2021-11-09, 15:04
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det jag fetat:
Ingenstans.
Men du skrev i ditt förra inlägg som att du ansåg att jag tänkte mig Lydia sitta i häktet med en inte alltför vass penna i full färd att skriva boken om sig själv.
Mitt tips: Kolla noga vad resp postare skriver innan du går in med en [felgrundad] replik.

Om Lydia lyckas presentera en fängelseroman som några välrenommerade kritiker väljer att hylla -ja, kanske jag tar mig an den och läser den från pärm till pärm. Kanske.

OffT: För enligt mig har det inte skrivits en bättre fängelseroman än Caryl Chessmans bok Dödscell 2455. Som motståndare till dödsstraff som jag är, var detta en ohygglig läsning. I tolv år lyckades han på egen hand uppskjutna sin avrättning. Chessman gasades trots internationella vädjanden ihjäl år 1960. Boken finns antikvariskt och på en del bibliotek.

Carina78, jag tänker inte gå in i en meningslös polemik med dig.

Kan dock hålla med dig om den boken. Har den själv.
2021-11-09, 15:06
Medlem
Cedderiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Jaha, så då fick det bli en proklamation nummer fyra:
[I]Jag angriper inte alls alla här I tråden bara för att de "inte tycker" som jag. Om jag "angriper" någon här så är det för att den går i försvar för mörderskan Lydia genom att t ex postumt anklaga Emil för att han inte slutade filma och därigenom indirekt intar ståndpunkten att Emil hade sig själv att skylla för att han blev mördad.
Såna inlägg finns i denna tråd.
Såna inlägg gillar inte jag. [/i]

Proklamation nummer fem:
Det är inte alls synd om mina väninnor. Det har hänt att nån har träffat "en alldeles underbar man" fast vi har sett igenom hans "underbarhet" och därför avrått från fortsatt dejtande. Då blir alla nöjda. Utom karlsloken..

(Sorry för offT i och med nummer fem)

Angående det fetade, jo det gör du! Mig nedvärderade du till nada för att jag nämnde att jag tyckte att L borde fått hjälp med bostad från socialen och att jag tycker att psykiatrivården inte fungerar som den borde. Dessutom, inte nog med att du hela tiden ger dig på alla som inte håller med dig i allt genom att förminska dom med hånleenden och olika uttryck som "liile" ditt och datt så har du mage att lägga dig i andras konversationer och säga till dom att inte svara det och det kontot då dom inte är seriösa! 😳
Du tar definitivt priset som FB:s största mobberska och jag kommer hädanefter inte att svara dig!
2021-11-09, 15:06
Medlem
En liten fundering:
Vad är det som förmår svennen till att posta inlägg som det kl 14:41?
Vederbörande tycks inte vara i bästa form (kanske aldrig nånsin är det?), utan väljer att inte argumentera, men vill ändå angripa. Märklig.

OnT: Ännu inga nyheter om Lydia överklagat sin tingsrättsdom?
En annan sak: Ännu inga nyheter om Lydias barn varit på besök hos henne i häktet? Kanske sparar barnen sig tills Lucia och tågar in hos lilla mamsingen tidigt på morgonen? Och hur blir Julen för barnen? Det är väl knappast första gången barnen firar jul utan att Mamma är närvarande?

Johanna Möllers mamma lär inte hälsa på sin dotter öht. Ett i mina ögon helt korrekt beslut.
Så hur är det med Lydias mamma och pappa? Vill naturligtvis inte rikta kritik mot dem, lika lite som Johanna Möllers föräldrar förtjänar kritik för att det genetiska lotteriet lät dem dra en nitlott när det gällde Johanna..
2021-11-09, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Nu får du sluta ljuga EmmeLee. Det står klart och tydligt att barnen inte ville vara i Bålsta, för L och E bara bråkade enligt den ena dottern.
Och som sagts tidigare i tråden, så krävs det inte mycket för att man ska få soc inkopplat. Mig veterligt blir dom väl alltid inkopplat i ärenden där par ska skiljas och där det finns barn. Kan även vara så i detta fall, jag vet inte.
Man hade ju önskat att soc blev inkopplat i Bjärred fallet, men det blev dom aldrig, och se hur det slutade!

Och som mamma - väljer man inte att sluta träffa en person som man bråkar så mycket med så barnen inte vill komma?
Sinnesjukt ju.
Hon valde bort sina barn för att supa i Bålsta.
Hon valde sen bort dem igen genom
Att begå mord/avrättning.

Och nej, det är inte standard att soc kopplas in vid skilsmässa eller separation.
Soc kopplas in när det finns oro eller bevis för att barn far illa. Så var ju fallet här med L.
Tänker inte gå in mer på det med soc har ju varit med sen länge bla med dem större barnen och varför dem bor hos K och inte med sin mamma alls.

En person med dem diagnoserna som hon har - eskalerar för varje motgång och separationen. Berget blir större och större och ryggsäcken tyngre och tyngre. Nästa person får lida för saker som hänt i tidigare relationer.

Här hittade ju L en liten kille med ett stort hjärta som hon kunde manipulera runt. Som betalade allt och hade stor villa med både pool och spa.
Hon lekte lyx fru och levde life med att dricka bubbel varje dag.
Den negativa spiralen var igång och gick långt innan E insåg vad som hände och gjorde slut.
Något hon inte kunde acceptera.
Ytterligare en separationen, ingenstans att bo och dagarna i gratis mat, bubbel och boende över.
Nån ska straffas för att L liv skitit sig totalt och denna någon blev en oskyldig 4 barns pappa.

Hennes hitte på om att hon skjutsar barn hit och dit - hallå - hon orkade ju inte ens med sina egna. Klart hon inte orkade skjutsa runt hans.
2021-11-09, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmmeLee
Och som mamma - väljer man inte att sluta träffa en person som man bråkar så mycket med så barnen inte vill komma?
Sinnesjukt ju.

Och nej, det är inte standard att soc kopplas in vid skilsmässa eller separation.
Soc kopplas in när det finns oro eller bevis för att barn far illa. Så var ju fallet här med L.
Tänker inte gå in mer på det med soc har ju varit med sen länge bla med dem större barnen och varför dem bor hos K och inte med sin mamma alls.

En person med dem diagnoserna som hon har - eskalerar för varje motgång och separationen. Berget blir större och större och ryggsäcken tyngre och tyngre. Nästa person får lida för saker som hänt i tidigare relationer.

Här hittade ju L en liten kille med ett stort hjärta som hon kunde manipulera runt. Som betalade allt och hade stor villa med både pool och spa.
Den negativa spiralen var igång och gick långt innan E insåg vad som hände och gjorde slut.
Ytterligare en separationen, ingenstans att bo och dagarna i gratis mat, bubbel och boende över.
Nån ska straffas för att L liv skitit sig totalt och denna någon blev en oskyldig 4 barns pappa.

Hennes hitte på om att hon skjutsar barn hit och dit - hallå - hon orkade ju inte ens med sina egna. Klart hon inte orkade skjutsa runt hans.

Lydia hade ingen bostad då hon och Emil planerade att flytta till ny bostad. Hade Emil varit i livet hade han nog kunnat bekräfta det. Vad som sades på fyllan får du nog allt ta med en klackspark. Läs gärna MrMystifications inlägg igen,
Lydia var inte i Bålsta för att supa. Hon och Emil hade ett förhållande, vet att det sårar dig djupt men tyvärr så ar det Lydia han valde. Inte dig! Håll dig till sanningen.

Barnen är uppvuxna med Lydia och Kimmo. Barnen känner sig trygga hos Kimmo och ser honom som sin pappa även om ni vill få fram hur dåligt omdöme hon hade när hon valde karl. Barnen vill INTE vara i Bålsta därför att där är så mycket FYLLA och BRÅK, därför var inte Emils egna barn ensamma med honom antar jag. Du hade alltså då TVINGAT barnen att vara där trots att dom ej ville?

Lydia hade börjat studera, behövde ny bostad. Förstår du på allvar inte varför barnen var hos Kimmo så är det ditt problem.

Så du menar att hon inte körde Emils barn eller tog hand om dom också, att de lekte med hennes barn? Det finns boende i Bålsta som sett allt detta.

Förstår och har förstått att det svider hos en del att Emil gav Lydia allt detta och att han visade upp detta på Facebook måste gjort en del otroligt svartsjuka, det ser man ju här. Nu var det Emils val och det får du godta Sen fick han ju så mycket sex förstår du, t o m mitt i natten väckte han henne.

Han lovade henne en massa saker, bla att de skulle flytta därifrån. Tillsammans. Lydia trodde på Emil och det dom bestämde. Men något hände, dan innan? Vad hände dan innan när de ljög för exet att det var slut mellan dom.

Det du Emmelee, får du nog fundera på.
2021-11-09, 16:17
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Sinnesjukt ju.

Nu slutar du omedelbart med att nedvärdera Emil och hans storlek! Hemska människa!
2021-11-09, 16:33
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Sinnesjukt ju.

Alltså, hur orkar du??

Jag märker att du kan alla bokstäverna, men att sedan sätta in dem i något slags sammanhang...nej, då tar det stopp!

Es barn hade ju han redan förlorat genom SITT helt självvalda supande, långt INNAN han träffade L. De kände ju varandra i ca 6 månader, var SAMBOs i ca TVÅ månader (TINGSRÄTTEN benämner dem som SAMBO).

Det är inte bara standard att soc kopplas in när en föräldrer söker psykvård, missbruksvård eller hamnar i fyllecell, rattfylla, narkotikabrott m.m. det är en LAGSTADGAD SKYLDIGHET som vårdpersonal och polispersonal har!

Så när E sökte vård för både sitt/sina suicidförsök och sitt alkoholmissbruk, så borde det ha gått iväg en socanmälan om oro för barnen!
Och (som vissa här vill) även en anmälan om HANS jägar-vapenlicens!

Är du professor i psykologi eller? Dum fråga, för det märks ju klart som korvspad att du INTE är det! Du blandar ju verkligen ihop dröm och verklighet, sök gärna hjälp för det.

Du, ska jag vara ärlig, så verkar det mer som att E var ett (rätt stort) nedköp för L. Hon verkar ju ha umgåtts med män med RIKTIGA pengar och bostäder på riktigt fasionabla adresser.

Jag tror uppriktigt sagt att L gav blanka faan i en liten medelklassvilla i byhålan Bålsta!

kallar du den uppblåsbara jaccuzzin på altanen för pool?? Och spa?? Du har inte varit utanför Bålsta på länge, eller aldrig, verkar det som.

Det är faktiskt Es EX (mamma till Es barn) som sagt att L hämtade-lämnade Es barn på dagis. Även förskolepersonal har väl bekräftat det.

Fast lite märkligt är det att Es barn var där fast han egentligen inte ens hade umgänget kvar. Men det var väl så att E fick ha barnen mer när L var där, att Es ex kunde lita på att L inte satt med flaskan då det fanns barn där.

Men, som sagt, öva nu ett tag på att alla bokstäver även ska forma ett sammanhang!
2021-11-09, 16:44
Medlem
Gold94s avatar
[quote=svennesanning|77857541]
Citat:

Öh, har du inte hängt med alls eller?
Klart som tusan att han hade varje fall minst en hållhake på henne. Från april månad hade hon ingenstans att bo, ingen bostad. Det är en hållhake!
Vad menar du?
Det är väl inte E:s ansvar att fixa boende till L?
Dom hade bara varit tillsammans några månader men du tycker att E ska ta ansvar för L?
E gjorde allt för att hjälpa L, köpte tillomed en bil till henne för att underlätta.
E var inte värd att bli mördad för att han inte orkade mer och ville bryta upp.
Så jävla tragiskt..🙁
2021-11-09, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Alltså, hur orkar du??

Jag märker att du kan alla bokstäverna, men att sedan sätta in dem i något slags sammanhang...nej, då tar det stopp!

Es barn hade ju han redan förlorat genom SITT helt självvalda supande, långt INNAN han träffade L. De kände ju varandra i ca 6 månader, var SAMBOs i ca TVÅ månader (TINGSRÄTTEN benämner dem som SAMBO).

Det är inte bara standard att soc kopplas in när en föräldrer söker psykvård, missbruksvård eller hamnar i fyllecell, rattfylla, narkotikabrott m.m. det är en LAGSTADGAD SKYLDIGHET som vårdpersonal och polispersonal har!

Så när E sökte vård för både sitt/sina suicidförsök och sitt alkoholmissbruk, så borde det ha gått iväg en socanmälan om oro för barnen!
Och (som vissa här vill) även en anmälan om HANS jägar-vapenlicens!

Är du professor i psykologi eller? Dum fråga, för det märks ju klart som korvspad att du INTE är det! Du blandar ju verkligen ihop dröm och verklighet, sök gärna hjälp för det.

Du, ska jag vara ärlig, så verkar det mer som att E var ett (rätt stort) nedköp för L. Hon verkar ju ha umgåtts med män med RIKTIGA pengar och bostäder på riktigt fasionabla adresser.

Jag tror uppriktigt sagt att L gav blanka faan i en liten medelklassvilla i byhålan Bålsta!

kallar du den uppblåsbara jaccuzzin på altanen för pool?? Och spa?? Du har inte varit utanför Bålsta på länge, eller aldrig, verkar det som.

Det är faktiskt Es EX (mamma till Es barn) som sagt att L hämtade-lämnade Es barn på dagis. Även förskolepersonal har väl bekräftat det.

Fast lite märkligt är det att Es barn var där fast han egentligen inte ens hade umgänget kvar. Men det var väl så att E fick ha barnen mer när L var där, att Es ex kunde lita på att L inte satt med flaskan då det fanns barn där.

Men, som sagt, öva nu ett tag på att alla bokstäver även ska forma ett sammanhang!
Jaså, du TROR att E var rätt stort nerköp för L?
Då kan jag säga dig att L var det största nerköpet för E, det kostade honom livet!
Men jag inser att "Svenne och Drottningen" aldrig kommer ge upp sin kamp för Lydia Barth, mörderskan.
2021-11-09, 16:50
Medlem
[quote=Gold94|77864465]
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Vad menar du?
Det är väl inte E:s ansvar att fixa boende till L?
Dom hade bara varit tillsammans några månader men du tycker att E ska ta ansvar för L?
E gjorde allt för att hjälpa L, köpte tillomed en bil till henne för att underlätta.
E var inte värd att bli mördad för att han inte orkade mer och ville bryta upp.
Så jävla tragiskt..🙁

Vem har sagt att E hade ansvar över L? Han hade ändå en hållhake på L, hur man än ser det ju.
Och att E ville bryta upp med L är ju bara en trådsanning och har inget att göra med ren fakta.
2021-11-09, 16:52
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
Då kan jag säga dig att L var det största nerköpet för E, det kostade honom livet!
Men jag inser att "Svenne och Drottningen" aldrig kommer ge upp sin kamp för Lydia Barth, mörderskan.

Du får nog ta några djupa andetag nu.
Emil och Lydia blev ett par för att dom båda ville så.

Tyvärr var det det värsta som kunde ske vilket ingen kunde anat. Inte ens dom själva. För du tror väl inte på allvar att hon vann ngt? Hennes liv är förstört.

Ingen försvara ngn men ni får allt lugna ner er innan ni anklagar andra som vill få reda på vad som föranledde till denna tragedi.
2021-11-09, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy

Klart att han var ett nedköp för L, det kan ju alla se egentligen.
Kamp, för vadå? Jag och många med mig ställer oss frågande över vad som hände mellan dessa 2 innan den ödestigna kvällen. Vi är FORTFARANDE inte några som försvarar själva handlingen/mordet. Även om vissa här i tråden med lässvårigheter tycks ha svårt att förstå detta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in