2021-11-10, 19:36
Medlem
Nu ska jag sluta runka. Skapar den här tråden mest så det ska bli lättare för mig att klara av mitt mål genom att göra det "offentligt". Mitt tidigare rekord är att jag var runkfri i 1,5 år! Detta var dock några år sedan. Av erfarenhet vet jag att det är jobbigast i början, sedan blir det lättare. En av de vanligaste orsakerna till att jag runkar är faktiskt bara för att jag har tråkigt. Det är lika ofta jag runkar av den anledningen som att jag bara är kåt. Har ingen tjej så kan bli svårt av den andra orsaken. Nu siktar jag på att vara runkfri i ett år.
Ska försöka uppdatera den här tråden vart efter tiden går. Andra med samma/liknande mål får naturligtvis haka på så kan vi stötta varandra här i tråden.
Citera
2021-11-10, 19:39
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lukkin
Nu siktar jag på att vara runkfri i ett år.

Kul för dig! Spåkulan indikerar att tråden och din ambition kommer gå samma öde till mötes.
Citera
2021-11-10, 19:39
Medlem
sunessommars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lukkin
Nu ska jag sluta runka. Skapar den här tråden mest så det ska bli lättare för mig att klara av mitt mål genom att göra det "offentligt". Mitt tidigare rekord är att jag var runkfri i 1,5 år! Detta var dock några år sedan. Av erfarenhet vet jag att det är jobbigast i början, sedan blir det lättare. En av de vanligaste orsakerna till att jag runkar är faktiskt bara för att jag har tråkigt. Det är lika ofta jag runkar av den anledningen som att jag bara är kåt. Har ingen tjej så kan bli svårt av den andra orsaken. Nu siktar jag på att vara runkfri i ett år.
Ska försöka uppdatera den här tråden vart efter tiden går. Andra med samma/liknande mål får naturligtvis haka på så kan vi stötta varandra här i tråden.

Vad är meningen med det? Tycker du att du mår bättre av att inte runka? Genuint nyfiken.
Citera
2021-11-10, 19:40
Medlem
JagMatarHuslimers avatar
Lycka till! Ballen behöver en paus ibland.

Finns andra som också har svårt att låta bli att pilla på pillen:
(FB) Inte runka under 2021! inskrivning fram till 31/12 - "NoFap"
Senast redigerad av JagMatarHuslimer 2021-11-10 kl. 19:47.
Citera
2021-11-10, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunessommar
Vad är meningen med det? Tycker du att du mår bättre av att inte runka? Genuint nyfiken.
Man mår klart bättre efter ett tag genom att låta bli och runka. Porr är skadligt.
Citera
2021-11-10, 20:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kimeraz
Man mår klart bättre efter ett tag genom att låta bli och runka. Porr är skadligt.

Porr är inte detsamma som att runka.

För övrigt så töms sädesledarna på sperma var sjunde dag om man inte runkar. Kommer ut med urinen, för att den alltid ska vara färsk. Så hellre njuta då.
Citera
2021-11-10, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg

För övrigt så töms sädesledarna på sperma var sjunde dag om man inte runkar. Kommer ut med urinen, för att den alltid ska vara färsk. Så hellre njuta då.
Visst är det så, men jag tippar på att de flesta som onanerar kollar på porr.
Porr och onani går hand i hand.
Citera
2021-11-10, 20:02
Medlem
styckets avatar
Relaterar med dig.

Hänger också på!
Citera
2021-11-10, 20:04
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg

mja det har 100dagar för sperma att bli mogna så att de töms var 7 dag tveksamt. Kanske lite kommer ut med urinen men långt ifrån allt.
Citera
2021-11-10, 20:29
Medlem
Kan relatera till det där att man runkar för att man har tråkigt eller kanske mår dåligt.
När man runkar till porren mår man bättre för stunden. Som att ta en drog eller nått. Sen mår man kasst när kicken lagt sig. Känner sig dränerad av energi. Speciellt om man kört massor av edging och dragit ut på det i en timme eller två.
Senast redigerad av Fapboy4life 2021-11-10 kl. 20:34.
Citera
2021-11-10, 20:55
Medlem
Shuffless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunessommar
Att runka och kolla på porr har bevisats vara dåligt både för psykisk och fysisk hälsa. Den påverkar psyket genom att hijacka ditt dopamin system, du blir mindre social och mer neurotisk och ångestladdat. När du kommer så mister du mycket mineraler och andra viktiga ämnen, vilket påverkar den fysiska hälsan negativt.

Jag är med, måste skärpa mig. Lyckas hålla mig i några dagar upp till ett par veckor regelbundet, men sen brister det.
Citera
2021-11-10, 21:36
Medlem
Svårt att hänga med på den, frugans fitta är skitful, den har börjat hänga...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in