2021-11-09, 14:04
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Så var det förr.
Idag har de insett att det inte är värt att satsa på relationer som bara verkar vara till för och av kvinnor.

Män saknar värde och man byter ut dem så fort man tröttnat.
Så är det säkert med.

Men det är generellt lättare att få till det med lediga kvinnor högre upp i åren för alla om man anstränger sig och letar rätt. Dom sänker sina krav med successivt. Problemet är att utbudet är mindre då fler är upptagna.

Men i unga år förstår jag att det är skitsvårt för många killar.
Citera
2021-11-09, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Du är faktiskt helt obegriplig nu.
Ologisk och obegriplig.
Men väldigt typisk tjej och bland mina tjejkompisar hade du hamnat nånstans mellan 14 och 17 års åldern.
Jag föredrar 27 och uppåt, så du vet.

Bara det att det hela tiden handlar om du, du och dig och att du kan döma ut "precis alla" killar på Tinder, som om du hade den blekaste aning om vilka som finns där, men ändå döma ut miljoner män säger en del om dig.

Varav i stort sett INGEN nånsin ens kontaktat dig.

Jag bryr mig inte ett dugg om du vill vara med på Tinder eller inte.
Ingen här bryr sig troligen!

Jag är inte med där, för jag har aldrig behövt vara där och kommer aldrig behöva det heller.
Men det här handlar varken om dig eller mig utan om den statistik som 75 MILJONER användare varje vecka kan ge om människor och dating, som inte går att hitta motsvarighet någon annanstans.

Speciellt inte bland feministforum.

Jag har ganska bra aning om vilka killar som finns där, och det är killar som jag inte är intresserad av.

Varför tror du dom inte skulle kontakta mig, jag har redan tackat nej till ett antal killar utanför tinder senaste åren bara.

Killar som är 30+ och använder tinder är dessutom väldigt omogen.

Varför har du aldrig behövt vara med där?
Citera
2021-11-09, 16:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
https://fof.se/tidning/2018/8/artikel/farre-man-blir-pappor

Enligt den artikeln så är 78% av män pappor vid 44 års ålder. Hur går det ihop med 80/20-regeln?

Enligt den stora svenska undersökningen som länkades tidigare så var det 13% av män i åldrarna 16-29 som inte hade haft sex de senaste 12 månaderna. Hur går det ihop med 80/20-regeln?
Citera
2021-11-09, 16:41
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Enligt den artikeln så är 78% av män pappor vid 44 års ålder. Hur går det ihop med 80/20-regeln?

Enligt den stora svenska undersökningen som länkades tidigare så var det 13% av män i åldrarna 16-29 som inte hade haft sex de senaste 12 månaderna. Hur går det ihop med 80/20-regeln?
Det är en annan diskussion.
Försök hänga med lite.

https://svenska.yle.fi/artikel/2021/03/10/rekordlag-befolkningstillvaxt-i-finland-allt-farre-unga-man-vill-bli-pappor
Citera
2021-11-09, 16:49
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jendy
Jag har ganska bra aning om vilka killar som finns där, och det är killar som jag inte är intresserad av.

Varför tror du dom inte skulle kontakta mig, jag har redan tackat nej till ett antal killar utanför tinder senaste åren bara.

Killar som är 30+ och använder tinder är dessutom väldigt omogen.

Varför har du aldrig behövt vara med där?
Jag har haft en flickvän och fru sen 35 år tillbaka och eftersom du inte läser vad du svarar på, kan jag säga att ditt begränsade urval av de 75 miljoner människor som är där varje vecka inte ens är en kattpiss i en stor skog.

Du vet med andra ord inte vad du pratar om.
Du sitter och raljerar som en babblande idiot just nu.
Citera
2021-11-09, 16:50
Avstängd
Citat:
Det är en annan diskussion.
Försök hänga med lite.

https://svenska.yle.fi/artikel/2021/03/10/rekordlag-befolkningstillvaxt-i-finland-allt-farre-unga-man-vill-bli-pappor

Jaha. Du kommenterade själv kring det och höll en utläggning om saken.

Tråden handlar om sexfrekvens och aktivt sexliv. Artikeln du länkade nu handlar om hur många barn finnarna skaffar. Försök hänga med lite.
Senast redigerad av enhalvboj 2021-11-09 kl. 16:58.
Citera
2021-11-09, 17:09
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Jaha. Du kommenterade själv kring det och höll en utläggning om saken.

Tråden handlar om sexfrekvens och aktivt sexliv. Artikeln du länkade nu handlar om hur många barn finnarna skaffar. Försök hänga med lite.
Okej, tråden heter sexuell aktivitet bland 18-24-åringar.
Vi kom in på att färre män blir pappor.
Jag bifogade länk till en del av problemet.
Det andra och stora i Sverige är att de svenska männen tydligejn inte duger till utseende, som är det första man tittar på i appar som Tinder, och att de saknar den sociala kompetens som krävs, för att kvinnor och flickor tryckt tillbaks dem under deras tidigare år.
De har lärt sig att inte ta plats och nu står de och tittar på när "öööh, visa pattarna" får ligga i stället.
Citera
2021-11-09, 17:12
Avstängd
Citat:
Okej, tråden heter sexuell aktivitet bland 18-24-åringar.
Vi kom in på att färre män blir pappor.
Jag bifogade länk till en del av problemet.
Det andra och stora i Sverige är att de svenska männen tydligejn inte duger till utseende, som är det första man tittar på i appar som Tinder, och att de saknar den sociala kompetens som krävs, för att kvinnor och flickor tryckt tillbaks dem under deras tidigare år.
De har lärt sig att inte ta plats och nu står de och tittar på när "öööh, visa pattarna" får ligga i stället.

Vi kom ju också in på 80/20-regeln. Eller hur?

Tydligen duger majoriteten av killar i 16-29 års åldern att ligga med iaf, eftersom 87% av dem hade haft sex det senaste året, enligt undersökningen jag länkade några sidor bak i tråden.
Senast redigerad av enhalvboj 2021-11-09 kl. 17:21.
Citera
2021-11-09, 18:10
Medlem
Citat:
Vi kom ju också in på 80/20-regeln. Eller hur?

Tydligen duger majoriteten av killar i 16-29 års åldern att ligga med iaf, eftersom 87% av dem hade haft sex det senaste året, enligt undersökningen jag länkade några sidor bak i tråden.

TS undersökning var gjord i Finland.

Jag tycker det är märkligt hur det skulle kunna skilja mellan nordiska länder på det sättet. Det är inte 10-20% vi snackar om. Vad fan kan man lita på idag. Att 87% i åldern 16-29 fått ligga det senaste året stämmer inte med mina erfarenheter och jag träffar och tvingas umgås med mycket yngre folk via arbetet. Jag tror inte på de siffrorna. Jag skulle vilja veta hur den undersökningen är gjord, etc, för att ta ställning till den faktiskt.

Enligt min erfarenhet har kanske 35-40% av de yngre männen ingen samvaro med kvinnor överhuvudtaget. Jag kan inte tro på att 87% fått doppa. Ledsen. Jag skall undersöka studierna närmare och se vad jag kan komma fram till. 87% stämmer inte ens med när jag var i den åldern. Långt ifrån.
Citera
2021-11-09, 18:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av enigmaticas
TS undersökning var gjord i Finland.

Jag tycker det är märkligt hur det skulle kunna skilja mellan nordiska länder på det sättet. Det är inte 10-20% vi snackar om. Vad fan kan man lita på idag. Att 87% i åldern 16-29 fått ligga det senaste året stämmer inte med mina erfarenheter och jag träffar och tvingas umgås med mycket yngre folk via arbetet. Jag tror inte på de siffrorna. Jag skulle vilja veta hur den undersökningen är gjord, etc, för att ta ställning till den faktiskt.

Enligt min erfarenhet har kanske 35-40% av de yngre männen ingen samvaro med kvinnor överhuvudtaget. Jag kan inte tro på att 87% fått doppa. Ledsen. Jag skall undersöka studierna närmare och se vad jag kan komma fram till. 87% stämmer inte ens med när jag var i den åldern. Långt ifrån.

Den finska studien är på finska så jag kan inte läsa den. Däremot litar jag knappast på fria tiders tolkning av den. Om du eller någon annan kan finska så får ni gärna berätta hur den är gjord och framförallt hur de definierar "aktivt sexliv".

Här har du den svenska studien som gjordes av folkhälsoinstitutet samma år. https://www.folkhalsomyndigheten.se/publicerat-material/publikationsarkiv/s/sexuell-och-reproduktiv-halsa-och-rattigheter-i-sverige-2017/?pub=60999
Citera
2021-11-09, 18:22
Medlem
Citat:
Den finska studien är på finska så jag kan inte läsa den. Däremot litar jag knappast på fria tiders tolkning av den. Om du eller någon annan kan finska så får ni gärna berätta hur den är gjord och framförallt hur de definierar "aktivt sexliv".

Här har du den svenska studien som gjordes av folkhälsoinstitutet samma år. https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fwww.folkhalsomyndigheten .se%2Fpublicerat-material%2Fpublikationsarkiv%2Fs% 2Fsexuell-och-reproduktiv-halsa-och-rattigheter-i-sverige-2017%2F%3Fpub%3D60999

Mmm jag har svårt för folkhälsoinstitutet. De säger väl också att den svenska sexköpslagen är en enorm framgång, men kan inte bevisa det. Men jag skall kolla upp hur studien är gjord. Den låter helt osannolik. Det var svårt få tjej på min tid, och nu skall närmare 80& av alla unga killar få tjejer??! Låter helt otroligt faktiskt, men återigen jag skall undersöka hur studien är gjord etc
Citera
2021-11-09, 18:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av enigmaticas
Mmm jag har svårt för folkhälsoinstitutet. De säger väl också att den svenska sexköpslagen är en enorm framgång, men kan inte bevisa det. Men jag skall kolla upp hur studien är gjord. Den låter helt osannolik. Det var svårt få tjej på min tid, och nu skall närmare 80& av alla unga killar få tjejer??! Låter helt otroligt faktiskt, men återigen jag skall undersöka hur studien är gjord etc

Gör det. Den aktuella infon ligger under "nöjdhet med sexlivet ur ett svenskt perspektiv"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in