2021-11-09, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Det kan ju vara så enkelt att advokaten sagt till Esbjörn att om det inte blir förlikning så tar min kompanjon över målet eftersom hen är bättre än jag på den biten, exempelvis, men att Esbjörn missuppfattat situationen. För jag tycker att det låter konstigt och Esbjörn verkar ha tappat det lite.
Precis. Det är rimligare än anta missförstånd än att advokaten skulle ha blivit hotfull, i ett så här laddat och uppmärksammat mål till på köpet.
2021-11-09, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Högst troligt att det blir så.
Frågan är väl vad som var målet med överklagandet?

Trodde man verkligen att det skulle gå igenom eller var det bättre att positionera Esbjörn som att han har blivit lurad än att han har kommit överens med Ebba och att de skall sitta tillsammans i trädgården och dricka kaffe?

Tror det är att överskatta Esbjörn att anta att det finns något slags plan med hans agerande. Han verkar mest vara en sån där velig typ som inte klarar av att sätta ner foten i någon fråga. Så det är väl ändå tur att han hade ett ögonblick av bestämdhet som fick honom att skriva på det avtal som sedan stadfästes, så kan han kanske ägna ålderns höst åt något mer behagligt än att tvista.
2021-11-09, 22:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av billingvar
Hon har erkänt att hon sagt och publicerat att Esbjörns ombud är en straffad brottsling. Vilket faktiskt är sant. Att man inte får säga sanningen om någon kanske alla inte har full koll på. Det var inte ens en namnpublicering.

Sedan har hon till skillnad från många andra inte gjort om det. Saken är inte ens klandervärd i mina ögon och dessutom överspelad.

Nu har har gubben skrivit på för andra gången. Han har fått bra betalt för sitt ruckel till sommarstuga. Att han försöker ta upp saken igen visar bara vilken rättshaveristisk tomte det handlar om. Första gången kunde man möjligen tro på honom, men inte en gång till. Glöm det.

Det är för gammal skåpmat - hade det varit färskt hade hon kunnat få honom avvisad som ombud
pga redbarhetskravet - det blev juristen Owe W innan han var advokat (åklagaren som dömdes
för grovt häleri o blev avsatt)

Såna här dårgamlingar blir snåla som faan när de skall ge uuut pengar för något för they are living in the past (Esbjörn lyssna på Jethro Tull) o 50 år gamla kostnadspriser - men när de skall sälja något
lever de i 50 års framtidspriser
Senast redigerad av SC430 2021-11-09 kl. 22:39.
2021-11-09, 22:38
Medlem
Varför är ebba så jävla girig. Tänkte rösta på henne. Låt gubbjäveln behålla huset och bygg ett nytt eller köp ett annat. Tror hon seriöst detta kommer göra henne mer populär bland folkeg?
2021-11-09, 22:40
Medlem
PerOFs avatar
Så här är det. Esbjörn knyts an till marken. Är det ingen som tänkt på det? Ja, han kan tänka sig tanken att sälja. Mycket väl. Eller motvilligt. Men ändå. Tanken fungerar och är inget fel på. Men när det väl är dags gär det inte. Det går bara inte. Han ångrar sig egentligen inte. Det är bara att det inte går när det väl är dags. Som en resfeber eller att ta farväl. Han kommer aldrig kunna sälja. Utan en hållbar förlikning behöver bygga på nån slags begränsad besittningsrätt. .
2021-11-09, 22:42
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Då esb har känt sig pressad och hotad av dom så är det en polisanmälan som börs göras.
Annars kan de anmäla esb för förtal.

Har han verkligen träffat dessa advokater alls?
Har inte kontakten mest skett (filtrerats) genom Esb närmaste typ generalfullmaktshaverskan? Hon körde ju Esb till sitt hus där papperen skulle skrivas på, han har väl sagt till henne att han vill läsa igenom dem i lugn och ro, men det löstes bara upp vid undertecknandet....

Var Ebba på plats vid undertecknandet?
2021-11-09, 22:44
Medlem
Mrflinks avatar
Är gubben Esbjörn på riktigt. Han verkar sjukt märklig, satsar han på skadestånd eller är det någon närstående som ligger bakom?Kan han vara vid sina sinnes fulla bruk? Jag är definitivt inte någon fan av Ebba men jag hoppas hon sätter dit gubbtjuven. Jag har sett tomten och huset dom bråkar om. Fy fan vilket vrak. Grannarna måste vara överlyckliga om Ebba får sätta igång med bygget.
2021-11-09, 22:45
Medlem
Mrflinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerOF
Så här är det. Esbjörn knyts an till marken. Är det ingen som tänkt på det? Ja, han kan tänka sig tanken att sälja. Mycket väl. Eller motvilligt. Men ändå. Tanken fungerar och är inget fel på. Men när det väl är dags gär det inte. Det går bara inte. Han ångrar sig egentligen inte. Det är bara att det inte går när det väl är dags. Som en resfeber eller att ta farväl. Han kommer aldrig kunna sälja. Utan en hållbar förlikning behöver bygga på nån slags begränsad besittningsrätt. .

Gubben är bara en rättshaverist
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerOF

Tja, man kan inte köpa ett hus där det i kontraktet står att säljaren ska få bo kvar en viss tid tex till dennes död, det kan man inte få lagfart på. Så har jag fattat det...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Detta tycker jag ger upprättelse till oss som påstått att Esbjörn inte pressats till något av Ebba utan tvärtom är betald av politiska motståndare.

För mig är det solklart att detta varit planen från början. De vill dra ut på detta så länge det bara går utan att saken avslöjas. Mycket cyniskt gjort. Men helt säkert handlar detta om att skada Buschan politiskt.

Varför gräver ingen i detta? Blir ju mandatperiodens största skandal när det (snart) står klart att det är en vänsterterrororganisation som ligger bakom.

Försvaret borde anstränga sig lite. Gå till attack!
2021-11-09, 22:48
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plastkork
Tror det är att överskatta Esbjörn att anta att det finns något slags plan med hans agerande. Han verkar mest vara en sån där velig typ som inte klarar av att sätta ner foten i någon fråga. Så det är väl ändå tur att han hade ett ögonblick av bestämdhet som fick honom att skriva på det avtal som sedan stadfästes, så kan han kanske ägna ålderns höst åt något mer behagligt än att tvista.

Nu är det ganska uppenbart att det inte är Esbjörn som är den som styr händelseförloppet. Det är inte Esbjörn som har fixat kontakten med ombudet, skickat in polisanmälan, kontaktat media, bytat ut ombudet mot advokatligan.
2021-11-09, 22:48
Medlem
Man börjar ju undra om det finns andra krafter som ligger bakom Esbjörns nya överklagan. De som tjänar på att konflikten fortsatt ska ältas i media. Nu kommer hela denna soppa hållas aktuell in på valåret 2022.

Om man nu får lov att vara lite konspiratorisk..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in