Citat:
Ursprungligen postat av
EmmeLee
Ja Hejdå plutten
Du försöker envist hävda att E har en hållhake
På L - för att han har eget boende och det har inte hon. En kille hon känt några få månader. Ska alltså ge henne allt hon pekar på - och gärna lämna sitt eget hem till henne för att hon är arg och inte får som hon vill.
Men hennes egen pappa eller familj - har minsann ingen skyldighet eller ansvar att hjälpa henne.
Och hon själv har tydligen inte heller ansvar för sitt eget boende och att lösa det ?
Varför hyr man en lägenhet för 17 tusen om man inte har råd att betala ?
Och ett klick på Google så såg man ju att det är 15 pers skriva där , men nä - det missade halv korkade L att göra.
Och det har ju även Lillebror bekräftat - att L inte betalade nånting för att bo hos E.
Precis som hon ingenting betalade för bilen. Eller maten.
Och att E inte var bjuden på hans brors bröllop har ju knappast varit anledningen till att han blev mördad. Hur många var ens bjudna ? Kanske ingen, kanske bara var dem 2 och vittnen.
Helt ointressant eg.
Ha,ha,ha, du får nog läsa det jag skrev tidigare:
"Okej, kan du inte se vilken hållhake det är? Helt otroligt ju. Jag ska här försöka ge ert ett litet exempel, grovt men ett påhittat exempel så att alla kan förstå.
Du har Adam, han har en bostad. Du har Eva och hon är bostadslös. Eva har bara två val, antingen bo på gatan, eller bo hos Adam.
Adam i sin tur vet detta, och kan pressa Eva till vad som helst. Adam kan säga: Städa huset, annars flytta. Adam kan säga: Laga mat till mig, annars flytta/stick. Adam kan säga: Tvätta och stryk mina kläder, annars stick. Adam kan säga: Sug av mig, annars stick.
Adam kan säga vad han vill, eller kan han säga till Eva att sticka/dra.
Kan man inte se att detta är en hållhake, ja då är det mer än otroligt. Rent allmänt är det ju så utpressning går till."
Inte någon i hennes familj har någon ansvar över henne, hon är MYNDIG. Är det något du förstår?
Inte är du så dum EmmeLee, så att du litar på vad som står på Google?

Kan ju nämna att på ratsit stod det aldrig så många personer på den lägenheten. Som flest stod det 4 personer. Som jag förstod det så var det lägenhetsinnehavaren, Lydia och de 2 andra personerna som sedan flyttade in. Och nu står det enbart lägenhetsinnehavaren och hennes (gissar jag) sambo.
Vem har sagt att det har med mordet att göra, om E blev bjuden på ett bröllop eller ej?
Men däremot tror jag inte att Emils bror vet allt om Emil och Lydia, långt därifrån.