Citat:
Jag är medveten om vad serien avhandlar. Man är även väldigt tydlig med, att det är en dramatisering, av ett tänkbart alternativ, osv.
Krav? Jag vet inte vilka krav du pratar om, eller vilka krav manusförfattarna och produktionsbolaget eventuellt hade? Det var en filmatisering av en bok, inte av PU under 35 år.
Att det finns detaljfel här och var, är de flesta nördar överens om. Personligen hade jag inga "krav" alls på serien, såg den med öppet sinne som en dramaserie kring ett tänkbart scenario, den var snygg. Det är som sagt ingen dokumentär. Och vad jag vet, gick man aldrig ut med, att detta är sanningen, ej heller att man i största möjliga mån "slaviskt" följt vad man faktiskt vet om vad som skedde på mordplatsen (in i minsta lilla rörelse).
Som jag skrev, jag är tudelad till serien. Mest pga att exfrun lever och på ett vis hängs ut (djupt olyckligt), att vapensamlarens döttrar involveras, och att det faktiskt inte går att hugga i sten, att det var SE som utförde mordet, PU har heller inte gett ett fullödigt svar kring varför man misstänker SE, och hängde ut honom med namn. Att man eventuellt inte fick till vittnet AB:s korrekta rörelsemönster, eller att vittnet AH inte torkade av sina blodiga händer "korrekt", eller att AD:s mustasch var lite för välputsad, det skiter jag i. Men alla tycker vi olika.