2021-11-09, 21:12
Medlem
Den som använder begrepp som "skärmytsling" för att beskriva vad som hände hemma hos Emil i somras har tappat alla proportioner. Och förnuft.

Det som skedde kan inte på något vis beskrivas som en "skärmytsling"! Det är ett osmakligt eufemiserande som Hennes Kungliga Låghet ägnar sig åt här i tråden.

Som tur är så finns ju tingsrättens bedömning och beskrivning av det inträffade:
Tingsrätten kallar det mord!
2021-11-09, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmmeLee
Du får tro precis vad du vill.

Jag kände E och information från honom väger väl ändå tyngst här - känner jag.

Och varför vill en Lydia riddare från Bålsta lägga så mycket tid och energi för att hålla en mördares fana vajandes ?

Fanns ju ingen i Bålsta som gillade henne.
Ingen i E närhet heller
Du har ju själv läst Lillebrors inlägg (hoppas jag)
Annars är mitt tips att sätta igång och göra det.

Vilken grotta har du suttit och gömt dig i senaste halvåret ? Som missat så mycket fakta .
Men minsann vet allt om L trots att du aldrig träffat henne eller känner E.
Mycket märkligt att dina ord då ska vara sanning hela tiden och du alltid ska ha rätt

Och nu är ju L dumpad av alla killar med hjärna - spelar ju ingen roll om man är VD för 10 000 människor. Man skäms nog rätt bra ändå ska du se- som varit gift med ett sånt psykfall och nu tvingas ta hand om 4 ungar helt själv pga hennes blodtörst

Ja där har du också fel info angående att E inte skulle vara omtyckt av någon i Bålsta, kan nog säga att det fanns en del. Och jag kan också säga att det var en hel del som inte tyckte om E heller, och tyckte han var falsk. Men allt beror ju säkert på vem man pratar med i Bålsta.

Och ja, jag känner inte L, vet inte hur ofta jag måste påpeka det för dig för att du ska förstå. Men man kan ju läsa om vad som står om henne, om honom , och vad som sägs av personer som har träffat dom.
Och det var du själv som nämnt att E var den bästa killen L hade kunnat träffa och som kunde köpa allt till henne m.m. Men sorry, han har inte ens varit i närheten av K som jag ser det.
Men det spelar heller ingen roll, för E har köpt saker till L av egen fri vilja och inget annat.
2021-11-09, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Nja, fel ordbetydelse, hahaa.

Snarare för att det uppstod en skärmytsling, där på kvällen!
Ville bara göra en poäng av Svennes sätt att använda ordet. Att hon inte har en egen bostad är inte en hållhake som E hade på henne. Det är ju hon själv som försatt sig i den sitsen. Och det var ju ingen hemlighet.
2021-11-09, 21:17
Medlem
Citat:
Men du är ju bara för mycket. Släpp ut luften i den enda bollen du har, kanske den ligger kavar i handen på dig då men låt den ligga, inte kasta upp den i luften......

Vad har Ls pappa med detta att göra? L är väl 35 år fyllda.

Varför fick inte E gå på sin brorsas bröllop?

Varför kunde inte E åkt hem till sina föräldrar och sova, den där ödesdigra kvällen? De bodde väl i närheten där, gångavstånd misstänker jag.

Du framställer dig själv som verkligen försmådd, avundsjuk, svartsjuk och kärlekskrank!

Precis, allt detta kan man verkligen undra. Tack för att du lyfter det.
2021-11-09, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trombocyt
Ville bara göra en poäng av Svennes sätt att använda ordet. Att hon inte har en egen bostad är inte en hållhake som E hade på henne. Det är ju hon själv som försatt sig i den sitsen. Och det var ju ingen hemlighet.

Okej, kan du inte se vilken hållhake det är? Helt otroligt ju. Jag ska här försöka ge ert ett litet exempel, grovt men ett påhittat exempel så att alla kan förstå.

Du har Adam, han har en bostad. Du har Eva och hon är bostadslös. Eva har bara två val, antingen bo på gatan, eller bo hos Adam.
Adam i sin tur vet detta, och kan pressa Eva till vad som helst. Adam kan säga: Städa huset, annars flytta. Adam kan säga: Laga mat till mig, annars flytta/stick. Adam kan säga: Tvätta och stryk mina kläder, annars stick. Adam kan säga: Sug av mig, annars stick.
Adam kan säga vad han vill, eller kan han säga till Eva att sticka/dra.
Kan man inte se att detta är en hållhake, ja då är det mer än otroligt. Rent allmänt är det ju så utpressning går till.
2021-11-09, 21:29
Medlem
Citat:
Men du är ju bara för mycket. Släpp ut luften i den enda bollen du har, kanske den ligger kavar i handen på dig då men låt den ligga, inte kasta upp den i luften......

Varför kunde inte E åkt hem till sina föräldrar och sova, den där ödesdigra kvällen? De bodde väl i närheten där, gångavstånd misstänker jag.

Du framställer dig själv som verkligen försmådd, avundsjuk, svartsjuk och kärlekskrank!
Hon kanske bara är jäkligt ledsen och arg för hennes vän har blivit mördad!!!
Har du tänkt på det?
2021-11-09, 21:32
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Tycker det är riktigt fint gjort av honom att ställa upp för barnen när deras riktiga fäder inte gör det.
Måste ju vara en trygghet för barnen om inte annat.

På vilket vis är det äckligt?
Tycker bara att det är osmakligt .
.
2021-11-09, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trombocyt
Helt rätt!
2021-11-09, 21:34
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Den som använder begrepp som "skärmytsling" för att beskriva vad som hände hemma hos Emil i somras har tappat alla proportioner. Och förnuft.

Det som skedde kan inte på något vis beskrivas som en "skärmytsling"! Det är ett osmakligt eufemiserande som Hennes Kungliga Låghet ägnar sig åt här i tråden.

Som tur är så finns ju tingsrättens bedömning och beskrivning av det inträffade:

Seså, ha lite överseende med att Madame Royal, svänger sej med ord som hon inte förstår innebörden av, både du och jag vet ju att en skärmytsling, är en mindre sammandrabbning mellan två mindre militära enheter
Mord är när man skjuter en annan obeväpnad medmänniska

Appropå överklagande så ska vä det va gjort senast nästa fredag, så det finns ju lite tid kvar för både åklagare och försvar
2021-11-09, 21:42
Medlem
Citat:

Hennes pappa har väl mer ansvar över henne än en kille hon känt några få månader va?

Varför han inte fick det - kan nog Lillebror själv svara på men vad jag hört beror det på hur han blev ihop med L.

Varför ska han lämna sitt hus ? Hon är inneboende. Hon har inte betalt en krona för att bo där. Ni är ju fan inte kloka nånstans alltså.

Och vad K tjänar och inte är helt ointressant.
Lydias glansdagar var ju över sen länge.
Med den personligheten och det måendet hon numer hade och sina alkoholproblem- så stod nog inte killarna på kö direkt.
Tyvärr slog hon klorna i en kille som längtade efter sällskap. Och som själv inte mådde bra just då. Och det kostade hans liv.
Fördjävligt

Men fortsätt ni och kriga för L
Ni kanske kan sätta ihop en egen Facebook grupp -Vi som avgudar Mördaren Lydia (Lida) Barth. Profil bild har redan Aftonbladet och Fup löst åt er .
Lycka till, ni blir väl 3 st om jag räknat rätt
2021-11-09, 21:53
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:

Det är väldigt dåligt med bl.a. ordförståelse i denna tråd. Man förstår att Sverige är på väg ner, det finns ingen begåvningsreserv, överhuvudtaget.

Hållhake= utpressning (inte genom pengar)

Skärmytsling= bråk

Det var väl under ett bråk som skottet gick av, eller??
2021-11-09, 21:54
Medlem
Citat:
Jaså, minsann? Vilken då?
För du är väl medveten om att Isabella Löwengrip är en lögnerska?

Edit: Jag ser nu att fler har gjort dig uppmärksam på att det föreligger skäl att vara åtminstone en aning försiktig vad gäller att diskutera diagnoser, särskilt när det kommer påståenden från Isabella Löwengrip. Oärlig är det mest positiva man kan säga om henne..

Jag upptäckte det, för sent. My bad.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in