2021-11-30, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Jaaaaa vad pinsamt!! Och som hon skriver, framstår som extremt obildad, och helt värdelöst språk!

Tror hon bara vill låta *~co0l och obRydD~*
Citera
2021-11-30, 19:50
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burrata
Frida Lund går loss i Sofias sista bloggpost om julklänningen

Citat:
Ursprungligen postat av RayOfLight
Apropå Elles bloggare, tippar på att nästa som kommer haka på Billgren-Wood-estetiken är vin-influencern Frida Lund som numera har nån slags livsstilsblogg på Elle.

Hon är kompis med gänget och helt gaga över hur "snygga och stilsäkra" de är och visar samtidigt upp nåt slags mindervärdeskomplex över att hon inte är på samma nivå.

Får citera mig själv. Nu har Frida tydligen utsett sig själv till gängets vita riddare
Citera
2021-11-30, 22:36
Medlem
farlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burrata
Frida Lund går loss i Sofias sista bloggpost om julklänningen

Vem är ens Frida Lund? Har aldrig hört talas om människan tidigare men maken till bajsnödig kommentar får man leta efter.

Tycker det är helt rätt att kritisera, även om SW inte lämnar reklamlänkar eller inlägget är ett samarbete uppmanar det ändå till konsumtion, precis likt majoriteten inlägg hos dessa influencers.

Sedan kan jag också tycka att grejen med att planera in i minsta detalj hur man ska se ut på julafton - om en månad, samt "drömma sig bort" på detta viset som hon och Elsa Billgren gör är så änglsigt. Liksom, var nöjda och njut över det ni har nu, det känns så stressigt att hela tiden vara någon annan stans i tankarna, alltid flera steg fram.
Citera
2021-12-01, 08:15
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Vem är ens Frida Lund? Har aldrig hört talas om människan tidigare men maken till bajsnödig kommentar får man leta efter.

Tycker det är helt rätt att kritisera, även om SW inte lämnar reklamlänkar eller inlägget är ett samarbete uppmanar det ändå till konsumtion, precis likt majoriteten inlägg hos dessa influencers.

Sedan kan jag också tycka att grejen med att planera in i minsta detalj hur man ska se ut på julafton - om en månad, samt "drömma sig bort" på detta viset som hon och Elsa Billgren gör är så änglsigt. Liksom, var nöjda och njut över det ni har nu, det känns så stressigt att hela tiden vara någon annan stans i tankarna, alltid flera steg fram.
Dessutom är det ju uppenbart att klänningen kommit i ett bud från Other stories, dvs syftet är att den ska synas i bloggen. Sofia skriver ju själv i kommentarerna att den inte finns att köpa på hemsidan ännu.
Så även om den inte finns länkar i inlägget är det ju uppenbart att det är reklam.
Citera
2021-12-01, 08:16
Medlem
Branogbitters avatar
Kanske dags för SW att få en egen tråd. Alternativt en EB & SW-tråd eftersom de båda verkar leva i en slags beige symbios
Citera
2021-12-01, 08:27
Medlem
Citat:
Jaaaaa vad pinsamt!! Och som hon skriver, framstår som extremt obildad, och helt värdelöst språk!

Var tvungen att läsa några inlägg på hennes blogg och språket är ju lika illa där, bedrövligt!

Har svårt att förstå resonemanget att passar det inte så sluta läs bloggar. Tycker de verkligen att man aldrig ska få kritisera, och gäller det i andra sammanhang också, eller är det bara hennes bloggkompisar som ska slippa kritik? Väldigt många inlägg i Sofias blogg handlar ju om just konsumtion.
Citera
2021-12-01, 08:29
Medlem
Citat:
Dessutom är det ju uppenbart att klänningen kommit i ett bud från Other stories, dvs syftet är att den ska synas i bloggen. Sofia skriver ju själv i kommentarerna att den inte finns att köpa på hemsidan ännu.
Så även om den inte finns länkar i inlägget är det ju uppenbart att det är reklam.

Ja där sa du något, hon skriver dessutom att andra skriver att den finns i butik, så uppenbarligen har honte köpt den själv. Verkar som att det gav utdelning att gnälla om att hon inte får några bud ALLS sen hon flyttade!
Citera
2021-12-01, 08:40
Medlem
Citat:
Kanske dags för SW att få en egen tråd. Alternativt en EB & SW-tråd eftersom de båda verkar leva i en slags beige symbios

Ja det blir kanske svårt att bara hålla sig till att diskutera en av dem i taget!
Citera
2021-12-01, 08:51
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocky.horror
Var tvungen att läsa några inlägg på hennes blogg och språket är ju lika illa där, bedrövligt!

Har svårt att förstå resonemanget att passar det inte så sluta läs bloggar. Tycker de verkligen att man aldrig ska få kritisera, och gäller det i andra sammanhang också, eller är det bara hennes bloggkompisar som ska slippa kritik? Väldigt många inlägg i Sofias blogg handlar ju om just konsumtion.
Frida är korkad och dryg. Min syster har umgåtts med henne för några år sedan då de hade gemensamma bekanta och hon var lika dryg och märklig då.
Jag tycker det vore absurt att Inge få kritisera eller ifrågasätta på bloggar. De lever ju av sina läsare, då måste läsarna få ställa krav, right?
Citera
2021-12-01, 10:46
Medlem
farlings avatar
Citat:

De har ju så gott som morphat ihop till samma person så tycker det fungerar bra att skriva om bägge i samma tråd.
Citera
2021-12-01, 10:49
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farling
De har ju så gott som morphat ihop till samma person så tycker det fungerar bra att skriva om bägge i samma tråd.
Jo, kanske borde rubriken moddas…”lilla fröken proppmätt och den svala prinsessan Sofia Wood”
Citera
2021-12-01, 11:05
Medlem
fula-klaeders avatar
Citat:
"Den här veckan jobbar jag både tidigt och sent. Varje dag hämtas jag upp och lämnas av hemma"

Citat:
"Den här perioden är jobb. Sen när det är över kommer jag gå in i jul-mode. Efter det, när nästa år börjar blir det prick en månad av intensivt jobb för ett roligt projekt Sofia och jag gör ihop.

Citat:
"Jag vet inte hur mottaglig jag varit för roligt den senaste veckan? Har en liten klump i magen av oro. Inget farligt är bara utanför min comfort zone för tillfället. Det är nog bra! Eller? Ska man alltid vara trygg eller ska man testa och kanske misslyckas?"

Jag vet att det diskuterats att Elsa och Sofia håller på med en bok. Men de här citaten från bloggen de senaste dagarna får mig ändå att tro att det har med någon typ av inspelning att göra. Med bara Elsa, inte Sofia. Kan det vara Billgrens 2? Nån äntligen hemma-reunion?? Nåt annat gig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in