2021-11-09, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Ja du far med osanningar när du även håller med om sådant som inte stämmer exempelvis.
Och eftersom du även inte kan se vad en hållhake är för något, så ber jag dig ödmjukast att läsa på om vad en hållhake är för något.
Du kan inte anklaga mig utan att berätta vad?
2021-11-09, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartInombords
Att du är gammalmodig.
Är bra för dig.

Men jag tror många här försöker förstå varför en människa begår sådana handlingar som Lydia begick.
Ja, inte var det frågan om nödvärn i alla fall, den saken helt klar!

Och inte heller var det frågan om en psykos som skulle ha gjort henne oförmögen att skilja på rätt och fel eller mitt och ditt eller uppfattat Emil som en utomjording som var här för att utrota mänskligheten. Så var det inte!

Utan det var en mer eller mindre plötsligt påkommen lust att döda den man som under en tid gett henne tak över huvudet, men som nu hade tröttnat och därför ville att hon skulle flytta.
Lydia tänker inte riktigt som alla andra, så när Lydia får höra att Emil vill bli av med henne, då anser hon att Emil har gått för långt, så därför går Lydia för långt och dödar därför Emil. Lydia är inte som andra mammor, om man säger så..

Lydia tillhör nog populationen som har en tisha med trycket: "JAG tar ingen skit, bara så du vet det!"

Loggan kan tänkas se ut ungefär så här:
2021-11-09, 14:17
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Men snälle(?) Captain Morgan, nu blev det väl lite för mycket av Spice igår, va? *puff, puff*

För det är faktiskt så att en bok mycket väl kan vara "på gång" på olika sätt och på olika nivåer. Jag tror nån skrev att den hade sett nån del i ett manus och då kan ju hela boken vara färdigskriven i väntan på publicering. Då kan det gälla att bara försöka hitta en bra förläggare och faktum är att Lydia, där hon sitter väl placerad i häktet i sina mysiga kriminalvårdskläder, mycket väl kan be sin advokat försöka fixa fram bra förläggare med ett bra avtal gällande ersättningen.

Nej, det står ingenstans att Lydia skulle sitta i häktet och för hand skriva på en bok. Med förlov sagt så tror jag att det är ljusår mellan Lydia och Göran Lambertz när det gäller förmåga att strukturera sin tid i häktet. GL påbörjade sin bok om falskanklagerskan EA medan han satt i häktet. Lydia sitter nog bara och hatar allt och alla. Tror f ö inte hon har ansökt om att hennes barn skulle beviljas tillstånd att besöka henne.

Men om det är som du antyder(?), att boken redan är färdigskriven, med eller utan hjälp av spökskrivare, har du då nån aning om när vi kan få se den ligga på bokhandelsdiskarna?
Vanligt är att man släpper sina alster i december så att Tomten vet vad han kan ta med sig till alla som varit snälla.
Till mig kommer, som du säkert förstår, aldrig nånsin någon Tomte..

Lydia ser nog till att bli klar med sin utbildning först och främst, nu när hon äntligen får sinnesro och ett hem.

Ja, folk kan sitta och raljera och garva. Själv tycker jag hela denna historia är mkt sorglig.

Var har jag skrivit att boken är färdigskriven?
Nej, jag har ingen aning om när eller var den hamnar nu. Är kanske inte prio 1 just nu.

Absolut kan Lydia fortsätta skriva nytt nu. Hon kan fortsätta berätta 👍 jag hoppas iaf att hon berättar en dag.
2021-11-09, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Lydia ser nog till att bli klar med sin utbildning först och främst, nu när hon äntligen får sinnesro och ett hem.

Ja, folk kan sitta och raljera och garva. Själv tycker jag hela denna historia är mkt sorglig.

Nej, jag har ingen aning om när eller var den hamnar nu. Är kanske inte prio 1 just nu.

Absolut kan Lydia fortsätta skriva nytt nu. Hon kan fortsätta berätta 👍 jag hoppas iaf att hon berättar en dag.
Jag håller verkligen med dig om att detta verkligen är en sorglig historia för alla.. Tro inget annat.. Dom berörda.. Vänner. Släktingar. Och framför allt för deras barn.
2021-11-09, 14:23
Medlem
Captainspiceds avatar
[quote=EmmeLee|77861604]
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning

Jo jo, men det är ju hon som uppenbarligen vakt djävligt risiga pappor som drog. Eller drog dem för att dem inte orkade med henne ?

Allvarligt? Ska man ens kommentera en kommentar som är så här låg?

Vet inte hur du gör när du träffat ngn? Kört en upplysning? Gått igenom deras mobiltelefoner? Mail? Suck!

Hur ska man veta hur ngn utvecklas? Hur ska man veta om ngn blir mkt psykisk sjuk?

Visste Emils ex att han skulle bli svårt alkholiserad? Varför skaffa dom barn då med honom?
Självklart visste dom inte det.
Senast redigerad av Captainspiced 2021-11-09 kl. 14:26.
2021-11-09, 14:26
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:

Håller med dig!
2021-11-09, 14:27
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Jag håller verkligen med dig om att detta verkligen är en sorglig historia för alla.. Tro inget annat.. Dom berörda.. Vänner. Släktingar. Och framför allt för deras barn.
Fruktansvärt för alla anhöriga på bådas sidor.
2021-11-09, 14:29
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Vrid och vänd du
Du är bara tröttsam

OffT:

Detsamma!
2021-11-09, 14:32
Medlem
Citat:
Du kan inte anklaga mig utan att berätta vad?
Ja bara för att nämna en liten, liten sak. Du kallar mig troll och att allt jag skulle skriva inte stämmer m.m.
2021-11-09, 14:34
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:

Allvarligt? Ska man ens kommentera en kommentar som är så här låg?

Vet inte hur du gör när du träffat ngn? Kört en upplysning? Gått igenom deras mobiltelefoner? Mail? Suck!

Hur ska man veta hur ngn utvecklas? Hur ska man veta om ngn blir mkt psykisk sjuk?

Visste Emils ex att han skulle bli svårt alkholiserad? Varför skaffa dom barn då med honom?
Självklart visste dom inte det.

Nej, precis!

Ingen här i tråden har ju klankat ned på Es 2-3 ex för att dom uppenbarligen "valde" en alkis till barnafar!

Och soc BÖR ha blivit inkopplad även på E då han sökte psykhjälp för suicidförsök och när han behandlades för alkoholmissbruk! Det är en lagstadgad skyldighet som vårdpersonal har, specifikt vårdpersonal inom psyk/missbruksvård!

Sorgligt, men sant!

Men L, där finns det ingen hejd på vad hon skulle ha gjort och inte gjort vad gäller barnafäder etc etc! Enligt några skribenter här.

Det är bedrövligt att man ens ska behöva peka ut det, också!
Senast redigerad av Marie-Antoinette 2021-11-09 kl. 14:47.
2021-11-09, 14:48
Medlem
Citat:

Det jag fetat:
Ingenstans.
Men du skrev i ditt förra inlägg som att du ansåg att jag tänkte mig Lydia sitta i häktet med en inte alltför vass penna i full färd att skriva boken om sig själv.
Mitt tips: Kolla noga vad resp postare skriver innan du går in med en [felgrundad] replik.

Om Lydia lyckas presentera en fängelseroman som några välrenommerade kritiker väljer att hylla -ja, kanske jag tar mig an den och läser den från pärm till pärm. Kanske.

OffT: För enligt mig har det inte skrivits en bättre fängelseroman än Caryl Chessmans bok Dödscell 2455. Som motståndare till dödsstraff som jag är, var detta en ohygglig läsning. I tolv år lyckades han på egen hand uppskjutna sin avrättning. Chessman gasades trots internationella vädjanden ihjäl år 1960. Boken finns antikvariskt och på en del bibliotek.
2021-11-09, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Nej, precis!

Ingen här i tråden har ju klankat ned på Es 2-3 ex för att dom uppenbarligen "valde" en alkis till barnafar!

Och soc BÖR ha blivit inkopplad även på E då han sökte psykhjälp för suicidförsök och när han behandlades för alkoholmissbruk! Det är en lagstadgad skyldighet som vårdpersonal har, specifikt vårdpersonal inom psyk/missbruksvård!

Sorgligt, men sant!

Men L, där finns det ingen hejd på vad hon skulle ha gjort och inte gjort vad gäller barnafäder etc etc! Enligt några skribenter här.

Det är bedrövligt att man ens ska behöva peka ut det, också!

Bedrövligt synsätt. En käftsmäll till alla de som blev/blir misshandlade, mördade m.m för att de valde fel partner. Man ser heller inte hur man faktiskt nedvärderar Emil i många inlägg här samtidigt.
Han valde ju tokfel. Emil är den lilla pojken som är sååå liten att Lydia och andra lyfte omkring honom. Emil hade minsann inte förstånd att välja själv. Jag tror tyvärr inte Emil hade blivit särskilt glad att läsa hur oförmögen han faktiskt varit att välja vad han ville i livet. För det är den bild, man målat fram härinne. Han blev ett offer ja, men han var aldrig ett offer. Det var bara en oerhört sorglig utveckling som jag är ganska så övertygad om att ingen ville skulle ske. Inte ens Lydia.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in