klippet som jag tittar på så sa de att juryn har i princip checkat ut. Ingen tar anteckningar längre och de ser ointresserade ut.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in