2021-10-31, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joneskuusi
Tack för tipsen. Minns du hurdant nedtrappningschema du körde? Cbd menar du den lagliga oljan man kan köpa på nätet? Och passionsblomma på typ hälsokostaffärer som tr? Är det inte farligt för hjärtat att träna om man får hög puls osv?
Jag satte ut det på 3 månader. Det var inte lätt - men det gick. Och börjar ALDRIG med det igen. Ja, den lagliga oljan. Passionsblomma kan du köpa på apoteket. Kostar dock lite. Du ska naturligtvis inte träna ”idiothårt” om du inte har en skaplig grundkondition. Du får känna dej fram.
Citera
2021-10-31, 19:17
Medlem
Joneskuusis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polis-elin
Fina du! Håll ut tills du har din tid på beroendemottagningen. Du verkar motiverad att sluta så det klarar du!
Tack ska du ha! ❤️ Jag trappar med sakta tills dess det är bara 9 dagar kvar. Men e rädd att dem inte kommer hjälpa mig för att de anser att de är för kort tid och för låga doser och att man får skylla sig själv om man ”knarkat utan recept ”
Citera
2021-10-31, 19:21
Medlem
Joneskuusis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realcross
Jag satte ut det på 3 månader. Det var inte lätt - men det gick. Och börjar ALDRIG med det igen. Ja, den lagliga oljan. Passionsblomma kan du köpa på apoteket. Kostar dock lite. Du ska naturligtvis inte träna ”idiothårt” om du inte har en skaplig grundkondition. Du får känna dej fram.

Okey tack för infon, har faktiskt provat CNN olja förut och tyckte den var sömngivande. Du tror inte den pajar återhämtningen på nått vis?
Citera
2021-10-31, 19:28
Medlem
Citat:
Tack ska du ha! ❤️ Jag trappar med sakta tills dess det är bara 9 dagar kvar. Men e rädd att dem inte kommer hjälpa mig för att de anser att de är för kort tid och för låga doser och att man får skylla sig själv om man ”knarkat utan recept ”

Nä tror inte dom har inställningen att man får skylla sig själv, det hoppas jag verkligen inte om man jobbar med beroende.

Om du beskriver hur du mår så bryr dom sig nog inte om hur länge du missbrukat. Desto tidigare du får hjälp desto bättre såklart.
Citera
2021-10-31, 19:29
Medlem
Citat:
Okey tack för infon, har faktiskt provat CNN olja förut och tyckte den var sömngivande. Du tror inte den pajar återhämtningen på nått vis?
Cnn olja ? Du menar cbd olja ? Tror inte att det påverkar återhämtningen negativt. Snarare tvärtom. Använde det under utsättning och i dag.
Citera
2021-10-31, 19:37
Medlem
Joneskuusis avatar
Citat:
Cnn olja ? Du menar cbd olja ? Tror inte att det påverkar återhämtningen negativt. Snarare tvärtom. Använde det under utsättning och i dag.

Jag menar cbd olja ja. Beställde faktiskt en flaska nu från naturalhemplife 448kr med frakt. Tror de funkar bra å blanda med passionsblomma? De jag hittade om passionsblomma på apoteket var inte dyrt alls men de var kanske fel sort
Citera
2021-10-31, 19:38
Medlem
Joneskuusis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polis-elin
Nä tror inte dom har inställningen att man får skylla sig själv, det hoppas jag verkligen inte om man jobbar med beroende.

Om du beskriver hur du mår så bryr dom sig nog inte om hur länge du missbrukat. Desto tidigare du får hjälp desto bättre såklart.

Hoppas du har rätt!
Citera
2021-10-31, 20:07
Medlem
Citat:
Jag menar cbd olja ja. Beställde faktiskt en flaska nu från naturalhemplife 448kr med frakt. Tror de funkar bra å blanda med passionsblomma? De jag hittade om passionsblomma på apoteket var inte dyrt alls men de var kanske fel sort
Inga som helst problem. Du bör klara utsättning relativt snabbt. Mycket viktigt - när du sänkt dos - börja inte höja igen, behåll istället samma dos innan nästa sänkning.
Citera
2021-10-31, 20:30
Medlem
Joneskuusis avatar
Citat:
Inga som helst problem. Du bör klara utsättning relativt snabbt. Mycket viktigt - när du sänkt dos - börja inte höja igen, behåll istället samma dos innan nästa sänkning.

Ja det är det som vart så svårt. Jag var nere på 5mg och nästan klar sen hände det saker som gjorde att 2 dagar senare var jag uppe på 20 igen. Så nu har jag börjat om och är åter igen på 20. Men ska köra 15 från och med imorn. 5mg fördelat på 3 intag. Sist ja gjorde den sänkningen blev det jätte jobbigt men nu ska jag fan ta mig klara det. Köpt Cbd oljan och agmatine. Ska kika på passionsblomma med. Ska även till beroendecentrum om 9 dagar för att se vad de säger. Jag vill bara komma fri från det här till varje pris
Citera
2021-10-31, 21:01
Medlem
Citat:
Ja det är det som vart så svårt. Jag var nere på 5mg och nästan klar sen hände det saker som gjorde att 2 dagar senare var jag uppe på 20 igen. Så nu har jag börjat om och är åter igen på 20. Men ska köra 15 från och med imorn. 5mg fördelat på 3 intag. Sist ja gjorde den sänkningen blev det jätte jobbigt men nu ska jag fan ta mig klara det. Köpt Cbd oljan och agmatine. Ska kika på passionsblomma med. Ska även till beroendecentrum om 9 dagar för att se vad de säger. Jag vill bara komma fri från det här till varje pris
Jag hoppas du klarar det.
Citera
2021-10-31, 21:24
Medlem
Joneskuusis avatar
Citat:
Jag hoppas du klarar det.

Tack 🙏
Citera
2021-10-31, 22:42
Medlem
Citat:
Cbd olja, agmatine och passionsblomma kanske hjälper 1 procent. Själva tankeverksamheten, googlandet och beställa från nätet kanske hjälper något mer. Men du måste face’a jobbsituationen för det är det som förtär dig.
Gå dit imorgon, el ring om det känns bättre. Lika bra att ha det gjort för du kommer inte undan. Om du t ex måste be om ursäkt så öva in vad du ska säga.
” Jag är så förtvivlad över vad som hände, jag ber 100 000 ggr om ursäkt” Jag har mått så mentalt dåligt över det här och har inte kunnat tänka på något annat de senaste veckorna” ”Finns det en mikroskopisk chans att ….,”.
Jag lovar du kommer bli förlåten/få ny chans. Är du kille under 25 år så är det 100 procent säkert.
En kille på mitt jobb fick en snedfylla och kom till jobbet och började skrika att vi var ” gräsliga, fula, jävla fittor som skulle våldtas mm mm, vi blev tvungen att ringa väktare till slut. Han blev förlåten av alla och kan t om skämta om det idag.
Vet inte vad som hänt dig men i slutändan bryr sig arbetskamrater och chefer mindre än man tror. Du är en orolig och känslig själ men tänk på att de anställde dig för att de gillar dig och tror på dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in