2021-11-09, 12:53
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rydsgubben
Vet inte om jag får skriva det här , ev starta en ny tråd.
Vem som har rätt eller fel i Husafären är idag egalt.
Varför har Ebba Bush inte för länge sedan dragit sig ut Husaffären?
Under resans gång har hon erkänt förtal men kommit till förlikning.
Nu börjar det bara rulla på igen. Kanse inte relevant men börjar likna Hitler och Stalins kamp om Stalingrad 1942/43.
KD liger och dansar lite drygkt över 4% spärren om 10 mån val.
Måste väll finas andra Hus//Tomter i området.

Nej det finns inte så många andra stora hus i området och hon vill bo nära sina barn.
2021-11-09, 12:55
Avstängd
Vissa Esbjörns/Advokats påstående verkar stämma - ingen annan advokat vill ta över detta
om jag/vi hoppar av.

Sture Tersaeus är inte advokat
2021-11-09, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rydsgubben
Vet inte om jag får skriva det här , ev starta en ny tråd.
Vem som har rätt eller fel i Husafären är idag egalt.
Varför har Ebba Bush inte för länge sedan dragit sig ut Husaffären?
Under resans gång har hon erkänt förtal men kommit till förlikning.
Nu börjar det bara rulla på igen. Kanse inte relevant men börjar likna Hitler och Stalins kamp om Stalingrad 1942/43.
KD liger och dansar lite drygkt över 4% spärren om 10 mån val.
Måste väll finas andra Hus//Tomter i området.

Ebba verkar ha någon sorts problematik med att hon inte klarar av att släppa saker. Och partiet har någon sorts kris kring henne, man vet att hon är den som har gett partiet uppmärksamhet och nya väljare de senaste åren och att utan henne är de extremt gråa. Men samtidigt fattar de såklart det här inte kan fortsätta, att det ser otroligt dåligt ut. Jag tror det har kört ihop sig helt för partiet.

Men jag vet att dom har tappat många röster nu. Man kan inte rösta på ett parti där partiledaren är dömd för brott och har någon trasig husaffär som sidogig.
2021-11-09, 12:57
Medlem
rotesaus avatar
Blir ärligt talat lite oroad för Ebba med familjs säkerhet och trygghet framöver.
Känns som att den här gubben och hans eftermälen aldrig kommer låta henne vara ifred.
Det är ju uppenbart att det är ett gäng gränsöverskridande haverister hon fått på halsen.

Det är ungefär sådant här som oerhört många ”svenska” våldsbrott har sin bakgrund i.
2021-11-09, 12:59
Medlem
Underbart!
Ebba och KD är så rökta, det enda folk kommer associera KD med framöver är detta unkna husköpet. Gränsen på 4 procent känns riktigt jobbig för KD nu.
2021-11-09, 13:01
Avslutad
Det lustiga i det här läget är ju att det hade varit bättre med en rättegång här i dagarna för att få bort det en gång för alla. Nu blir det ytterligare processer och om det slutligen ska avgöras någonstans lär det nu bli först framåt våren. Det här kommer förfölja henne ända in på valdagen.
2021-11-09, 13:02
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Tröttsamt med den här Esbjörn, han tappar i sympati genom sitt handlingssätt. Om det är Esbjörn själv eller hans släktingar som ligger bakom intrigerna låter jag vara osagt.

Mycket möjligt att det är släktingar som känner sig förfördelade men det spelar ingen roll. I ett rättsligt sammanhang är det Esbjörn som är parten, ingen annan.
2021-11-09, 13:07
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Undra vem som skrev brevet denna gång?
Vissa uppgifter och angivelser är direkt felaktiga bl.a när särbon dog.
Att halvårsvis har han och särbon varit bosatt i fastigheten.
Det luktar unket även om detta ångerbrev nr2 och Binninge hukar i bakgrunden.

Ebba har väl betalt in hela Köpeskillingen nu? Det finns nog vissa som ruvar i mossen för chansen att få kapa åt sig lite av de fyra miljonerna........

Att överklaga sin egen förlikning alltså!?!? Har aldrig hört talas om maken till självmål!
2021-11-09, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Det lustiga i det här läget är ju att det hade varit bättre med en rättegång här i dagarna för att få bort det en gång för alla. Nu blir det ytterligare processer och om det slutligen ska avgöras någonstans lär det nu bli först framåt våren. Det här kommer förfölja henne ända in på valdagen.

Kan det öht bli någon process mot Ebba ?
Esbjörn hävdar ju att det är Monica P och P-H Berg som pressat honom, inte Ebba.
2021-11-09, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Underbart!
Ebba och KD är så rökta, det enda folk kommer associera KD med framöver är detta unkna husköpet. Gränsen på 4 procent känns riktigt jobbig för KD nu.

Ärligt talat så lär det snarare bli tvärtom nu, att KD snarare vinner på det hela nu. Tror han dragit hela affären för långt för att få folkets sympati. Att inte hålla ingångna avtal en gång må vara en sak. Två gånger är dock en för långt.
2021-11-09, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Ebba verkar ha någon sorts problematik med att hon inte klarar av att släppa saker. Och partiet har någon sorts kris kring henne, man vet att hon är den som har gett partiet uppmärksamhet och nya väljare de senaste åren och att utan henne är de extremt gråa. Men samtidigt fattar de såklart det här inte kan fortsätta, att det ser otroligt dåligt ut. Jag tror det har kört ihop sig helt för partiet.

Men jag vet att dom har tappat många röster nu. Man kan inte rösta på ett parti där partiledaren är dömd för brott och har någon trasig husaffär som sidogig.

I och med att hon är dömd för brott ska hon väl lämna riksdagen? Eller är hon så mån om sitt livsprojekt att göra Kd till en del av sverigedemokraterna före valet att hon inte kan släppa det? Just nu är hon Magdalenas bästa valarbetare, men även Magdalena borde ha såpass mycket hut i kroppen att lagen ska gälla även om hon själv tjänar röster på att Ebba får få lös. Ebba hör hemma på Säter eller Karsudden, inte i riksdagen.
2021-11-09, 13:10
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Ebba kunde förstås inte vetat graden av snurrighet hos den gamle mannen. Sånt kan man ju då förebygga genom att kontakta hans närmsta släktingar/vänner och låta nån/några av dessa vara närvarande hela processen igenom. Så hade jag gått tillväga i alla fall.

Nej, så är det ingen som gör. Tro mig, jag har jobbat med fastighetsaffärer under nästan tre årtionden. Medverkat till nästan 1500 fastighetöverlåtelser (ca lika många till bostadsrätter), framför allt som bankman. Numer som egen fastighetsägare/förvaltare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in