2021-11-09, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darentekappe
Förstår hur du tänker...
Någon borde sätta stopp för gubbens jävla velande / vägran att ta ansvar för egna beslut. Det borde vara färdigdaltat.

Visst är det så i det nya Sverige, där nya sorters folk styr. Esbjörn är velig. Han har kognitiva svårigheter, och råkar äga det Ebba Busch vill äga. Ebba Busch, din hjältinna, daltar inte. Hon stämmer skiten ur en gamling när hon vill att gamlingens fastigheter ska bli hennes drömboende. Och nu är hon i chock över att det inte blev som hon tänkt ut. Men hon är ingen stor tänkare....

Såg du inslaget på nyheterna i går, om gamlingar som lugnades ner med fluffiga robotar på äldreboenden? Nya rön har kommit fram till att dessa åldringar håller sig lugna om de kan få klappa på ett djur. Förvisso robotar. Men ändå brilliant i KDs nya Sverige, med ledaren Ebba Busch, som visar handlingskraft mot bråkiga åldringar.
2021-11-09, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Frågan är hur Ebba Busch kan ha samvete att blåsa en 80 plus vilken har en påbörjad demens eller liknade, vilken människa Ebba är, nej Ebba, gör om, gör rätt, backa, låt Esbjörn få tillbaka sin fastighet.

Den här tråden handlar inte om "samvete". Den handlar om en fastighetsaffär där Ebba inte gjort något juridiskt fel. Sen om du hävdar att det är moraliskt fel det hon gjort är ett helt annat ämne.

Personligen tycker jag att det här handlar om hela Sveriges rättssystem. Ska man låta en gubbe göra som han vill utan att ta ansvar bara för det skulle vara moraliskt fel att inte låta honom ångra sig?
2021-11-09, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Visst är det så i det nya Sverige, där nya sorters folk styr. Esbjörn är velig. Han har kognitiva svårigheter, och råkar äga det Ebba Busch vill äga. Ebba Busch, din hjältinna, daltar inte. Hon stämmer skiten ur en gamling när hon vill att gamlingens fastigheter ska bli hennes drömboende. Och nu är hon i chock över att det inte blev som hon tänkt ut. Men hon är ingen stor tänkare....

Såg du inslaget på nyheterna i går, om gamlingar som lugnades ner med fluffiga robotar på äldreboenden? Nya rön har kommit fram till att dessa åldringar håller sig lugna om de kan få klappa på ett djur. Förvisso robotar. Men ändå brilliant i KDs nya Sverige, med ledaren Ebba Busch, som visar handlingskraft mot bråkiga åldringar.
Esbjörn har gett huset till sin brorson och dessutom sålt det två gånger och ångrat sig varje gång. Hur kan det vara köparens fel?
2021-11-09, 14:44
Medlem
Citat:
Frågan är hur Ebba Busch kan ha samvete att blåsa en 80 plus vilken har en påbörjad demens eller liknade, vilken människa Ebba är, nej Ebba, gör om, gör rätt, backa, låt Esbjörn få tillbaka sin fastighet.

Ebba behöver inget samvete, hon får förlåtelse i kyrkan om söndagarna.

Själv hoppas jag att Magdalena en gång för alla gör slut på kyrkornas existens i Sverige. 1000 år av förtryck och hyckleri är tillräckligt. Börja med att dra in bidragen, lägg sedan 90% skatt på kollekten. Så får micklarna offra 100% för att ge sin tiondel.
Medlem
Q6s avatar
Varför skiljer sig namnteckningarna åt?

Är det vanligt?

https://cdn-128.anonfiles.com/pa97NfT8u5/84f0ef96-1636465869/Uppsala%20TR%20T%208555-20%20Aktbil%20174,%20Överklagande%20fr%20Esbjörn%2 0Bolin%20.pdf
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Vad är det man ska ”utreda”? Vilket brott snackar vi om?

Eftersom Ebba är politiker kan det handla om valpåverkan och går sådan påverkan obemärkt förbi så äventyrar det hela demokratin. När politiker (partiledare dessutom) är inblandade i sådana här rent ut sagt unika fall är det enligt mig en demokratis skyldighet att undersöka saken.

Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Esbjörn får både både uppläst och möjligt att läsa köpeavtal, köpebrev samt förlikningsavtal men anser sig ändå ha rätten att ångra sig även om han har skrivit på.

SÄPO borde ta sådant här på allvar och undersöka, luktar smutsig valkampanj lång väg.

Ja det är min inställning med. En 80-åring borde veta bättre än att skriva på saker folk lägger framför näsan på honom. Han får med andra ord ta konsekvenserna av sitt agerande. Men som sagt. Man bör kontrollera så ingen betalar någon för att ställa till det för Ebba. För den här situationen är så absurd.
2021-11-09, 14:46
Moderator
Siegfrids avatar
Det är nu man börjar förstå att Esbjörn inte är som andra.
2021-11-09, 14:46
Medlem
Citat:

Som du bry dig om Esbjörn.
Du våga aldrig anmäla busch för brott som du anser hon har gjort
2021-11-09, 14:48
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapitalistkalle
Eftersom Ebba är politiker kan det handla om valpåverkan och går sådan påverkan obemärkt förbi så äventyrar det hela demokratin. När politiker (partiledare dessutom) är inblandade i sådana här rent ut sagt unika fall är det enligt mig en demokratis skyldighet att undersöka saken.

.

Jag håller med om att det ska utredas. Och det som ska utredas är Ebbas lämplighet som riksdagsledamot.
2021-11-09, 14:50
Medlem
allt.o.ingets avatar
Jag har själv en släkting som äger ett släkthus. Han var i samma ålder som Esbjörn Bolin då en grannkvinna på något okänt sätt lyckades förmå honom att skriva över huset på henne. Släkten lyckades dock häva överlåtelsen tillslut. Men jag får exakt samma känsla inför det här fallet. Man trycker inte på en gammal man. Man gör det bara inte. Gamla människor har sina inrutade mönster och är ofta försvagade av sin ålderdom.
2021-11-09, 14:52
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Den här tråden handlar inte om "samvete". Den handlar om en fastighetsaffär där Ebba inte gjort något juridiskt fel. Sen om du hävdar att det är moraliskt fel det hon gjort är ett helt annat ämne.

Personligen tycker jag att det här handlar om hela Sveriges rättssystem. Ska man låta en gubbe göra som han vill utan att ta ansvar bara för det skulle vara moraliskt fel att inte låta honom ångra sig?

När man ändå tar upp detta med moral, så kan man ju även placera det moraliska i att börja backa ur en undertecknad husaffär.
Det är djävligt enkelt egentligen. Någon kommer oannonserat och ber om att få köpa en sak man har i ägo. Man funderar, diskuterar, och i det här fallet - säljer.
Nya ägaren blir glad, och man själv har fått vad man begär/vill.
Då är det mer moraliskt fel att börja backa och ännu mer så försöka backa juridiskt sedan.

Gubben med hans anhang har ju fullständigt tappat det.
2021-11-09, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Självklart. Gubben har inget juridiskt ansvar för något han gör. Oavsett om det har med en fastighetsaffär att göra, bilaffär eller om han skulle köra på en flicka som går över vägen så kan han alltid hävda att han blivit lurad till det.

Varför är han inte omyndighetsförklarad om han är så inkapabel att fatta juridiska beslut själv?

Nu tar vi hans egendom. Det är ett straff han förtjänar enligt dig? Var är legaliteten?

Enligt min syn på saken, är det du tar upp, juridiska grunder för att lämna Esbjörn och hans egendom i fred.

När jag ser resonemang som dina, är detta ett ärende för Europadomstolen. Med juridisk grund i den internationella rätten, och EU-rätten, att ingen enskild medborgare i Europa ska bli rättslös när en politiker och skitjänta som Ebba Busch vill lösa sitt privata livspussel.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in