2021-11-12, 20:28
Medlem
stone_sleepers avatar
Intrycket man får när man läser vad demokrater och andra libtards skriver på sociala medier är att de har övertygat sig själva och sina följare om att Kyle är typ en KKK nazi fanatiker som gav sig ut för att skjuta oskyldiga svarta. Det är den enda anledningen att han var där. Att skjuta svarta. Många är inte ens medvetna om att han skjutit två vita snubbar, de tror att han mördat oskyldiga svarta. Alla som inte håller med är likadana som Kyle.
Lycka till att försöka resonera med sådana.
USA börjar allt mer likna en failed state. Demokraternas makthunger och identitetspolitik har lyckats förstöra ett f.d. ganska harmoniskt land där de flesta drog åt samma håll till dagens sörja där människor hatar varandra på riktigt och våld och krig hänger alltid i luften.
Det värsta är att alla länder som lever under amerikansk hegemoni börjar se likadana ut. Dags att bryta sig fria från USA:s politiska och kulturella hegemoni om vi inte vill gå samma väg.
2021-11-12, 20:28
Medlem
Rittenhouse lyckades sanera jorden från några verkligen obehagliga varelser, hans anfallare bestod av pedofiler, brottslingar, kvinnomisshandlare och pyromaner, Rittenhouse är en hjälte.
2021-11-12, 20:30
Medlem
prominentens avatar
Förknippad?

Som att alla till höger om C i vårt land är fascister?

Gimme a break!

Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Hans telefon har gått igång två gånger den senaste timmen och Trump är de facto starkt förknippad med alt-högern. Det är som att en domare i Sverige ska låta sin Ultima Thule-ringsignal gå igång om och om igen eller om en domare ska låta en ringsignal som är förknippad med extremvänstern ska få skandera om och om igen.
2021-11-12, 20:31
Medlem
Citat:
Det utgör ett hot mot rättsäkerheten när en domare likt detta fallet först vägrar låta åklagaren fråga ett av vittnena som var där i Kyles favör, och som var där som filmare för en alt-höger mediakanal, om denne skrivit saker för att stötta Kyle online (vilket vittnet hade gjort). Sedan vägrade domaren låta åklagaren belysa det faktum att vittnet i fråga om hur vittnet ställer sig i förhållande till mediakanalen denne jobbar för.

Domaren menade att han vill hålla fallet så opolitiskt som möjligt, komiskt nog så är det två politiska sidor och domaren själv dyker likt en sann dåre till rättegången med en låt som ringsignal som kapats totalt och som förknippas med just alt-högern. Domaren bemödar inte ens med att stänga av sin ringsignal utan den har gått igång säkert 10 gånger och varje gång den gör det, desto mer oseriös framstår domaren.
Det stämmer inte överhuvudtaget, för gemene amerikan är den näppeligen förknippad med althöger.
Alls
2021-11-12, 20:33
Medlem
KattenLattens avatar
Haha, jag skrattar bokstavligen talat rakt ut när jag läser den här tråden!

Nu yrar vänstersvinen i tråden om Donald Trump, och svamlar osammanhängande om rättegångsprocesser de inte har vett att förstå ö.h.t.

"Borde inte domaren jävigförklaras? Hans telefon ringer ju! Alt-högern! Donald Trump! RYSSLAND!!!"

Är dessa människor sinnessjuka på riktigt? Jag har undrat i många, många år, men har för det mesta nöjt mig med att konstatera att de endast är grovt intelligensbefriade och djupt amoraliska. Man får dock ändå undra om vi inte i själva verket har att göra med människor som är legitimt psyksjuka?

Donald Trump lever fortfarande hyresfritt i deras små kranier, i alla fall, och det är sannerligen underhållande!
2021-11-12, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KattenLatten
Haha, jag skrattar bokstavligen talat rakt ut när jag läser den här tråden!

Nu yrar vänstersvinen i tråden om Donald Trump, och svamlar osammanhängande om rättegångsprocesser de inte har vett att förstå ö.h.t.

"Borde inte domaren jävigförklaras? Hans telefon ringer ju! Alt-högern! Donald Trump! RYSSLAND!!!"

Är dessa människor sinnessjuka på riktigt? Jag har undrat i många, många år, men har för det mesta nöjt mig med att konstatera att de endast är grovt intelligensbefriade och djupt amoraliska. Man får dock ändå undra om vi inte i själva verket har att göra med människor som är legitimt psyksjuka?

Donald Trump lever fortfarande hyresfritt i deras små kranier, i alla fall, och det är sannerligen underhållande!

Suck, du är inte så smart.
Fallet i Kenosha är högst politiskt, det kan inte bli mer politiskt laddat än vad det är och att en domare då dyker upp i rättegången och inte ens klarar av att stänga av ljudet på sin lur som om och om igen drar igång på en låt som kapad av alt-högern och som är starkt förknippad med Donald Trumps "rallies" är ju skrattretande löjligt.

Vad kommer härnäst, domare som spelar Antifa-dängor?
2021-11-12, 20:38
Medlem
Citat:
Det utgör ett hot mot rättsäkerheten när en domare likt detta fallet först vägrar låta åklagaren fråga ett av vittnena som var där i Kyles favör, och som var där som filmare för en alt-höger mediakanal, om denne skrivit saker för att stötta Kyle online (vilket vittnet hade gjort). Sedan vägrade domaren låta åklagaren belysa det faktum att vittnet i fråga om hur vittnet ställer sig i förhållande till mediakanalen denne jobbar för.

Domaren menade att han vill hålla fallet så opolitiskt som möjligt, komiskt nog så är det två politiska sidor och domaren själv dyker likt en sann dåre till rättegången med en låt som ringsignal som kapats totalt och som förknippas med just alt-högern. Domaren bemödar inte ens med att stänga av sin ringsignal utan den har gått igång säkert 10 gånger och varje gång den gör det, desto mer oseriös framstår domaren.
Man tolkar saker olika. Jag personlig finner åklagaren fullständigt vedervärdig, liksom de personer Kyle sköt i självförsvar. Är du med i ANTIFA?
2021-11-12, 20:40
Medlem
Citat:

Vad har det med fallet att göra?
2021-11-12, 20:43
Medlem
Citat:
Jo, Ultima Thule har många nationalistiska låtar som inte är av provokativ natur och det är inte låten i sig som är problemet, det är i vilken kontext låten har använts i om och om igen. Att en domare i ett rättsfall liknande detta om och om igen låter sin ringsignal gå på, en politisk laddad låt är otroligt oseriöst och problematiskt då han inte är där för att göra ett politiskt statement. Han är där för att göra juryns jobb enkelt och agera helt opartiskt både politiskt och juridiskt.
Jo, vet att Ultima Thule har såna låtar men hos gemene person här i Sverige.. ja det är INTE så man ser på UT

En domare i Sverige som hade det som ringsignal, oavsett vilka av låtarna det så vore..
Nej, det går helt enkelt inte att jämföra
Det vore inte bara att förlora jobbet och svartlistas… utan ah

Iaf, ingen i USA ser den sången eller det bandet på det sättet
Hur många vanliga gemene medborgare som helst följer o lyssnar på den sången.
Oavsett vad sk experter vill påstå

Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Jo jag tycker också det och det var väl vad domaren hotade med att göra när åklagarsidan inte riktigt höll sig inom ramarna för hur man beter sig i en rättsal.
Jomen precis ja, hoppas det går åt det hållet.
Med tanke på alla hot, mot juryn o om upplopp.. så ah litar inte såvidare på juryn även fast bevisen visar på självförsvar

Citat:
Ursprungligen postat av 4doorsmorewhores
Det kan tyvärr ha varit planen från början, just det att försöka få rättegången dismissed. Åklagaren vet att det inte går att vinna det här då KR så uppenbart har handlat i självförsvar och kommer inte gå att fälla.
Däremot så kan man "rädda" media, genom att välja en anledning till dismiss som är enkelt att förlöjliga. Pixelgrejen var ett typiskt sådan schackdrag.
Mm jajo, det också men tror domaren är mindre mottaglig för hot likaså
Senast redigerad av LupesVulpus 2021-11-12 kl. 21:24.
2021-11-12, 20:52
Medlem
Mord kommer han nog frias för. Hur funkar det amerikanska systemet där, är det ett hasardspel för åklagaren där åtalet är allt eller inget, eller kan han dömas för dråp / vållande även om de inte är åtalspunkter, för att de är svagare versioner av mord?

edit: tillägg.

Jag tror det blir några mindre demonstrationer om han frias helt eller delvis. Det har det redan varit i Kenosha under rättegången utan nån större uppståndelse. De senaste dagarna har det kommit ut så mycket info som antingen styrker självförsvar eller grumlar uppsåt, att det verkar ha skiftat den breda opinionen, så jag tror inte det finns en stark nog känsla av orättvisa för att driva ut folk på gatorna. Sen att hans offer/anfallare var vita gör nog att det blir mindre identitetsgrejs för grupperna som kravallade förra sommaren.

Om han fälls och får ett kännbart straff så tror jag det finns en större risk för våld, men kanske inte omedelbart utan att det blir en allmänt hätsk stämning som ökar risken för knäppgökar.
Senast redigerad av Punggung 2021-11-12 kl. 21:07.
2021-11-12, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Efterblivna är de nog inte. Mest oportunistiskt drägg.
Men det förändrar ju inte det faktum att de som agerar som Rittenhouse är ta mig fan dumma i huvudet.

Exakt hur tror han att han skall kunna stoppa hundratals, kanske tusentals personer? Även om ha lyckas döda massor av dem måste han ändå fly eller bli lynchad.
De försätter sig i en ohållbar situation.

Att det är lagligt med den typen av agerande är helt vansinnigt.

Det problemet går att lösa med medborgargarden bestående av 100-300 man beväpnade med automatkarbiner, hagelgevär och 9 mm:s pistoler samt skottsäkra västar så kanske det inte är lika roligt att förstöra, bränna, misshandla och mörda som dessa BLM/Antifa drägg sysslat med.
Vi kan kalla det sanering av det moderna samhället med dödliga metoder.

Hårt mot hårt och inga solouppdrag.
Fint trots allt när somliga står upp mot dessa sjuka ligister som media och politiker höll om ryggen även om det är farligt och dumdristigt så slår det ju alla fega svenska medelklassmänniskor som aldrig står upp mot någonting som är fel.

Angående vansinnigt så är det svårt att slå den handfallna hanteringen av upploppen i USA sommaren 2020, rent av vidrigt hanterat av politiker och media samt givetvis de i vänsterpacket som orsakade förstörelsen, USA:s dyraste någonsin, de förtjänar var sin kula allihop.
2021-11-12, 20:53
Medlem
Svårt läge för GM.
Alltså, antingen bli misshandlad av en mob, kanske med livslånga skador eller död som följd, eller försvara sig genom att skjuta. Man måste nog vara lite skadad i huvudet om man väljer det första alternativet i det läget.

Springer man fram och brukar våld mot en beväpnad person får man lite skylla sig själv kan jag tycka.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in