2021-11-09, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiesp
Jag undrar om inte Esbjörns advokater kan stämma honom för förtal? Han hävdar ju att de åsidosatt sin yrkesetik. (Har inte hunnit läsa ikapp så om någon redan ställt frågan ber jag om ursäkt)
Jag undrar fortfarande över det här. Hur är det som Esbjörn hävdar inte förtal?
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det som nu blir intressant är att om det blir förhandling i hovrätten, kan Ebba Busch trösta sig med att även hon har fördel av det rent processekonomiskt. Man har ju sluppit tre dagar i tingsrätten, med kostnader och tidsspillan.

Det blir ingen jul i stugan aka rucklet för Ebba Busch och hennes "hemlösa" ungar, i år också. Man måste le åt käringskrället, som trodde att det var en bra idé att stämma Esbjörn. Hovrätten kommer tidigast sätta ut en förhandling nästa höst. Mitt i valrörelsen.

Det innebär att Ebba Busch borde se en återkallad stämning som en räddning.
Överklagan kan ju avslås, eller...?
Medlem
rotesaus avatar
https://www.aftonbladet.se/a/1OroGe

Citat:
Marianne Levin, professor i civilrätt, menar att det är högst troligt att överklagan kommer avslås.
– Att han har skrivit på och varit slarvig, räcker inte, säger hon
2021-11-09, 18:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Pajas är ju bara förnamnet på dig med tanke på den skrattretande dynga hittepå och killgissande du sprider här.
Är det inte bättre att du beskriver vad du upplever som fel i det jag skriver istället för att trava intetsågande floskler ovanpå varandra?
2021-11-09, 18:18
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiesp
Jag undrar fortfarande över det här. Hur är det som Esbjörn hävdar inte förtal?

Tror inte de orkar driva ett sånt mål. Alla vet redan att gubben är senil.
2021-11-09, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Olle
Är det inte lika bra att Ebba avgår med tanke på att denna affären kommer att förfölja henne under valrörelsen.

Det handlar inte bara om valrörelsen. Detta är värre än Toblerone. Denna sunkiga husaffär kommer vara Ebba Busch eftermäle under resten av hennes liv.

Vi lever i en tid där det sker stora rörelser inom väljarkåren, där flera partier riskerar åka ur riksdagen. För KD handlar det inte om dålig politik, bara en vidrig partiledare, en bondfångerska från livets ord utan moralisk kompass. Ett liv av intrigerande och demoralisering av KD. Att de accepterar henne gör dem redundanta. Åkesson behöver inte papegojan Busch, han är tydlig ändå.

Jag tycker det är på sikt bra att vi blir av med små utpressningspartier. Då kommer det något gott ut från denna husaffär.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Goldfinger1964
Om du anser Esb vara senil, hur ser du då på att Ebba lämnat honom att känna sig pressad, bortkollrad och förtvivlad efter deras affär?
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det som nu blir intressant är att om det blir förhandling i hovrätten, kan Ebba Busch trösta sig med att även hon har fördel av det rent processekonomiskt. Man har ju sluppit tre dagar i tingsrätten, med kostnader och tidsspillan.

Det blir ingen jul i stugan aka rucklet för Ebba Busch och hennes "hemlösa" ungar, i år också. Man måste le åt käringskrället, som trodde att det var en bra idé att stämma Esbjörn. Hovrätten kommer tidigast sätta ut en förhandling nästa höst. Mitt i valrörelsen.

Det innebär att Ebba Busch borde se en återkallad stämning som en räddning.

Det kommer självklart inte bli något av det här. Ebba har inget att oroa sig för och kan i lugn och ro fira jul i sitt nya hus.

Esbjörn är som så många andra i hans ålder, en gaggig gubbe som alltid tror sig ha rätt och upplever hot från hela sin omgivning. Omöjligt att säga om det beror på ålder eller om han alltid har varit så dryg. Hur hade samhället sett ut om alla griniga gubbar skulle kunna få ångra sina avtal lite hur som helst? Det hela är ju helt absurt.
2021-11-09, 18:21
Medlem
JoseyWaless avatar
Obegripligt att EB blandas in i denna överklagan då det är gentemot hans tidigare ombud. Ett grundtips är att inte skriva på något du inte vill, att göra det 2 gånger är ju rekordkorkat
Säljare från helvetet slår till igen.
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldfinger1964
Inte Ebba dock.....bara "lite egen" som hon så käckt uttryckte det som
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Är det inte bättre att du beskriver vad du upplever som fel i det jag skriver istället för att trava intetsågande floskler ovanpå varandra?

Har jag gjort redan 2 ggr, du svarade inte så fortsatt utbyte med dig är ju meningslöst
2021-11-09, 18:22
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Jag håller med dig skribenten har noll koll. Åker man fast för fortkörning tex och tar ett strafföreläggande så hamnar du inte i brottsregistret .

Det samma gäller Ebba i hennes fall

Oj jag hade visst fel där!

Hamnar en fortkörning i polisens belastningsregister?

Ja det gör den. En fortkörning ligger kvar i registret i 5 år. Vid utdrag ut belastningsregistret är det dock inte alltid alla belastningar syns, det beror på vad för sorts utdrag som begärts.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in