2021-11-09, 08:10
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Hur ser det ut i samhället? Står 99% utanför relationsmarknaden? Lite jävla verklighetsförankring tack.
Kan inte du heller läsa?
Läs igen och se att det var Tinders siffror. De gäller på Tinder och hur stora är Tinder idag av den totala datingvärlden?

Mycket större än när jag jag liten, men fortfarande inte och troligen aldrig hela.
Under pandemin upphörde alla träffar ute på lokal och mer än hälften av träffarna på jobbet. Många mänskloiga besök förhindrades och i våra medier visade man äldre som t.ex variot gifta i 55 år som inte fick tröffa varann, fast de kanske bara har månader kvar att leva.

Matchmakingsidor är överlägset störst idag som plattform att hitta en partner och Tinder kanske är den största av dem alla.
Det ger det bästa statistiska underlaget som nånsin funnits och säger "en" sanning.

Jag trodde att du fattade detta.
Citera
2021-11-09, 08:11
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Första länken har aldrig varit ämnat att vara vetenskaplig.
Den är till för att förklara och definiera vad vi pratar om och du läste den inte ens.

Den andra handlar SPECIFIKT om ungas sexvanor som ändrats massor sen jag var ung.
Fler förklaringsmodeller?
Va?
Ge mig lite exempel på vad du menar?

Så, vad vill du egentligen styrka eller dementera här?
Nej, Maslow sa att "sex" är ett av de grundläggande fysiologiska behoven människan behöver för sitt välbefinnande och WHO stöder "i princip" det synsättet.

Här får du en mycket förenklad Wikipediaversion eftersom du inte läser hela resonemang.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Behovshierarki

Utan sex dör vi ut.
Varför svarar du i föickfotografens ställe?
Citera
2021-11-09, 08:13
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Kan inte du heller läsa?
Läs igen och se att det var Tinders siffror. De gäller på Tinder och hur stora är Tinder idag av den totala datingvärlden?

Mycket större än när jag jag liten, men fortfarande inte och troligen aldrig hela.
Under pandemin upphörde alla träffar ute på lokal och mer än hälften av träffarna på jobbet. Många mänskloiga besök förhindrades och i våra medier visade man äldre som t.ex variot gifta i 55 år som inte fick tröffa varann, fast de kanske bara har månader kvar att leva.

Matchmakingsidor är överlägset störst idag som plattform att hitta en partner och Tinder kanske är den största av dem alla.
Det ger det bästa statistiska underlaget som nånsin funnits och säger "en" sanning.

Jag trodde att du fattade detta.
Jag ser till den faktiska verkligheten. De flesta vuxna människor kommer att leva i relationer, kön oaktat.
Citera
2021-11-09, 08:17
Medlem
anvadreren2323s avatar
Tycker lite synd om dagens 18-24, var ju den åldern man verkligen ville ligga. Låg med flickvänner på nästan daglig basis under den åldern. Vet inte hur jag hade orkat att inte knulla under denna ålder.

Dock lite skönt att den tiden är förbi och man kan fokusera på viktigare grejer. Vilket jag hoppas att dessa män gör, om kanske en del motvilligt. De kommer dock i efterhand inse att de inte saknat särskilt mycket. I slutändan vet jag inte riktigt om det var värt det, visst, fick ligga, men det bidrog med en hel del onödigt lidande, kärleksproblem och huvudvärkar.

Aldrig i livet att jag kommer associera med dagens svenska kvinnor igen, finns inte en chans i världen. Helt enkelt inte värt det.
Citera
2021-11-09, 09:03
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Jag ser till den faktiska verkligheten. De flesta vuxna människor kommer att leva i relationer, kön oaktat.
https://fof.se/tidning/2018/8/artikel/farre-man-blir-pappor
Citera
2021-11-09, 09:16
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jendy
För att jag vet att det är så, och jag är inte intresserad att dejta sån kille.

Och det finns inga undantag, bara genom att vara medlem där visar vilken typ av kille det är.
Så du vet för att du vet?
Och det är bara okej när du gör det?

Jag tror att grabbarna på Tinder är alldeles för bra för dig.
Citera
2021-11-09, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Så du vet för att du vet?
Och det är bara okej när du gör det?

Jag tror att grabbarna på Tinder är alldeles för bra för dig.

Man kan väl säga att jag var 95% säker innan jag testa och sedan räckte det med en vecka för att bli 100% säker på att jag inte är intresserad att dejta nån kille som är med på Tinder.

Inte ens om det skulle va mitt sista val så skulle bli medlem. För så säker är jag att jag inte vill dejta någon där.

Tjejer som söker där har nog inte förstått hur desperat osv dessa killar är. Men vi som vet håller oss borta från sånt
Senast redigerad av Jendy 2021-11-09 kl. 11:16.
Citera
2021-11-09, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Skulle bara kolla?
Yeah right.

Japp. Det kan man säga. För att se att jag vet vad jag pratar om, och det stämde.

En gång var det en kille som ljög och sa att han inte använde tinder, för han ville inte framstå som en loser.

Varför tror du att dessa 95% eller nåt som misslyckas på tinder fortsätter vara medlem år efter år. Inte är det för att dom har andra val.
Senast redigerad av Jendy 2021-11-09 kl. 11:54.
Citera
2021-11-09, 11:41
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jendy
Man kan väl säga att jag var 95% säker innan jag testa och sedan räckte det med en vecka för att bli 100% säker på att jag inte är intresserad att dejta nån kille som är med på Tinder.

Inte ens om det skulle va mitt sista val så skulle bli medlem. För så säker är jag att jag inte vill dejta någon där.

Tjejer som söker där har nog inte förstått hur desperat osv dessa killar är. Men vi som vet håller oss borta från sånt
Du är faktiskt helt obegriplig nu.
Ologisk och obegriplig.
Men väldigt typisk tjej och bland mina tjejkompisar hade du hamnat nånstans mellan 14 och 17 års åldern.
Jag föredrar 27 och uppåt, så du vet.

Bara det att det hela tiden handlar om du, du och dig och att du kan döma ut "precis alla" killar på Tinder, som om du hade den blekaste aning om vilka som finns där, men ändå döma ut miljoner män säger en del om dig.

Varav i stort sett INGEN nånsin ens kontaktat dig.

Jag bryr mig inte ett dugg om du vill vara med på Tinder eller inte.
Ingen här bryr sig troligen!

Jag är inte med där, för jag har aldrig behövt vara där och kommer aldrig behöva det heller.
Men det här handlar varken om dig eller mig utan om den statistik som 75 MILJONER användare varje vecka kan ge om människor och dating, som inte går att hitta motsvarighet någon annanstans.

Speciellt inte bland feministforum.
Citera
2021-11-09, 13:22
Medlem
Steff83s avatar
Är väl inte hela världen. Dom flesta män brukar ha mer sex när man blir lite äldre och erfarnare.
Citera
2021-11-09, 13:44
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Varför svarar du i föickfotografens ställe?
Forum funkar väl lite så?
Citera
2021-11-09, 13:45
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Är väl inte hela världen. Dom flesta män brukar ha mer sex när man blir lite äldre och erfarnare.
Så var det förr.
Idag har de insett att det inte är värt att satsa på relationer som bara verkar vara till för och av kvinnor.

Män saknar värde och man byter ut dem så fort man tröttnat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in