2021-11-09, 18:26
Medlem
Från Folkhälsomyndigheten:

Befolkningsundersökningen SRHR2017 är en undersökning bland allmänheten i Sverige, som genomfördes av Folkhälsomyndigheten i samarbete med Statistiska centralbyrån och Enkätfabriken AB. Frågorna gällde allmän och sexuell hälsa, sexualitet och sexuell erfarenhet, sexualitet och relationer, internet, sex mot ersättning, sexuella trakasserier, våld och utsatthet samt reproduktiv hälsa. SRHR2017 har således ett bredare fokus än frågorna i ”Sex i Sverige” från år 1996. SRHR2017 har godkänts av Regionala etikprövningsnämnden i Stockholm (Dnr: 2017/1011-31/5).

Enkäten skickades ut med post till ett slumpmässigt stratifierat urval av totalbefolkningsregistret på ca 50 000 personer. Svarsfrekvensen blev 31 procent

31% SVARSFREKVENS!!! Haha det är ingen undersökning ens. Klart de 69% som inte svarade aldrig får knulla. Vilket jävla skämt. Fake news på anabola steorider. Den undersökningen är inte värt ett ruttet lingon!!! Vilket jävla skämt!!
Citera
2021-11-09, 18:28
Medlem
arnand-fejsplantiss avatar
Jag har inte ens blivit tillfrågad i undersökningen alltså är det ännu mindre än 15%.

Lägg därtill att jag inte ens är mellan 18-24.
Citera
2021-11-09, 18:39
Medlem
Hur fan kan man ens få presentera en undersökning, där bara 31% svarat?? Det är sådan här skit våra skattepengar går till! Sedan kan feminister och andra idioter citera skiten som om det vore sanningar!
Fy fan vilken jävla skit alltså.
Citera
2021-11-09, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enigmaticas

Befolkningsundersökningen SRHR2017 är en undersökning bland allmänheten i Sverige, som genomfördes av Folkhälsomyndigheten i samarbete med Statistiska centralbyrån och Enkätfabriken AB. Frågorna gällde allmän och sexuell hälsa, sexualitet och sexuell erfarenhet, sexualitet och relationer, internet, sex mot ersättning, sexuella trakasserier, våld och utsatthet samt reproduktiv hälsa. SRHR2017 har således ett bredare fokus än frågorna i ”Sex i Sverige” från år 1996. SRHR2017 har godkänts av Regionala etikprövningsnämnden i Stockholm (Dnr: 2017/1011-31/5).

Enkäten skickades ut med post till ett slumpmässigt stratifierat urval av totalbefolkningsregistret på ca 50 000 personer. Svarsfrekvensen blev 31 procent

31% SVARSFREKVENS!!! Haha det är ingen undersökning ens. Klart de 69% som inte svarade aldrig får knulla. Vilket jävla skämt. Fake news på anabola steorider. Den undersökningen är inte värt ett ruttet lingon!!! Vilket jävla skämt!!

Det är ungefär den svarsfrekvensen man får oavsett vad det är man undersöker.

Nåväl. Hade inte väntat mig något annat än att du skulle vifta bort den och fortsätta gå efter din känsla.
Senast redigerad av enhalvboj 2021-11-09 kl. 18:58.
Citera
2021-11-09, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Jag har haft en flickvän och fru sen 35 år tillbaka och eftersom du inte läser vad du svarar på, kan jag säga att ditt begränsade urval av de 75 miljoner människor som är där varje vecka inte ens är en kattpiss i en stor skog.

Du vet med andra ord inte vad du pratar om.
Du sitter och raljerar som en babblande idiot just nu.

Jag vet mycket väl vad jag pratar om. Jag vet vad för killar som är på tinder. Behövde inte ens veckan där för att lista ut det.
Citera
2021-11-09, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enigmaticas

Är du som är ett skämt.
Statistiker tar till just en så pass stort urval som 50 000 för att de räknar med ett rejält bortfall.
Detta är alltså en fullt godkänd enkät.
Citera
2021-11-09, 20:06
Medlem
Bara att läsa kommentarerna i den här tråden så har man genast förklaringen till varför tjejer inte vill knulla er!
Citera
2021-11-09, 20:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Varför svarar du i föickfotografens ställe?
*räcker upp handen* Jag vet!
Citera
2021-11-09, 20:44
Medlem
twoeggss avatar
40% och 15%. Låter väldigt lågt för båda dessa grupper. Är nästan mest förvånad att det bara är 40% för unga kvinnor, trodde det var mer.
Citera
2021-11-09, 20:56
Medlem
Jasså 31% svarsfrekvens innebär en fullt godtagbar enkät? Och man kan dra slutsateser av en sådan??

Tom en lågbegåvad individ inser ju att de övriga 69% som inte svarade på enkäten inte får knulla överhuvudtaget. Är det på sådana undersökningar som hela feminismen vilar tom?

Nu har vi två feminister som påstår att en enkätundersökning med en svarsfrekvens om endast 31% skall vara en godkänd enkätundersökning.

De enda som tycker det är en ok frekvens är företag som själva arbetar med enkätundersökningar...

Merapi och enhalvboj.

Nu vill jag ha en källa på detta tack, inget flum, ge mig fakta och länkar jag kan detaljsstudera. Jag väntar:
Senast redigerad av enigmaticas 2021-11-09 kl. 21:04.
Citera
2021-11-09, 21:15
Medlem
https://www.dn.se/vetenskap/synen-pa-svarsfrekvensen-har-andrats/
I dag är en svarsfrekvens på omkring 50 procent, och ett därmed ett lika stort bortfall, det nya normala i undersökningar, menar Folke Carlsson. (låst artikel i DN 2021)

Det har gått från att 10% bortfall i undersökningar var dåligt till idag, där 50 procent eller mer i svarsfrekvens anses vara ok.

Men 31%? Kom igen. 69% svarar inte. Det går inte att dra någon slutsats om någonting varken för eller emot vad som helst.
Citera
2021-11-09, 23:58
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jendy
Jag vet mycket väl vad jag pratar om. Jag vet vad för killar som är på tinder. Behövde inte ens veckan där för att lista ut det.
Så, du betar av femtio miljoner killar på en vecka?
Jävlar vad fantastisk du måste vara!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in