2021-11-09, 17:46
Medlem
Ta klonidin istället
Citera
2021-11-09, 20:44
Medlem
Joneskuusis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epadator
Ta klonidin istället

Ja om man får det så, men är det inte för opiat at?
Citera
2021-11-10, 10:50
Medlem
Tyvärr så finns det inga hjälpmediciner. Jag har testat Kava, kamomillté, Lyrica och allt annat som rekommenderas. Men det ger bara bakslag eftersom hjärnan nu går på högvarv när den ska avgiftas. Jag har bara blivit sämre. Så hjärnan och nervsystemet måste få läka i sin egen takt.
Citera
2021-11-10, 12:22
Medlem
Joneskuusis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av faquile781
Tyvärr så finns det inga hjälpmediciner. Jag har testat Kava, kamomillté, Lyrica och allt annat som rekommenderas. Men det ger bara bakslag eftersom hjärnan nu går på högvarv när den ska avgiftas. Jag har bara blivit sämre. Så hjärnan och nervsystemet måste få läka i sin egen takt.

Varit på bc fick bara träffa en sjuksköterska och får prata med en läkare om 2 veckor. Jag sa att det e för lång tid och de sa att de kanske kunde skaka fram en tidigare tid. Men tror inte det. Hon sa att de trappa ut långsamt med 10 procent i veckan ned till 2 mg.

Men för mig känns det förjöbligt som ligger på 10mg nu och ska enligt dem ligga kvar på 10mg tills läkartiden. Låter ju bara konstigt. Sköterskan säger att det gör varken till eller ifrån i det här sammanhanget. Men eftersom jag bara tagit benzo i 3 månader så kommer 2 veckor till bara göra saken ännu jobbigare förmodligen? Men inte enligt sköterskan.Så sjukvården ”experterna” säger stanna på 10 tills läkartid. Jag mår ju redan piss ska jag behöva vänta 2 veckor till å sen börja trappa långsamt. De känns som att det kan bli ännu mer smärtsamt och långdragen process. Hon sa att jag kan stabilisera mig på 10mg å sen börja trappa därifrån.

Jag blir tokig för ja vet inte hur ja ska förhålla mig till det här.

Ska man lita på vården i det här sammanhanget? De är föredetta tub mottagningen i Sthlm å de ska va experter på sånt här.

Samtidigt tänk om ja ligger kvar på 10mg å sen säger läkaren om 2 veckor att Nää tyvärr det e bäst om du slutar rakt av här har du lite theralen..
Citera
2021-11-10, 17:17
Medlem
Jag förstår att du känner dig förvirrad. Visst är det bra att ta det försiktigt, men det sägs att det är inte dosen som är avgörande utan tiden. Och desto längre tid, desto mera steker man hjärnan och nervsystemet. Jag tror att detta är ett säkert kort för dem, och de har varken sagt det ena eller det andra. Kanske att du kan ta den dos som känns bäst för dig? Med risk för att de beskyller ditt dåliga mående på en alltför snabb dossänkning ... En dag i taget och lyssna på kroppen?

Enligt Ashtons manual så går det inte att stabilisera på det sätt som man önskar sig. Man stabiliserar dosen, men inte hur man mår. Och jag kan nog hålla med, jag upplevde inte detta. Jag sänkte dosen när jag själv kände att det var dags.
Senast redigerad av faquile781 2021-11-10 kl. 17:25.
Citera
2021-11-10, 19:40
Medlem
Tänk så här, du får 8v Stesolidbehandling på recept, kanske 10v om de skriver ut till din läkartid. Har du fått recept t o m läkartiden? Det är generöst i alla avseenden. Du kan vara nöjd! Vad trodde du egentligen? Att de skulle höja dosen och sjukskriva dig?
Citera
2021-11-10, 20:03
Medlem
Joneskuusis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaNiin21
Tänk så här, du får 8v Stesolidbehandling på recept, kanske 10v om de skriver ut till din läkartid. Har du fått recept t o m läkartiden? Det är generöst i alla avseenden. Du kan vara nöjd! Vad trodde du egentligen? Att de skulle höja dosen och sjukskriva dig?

Nej har inte fått något utskrivet då jag inte träffat läkaren. Jag fick bara rådet att stå kvar på 10mg tills jag får prata med läkaren. Men tänk om läkaren nekar mig. Jag har ju inte fått någon garanti på något vis. Frågade om ja skulle trappa ned själv medans men det tyckte inte hon.

Så nu funderar jag på om ja ska försöka trappa ned själv iaf. Lr lita på sköterskans ord. Men får jag ingen urtrappning så står ja där med lång näsa och 2 veckor till ”förlorade”.

Mår ju redan skit på 10mg å med toleranshöjning och 2 veckors väntande till känns det Som en evighet.

Jag vet att många rådde mig att inte söka vård men nu när det redan är gjort så kanske man ska lyssna på dem.
Jag tänkte att de vet vad dem gör, de har erfarenhet av sånt här. De ska va experter.

Hur ja en vrider å vänder så har man arslet bak
Citera
2021-11-11, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joneskuusi
Nej har inte fått något utskrivet då jag inte träffat läkaren. Jag fick bara rådet att stå kvar på 10mg tills jag får prata med läkaren. Men tänk om läkaren nekar mig. Jag har ju inte fått någon garanti på något vis. Frågade om ja skulle trappa ned själv medans men det tyckte inte hon.

Så nu funderar jag på om ja ska försöka trappa ned själv iaf. Lr lita på sköterskans ord. Men får jag ingen urtrappning så står ja där med lång näsa och 2 veckor till ”förlorade”.

Mår ju redan skit på 10mg å med toleranshöjning och 2 veckors väntande till känns det Som en evighet.

Jag vet att många rådde mig att inte söka vård men nu när det redan är gjort så kanske man ska lyssna på dem.
Jag tänkte att de vet vad dem gör, de har erfarenhet av sånt här. De ska va experter.

Hur ja en vrider å vänder så har man arslet bak
Hur går det?
Låter bra med sköterskans råd. Håll dig till det, skönt att ha något att hålla sig till så slipper du fundera så mkt.
FB är ju ändå bara FB och ska tas med en nypa salt.
Citera
2021-11-11, 16:33
Medlem
Joneskuusis avatar
Citat:
Hur går det?
Låter bra med sköterskans råd. Håll dig till det, skönt att ha något att hålla sig till så slipper du fundera så mkt.
FB är ju ändå bara FB och ska tas med en nypa salt.

Jo du kanske har rätt, det värsta av allt e psykiskt, de känns som jag blivit psykiskt sjuk å bara ligger å gråter så skakar om vartannat. Jag vet inte om det är en kombination av att jag har abstinens och samtidigt hamnat i en depression/extrem psykisk stress.

Av allt att döma borde jag inte må såhär dåligt som jag mår, jag fattar ingenting. Funderat på psykakuten, beroende akuten, men det finns inget de kan göra ändå sålänge man inte får ep anfall i deras reception.

Börjar få riktigt mörka tankar å börjar bli rädd för mig själv typ hur ska jag palla detta. Frågan e vad e abstinens å vad är psykisk ohälsa. Det här måste va en kombination jag har aldrig någonsin mått såhär dåligt. Hela tiden håller jag mig från att ta mer och ja håller mig från att dricka alkohol. Hittills har jag inte vikt en tum på det.

Jag måste ha ett riktigt svagt psyke om jag mår såhär redan.

Känns som hela mitt livs sorg bara spelas upp framför mig hela tiden, och skuldkänslor som sköljer över mig om vartannat. Hur kunde det blir såhär etc etc. Jag ska inte klaga mer här nu för folk tycker jag e patetisk men detta e det värsta som hänt mig någonsin.

Troligen hetsar jag upp mig själv så det blir som en ond cirkel och jag försöker hela tiden kämpa emot. Stundtals Känns det som jag håller på å tappa förståndet.

Men det är 5dagen på 10mg å jag har inte druckit en öl lr något. Jag äter lite mat (mindre än vanligt) och jag har även tagit en promenad idag.

Jag har aldrig förstått hur folk kan ta livet av sig för ens nu. Jag kommer inte göra det men först nu har jag förståelse för hur det kan vara möjligt.
Känns som jag ska förlora allt. Jag minns inte, hur känns glädje?

Jag hoppas ni alla mår bra
Citera
2021-11-11, 17:07
Medlem
Citat:
Jo du kanske har rätt, det värsta av allt e psykiskt, de känns som jag blivit psykiskt sjuk å bara ligger å gråter så skakar om vartannat. Jag vet inte om det är en kombination av att jag har abstinens och samtidigt hamnat i en depression/extrem psykisk stress.

Av allt att döma borde jag inte må såhär dåligt som jag mår, jag fattar ingenting. Funderat på psykakuten, beroende akuten, men det finns inget de kan göra ändå sålänge man inte får ep anfall i deras reception.

Börjar få riktigt mörka tankar å börjar bli rädd för mig själv typ hur ska jag palla detta. Frågan e vad e abstinens å vad är psykisk ohälsa. Det här måste va en kombination jag har aldrig någonsin mått såhär dåligt. Hela tiden håller jag mig från att ta mer och ja håller mig från att dricka alkohol. Hittills har jag inte vikt en tum på det.

Jag måste ha ett riktigt svagt psyke om jag mår såhär redan.

Känns som hela mitt livs sorg bara spelas upp framför mig hela tiden, och skuldkänslor som sköljer över mig om vartannat. Hur kunde det blir såhär etc etc. Jag ska inte klaga mer här nu för folk tycker jag e patetisk men detta e det värsta som hänt mig någonsin.

Troligen hetsar jag upp mig själv så det blir som en ond cirkel och jag försöker hela tiden kämpa emot. Stundtals Känns det som jag håller på å tappa förståndet.

Men det är 5dagen på 10mg å jag har inte druckit en öl lr något. Jag äter lite mat (mindre än vanligt) och jag har även tagit en promenad idag.

Jag har aldrig förstått hur folk kan ta livet av sig för ens nu. Jag kommer inte göra det men först nu har jag förståelse för hur det kan vara möjligt.
Känns som jag ska förlora allt. Jag minns inte, hur känns glädje?

Jag hoppas ni alla mår bra
Så dåligt ska ingen behöva må. Jag tycker du ska åka till psykakuten el iaf ringa dit.

Två veckor är nog för lång tid för dig att vänta på en läkartid. På psyket kan du få hjälp mot akut ångest och kanske blir du inlagd över natten p g a psykisk instabilitet.
P
Det är ju för sådana som dig akuten finns! Du är ju ingen tonårsbrud som blivit dumpad av pojkvännen el andra tönterier.
Citera
2021-11-11, 18:04
Medlem
Joneskuusis avatar
Citat:
Så dåligt ska ingen behöva må. Jag tycker du ska åka till psykakuten el iaf ringa dit.

Två veckor är nog för lång tid för dig att vänta på en läkartid. På psyket kan du få hjälp mot akut ångest och kanske blir du inlagd över natten p g a psykisk instabilitet.
P
Det är ju för sådana som dig akuten finns! Du är ju ingen tonårsbrud som blivit dumpad av pojkvännen el andra tönterier.

Jag vet inte, e orolig för att de kommer
Tro jag e nån pundare som vill ha droger. Även fast jag e städad å har jobb och ordnat liv i övrigt.. Samtidigt vad ska dem göra, ja kommer må lika dåligt imorgon och dagen efter det, osv osv.

Känns bara hopplöst. Kanske åker in vad e det värsta som kan hända? Att jag får sitta där några timmar å sen prata med någon och sen åka hem igen för att börja om från samma mardröm imorgon igen.

Även om ja får sova där så har jag saker ja måste göra imorgon. Jag vet inte hur
Ja ska göra. Tack för din omtanke ❤️
Citera
2021-11-12, 18:16
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Jag vet inte, e orolig för att de kommer
Tro jag e nån pundare som vill ha droger. Även fast jag e städad å har jobb och ordnat liv i övrigt.. Samtidigt vad ska dem göra, ja kommer må lika dåligt imorgon och dagen efter det, osv osv.

Känns bara hopplöst. Kanske åker in vad e det värsta som kan hända? Att jag får sitta där några timmar å sen prata med någon och sen åka hem igen för att börja om från samma mardröm imorgon igen.

Även om ja får sova där så har jag saker ja måste göra imorgon. Jag vet inte hur
Ja ska göra. Tack för din omtanke ❤️

Äh... du ältar för mycket och fastnar i dina maligna tanke-loopar! Var lite optimist.

Fattade jag inte att det bara var ett SSK-möte och inte att du inte skulle träffa en läkare. Absolut ingenting konstigt! En SSK kan inte/ska inte fatta beslut om din behandling och det enda hon inte under några omständigheter kan "få skit för" är att ge dig en "status quo-rekommendation" - "jaha, du tar 10 nu... ok... fortsätt med det tills du träffar läkaren..." Ja, du fattar.

Ta det piano, och några veckor till på lågdos kommer absolut inte göra det tuffare för dig att klippa helt! Take care.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in