2021-11-10, 12:20
Medlem
RayOfLights avatar
Rätt kaxigt ändå (eller fullkomligt naivt) av Elsa att posta ett schema där hon:
A. Återigen visar att hon bryter mot reglerna för när man har rätt till barnomsorg
B. Framstår som extremt lat, priviligerad och arbetsskygg
Citera
2021-11-10, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RayOfLight
Rätt kaxigt ändå (eller fullkomligt naivt) av Elsa att posta ett schema där hon:
A. Återigen visar att hon bryter mot reglerna för när man har rätt till barnomsorg

Naivt tror jag. Eftersom hon verkar ha haft svårt att hantera kritik i kommentarer tror jag inte att hon kan ha reflekterat över schemat, det skulle ju kunna generera tråkiga kommentarer (och inlägg här hehe). Men ännu mer vrickat om hon inte kan föreställa sig folks reaktioner på henne arbetsdag..

Vad har hon gjort förut som strider mot rätten till barnomsorg? Har nog inte tänkt så mycket på det tidigare.
Citera
2021-11-10, 14:12
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:

Fast de går väl inte på kommunal förskola? På mina barns förskola får man göra precis vad man vill när barnet är där så jag tror inte hon bryter mot någon regel…

Däremot är det ju märkligt att hon inte VILL vara med sin lilla son mer när hon ändå bara är hemma och lagar pasta och pysslar.
Citera
2021-11-10, 14:12
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frimlov
Vad har hon gjort förut som strider mot rätten till barnomsorg? Har nog inte tänkt så mycket på det tidigare.
En liknande situation uppstod för några år sedan när hon bloggade om hur hon hängde och drack vin med sina kompisar mitt på dagen medan Lynn var på förskolan.

Då fick en del kritik för att hon använde barnomsorgen på ett sätt som helt klart kan anses bryta mot reglerna för när man har rätt till barnomsorg.

Hon svarade typ att detta är hennes jobb, dvs hon driver en livvstilsblogg och då är det sociala en del av jobbet . Elsa verkade uppriktigt förvånad över kritiken
Citera
2021-11-10, 14:15
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Fast de går väl inte på kommunal förskola? På mina barns förskola får man göra precis vad man vill när barnet är där så jag tror inte hon bryter mot någon regel…

Så kan det vara! Utgick från att det var kommunalt och då brukar de vara superhårda när det gäller sånt. Har de Lynn på ett föräldrakooperativ?
I så fall tar jag tillbaka detta om regelbrytande.
Citera
2021-11-10, 14:17
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocky.horror
Ja eller hur, om hon anser att det där är en arbetsdag så lär hon ju inte ha lagt speciellt mycket tid på skisserna, och då rakt inte på träning och förberedelser innan själva provet. Skulle tro att hon kom vidare till arbetsproverna enkom tack vare sitt namn.

Ja det tycker jag det också verkar som. Men kan inte påstå att Sigge verkar jobba ihjäl sig heller med sina konstverk iaf... Undra om Elsa önskar att hon kommit på idén med sådana konstverk först, för att skapa dom krävs ju väldigt lite konstnärlig talang.

Sigge säljer till 100% enbart på sitt namn. Målningarna är väl inte ens på duk? Det han gör kan vem som helst göra helt själv. Bara tejpa och rolla.

Och ja, jag vet att det är idiotiskt att säga så eftersom vem som helst inte GÖR det, men han kan ju inte måla över huvud taget. Han har inte gått konstskola. Han bara gör skitenkla FULA tavlor som han får ställa ut pga sitt namn och ja det stör mig.
Citera
2021-11-10, 14:18
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Så kan det vara! Utgick från att det var kommunalt och då brukar de vara superhårda när det gäller sånt. Har de Lynn på ett föräldrakooperativ?
I så fall tar jag tillbaka detta om regelbrytande.

Ja jag tror det är ett föräldrakooperativ, har för mig det. Var väl fler kändisbarn på samma förskola? Hon verkade ju klicka med barnens föräldrar.

Kommunalt är nog inte tillräckligt fint för Elsa. (Inte för mig heller i och för sig hehe).
Citera
2021-11-10, 14:23
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Ja jag tror det är ett föräldrakooperativ, har för mig det. Var väl fler kändisbarn på samma förskola? Hon verkade ju klicka med barnens föräldrar.

Kommunalt är nog inte tillräckligt fint för Elsa. (Inte för mig heller i och för sig hehe).
Hehe, inser nu att jag är alldeles för simpel och enkelspårig för att begripa mig på Elsas värld
Citera
2021-11-10, 15:00
Medlem
Citat:

Däremot är det ju märkligt att hon inte VILL vara med sin lilla son mer när hon ändå bara är hemma och lagar pasta och pysslar.

Det kan ju så klart vara olika, men jag har jobbat på privat förskola och där var det samma regler som för kommunala, dvs barnet fick vara på förskolan under förälderns arbetstid och ev pendling, absolut inte när man tränar eller ens handlar mat. Men ett föräldrakooperativ, eller olika kommuner för den delen, kan ju ha olika regler givetvis!

Men håller också med om att det är konstigt att hon inte vill vara mer med honom, hon kommer ju troligtvis inte gå igenom småbarnsåren igen heller.
Citera
2021-11-10, 15:03
Medlem
Citat:

Hehe, en helt annan fråga såklart, men för mig som arbetar inom skola skulle ALDRIG överväga privat förskola eller skola. (Jobbar inte på förskola längre).

Men till ämnet så nej, tror inte det passar hennes image med en trist kommunal förskola. Lynn står säkert i kön sedan födseln till någon fin skola med!
Senast redigerad av rocky.horror 2021-11-10 kl. 15:08.
Citera
2021-11-10, 16:00
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocky.horror
Hehe, en helt annan fråga såklart, men för mig som arbetar inom skola skulle ALDRIG överväga privat förskola eller skola. (Jobbar inte på förskola längre).

Men till ämnet så nej, tror inte det passar hennes image med en trist kommunal förskola. Lynn står säkert i kön sedan födseln till någon fin skola med!

Det är jag övertygad om att han gör. Pontus har väl ett förstahandskontrakt också på en lägenhet i centrum? Antar att den är tänkt för Lynn i framtiden.

… eller sade de upp lägenheten när det kom fram att han var skriven där? Någon som minns?
Citera
2021-11-10, 16:45
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Det är jag övertygad om att han gör. Pontus har väl ett förstahandskontrakt också på en lägenhet i centrum? Antar att den är tänkt för Lynn i framtiden.

… eller sade de upp lägenheten när det kom fram att han var skriven där? Någon som minns?
Oj, ingen aning? Men äger man sitt boende så har man inte rätt att samtidigt stå på kontrakt till hyresrätt, så förhoppningsvis finns den inte kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in