2021-11-09, 22:00
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trombocyt
Ville bara göra en poäng av Svennes sätt att använda ordet. Att hon inte har en egen bostad är inte en hållhake som E hade på henne. Det är ju hon själv som försatt sig i den sitsen. Och det var ju ingen hemlighet.

OffT:

Mmm, jag skriver detta till dig också för du läser nog inte alla inlägg.

Hållhake betyder utpressning, inte utpressa genom pengar, utan genom viss information man inte vill ska komma ut!

OnT:

Och det var enligt några i tråden något som E gjorde. Skaffade sig hållhakar på andra!

Och jag tror han hade gjort det på L. Troligen därför hon blev så hiskeligt arg!
2021-11-09, 22:03
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Det är väldigt dåligt med bl.a. ordförståelse i denna tråd. Man förstår att Sverige är på väg ner, det finns ingen begåvningsreserv, överhuvudtaget.

Hållhake= utpressning (inte genom pengar)

Skärmytsling= bråk

Det var väl under ett bråk som skottet gick av, eller??

Nej inte enligt filmen med ljudfilen i FUP, där var ena parten helt lugn, när skottet avlossades
Det var just därför hon dömdes för mord och inte dråp eller nödvärn

Skärmytsling betyder enligt SAOL mindre strid, nåväl det var varken bråk eller strid när skottet avlossades, så det är väl mer av akademisk karaktär vad du kallar det, för det är ju inte med sanningen
överenstämmande i allafall

Och när man läser dina inlägg, så är du nog den sista i den här tråden som ska kalla andra obegåvade
för du är nog en av dom mest obegåvade skribenter jag sett på flashback, med hästlängder skulle jag vilja påstå
Senast redigerad av BMC64 2021-11-09 kl. 22:07. Anledning: tillägg
2021-11-09, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmmeLee
Hennes pappa har väl mer ansvar över henne än en kille hon känt några få månader va?

Varför han inte fick det - kan nog Lillebror själv svara på men vad jag hört beror det på hur han blev ihop med L.

Varför ska han lämna sitt hus ? Hon är inneboende. Hon har inte betalt en krona för att bo där. Ni är ju fan inte kloka nånstans alltså.

Och vad K tjänar och inte är helt ointressant.
Lydias glansdagar var ju över sen länge.
Med den personligheten och det måendet hon numer hade och sina alkoholproblem- så stod nog inte killarna på kö direkt.
Tyvärr slog hon klorna i en kille som längtade efter sällskap. Och som själv inte mådde bra just då. Och det kostade hans liv.
Fördjävligt

Men fortsätt ni och kriga för L
Ni kanske kan sätta ihop en egen Facebook grupp -Vi som avgudar Mördaren Lydia (Lida) Barth. Profil bild har redan Aftonbladet och Fup löst åt er .
Lycka till, ni blir väl 3 st om jag räknat rätt

Nej, hennes pappa har inget ansvar över L, hon är myndig. Väldigt enkelt att förstå faktsikt, men kanske inte för vissa då tydligen.
Och E kanske inte var bjuden eftersom han var alkoholist och inte var lämplig att ha med vid sammankomster, kan ju vara så enkelt. För samtidigt kan man ju också säga att: Vad är det för bror om han inte bjuder sin bror p.g.a ett sätt han blivit tillsammans med en tjej. Det har väl inte han med att göra tänker jag. E var väl en vuxen människa, eller hur?
Du vet inte om L betalade E någon summa pengar för att hon fick bo där eller inte.
Helt rätt, det spelar ingen som helst roll vad E eller K tjänade i pengar, det hör inte hit.
Kan nog tro att många killar/män stod i kö för att fånga hennes ögon, varför inte?

Och när i hela fridens namn ska du förstå att vi inte krigar för L? Så löjligt så. Så skriver en som inte har mer att säga. Så hej då då.
2021-11-09, 22:12
Medlem
Citat:
OffT:

Mmm, jag skriver detta till dig också för du läser nog inte alla inlägg.

Hållhake betyder utpressning, inte utpressa genom pengar, utan genom viss information man inte vill ska komma ut!

OnT:

Och det var enligt några i tråden något som E gjorde. Skaffade sig hållhakar på andra!

Och jag tror han hade gjort det på L. Troligen därför hon blev så hiskeligt arg!
Jag vet mycket väl vad hållhake betyder. Och precis som du säger så handlar det om information man inte vill ska komma ut.
Att man är utan bostad är INGEN hållhake.
2021-11-09, 22:13
Medlem
Cedderiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmmeLee
Hennes pappa har väl mer ansvar över henne än en kille hon känt några få månader va?

Varför han inte fick det - kan nog Lillebror själv svara på men vad jag hört beror det på hur han blev ihop med L.

Varför ska han lämna sitt hus ? Hon är inneboende. Hon har inte betalt en krona för att bo där. Ni är ju fan inte kloka nånstans alltså.

Och vad K tjänar och inte är helt ointressant.
Lydias glansdagar var ju över sen länge.
Med den personligheten och det måendet hon numer hade och sina alkoholproblem- så stod nog inte killarna på kö direkt.
Tyvärr slog hon klorna i en kille som längtade efter sällskap . Och som själv inte mådde bra just då. Och det kostade hans liv.
Fördjävligt

Men fortsätt ni och kriga för L
Ni kanske kan sätta ihop en egen Facebook grupp -Vi som avgudar Mördaren Lydia (Lida) Barth. Profil bild har redan Aftonbladet och Fup löst åt er .
Lycka till, ni blir väl 3 st om jag räknat rätt
HUR han blev ihop med L? 😳 Du menar inte att han VAR ihop med L?
E en kille som inte mådde så bra just då? Han hade haft alkoholmissbruk sedan han var 22 år, så han hade nog mått dåligt en längre tid.
Senast redigerad av Cedderik 2021-11-09 kl. 22:15.
2021-11-09, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Nej, hennes pappa har inget ansvar över L, hon är myndig. Väldigt enkelt att förstå faktsikt, men kanske inte för vissa då tydligen.
Och E kanske inte var bjuden eftersom han var alkoholist och inte var lämplig att ha med vid sammankomster, kan ju vara så enkelt. För samtidigt kan man ju också säga att: Vad är det för bror om han inte bjuder sin bror p.g.a ett sätt han blivit tillsammans med en tjej. Det har väl inte han med att göra tänker jag. E var väl en vuxen människa, eller hur?
Du vet inte om L betalade E någon summa pengar för att hon fick bo där eller inte.
Helt rätt, det spelar ingen som helst roll vad E eller K tjänade i pengar, det hör inte hit.
Kan nog tro att många killar/män stod i kö för att fånga hennes ögon, varför inte?

Och när i hela fridens namn ska du förstå att vi inte krigar för L? Så löjligt så. Så skriver en som inte har mer att säga. Så hej då då.

Ja Hejdå plutten

Du försöker envist hävda att E har en hållhake
På L - för att han har eget boende och det har inte hon. En kille hon känt några få månader. Ska alltså ge henne allt hon pekar på - och gärna lämna sitt eget hem till henne för att hon är arg och inte får som hon vill.
Men hennes egen pappa eller familj - har minsann ingen skyldighet eller ansvar att hjälpa henne.
Och hon själv har tydligen inte heller ansvar för sitt eget boende och att lösa det ?
Varför hyr man en lägenhet för 17 tusen om man inte har råd att betala ?
Och ett klick på Google så såg man ju att det är 15 pers skriva där , men nä - det missade halv korkade L att göra.

Och det har ju även Lillebror bekräftat - att L inte betalade nånting för att bo hos E.
Precis som hon ingenting betalade för bilen. Eller maten.

Och att E inte var bjuden på hans brors bröllop har ju knappast varit anledningen till att han blev mördad. Hur många var ens bjudna ? Kanske ingen, kanske bara var dem 2 och vittnen.
Helt ointressant eg.
2021-11-09, 22:17
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Nej inte enligt filmen med ljudfilen i FUP, där var ena parten helt lugn, när skottet avlossades
Det var just därför hon dömdes för mord och inte dråp eller nödvärn

Skärmytsling betyder enligt SAOL mindre strid, nåväl det var varken bråk eller strid när skottet avlossades, så det är väl mer av akademisk karaktär vad du kallar det, för det är ju inte med sanningen
överenstämmande i allafall

Och när man läser dina inlägg, så är du nog den sista i den här tråden som ska kalla andra obegåvade
för du är nog en av dom mest obegåvade skribenter jag sett på flashback, med hästlängder skulle jag vilja påstå

Har du hört talas om något som heter passiv-agressiv?

Och grannarna hade hört bråk på kvällen.

Bara för att en part låter/ser lugn ut så betyder inte det att de inte bråkar!

OffT:

Vad du tycker om mig rör mig inte ryggen.
2021-11-09, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cedderik
HUR han blev ihop med L? 😳 Du menar inte att han VAR ihop med L?
E en kille som inte mådde så bra just då? Han hade haft alkoholmissbruk sedan han var 22 år, så han hade nog mått dåligt en längre tid.

Hur han blev ihop med L- dvs hur han betedde sig efter att hon slog klorna i honom och fick honom under isen helt.
Och vad dem tyckte om L - som fanns i E närhet. Dem såg vad hon gjorde. Och försökte få honom att se det med.

Och nu finns ju hans obduktion att läsa svart på vitt - finns inga tecken på alkolism i så många år.

Bye bye plutt nr 2
2021-11-09, 22:21
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trombocyt
Jag vet mycket väl vad hållhake betyder. Och precis som du säger så handlar det om information man inte vill ska komma ut.
Att man är utan bostad är INGEN hållhake.

Nja, men det kan ju användas som Svenne förklarat, just i detta fall.

Men, som sagt, vissa har i tråden hävdat att E skaffade sig hållhakar på fler/andra personer.

Så, kanske även på L!
2021-11-09, 22:23
Medlem
BMC64s avatar
Citat:

OffT:

Blabla, blabla, ovasett vad du fantiserar om så gjorde inte tingsrätten samma

Vad är passiv aggressivitet?
Passiv aggressivitet karaktäriseras av passiv fientlighet och ett undvikande av direkt kommunikation. Det handlar om beteenden som visar på ett slags indirekt motstånd, utan konfrontation. Begreppet myntades under andra världskriget för att beskriva de soldater som inte vill inrätta sig i ledet men som inte visade detta öppet utan signalerade det genom t.ex. tjurighet och prokrastinering.

Utan konfrotation, sug på den du
2021-11-09, 22:25
Medlem
Citat:

OffT:

Men lyft det då istället - hur kommer det sig att L bråkar rejält med alla hon varit ihop med ?
Kastar grejer och håller på

Är det alltså fel på alla män ?
Eller är det bara E som bråkar med stackars lilla försvarslösa L.

Bevisat att han satt helt lugnt och bråkade inte
Bevisat att han var försvarslös
Bevisat att hon iskallt mördade honom

Tycker synd om er som har sånt miserabelt liv så ni måste lägga tid och energi på att försvara en blodtörstig mördare som ni inte ens känner.
Fy fan vad sorgligt alltså.
#getalife

Vi som är här för att försvara en vän som ligger begravd - har iallafall en vettig anledning.
2021-11-09, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning

Nu kör jag samma härskarstil som dig...
Hon hade ansvar för sig själv och hade alla möjligheter och flytta ut om hon ville.... Hon har både släkt Fd pojkvänner och kompisar som säkert hade hjälpt henne med logi..
Väldigt enkelt och förstå. Kanske inte för vissa då

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in