Citat:
Ursprungligen postat av
Vresrosen
Nu tar vi hans egendom. Det är ett straff han förtjänar enligt dig? Var är legaliteten?
Enligt min syn på saken, är det du tar upp, juridiska grunder för att lämna Esbjörn och hans egendom i fred.
När jag ser resonemang som dina, är detta ett ärende för Europadomstolen. Med juridisk grund i den internationella rätten, och EU-rätten, att ingen enskild medborgare i Europa ska bli rättslös när en politiker och skitjänta som Ebba Busch vill lösa sitt privata livspussel.
Vad är du försöker säga? Att du inte har tillit till Sveriges rättssystem och att det är därför du tycker att EU-domstolen måste avgöra detta fall? Menar du att domstolen ger fördel åt högt uppsatta politiker?
Det var inte Ebba som ville ha förlikningen. Hon ville gå till domstol. Man vill aldrig gå till domstol om man tror sig förlora.
Ingen bryr sig om din åsikt, eller om min. Om domstolen dömer att Ebba har rätt så har hon det. Men du kommer såklart hävda att han ändå har rätt för han blivit "orättvist" behandlad av hela rättssystemet bara för hon är en högt uppsatt politiker.