2021-11-10, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonKilluminati
mmm vilken man va, skjuter en obeväpnad person på en meters avstånd och sitter och sen med krokodiltårar i rätten och påstår att han var där för att ge första hjälpen hahaha, jag avskyr vänstern, jag tål inte BLM, men den här lilla blekfeta pojken ljuger.

Och vilken man va, sitter och bölar och snörvlar i rätten.
En man med pistol är inte obeväpnad, en man som svingar en skateboard i huvudet på dig är inte obeväpnad, en man som kastar sig efter ditt vapen är inte obeväpnad.
2021-11-10, 21:11
Medlem
Citat:
mmm vilken man va, skjuter en obeväpnad person på en meters avstånd och sitter och sen med krokodiltårar i rätten och påstår att han var där för att ge första hjälpen hahaha, jag avskyr vänstern, jag tål inte BLM, men den här lilla blekfeta pojken ljuger.

Och vilken man va, sitter och bölar och snörvlar i rätten.
Kyle agerade i självförsvar när han rasande, bipolär man jagade efter honom
https://webmshare.com/play/q113r

Sen agerade han i självförsvar när någon slog honom med en skateboard bakifrån och försökte ta ifrån honom vapnet. Och återigen var det självförsvar när en tredje man drog sin pistol och försökte skjuta Kyle.
2021-11-10, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xavian
Kyle agerade i självförsvar när han rasande, bipolär man jagade efter honom
https://webmshare.com/play/q113r

Sen agerade han i självförsvar när någon slog honom med en skateboard bakifrån och försökte ta ifrån honom vapnet. Och återigen var det självförsvar när en tredje man drog sin pistol och försökte skjuta Kyle.

Så jag får alltså döda någon för att den jagar mig? Personen som sköts var ju obeväpnad?
2021-11-10, 21:14
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Att ingripa när någon är i fara eller eller försvara dig när du blir attackerad är en rättighet, men att medvetet beväpna sig med en AR-15 och ge sig ut på gatorna för att försvara affärsverksamheter du saknar anknytning till, jag köper inte det.

Han riskerade inte sitt liv för att skydda någon, han sköt en obeväpnad person på en meters håll, det är han ansvarig för.

Återigen: DET SPELAR INGEN SOM HELST ROLL.

Hade han rätt att försvara sig med dödligt våld enligt amerikansk lag? JA. Om han använder en stekpanna eller en AR-15 är ointressant.
2021-11-10, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Det verkar vara något som försvaret påstår, men det behöver inte vara sant för det....

Nu var knappast syftet att jaga den aktuella kvällen....
https://law.justia.com/codes/wisconsin/2015/chapter-948/section-948.60/
Där har du den aktiva lagen
"948.60(3)(c) (c) This section applies only to a person under 18 years of age who possesses or is armed with a rifle or a shotgun if the person is in violation of s. 941.28 or is not in compliance with ss. 29.304 and 29.593. This section applies only to an adult who transfers a firearm to a person under 18 years of age if the person under 18 years of age is not in compliance with ss. 29.304 and 29.593 or to an adult who is in violation of s. 941.28."
2021-11-10, 21:19
Medlem
Citat:
Så jag får alltså döda någon för att den jagar mig? Personen som sköts var ju obeväpnad?
Så bara för att han var obeväpnad så var han ofarlig? Obeväpnade kan göra rejält mycket skada. Krävs inte mycket för att slå eller sparka ihjälp någon. Han hande kanske en kniv i fickan, det vet man ju inte när dåren kommer springades. Sen så hade kan kunnat ta geväret ifrån Kyle och skjuta honom.

Vad gör du om det kommer en bipolär, rasande galning emot dig i högsta fart?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Han hade anknytning till fastigheten.
Han sköt tre personer som: bla tidigare hotat att döda honom, slog en skateboard i huvudet på honom, försökte ta hans vapen, riktade ett vapen mot honom. Han sköt inte en "obeväpnad person".

Det var inte hans vapen...han borde inte ens ha haft ett vapen i händerna. En iPad på sin höjd.
Helt j-la horribelt beteende att beväpna sig med en AR15 och sen gå ut på gatan och leka tuff när det råder utegångsförbud.
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OphidianOnline
Att försvara sig själv i USA kan aldrig vara mord. Mvh Amerikanen

Det stämmer ju. Om en neger bryter sig in i ditt hus och du skjuter honom i huvudet så är det inte mord.
2021-11-10, 21:21
Medlem
Citat:
Det var inte hans vapen...han borde inte ens ha haft ett vapen i händerna. En iPad på sin höjd.
Helt j-la horribelt beteende att beväpna sig med en AR15 och sen gå ut på gatan och leka tuff när det råder utegångsförbud.

Varför är du på apflocken och BLM, tillika terroristernas sida?
2021-11-10, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infinitewin
https://law.justia.com/codes/wisconsin/2015/chapter-948/section-948.60/
Där har du den aktiva lagen
"948.60(3)(c) (c) This section applies only to a person under 18 years of age who possesses or is armed with a rifle or a shotgun if the person is in violation of s. 941.28 or is not in compliance with ss. 29.304 and 29.593. This section applies only to an adult who transfers a firearm to a person under 18 years of age if the person under 18 years of age is not in compliance with ss. 29.304 and 29.593 or to an adult who is in violation of s. 941.28."

Och vad betyder det....?
2021-11-10, 21:22
Bannlyst
Citat:

Utegångsförbudet, gäller inte det också de skrikande negrerna som står där med sina facklor i händerna?

Det är väl ganska schysst att ha en grupp med killar som står där med lite gevär som kan försvara andras egendomar va?
2021-11-10, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xavian
Så bara för att han var obeväpnad så var han ofarlig? Obeväpnade kan göra rejält mycket skada. Krävs inte mycket för att slå eller sparka ihjälp någon. Han hande kanske en kniv i fickan, det vet man ju inte när dåren kommer springades. Sen så hade kan kunnat ta geväret ifrån Kyle och skjuta honom.

Vad gör du om det kommer en bipolär, rasande galning emot dig i högsta fart?
Personen som jagar KR är också samma person som uttalat att han ska döda KR när han ser honom ensam, när han ser KR ensam så börjar han jaga KR. Undra varför DonKilluminati medvetet väljer att inte nämna det?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in