2021-11-09, 15:57
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evaristo
Vet vi att detta skett? För det måste ju innebära att hon i såna fall har tillträtt fastigheten.

Ebba har betalat, Esbjörn har skrivit på bevittnade köpebrev som Ebba har sökt lagfart på.
2021-11-09, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det har med att överlåtelse fast egendom kan ske på olika sätt. Allt från frivilliga avtal till tvång, som expropriation eller hos kronis. Där tvångsåtgärder sker i normalfallet inte mellan privatpersoner som tidigare var okända för varandra och som inte hade några mellanhavanden. Den enda anknytning Ebba Busch hade till Esbjörn var habegäret, och girigheten att få köpa hans fastigheter billigt.

Detta fall innehåller tvång, baserat på ett dubiöst avtal, som ser bra ut, men luktar skit. När något luktar skit går det inte att få bort stanken. Det ser vi nu med all tydlighet.

Jag anser att Esbjörns mänskliga rättigheter har kränkts. Hans rätt till egendom, och hans rätt till att inte bli ofredad av skitjäntor som kommer med avtal som ska avhända honom fastighet.

Jag blev mycket förvånad över att det blev förlikning. Detta är ett fall som ska avgöras i domstol, och inte mellan kollegiala advokater. Det ska vara domskäl och transparens när Ebba Busch gör affärer likt denna. Att det blir jobbigt för alla inblandade när man gör fel, är väl logiskt?

Så med andra ord inget.
Du vill tvätta bort skiten så kan du alla fall sluta sprida den med saker som inte har med fastighetsaffären att göra.

Det var Esbjörn advokater som ska ha gjort fel och han verkar inte ens ha anmält dom.
2021-11-09, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prdtr
Har hon fått tillgång till huset?
Enligt citat i Aftonbladet, ja.

”– Köpet är fullföljt. Jag har skickat över resterande delen av köpeskillingen och tillträdet har ägt rum. Jag har varit där med mina barn och sagt till dem att det är deras plats på jorden. Vi har redan tillträtt fastigheten.”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jawvA9/ebba-busch-om-overklagandet-som-en-blixt-fran-klar-himmel
2021-11-09, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Pga Ebba är en politiker tillika partiledare. Det vad hon är först och främst i allmänhetens ögon.

Ärendet har troligtvis inget med politik att göra.
Att bete sig såhär mot Ebba ger nog snarare henne fler röster.
Det är knappast KDs "vanliga" väljarbas man attraherar med det beteende som Ebba Busch visar upp. Dom lär istället fly från partiet. Det är inte direkt smickrande ord som sägs om henne av dom i partiet som inte är rädda för att inte bli omvalda.

Tror man att detta är en orkestrerad politisk komplott mot Ebba Busch där någon av hennes meningsmotståndare betalar för Esbjörns slumpmässiga agerande så behöver man nog både en och två foliehattar.

Tror man ska ta ner det här på marken och hålla det enkelt.

Esbjörn ville inte sälja, det vet vi. Han blev övertalad mot sin vilja.

Det här följer precis samma tillvägagångssätt som alla åldringsbrott som det rapporteras om i media. Skillnaden är bara att det är en förövare som är både känd och resursstark.
2021-11-09, 15:59
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Nej men sambon….

Var har du sett det? Jag sökte på hennes namn och Rättssäkerhetsorganisationen men kunde inte hitta något.

Nu tycks iofs Binninges sajt ha försvunnit från webben.
2021-11-09, 15:59
Medlem
Herregud. Jag förstår att sannolikheten finns säkert att Ebba har utnyttjat att gubben är gammal och seg i huvudet. Men att vissa kan tro att en partiledare för ett riksdagsparti, som vet att detta kommer granskas av media en och annan gång, skulle på något sätt utnyttja en 80 årig gubbe, flyger över huvudet på mig. Det är för mig helt osannolikt att Ebba på något sätt agerat omoraliskt eller på något sätt pressat denne man till att skriva på förlikningen.

Vad jag försöker säga är att det är för mig helt uppenbart att risken för en topp-politiker är alldeles för stor vs nyttan.
Senast redigerad av Morgonsolen200 2021-11-09 kl. 16:02.
2021-11-09, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Ebba har redan innan förlikningen blivit rejält ifrågasatte av KDs ledning, därav backade hon och tvingade fram en förlikning med Esbjörn.
Dock som vanligt på mycket tvivelaktiga grunder och som vanligt blir Esbjörn förd bakom ljuset av Ebba
Jag tror mej veta att om inte Ebba släpper denna affär innan Jul så blir hon avsatt av KD.
Just nu är Ebba Busch det enda som står i vägen för en borgerlig valseger vid nästa års Riksdagsval.

Gissar du har bevis för dina påståenden.
Troligen inte.
Annars borde du ha vetat att Busch har vilja förhandlat flera gånger.

Och det mer du som står i vägen för en borgerlig vist när du sprider falska rykten och påstående om Busch.
2021-11-09, 16:01
Medlem
Evaristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Ebba har betalat, Esbjörn har skrivit på bevittnade köpebrev som Ebba har sökt lagfart på.
Ja, såg också det nu. Då är det hela klart och över.
2021-11-09, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prdtr
Ebba är det bästa som hänt KD. Utan henne finns risk att de hamnat under riksdagsspärren redan vid tidigare val.
Du lever i uppochnedvända världen.
Jäkla tur Ebba kapat KD annars fanns risken att KD att ökat sin tynande väljarskara.
Senast redigerad av 90510 2021-11-09 kl. 16:04.
2021-11-09, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Det är knappast KDs "vanliga" väljarbas man attraherar med det beteende som Ebba Busch visar upp. Dom lär istället fly från partiet. Det är inte direkt smickrande ord som sägs om henne av dom i partiet som inte är rädda för att inte bli omvalda.

Tror man att detta är en orkestrerad politisk komplott mot Ebba Busch där någon av hennes meningsmotståndare betalar för Esbjörns slumpmässiga agerande så behöver man nog både en och två foliehattar.

Tror man ska ta ner det här på marken och hålla det enkelt.

Esbjörn ville inte sälja, det vet vi. Han blev övertalad mot sin vilja.

Det här följer precis samma tillvägagångssätt som alla åldringsbrott som det rapporteras om i media. Skillnaden är bara att det är en förövare som är både känd och resursstark.

Om det har skett ett åldringsbrott, varför anmälde ingen Busch?
Varför valde Esb familj och vänner inte göra det?
2021-11-09, 16:05
Medlem
Enligt Esbjörns nya advokat (Aftonbladet):
– Jag tycker att det kan ifrågasättas. Man vill i vart fall rätta till så att det blir ett skäligt pris. Om det blir det så kanske jag kan få Esbjörn att acceptera priset, och därmed acceptera att fastigheten är såld.

Det är alltså där skon klämmer. "Springnotan" vill klämma ut lite till när han inser hur mycket han har betalat till advokater.
2021-11-09, 16:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av IngenHemma
Frågorna som återstår är väl snarare:
Hur får man en tjockskalle som Esbjörn att fatta att:
- han har sålt sitt hus
- han vägrade medverka till att häva köpet under ordnade former
- han har skrivit under ett avtal där han återigen försäkrar att han sålt sitt hus

Så gamle Esbjörn håller på att krångla igen, vad förvånad man blir.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in