Citat:
Ursprungligen postat av
Mowglino
Samma här fick också det intrycket, men det är bara fiktion vad jag vet.
Åklagaren KP trodde dessutom att hon frun var kvinnan som försökte ge GM (SE) ett alibi, för det var en kvinna som ringde två gånger från någonstans i Idre som berättade att gärningsmannen försvann i en blå Opel. Och SE och frun hade skidsemester i Idre under den här tidpunkten när tipsen ringdes in.
Jag tror att de som gjort serien sagt just detta. En av manusförfattarna på IMDB är självaste "övergurun" TP själv och han är jättetydlig med att serien "bara är fiktion". TP sitter själv och småskrattar åt sin egen "dumhet" att han först trodde att SE var med i en konspiration i 9 år utan att kunna knyta SE till någon i Filterpodden. KP kunde ju faktiskt vederlägga detta nämligen.
TP skrockar också i Filterpodden vidare gott åt hur "man tagit sig vissa konstnärliga friheter i Netflixserien" men att han så klart inte hade några invändningar mot detta. Både Babianmördaren och TP hånskrattade både SEs ex-fru och bekanta, men också alla aningslösa Netflixtittare, i ansiktet på vägen till banken.
Vägen till monetär framgång går ibland bokstavligen över lik och i Babianmördaren och TPs fall mest över SEs lik och i mindre grad även OPs dito. Kadaversynoden mot SE är osmaklig hur man än sminkar upp liket och presenterar de påhittade anklagelserna på Netflix.
Över till kritiken mot Netflix egen version av kadeversynoden:
För att SE ska hinna tillbaka till Skandia 23.31 . 23.36 enligt vittnesmål från Skandia från Snickarbacken måste SE blivit skjutsad med bil! Hur i helvete sitter babianmördaren och TP och kokar ihop att någon skulle tro att SE får ett alibi om man bara kan placera honom i en bil så att han hinner tillbaka till Skandia innan väktaren som just gått lämnar Skandia?
Hur dumma tror KP/TP och Babianmördaren egentligen att tittarna är? Att SE ges tillfälle att "dyka upp" på Skandia skjutsad med en (blå?) bil gör väl bara SE ännu mer misstänkt för mordet och är tvärtom inget alibi alls? Jag må vara trög när jag tänker, men att SE åkte bil tillbaka till Skandia är väl att ge honom "mer möjlighet att utföra mordet då SE näppeligen hinner tillbaka till fots"?
Varför skulle SE tubba någon aningslös och skidturssaturerad kvinna i just Idre att ringa in ett "tips" som mer pekar ut SE som mördare än friar honom? Logiken i Netflixserien är nästan lika dålig som i den prisförnedrade boken som TP skrivit och som serien bygger på.