2021-11-09, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Ebba har redan innan förlikningen blivit rejält ifrågasatte av KDs ledning, därav backade hon och tvingade fram en förlikning med Esbjörn.
Dock som vanligt på mycket tvivelaktiga grunder och som vanligt blir Esbjörn förd bakom ljuset av Ebba
Jag tror mej veta att om inte Ebba släpper denna affär innan Jul så blir hon avsatt av KD.
Just nu är Ebba Busch det enda som står i vägen för en borgerlig valseger vid nästa års Riksdagsval.

Så nu tvingade hon fram en förlikning också?

Med Esbjörn säger du? Som enligt honom själv inte ens sett förlikningrn förens det var dags att skriva på?

Och fär kontakterna skett mellan deras advokater, varav Esbjörnligan hyllat hans advokater till skyarna här.

Hur FAN tvingar Ebba fram en förlikning där all kontakt sker via ombuden?
Menar du att hon hotat Esbjörns advokater? Att hon mutat dom?

Du är ju snurrigare än snurrigast.
2021-11-09, 15:46
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Vem skulle givit honom dessa ”gåvor” menar du? Sossarna?

Esbjörn känner sig, med all rätt, lurad och vill ha upprättelse. Att Slebba inte släppt detta för länge sen är det största mysteriet. Nu kanske denna skitgrej får KD att ramla ur riksdagen.
Ryktas om Hyresgästföreningen Uppsala.
"Motivet" är att en borglig regering, inte skulle vara bra för hyresgästerna.
Skulle gissa på att ryktet är falskt, men inget förvånar mig längre.
Medlem
Citat:
Ebba har redan innan förlikningen blivit rejält ifrågasatte av KDs ledning, därav backade hon och tvingade fram en förlikning med Esbjörn.
Dock som vanligt på mycket tvivelaktiga grunder och som vanligt blir Esbjörn förd bakom ljuset av Ebba
Jag tror mej veta att om inte Ebba släpper denna affär innan Jul så blir hon avsatt av KD.
Just nu är Ebba Busch det enda som står i vägen för en borgerlig valseger vid nästa års Riksdagsval.
Ebba är det bästa som hänt KD. Utan henne finns risk att de hamnat under riksdagsspärren redan vid tidigare val.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Nu har jag varit borta från denna skräptråd, från den dag jag fick kännedom om, att Esbjörn tvingades ingå en förlikning med med den person som missbrukat gällande rätt i Jordabalken för att avhända honom egendom till underpris.

Det suger extra att vara medborgare i ett land där vi inte har ett rättsväsende för alla medborgare, där det sker saker som inte borde få ske i en rättsstat. När det sker är det till politikernas förvåning. Och för element som Ebba Busch att vinna billiga poäng på ingenting och noll kunskap.

Att Ebba Busch är stark och kaxig när hon diskuterar gäng och skjutningar, är ett bottennapp i politiskt bondfångeri.

Sverige är ett land där utanförskap visar sig nu, med starka rektioner vi inte är vana med. Svensken förväntas gå med knuten näve i byxfickan. Den som klagar kallas rättshaverist, och det ingår i Ebba Buschs kalkyl när hon missbrukar sin ställning till att kriga mot en enskild medborgare. Där bytet är motpartens egendom. En åldrig som inget har att sätta emot när maktens fula tryne visar sig.

Att var rättslös enligt Ebba Busch är per definition, att inte få sin vilja igenom. Så som den skitjänta hon är, missbrukar hon begreppen för att komma åt egendom som inte är hennes.

Man ska ge faan i andra människors egendom vare sig det är fastigheter, klockor eller iPhones. När något ägs av andra människor, är det deras egendom. En sak fru Busch inte förstår. men regera vill hon!

Egendom som har en ägare, är inte Ebba Buschs egendom. I Sverige är man i skapt läge rättslös om någon annan vill äga det man äger.

Go ahead. Make my day.
Kloka ord. Det är ett demokratiskt misslyckande om Ebba lyckas roffa åt sig Esb arvegods utan dom konsekvenser som varenda annan politiker skulle straffas med. Att bluffkristna Ebba skulle vara ett frälse är så fel det kan vara. Halva KD (2 %) sätter igång curlingmaskineriet och inser inte att sanningen stavas frihet.
Medlem
fnirps avatar
Citat:

Hon blir inte avsatt så här nära valet. Det vore självmord av KD, för vem ska ta över på så kort varsel? Om det ska ske, så måste det vara en välkänd person och då är det väl Adaktusson och Skyttedal att välja på, typ?
2021-11-09, 15:49
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Det är dock ointressant. Moral kan man diskutera i all evighet. Det är inget som en domstol kommer avgöra. När det gäller en fastighetsaffär så är det bara resultatet som spelar någon roll. Domstolen kommer avgöra saken, inte moralkärringar på Flashback.

Allt blir så mycket mer komplicerat om man ska blanda in sina egna värderingar och känslor i allt som händer i världen. Det är därför vi har ett rättssystem.

Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Det var rätt stora skillnader där. De två översta har skrivits snabbare än den sista, kan det vara därför? Men ser inte ut att vara skriven av samma person, säger jag som lekman.

Att det inte är Esbjörn som har skrivit breven är ganska uppenbart då inte meningsbyggnaden överensstämmer med Esbjörns handskrivna brev. Inget fel i att han har fått skrivhjälp men underskrifterna ser konstiga ut. Är dock ingen expert på detta område.
2021-11-09, 15:49
Medlem
Citat:

Det iofs inte EBT han anklagar denna gången, utan sin egen advokat(plus en vän, väl den som han gett generalfullmakt väl?)

Det verkar ju som ingen advokat vill ta sig an detta åt honom nu. Det är väl också talande på sitt sätt isåfall.
2021-11-09, 15:50
Medlem
F-n...... lite pinsamt att fråga efter uppdateringar när man inte följt tråden tidigare (och nu är den lite lång)

Vad jag minns från foton i tidningsartiklarna när det hela startade så var fastigheten ganska sunkig, jag fick intrycket att Ebba köpt antingen ett rivnings eller renoveringsobjekt. Då är det oftast bara tomtmarken som har ett värde.
Men många här säger att Ebba "blåst" eller försökt blåsa säljaren. Vad finns det för fakta bakom det?

En annan uppfattning jag fick var att säljaren eller ombud eller släkt, fick vittring på möjligheter att bråka iom att man uppmärksammade att det var just kd:s partiledare som köpt.

Och ett roligt sammanträffande..... läste Esbjörns brev i överklagandet - där hänvisar han till sin bäste vän Lööv - är det månne häxan Annie som styr hela bråket (inte realistiskt, men lite kul)
2021-11-09, 15:50
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allt.o.inget
Jag har själv en släkting som äger ett släkthus. Han var i samma ålder som Esbjörn Bolin då en grannkvinna på något okänt sätt lyckades förmå honom att skriva över huset på henne. Släkten lyckades dock häva överlåtelsen tillslut. Men jag får exakt samma känsla inför det här fallet. Man trycker inte på en gammal man. Man gör det bara inte. Gamla människor har sina inrutade mönster och är ofta försvagade av sin ålderdom.

Exakt, Ebba bör omedelbart inse sina enormt stora misstag hon gjort och stanna vid de, dvs lämna omedelbart tillbaka denna fastigheten.
Men som sagts många gånger, Ebba är skolad i Livets Ords anda och där tar man inte fångar!

KD gör nu som ni tänkt och sparka Ebba om inte hon själv backar och gör en offentlig pudel, ber Esbjörn om förlåtelse.
KD ni har ett ansvar gentemot landet Sverige, landet Sverige behöver verkligen ett regeringsskifte.
2021-11-09, 15:52
Medlem
Evaristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Ebba Busch har betalat hela köpeskillingen, 3.9 miljoner, till Esbjörn Bolin efter förlikningen.
Vet vi att detta skett? För det måste ju innebära att hon i såna fall har tillträtt fastigheten.

Edit: Här säger Ebba att hon betalat och tillträtt. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jawvA9/ebba-busch-om-overklagandet-som-en-blixt-fran-klar-himmel
Senast redigerad av Evaristo 2021-11-09 kl. 15:58.
2021-11-09, 15:55
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Nu har jag varit borta från denna skräptråd, från den dag jag fick kännedom om, att Esbjörn tvingades ingå en förlikning med med den person som missbrukat gällande rätt i Jordabalken för att avhända honom egendom till underpris.

Det suger extra att vara medborgare i ett land där vi inte har ett rättsväsende för alla medborgare, där det sker saker som inte borde få ske i en rättsstat. När det sker är det till politikernas förvåning. Och för element som Ebba Busch att vinna billiga poäng på ingenting och noll kunskap.

Att Ebba Busch är stark och kaxig när hon diskuterar gäng och skjutningar, är ett bottennapp i politiskt bondfångeri.

Sverige är ett land där utanförskap visar sig nu, med starka rektioner vi inte är vana med. Svensken förväntas gå med knuten näve i byxfickan. Den som klagar kallas rättshaverist, och det ingår i Ebba Buschs kalkyl när hon missbrukar sin ställning till att kriga mot en enskild medborgare. Där bytet är motpartens egendom. En åldrig som inget har att sätta emot när maktens fula tryne visar sig.

Att var rättslös enligt Ebba Busch är per definition, att inte få sin vilja igenom. Så som den skitjänta hon är, missbrukar hon begreppen för att komma åt egendom som inte är hennes.

Man ska ge faan i andra människors egendom vare sig det är fastigheter, klockor eller iPhones. När något ägs av andra människor, är det deras egendom. En sak fru Busch inte förstår. men regera vill hon!

Egendom som har en ägare, är inte Ebba Buschs egendom. I Sverige är man i skapt läge rättslös om någon annan vill äga det man äger.

Go ahead. Make my day.

Håller med i varenda stavelse, Ebba är en skam för vårt land.
2021-11-09, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Att det inte är Esbjörn som har skrivit breven är ganska uppenbart då inte meningsbyggnaden överensstämmer med Esbjörns handskrivna brev. Inget fel i att han har fått skrivhjälp men underskrifterna ser konstiga ut. Är dock ingen expert på detta område.

Lägger ingen värderingen i om förlikningen har gått rätt till eller inte. Det jag menar är att eftersom han skrivit på kontraktet för fastigheten så ser det inte speciellt ljust ut för honom juridiskt. Det finns papper på att han inte är dement så hur ska han kunna dra sig hur affären har jag väldigt svårt att se. Jag är inte heller någon expert.

Om jag skulle satsa 10 tusen SEK , skulle jag lägga dom på Ebba iaf.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in