2021-11-09, 14:53
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Det är nu man börjar förstå att Esbjörn inte är som andra.

Han är typen som behöver en rejäl örfil, både verbal & fysisk på en och samma gång.
Det är enda sättet att få en sådan här att begripa.
2021-11-09, 14:54
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Den såg jag inte komma
När man trodde att man upplevt allt i den här fastighetsaffären så kommer det här! Gubbstrutten överklagar ett förlikningsavtal han själv skrivit under och hävdar att han blivit tvingad till det. Ebba Busch har verkligen träffat säljaren från helvetet
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Den här tråden handlar inte om "samvete". Den handlar om en fastighetsaffär där Ebba inte gjort något juridiskt fel. Sen om du hävdar att det är moraliskt fel det hon gjort är ett helt annat ämne.

Personligen tycker jag att det här handlar om hela Sveriges rättssystem. Ska man låta en gubbe göra som han vill utan att ta ansvar bara för det skulle vara moraliskt fel att inte låta honom ångra sig?

Tråden ligger under politik, Ebba är en tilltänkt minister.
Givetvis måste hennes samvete kunna ifrågasättas i denna tråd, där hon kört över en äldre dement man.
Medlem
MadameRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Nej men sambon….

Vad betyder RO?
2021-11-09, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Givetvis måste hennes samvete kunna ifrågasättas i denna tråd, där hon kört över en äldre dement man.
Esbjörn är inte dement.
Lögn - Strike 1
Dessutom är det Esbjörn som har en historik i att "köra över".
Senast redigerad av IngenHemma 2021-11-09 kl. 15:01.
2021-11-09, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Varför skiljer sig namnteckningarna åt?

Är det vanligt?

https://cdn-128.anonfiles.com/pa97NfT8u5/84f0ef96-1636465869/Uppsala%20TR%20T%208555-20%20Aktbil%20174,%20Överklagande%20fr%20Esbjörn%2 0Bolin%20.pdf

Håller med om att i alla fall efternamnet på sista sidan ser väldigt konstigt ut. Måste inte en fullmakt bevittnas för att vara giltig?
2021-11-09, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Nu tar vi hans egendom. Det är ett straff han förtjänar enligt dig? Var är legaliteten?

Enligt min syn på saken, är det du tar upp, juridiska grunder för att lämna Esbjörn och hans egendom i fred.

När jag ser resonemang som dina, är detta ett ärende för Europadomstolen. Med juridisk grund i den internationella rätten, och EU-rätten, att ingen enskild medborgare i Europa ska bli rättslös när en politiker och skitjänta som Ebba Busch vill lösa sitt privata livspussel.

Vad är du försöker säga? Att du inte har tillit till Sveriges rättssystem och att det är därför du tycker att EU-domstolen måste avgöra detta fall? Menar du att domstolen ger fördel åt högt uppsatta politiker?

Det var inte Ebba som ville ha förlikningen. Hon ville gå till domstol. Man vill aldrig gå till domstol om man tror sig förlora.

Ingen bryr sig om din åsikt, eller om min. Om domstolen dömer att Ebba har rätt så har hon det. Men du kommer såklart hävda att han ändå har rätt för han blivit "orättvist" behandlad av hela rättssystemet bara för hon är en högt uppsatt politiker.
2021-11-09, 14:59
Medlem
Citat:
Fast nu har hon varken kört över honom eller så är han dement. Han har faktiskt papper att han inte är det.
Äldre däremot är han, som så många andra som däremot håller de avtal de skrivit under. Dessutom har han faktiskt kört över en ung flicka på cykel.
2021-11-09, 15:01
Medlem
Citat:
Esbjörn Bolin är bevisligen inte dement. Varför ljuger du om en sak som är så lätt att kontrollera?
2021-11-09, 15:01
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Så nu har surgubben blivit lurad minst två gånger och av i princip alla.

Ockhams säger dock att det är han som borde pensionera sig på hemmet.

Nåja gubben torskade och Ebba vann. Som vi trodde från början.
2021-11-09, 15:02
Medlem
fermions avatar
Om Bolins mål är att visa världen hur fruktansvärda människor han har på sin sida så verkar hans plan lyckas. En efter en dras brallorna ner på dem. Busch är väl bara collateral damage.
2021-11-09, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag håller med om att det ska utredas. Och det som ska utredas är Ebbas lämplighet som riksdagsledamot.

Jag håller med. Det är patetiskt när Uf Kristersson fortsättningsvis vidhåller att SD inte är lämpliga att sitta i regering, men välkomnar Ebba Busch.

Jag hoppas det blir en "hemlös" jul igen för Ebba Busch och hennes ungar. Ord som "rättslös" och "hemlös" sammanfattar vad vi har för person att göra med. Att Ebba Busch ser sig själv som "rättslös" och "hemlös" i ett land där fattiga mammor ser sina barn bli skjutna, är ett hån mot hela samhället.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in