2021-11-09, 22:11
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Ja du förstärker det jag sa med att citera det där.

Men tittar man på vad AK säger så verkar klockan ha varit närmare 23:30.

HO säger väl att klockan var ca 23:40. När i skedet han tittade på klockan framgår inte heller.
Okej, vi säger att han stämplade ut 23.19 , gick ut och knäppte Palme och kom tillbaka 23.23, bra så?

Det förklarar också i så fall varför han inte varit synlig på mordplatsen efter skotten.
Citera
2021-11-09, 22:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av reinvest
Satan, vad "den gode Engström" slaktar Anna Hage.

Det lär man säga, man får lite creepy-vibes av Engström där. Även Gösta Söderström får sig väl en "slev" av Engström i brevet?
Citera
2021-11-09, 22:14
Medlem
Citat:
Ja det är logiskt ringa till polisen och göra sig till vittne. Inte att ställa upp på bild i tidningen.
Han kan ha trott att han skulle bli utpekad som mördare och därför velat använda bilden av sig själv som ett vittne i en rättegång. För att säga de som pekar på mig har blandat ihop mig med mördaren. Om man skjuter någon på Sveavägen tror man nog inte att ingen ska kunna peka ut en.
Citera
2021-11-09, 22:14
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
När SE bultade på dörren tjugo minuter efter att han lämnat huset så får man väl ändå anse att det var en lite speciell händelse och lätt att minnas. Men när han lämnade huset var det inget speciellt, det var en kväll bland många, det kan vi väl i alla fall vara helt överens om?

Grejen är att utstämpling och det samtalet också speciellt så fort de får veta att Palme är skjuten. HO kan alltså tänka och lägga det mötet på minnet en halvtimme efter att det har hänt.
Citera
2021-11-09, 22:16
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ja du förstärker det jag sa med att citera det där.

Men tittar man på vad AK säger så verkar klockan ha varit närmare 23:30.

HO säger väl att klockan var ca 23:40. När i skedet han tittade på klockan framgår inte heller.
Det är väl underförstått att han menar att han tittade på klockan i samband med att SE kom tillbaka? Hur tillförlitligt det är kan man ju diskutera, men han kan knappast mena något annat än att han tittade på klockan i samband med att SE kom tillbaka och att han minns att den var ca 23.40.
Citera
2021-11-09, 22:16
Avstängd
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mckenzy
Jo jag kan köpa det du säger men som sagt är det inte lite konstigt att han rör sig så som enligt vittnena mördaren har rört sig? Först ut mot reklampelaren , sen sneddar in mot fönstret för att kolla klockan (VARFÖR HAN ENS SKA KOLLA KLOCKAN NÄR HAN NYSS STÄMPLADE UT ??)

Sen språngmarschen och att han sträckt ut armen för att visa vart GM sprang.. i själva verket sträckte han ut armen när han sköt . Tycker mycket pekar på att han gör allt för att förvilla vittnena med sina efterhandskonstruktioner .

Varför? Därför att utstämplingen bestod i att han drog ett passerkort för att komma ut i receptionen.

Så det var klockan i receptionen och den med svart urtavla på armen som han hade att gå efter.

Kanske pratade han lite för länge med de i receptionen och kände sig stressad ute på Sveavägen ...

Som flitig resenär känner jag igen mig väl i det här med att ideligen kolla på klockan.

Att missa en avgång kan få jobbiga konsekvenser. I synnerhet efter kl. 23 på kvällen.
Citera
2021-11-09, 22:18
Avstängd
Dalulvens avatar
Citat:
Ja eller mellan 23.19 och 23.40, om det nu ska var på det viset.

Fast om man begrundar det AK säger tror jag att man hamnar någonstans mellan 23:35 och 23:40.

Två källor är alltid starkare än en.
Citera
2021-11-09, 22:18
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Okej, vi säger att han stämplade ut 23.19 , gick ut och knäppte Palme och kom tillbaka 23.23, bra så?

Det förklarar också i så fall varför han inte varit synlig på mordplatsen efter skotten.

23:20 utstämpling och återkomst 23:30 räcker för mig. Då lutar jag mig mot PH och AK. Det överdrivande vittnet SE sågs lika mycket som PV eller BP eller nån av de andra vittnen som inte syns till i andra vittnens förhör. BP som var framme och hjälpte till, PV som sprang in i gränden.
Citera
2021-11-09, 22:22
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Han kan ha trott att han skulle bli utpekad som mördare och därför velat använda bilden av sig själv som ett vittne i en rättegång. För att säga de som pekar på mig har blandat ihop mig med mördaren. Om man skjuter någon på Sveavägen tror man nog inte att ingen ska kunna peka ut en.

Och då med göra sig synlig för alla de som kan peka ut en? I stort sett säkerställa att alla vittnen ser honom? Var han på Grand fanns det mängder av vittnen som kunde känt igen honom.

Det hade inte skyddat honom ert skit i rätten. Ingen skulle komma på den tanken.
Citera
2021-11-09, 22:22
Medlem
reinvests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Det är väl underförstått att han menar att han tittade på klockan i samband med att SE kom tillbaka? Hur tillförlitligt det är kan man ju diskutera, men han kan knappast mena något annat än att han tittade på klockan i samband med att SE kom tillbaka och att han minns att den var ca 23.40.

Ja, det fattar "vem som helst", men inte vissa andra här på forumet som envist fortsätter med sitt SE-förnekande.
Citera
2021-11-09, 22:23
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Du har fel. Det är LJ han beskriver i gränden
Den teori som du och TP har företrätt, om att SE skulle ha sett Lars J i gränden, den finns det väl kanske anledning att ifrågasätta nu när nya uppgifter (som bl.a. Gunnar Walls längre SvD-artikel) har tillkommit. Hur ser du själv på t.ex. Lars Renvalls lite mer moderna förklaringsmodell:
(FB) Skandiamannen
Senast redigerad av Draifos 2021-11-09 kl. 22:33.
Citera
2021-11-09, 22:24
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil

Han säger "ungefär 23:40" följt av att han tittade på klockan när han får en fråga. Då kan det underförstådda lika gärna vara att han nån gång under skeendet tittat på klockan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in